(ontvangen van spooknota's, medewerkers die er zelf niet meer uitkomen enz...)
Ik wil hier even mijn ervaring kwijt met de DELTA:
Wij kregen in december 2008 een spooknota van de Delta, van 164 euro.
Ik heb gelijk een telefoontje gepleegd met de Delta hierover, van waar deze rekening vandaan komt.
Dit wisten ze zelf ook niet uit te leggen, ze konden alleen vertellen dat het een openstaand bedrag is, uit het jaar 2004 !! dus van 4 jaar terug!! (mag dit wel?)
Ik bewaar mijn bankafschriften altijd nauwkeurig, en ben dit dus na gegaan, en ons maandbedrag is in heel het jaar 2004 (en 2005) gewoon elke maand (automatisch) afgeschreven!
Maar dit wil er bij de Delta niet in, en we kregen een herinnering in de bus een maand erna.
Dus ik weer bellen, en ze begonnen te dreigen met afsluiten van het stroom als het bedrag niet betaald zou worden !!
En na lang doorzeuren over de oorsprong van de spooknota, gooide de Delta de hoorn er op!
Uiteindelijk heb ik het bedrag maar overgemaakt...
Maar wel gelijk natuurlijk overgestapt naar een andere energieleverancier!
(Greenchoice, waar ik overigens nog is 40 euro per maand goedkoper uit ben dan bij de Delta !!)
Maar nu dient zich het volgende voor:
We hebben vanaf 11 februari stroom van Greenchoise (brief over gekregen zowel van de Delta als van Greenchoice)
Maar nu kregen wij vorige week, weer een rekening van de Delta van maarliefst 580 euro op de mat !!
Het is een soort eindafrekening van de Delta, waar op staat dat we in de periode van 11/11/2008 t/m 11/02/2008 aan 850 euro aan gas en elektriciteit hebben verbruikt,
Terwijl de maandbedragen van de Delta gewoon zijn afgehouden in de maanden november, december en januari.
Deze worden dan ook afgetrokken van het bedrag € 850,- op de eindafrekening, en komt het nog te betalen bedrag uit op 580 euro.
Dus wij moeten over 3 maanden, 580 euro bijbetalen boven op (de reeds betaalde) maandbedragen !!
Dit kan toch nooit zoveel zijn over 3 maanden?? Zoveel hebben wij nog nooit over een jaar moeten bijbetalen.
Nou heb ik vanochtend weer gebeld met de Delta, deze keer een wat vriendelijkere medewerkster aan de lijn dan de vorige keer, maar zij kon er ook helemaal geen wijs uit, hoe ze op het bedrag van 580 euro komen.
Ze stelde voor om bij de debiteurenadministratie uitstel van betaling aan te vragen. want ze gingen uitzoeken hoe ze aan dit bedrag kwamen... en mag (pas eind april!) terug bellen hierover. dus ik ben benieuwd!
overigens kregen we als toetje ook nog (apart) een brief van de Delta dat er 50 euro afsluitkosten in rekening worden gebracht! (overigens zonder acceptgiro of enige vermelding van hoe en wanneer het afgehouden word of op hun rekening moet staan!
Na wat speurwerk op internet, ben ik niet de enigste met spooknota's van de Delta!
Zie deze links:
- http://www.energiewereld....mp;meter=1&stroom=335
- http://www.energieleveran...p?lev_id=8&ac=reviews
Alle ervaringen/klachten die op bovengenoemde site's staan, gaan over Spooknota's!
Ik ben dus niet de enige die spooknota's van de Delta krijgt... en aan de ervaringen te lezen op internet, is het heel moeilijk om je gelijk te krijgen bij de Delta. en komt het bijna altijd uit op maar gewoon betalen.
of anders gaan ze dreigen met deurwaarders of afsluiten van het stroom!
Van de administratie bij de Delta klopt iig heel weinig ben ik al achtergekomen!
Word het niet eens tijd om de inspectie ofzo op de Delta af te sturen??