LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Televisie LCD 66cm defect direct na 2 jr, Servicecentre weg

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Gert Berrits
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2009 11:42

Televisie LCD 66cm defect direct na 2 jr, Servicecentre weg

Ongelezen bericht door Gert Berrits »

Bij Kruidvat gekocht, mooie LCD TV Phocus, maar vrijwel direct na het vertrijken van de twee jaar garantie (25.1.2007) is er geen beeld meer. TV gaat aan,. groen lampje, laat enige opleving zien in scherm, maar geeft een 'tik' en schakelt dus niet door naar 'het functioneren'van het tonen van beelden cq zenders. Op menu drukken of zenders etc. Geen beeld. Servicenummer gebeld 0800-.024.96.95 voor Nederland.. reactie tidoe tidoe, weg dus. Wat nu meer Kruidvat. Toch weer veel te veel betaald? Ik vind 1007 euro veel geld, per jaar dus 500 euro wég gekeken.

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Televisie LCD 66cm defect direct na 2 jr, Servicecentre weg

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Ja 1007 Euro is verschrikkelijk veel geld. Ik betaalde voor een vergelijkbare LCD TV van het merk LG 420 Euro via PC World.

Het probleem van het kopen van dergelijke produkten via de aldi, lidl, kruidvat, Hema en Blokker is dat er vaak geen service verstrekt wordt als er wel service of customer service is moet je dure bel minuten gaan betalen.

Ik geloof dat er wel een wettelijke garantie is. Een bedrijf moet volgens europeesche wetgeving de goede werking van een produkt garanderen voor een periode van 3 jaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Televisie LCD 66cm defect direct na 2 jr, Servicecentre weg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je moet gewoon bij Kruidvat garantie claimen. Je hebt namelijk aan Kruidvat betaald. Juridisch heet het dat Kruidvat contractpartij is. Ze mogen je dus niet afpoeieren met een verhaal dat je ergens anders moet zijn. Die 2 jaar garantie doet er niet toe. Van zo'n teevee mag je verwachten dat deze jaren meegaat. Stel dat je een levensduur van 10 jaar mag verwachten. Kruidvat moet alle reparatiekosten betalen of je een nieuw teevee geven. Dat is wettelijk zo geregeld.

Zie
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _Klopt_dat

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Televisie LCD 66cm defect direct na 2 jr, Servicecentre weg

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Wat ik nou zo ontzettend raar vind van dit verhaal is de prijs van het toestel.
Ik zie Kruidvat nooit duurdere tv's verkopen. Daarbij betaalde je destijds voor een 66 cm tv van Sony of Philips +/- € 500,- bij een Mediamarkt of BCC bijvoorbeeld.
Er klopt iets niet, of de tv is ouder of de aangegeven prijs is veel te hoog.

Hoe vervelend ik de situatie ook vind voor de TS, als je onjuiste info geeft kun je ook geen juist advies verwachten.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Televisie LCD 66cm defect direct na 2 jr, Servicecentre weg

Ongelezen bericht door alfatrion »

Twee jaar is inderdaad erg kort en in principe heb je ook recht op herstel of vervanging, maar er ligt wel een beer op de weg. Jij zit als consument met de bewijslast en moet daarom aantonen dat de TV niet goed was op het moment van verkoop. Het Kruidvat is aangesloten bij een geschillencommissie en het voordeel daarvan is dat zij een onafhankelijke deskundige leveren. Nadeel van deze weg is wel dat je naar Den haag of misschien Utrecht moet reizen.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Televisie LCD 66cm defect direct na 2 jr, Servicecentre weg

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Vind 1000 euro ook veel geld om een tv uit te geven bij de kruidvat. Kruidvat verkoopt toch altijd goedkope tv die niet meer dan 500 kosten. Vreemd verhaal en ook afhankelijk van het gebruik van die tv. Bovendien kun je niet bepaald schade verhalen bij de kruidvat als ze maar 2 jaar garantie geven, dan moet je wel idd binnen die 2 jaar claimen bij de kruidvat.

Maar na 2 jaar, dan val je onder fabrieksgarantie en dus moet je dit claimen bij de fabrikant

Gesloten