LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Tirolermike, HerrDoktorOetker
U doet wel erg onaardig tegen HerrDoktorOetker.
Maar helaas is het wel de weerbarstige realiteit bij een bedrijf als Pretium, dat maar niet wil deugen.
Essentieel is, dat de eerste brief aangetekend is met bevestiging ontvangst. Troost u met de gedachte, dat de 8 euro kosten niet naar Pretium gaan. Gewone brieven lijken bij Pretium niet bezorgd te worden, telefonisch ontbinden is onbetrouwbaar.
Een punt van aandacht voor HerrDoktorOetker is, dat beter consequent de ontbindingstermijn van 7 werkdagen gebezigd kan worden. Daarmee wordt verwarring voorkomen en het scheelt 2 tot 4 dagen (1 of 2 weekenden) extra bedenktijd.
In de tot voor kort gebruikte welkomstbrieven hanteert Pretium de ontbindingstermijn 7 werkdagen na dagtekening. Als uw ontbindingsbrief binnen deze termijn door Pretium wordt ontvangen, volstaat en simpele ontbindingstbrief en bent u van Pretium af. De termijn is iets langer dan HerrDoktorOetker aangeeft (puntje van aandacht?).
Als u te laat bent voor deze ontbindingstermijn kunt u eventueel nog gebruikmaken van de Coulance-regeling van Pretium voor ouderen.

Bent u hiervoor te jong, dan zit u helaas verstrikt in de tentakels van Pretium en zal Pretium niet vrijwillig loslaten. Al die “moeilijke” brieven zijn er voor om juridisch ingedekt te zijn en zullen vrijwel altijd leiden tot weigeren ontbinding. U kunt zelf aan de hand van de Pretiumgids uw strategie bepalen.
Zolang Pretium de ontbindingstermijn 7 werkdagen na dagtekening hanteert, is alleen dit al een reden tot ontbinding en kan Pretium geen incasso-of rechtbank-vuist maken.

Dankzij de Consumentenautoriteit zijn er inmiddels Pretium-brieven gesignaleerd met de langere termijn van 7 werkdagen na ontvangst brief. Dit legt de bewijslast voor datum ontvangst bij Pretium en biedt weer nieuwe juridische haarkloverij met het bedrijf dat niet wil deugen.
Zie http://img25.imageshack.us/img25/2702/pretium1.png en http://img25.imageshack.us/img25/2702/pretium2.png

Bedankt voor uw meedenken en het staat u vrij om zelf een nog betere site te maken.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hierbij een heel simpel maar wel afdoend advies
Als wij gebeld worden en we zien 10 nullen op het schermpje staan dan zijn we direct op onze hoede en noemen onze naam niet
Als ze naar onze naam vragen of vragen spreek ik met die en die dan vraag ik waarom wilt u dat weten en wat is Uw naam en als het hier soms een aanbieding betreft kan ik heel kort zijn Op telefonische aanbieding gaan wij niet in. ik verbreek nu de verbinding, Goedenavond (meestal krijg je die telefoontjes 's-avonds)
Maar wij worden na aanmelding bij infofilter praktisch niet meer lastig gevallen.
fijne avond, gr. lenalida

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Heren en dames niet te vroeg juichen want de getoonde brieven zijn een onderdeel van een direct mail testprogramma om te kijken wat wel en wat niet goed scoort. In principe gaan de niks-man gewoon door met het inschakelen van call centers voor de werving. En de niks-man telt inderdaad zijn knoppen want die boetes van de CA en negatieve aandacht
die dat oplevert, kosten de niks-man op de lange termijn gewoon bakken met geld. Gokje, Delphi helpt de niks-man bij de nieuwe methode van werving zoals opzetten testprogramma, doelgroep bepaling, schrijven
brieven, monitoren van de testen. Nog een gokje, de resultaten zijn bedroevend....uiteraard hahahaha

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Herinnering oder Erinnerung.

Donderdag a.s. Debat Tweede Kamer vaste kamer commssie Economische Zaken inzake Pretium.
Agendapunten:
1. Reactie op verzoek cie over de stand van zaken van het onderzoek dat door de Consumentenautoriteit naar Pretium Telecom is verricht 24095-232 d.d. 22 december 2008

2. Aanbieding beantw vr cie over het bedrijf Pretium m.b.t. de Geschillencommissie 24095-234 d.d. 5 maart 2009

Daarnaast is Kassa TV ook met een camaraploeg aanwezig om de heer Heemskerk nog te interviewen. Komt in de uitzending van 4 april 2009.
Je kunt sommige debatten live volgen via de site van de Tweede Kamer. Misschien deze ook. Kijken dus!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Weet je ook hoelaat dat is die behandeling ind e vaste kamer commissie
gr. lenalida

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Aanvulling herinnering oder Erinnerung.

Donderdag a.s. Debat Tweede Kamer vaste kamer commssie Economische Zaken inzake Pretium. Van 11.30 uur tot 13.00 uur

Agendapunten:
1. Reactie op verzoek cie over de stand van zaken van het onderzoek dat door de Consumentenautoriteit naar Pretium Telecom is verricht 24095-232 d.d. 22 december 2008

2. Aanbieding beantw vr cie over het bedrijf Pretium m.b.t. de Geschillencommissie 24095-234 d.d. 5 maart 2009

Daarnaast is Kassa TV ook met een camaraploeg aanwezig om de heer Heemskerk nog te interviewen. Komt in de uitzending van 4 april 2009.
Je kunt sommige debatten live volgen via de site van de Tweede Kamer. Misschien deze ook. Kijken dus! Komen kan ook. Ik ben er ook.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk komt op 2 april de Kamercommissie op het idee om telefonische overeenkomsten pas rechtsgeldig te laten zijn als er een ondertekend papieren contract ligt of als er een aanmeldformulier is waarmee een actieve wilsuitdrukking van de consument kenbaar wordt gemaakt.
Nog mooier zou zijn als de kamercommissie tot de conclusie komt als de gehele gesprekken bewaard moeten blijven en op een CDROM aangeleverd moeten worden als de klant het gevoel heeft misleid te zijn.

gvanzanden
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 11:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gvanzanden »

Goedemorgen, alweer een slechte ervaring met pretium. Wij hebben zomaar een abonnement aan oze broek gekregen, zonder ook maar iets te hebben afgesproken, dan wel een handtekening te hebben geplaatst. Wat een vreselijke maatschappij. Maar nu mijn vraag, hoe kom ik er weer af?
Als ik bel krijg ik van hun alleen maar een grote mond en ze zeggen dat ze alles op band hebben staan. Dat zal ook wel, maar daar staat op dat ze eerst maar eens wat moeten sturen en dat we daarna wel zullen beslissen. Helaas was dat voor hun al aanleiding om ons bij de KPN weg te kapen. Ik hoop dat ik een reactie krijg met die ene nuttige tip en dat ik er gauw weer bij weg kan.
Met vr.gr, Gea van Zanden

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als ik bel krijg ik van hun alleen maar een grote mond en ze zeggen dat ze alles op band hebben staan. Dat zal ook wel, maar daar staat op dat ze eerst maar eens wat moeten sturen en dat we daarna wel zullen beslisse
Helaas bent u in een oude telemarketing truc gelopen.

Als u binnen de termijn van 7 werkdagen bent kunt u aangetekend met ontvangstbevestiging de overeenkomst annuleren.
Pretium voorbeeldbrief + eronder adres:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1080

Hier staat een voorbeeldbrief

Als u op de dag dat u gebeld bent 72 jaar of ouder bent heeft u drie maanden de tijd om de overeenkomst te annuleren. Weer schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging.
Zie: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=795865#795865 voor letterlijke tekst Coulance Regeling.


Wet oneerlijke handelspraktijken
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
U kunt ook kijken of hier sprake is van overtreden v.d. nieuwe wet oneerlijke handelspraktijken. En op grond hiervan de overeenkomst annuleren.
U dient dan wel de voicelog op te vragen en als bewijsmateriaal kunnen gebruiken tegen Pretium. Waarschijnlijk uiteindelijk bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Nieuw op donderdag 02-04-2009 op NU.nl:

http://www.nu.nl/economie/1942635/gedra ... opers.html

Ze zjin er wel mee bezig maar het duurt allemaal zo lang!

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

@Radarbert

Beste kerel, hoe was je dag??
Wat vond EZ vandaag van de activiteiten van unser Hans?
Vragen, vragen....
[/quote]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Jammer dat er weer gedacht lijkt te worden dat de branche dit zelf kan regelen en er niet dwingend afgedwongen wordt b.v. de gehele telemarketingsgesprekken op te nemen en te bewaren.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Vonmielke

Gisteren inderdaad de vergadering van de Tweede kamer bezocht. Alle hoofdrolspelers van de uitzending van 14 februari 2009 in Kassa TV waren allen aanwezig op de publieke tribune. Hiermee wordt in ieder geval door die partijen aangegeven dat het een heel serieus probleem is geworden waar dit bedrijf mee bezig is. De politiek stak dit ook niet onder stoelen en banken. Synoniemen als piraten en cowboys werden gebruikt om aan te geven hoe dit bedrijf op dit moment te werk gaat. Maar dat is eigenlijk voor ons gedupeerden allemaal wel bekend en leuk, maar we hebben er niets aan. Het gaat erom wat onze staatsecretaris de heer Heemskerk van plan is hieraan te doen. Het was dan ook een pittige debat waarbij alle fracties niet altijd tevreden waren met de antwoorden van de staatssecretaris. Ik moet toegeven dat hij heel graag sneller wil, maar door de huidige wetgeving en regelgeving heel zorgvuldig te werk wil gaan. Om nog meer vertraging te voorkomen, doordat dit bedrijf weer iemand voor de rechter sleept.
Op voorstel van alle fracties gaat hij onderzoeken naar de mogelijkheid om telefonische afspraken niet langer bindend te verklaren, maar alleen de contracten die per post of email zijn gewisseld wel. Daarnaast wil hij uiterlijk 1 mei van de Consumentenautoriteit weten of dit bedrijf, na de onlangs afgegeven boete, haar aanpak heeft gewijzigd.
Verder is naar mijn oordel een niet tevreden antwoord gegeven aan de fracties op de vraag wat er nu werkelijk vandaag of morgen gaat gebeuren met de consumenten die nog steeds worden belazerd en de consumenten die naar de rechtbank moeten, zoals in het geval van mevrouw Bracke en mijn persoontje. Maar ook om dit in de komende dagen te voorkomen voor nog meer gedupeerden die via de Geschillencommissie hun geschil hebben aangekaart. Dit ga ik opnieuw aankaarten bij o.a Mei Li Vos en Sharon gesthuizen. Deze dames hebben o.a. hier hun tanden volledig ingezet en het lijkt me goed om deze dames hierover te blijven schrijven.

Tenslotte: voor iedereen!!! Zaterdag besteed Kassa TV opnieuw aandacht aan deze zaak met o.a. een interview met de heer Heemskerk. Verder aandacht aan de nog steeds voortdurende misleide praktijken door dit bedrijf. Dat blijkt uit telefoongesprekken waar Kassa de hand op heeft weten te leggen.
Laatst gewijzigd door radarbert op 03 apr 2009 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Radarbert

Woensdag 8 april 2009 is er zo'n consumentenrechtzaak en wordt er door Pretium en KrikvdKruk gepleit in een rechtzaak tegen Pretium.
De totale procedure via Geschjillencommisse en rechtbank loopt nu 1.5 jaar.
Mijn ouders van 82 werden tijdens de verhuzing door Pretium overvallen en hadden daardoor op hun nieuw adres in het Verzorgingstehuis geen vastetelefoon meer. Opzegging binnen de wettelijke termijn mocht niet baten.
Uitgebreide info is te zien op http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm
Zitting te 13.30 uur bij de kantonrechtbank te Haarlem, Jansstraat 46.

strand en zee
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2009 14:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door strand en zee »

vandaag een afschrijving gekregen van deze firma Pretium terwijl er niet eens een telefoon lijn is.
verblijft zelfs in het buitenland.
bedrag terug laten storten door de ING.

Zijn er meerdere met deze ervaring????????[/u]
verneem het graag.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Let op volledige blokkering van alle varianten en onderdelen van Pretium BV. Bij de Postbank/ING moesten wij elk onderdeel apart blokkeren. De belangrijkste zijn Pretium Privelege en Pretium Telecom. Deze week sprak ik een 90 jarige dame die zich afvroeg wat dat foldertje van Pretium Privelege inhield. Heb haar geadviseerd om haar bankafschriften van het afgelopen jaar eens na te lopen. Ik heb de indruk dat dit zalvende en wervende foldertje aan elke telecomabonnee toegestuurd wordt. In de herfsteditie 2008 zag ik 10 bladzijden speciaal voor klanten van Pretium Telecom. Hierdoor zou een automatisch lidmaatschap van Pretium Privelege zomaar aan je aandacht kunnen ontsnappen. Wij kwamen er door dit lidmaatschap juist achter dat mijn moeder klant was geworden bij Pretium Telecom.
Hejeja

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Strand en Zee,

Wel controleren of de z.g. selectieve blokkades op bankrekeningen van Pretium door uw bank daadwerkelijk gezet zijn. Ik heb b.v. ondanks mijn verzoek om met spoed een selectieve blokkade te zetten op de bankrekening van een provider die mij tegen wil en dank had ingelijfd 2 x een stornering moeten doen voordat ik na een persoonlijke afspraak bij betreffende bank alsnog de selectieve blokkade bewerkstelligd kreeg.

Er zijn nl banken die net als onze regering denken dat klant en provider er samen uit kunnen komen. Dit lijkt bij Pretium en b.v. in mijn geval Telfort een illusie te zijn.

Bert Wijman
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2009 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bert Wijman »

Afgelopen week gebeld door Pretium met de vraag of zij mij wat vragen mochten stellen. Ik wilde eerst weten waarom en waarover. ik kreeg te horen dat omdat ik een goede klant was bij ze (ik heb enkel gesprekskosten via Pretium ooit afgesloten).
er zou een bandopname van gemaakt worden. Dat vond ik vreemd, maar er werd mij gezegd dat dat enkel was voor mijn eigen geruststelling en veiligheid.
Het zou gaan om een brochure die ze mij toe wilden zenden. Ik zei nog, die kun je sowieso toezenden want jullie hebben mijn adresgegevens.
er werden mij wat vragen gesteld en wat blijkt ik krijg twee dagen later post dat ik mij een jaar gratis lid heb gemaakt van Pretium (een soort Wehkamp achtige winkel?).
Meteen gebeld dat ik dat NIET wilde en dat zij mij in het telefoongesprek eerder dat niet zo gezegd hebben.
Toch weer een vreemde actie van hun!!!

strand en zee
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2009 14:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door strand en zee »

gelijk even gekeken of er een IC staat bij de ING maar niets van dat alles.

is de vraag , HOE komt er een IC als die er niet is.

en 0900 kan ik niet bellen vanuit buitenland , dus niet naar de ING en retium zelf.
Bij pretium moet je inloggen,heb niet eens een inlogcode want die zit in een map die je heb toegestuurd gekregen,leve de dode code.

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

Aha, meine Herren und Damen!

Vandaag heeft unser [Bericht aangepast door de moderator] zonder mijn toestemming (schriftelijke machtiging) geld van mijn bankrekening afgehaald: €24,34, Telefoonkosten 01-03 t/m 31-03 voor 0 gespr, 0,00 minuten!

Dit wordt: 1. aangifte doen,
2. storneren en tegenrekening blijvend blokkeren,
3. brief naar de ING,
4. met geschil definitief naar de GeschillenCommissie.

Jetzt geht's los, Fraulein Geus! An die Arbeit Bitte!

Gesloten