LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4e keer Acer reparatie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Paul van't Hoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2009 10:29

4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door Paul van't Hoff »

Mijn laptop, gekocht voor € 1100,- in okt/nov 2007, ging in aug 2008 rare effecten op mijn beeldscherm vertonen inmiddels is hij 4 keer op reparatie geweest waarvan ik hem zelfs een keer meer defect heb terug gekregen dan dat ik hem opstuurde. Namelijk met een scheur en een defecte webcam. Acer zecht dat ik hem nu voor de 5e keer moet opsturen, moet ik hiermee accoord gaan of mag ik op grond van mijn rechtsbijstand verzekering Geld terugontvangen of gaan staan op een nieuw/vervangend product?
hier beelden van het probleem: www.victoryxplorer.com/laptop

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door BBCS »

Als het nu voor de 5e keer moet worden opgestuurd voor de dezelfde probleem, dan is het de keuze: een nieuwe of geld terug.

Echter als het iedere keer om een ander probleem wordt opgestuurd, dan denk ik dat je dat moet doen.

Het is in de reparatiewereld gebruikelijk dat na de 3e keer reparatie van de dezelfde klacht dat dan pas het product wordt omgeruild of geld terug.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door puma73 »

Echter als het iedere keer om een ander probleem wordt opgestuurd, dan denk ik dat je dat moet doen.

Het is in de reparatiewereld gebruikelijk dat na de 3e keer reparatie van de dezelfde klacht dat dan pas het product wordt omgeruild of geld terug.
dit is regelrechte onzin bbcs, dit staat nergens.

TS ik zou gaan voor geld terug of een vervangend product. bij een vervangend produkt moet dit minimaal dezelfde specs hebben als je huidige apparaat.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door BBCS »

dit is regelrechte onzin bbcs, dit staat nergens.
Je leest niet:
Het is in de reparatiewereld gebruikelijk dat na de 3e keer reparatie van de dezelfde klacht dat dan pas het product wordt omgeruild of geld terug.
Het is gebruikelijk.

Daarnaast:

Als eerst een toets los gaat zitten, daarna de harde schijf bezwijkt, later de dvd-brander en als vervolgens de koeling problemen geeft, is het niet zo dat je dan 4 keer reparatie hebt, maar 4 keer afzonderlijke problemen die niks met elkaar te maken hebben.

Het zijn dus 4 afzondelijke reparaties en niet 4 keer de laptop opgestuurd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door puma73 »

bbcs,

je hebt zoals gebruikelijk weer een grote duim waar je weer stevig op zit te zuigen.

elke keer als je de computer terug moet sturen omdat deze niet werkt zoals het behoort, ongeacht de klacht is gewoon een reparatie en na drie keer repareren heb je recht op geld terug of vervangend produkt.

er staat nergens omschreven dat dit om dezelfde klacht moet gaan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door BBCS »

elke keer als je de computer terug moet sturen omdat deze niet werkt zoals het behoort, ongeacht de klacht is gewoon een reparatie en na drie keer repareren heb je recht op geld terug of vervangend produkt.

er staat nergens omschreven dat dit om dezelfde klacht moet gaan.
Vergeet het maar.

Je hebt altijd garantie op de reparatie zelf, niet op iets anders.

En als eerst de harde schijf kapot is gegaan en later de dvd brander, dan wordt dat niet als 2 keer opgestuurd beschouwd en die twee reparaties worden onafhankelijk van elkaar beschouwd.
je hebt zoals gebruikelijk weer een grote duim waar je weer stevig op zit te zuigen.


Je verzint zelf de hele tijd vanalles bij elkaar en daar is heel vaak niks van waar.

Dus hou maar gauw je grote waffel tegen mij dicht.

De pot verwijdt de ketel.....

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS schreef:Mag ik op grond van mijn rechtsbijstand verzekering Geld terugontvangen of gaan staan op een nieuw/vervangend product?
Ja. De hoofdregel is dat de consument mag kiezen tussen herstel of vervanging. Uitzondering hierop als het ene veel duurder is dan het andere. De uitvoering hiervan moet plaats vinden binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Wanneer dat niet kan (zoals in dit geval) dan heb je recht op ontbinding.
BBCS schreef:Het zijn dus 4 afzondelijke reparaties en niet 4 keer de laptop opgestuurd.
Als er binnen zo'n korte tijd vier keer wat aan de hand is met de product dan is het blijkbaar niet mogelijk om dat een reparatie een deugdelijk product oplevert, dat betekent dus dat de koper geen genoegen hoeft te nemen met reparatie.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 03 apr 2009 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door puma73 »

@bbcs

zie bijdrage alfatrion.

wie zit er te verzinnen?????

stop een met de consument op het verkeerde been te zetten en ga een cursus consumenten recht doen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door BBCS »

stop een met de consument op het verkeerde been te zetten en ga een cursus consumenten recht doen.
Kijk eerst eens naar je eigen voordat je een ander beschuldigd.

Jij zet de hele tijd zelf de consument op het verkeerde been.
En een cursus consumenten recht moet je echt zelf eens gaan volgen, dan zul je zien dat jij de hele tijd onzin aan het roepen bent.

Daarnaast aap je steeds alfatrion na en ga je inhoudelijk niet op de zaken in, en ben je alleen maar bezig mij de grond in aan het stampen.

Zullen we eens een biertje gaan drinken, fijne makker? :lol:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door gravedigger »

en ga je inhoudelijk niet op de zaken in
Let ff op wie dat schrijft :twisted:

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Het spijt me BBCS, maar in dit geval hebben alfatrion en puma73 toch echt gelijk.
Het zou ook van de zotte zijn dat het volgens jou mogelijk is dat het apparaat wel 20 x opgestuurd kan worden, als het maar 20 verschillende klachten zijn :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door BBCS »

Het zou ook van de zotte zijn dat het volgens jou mogelijk is dat het apparaat wel 20 x opgestuurd kan worden, als het maar 20 verschillende klachten zijn


Is ook van de zotte.

Maar vergeet niet dat een computer geen stoel is.
Een computer bestaat uit diverse aparte producten/aparaten, en als het één kapot is betekent dat nog niet dat het andere niet goed is.

Als het 20 verschillende klachten zijn die niks met elkaar te maken hebben, dan zou inderdaad het totale product 20 x opgestuurd kunnen worden.

Ik kan me wel een situatie bedenken dat een computer zeker 20 keer opgestuurd kan worden en dat de eigenaar van die computer geen aanspraak kan maken op het recht van een nieuw product.
alfatrion schreef:De hoofdregel is dat de consument mag kiezen tussen herstel of vervanging.
In de praktijk is het zo dat de verkopende partij dat bepaald en niet de consument.
Want als een harde schijf kapot is, is het onzin om de gehele computer te vervangen.

Terugkomend op de klachten van de TS:
De fabrikanten hanteren een reparatiebeleid dat pas bij de 4e keer ter reparatie wordt aangeboden dat dan het product vervangen wordt.

In het geval van de TS is dat nu drie keer.
1 keer telt niet mee, omdat toen de klacht niet geconstateerd is.
Dus als nu het product ter reparatie wordt aangeboden en de klacht wordt geconstateerd, dat dan de fabrikant het product om zal ruilen.

Dus mijn advies:
Op laten sturen via de winkelier naar de fabrikant en de fabrikant moet die omruilen of het geld terug storten.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Als het 20 verschillende klachten zijn die niks met elkaar te maken hebben, dan zou inderdaad het totale product 20 x opgestuurd kunnen worden.
Ik zou never nooit bij jou iets kopen, dit is echt onzin en dat zou je moeten weten !
1 keer telt niet mee, omdat toen de klacht niet geconstateerd is.
Dit heb je dan wel weer goed. Wanneer een klacht niet wordt geconstateerd telt dit inderdaad niet mee.
Dus mijn advies:
Op laten sturen via de winkelier naar de fabrikant en de fabrikant moet die omruilen of het geld terug storten.
De fabrikant zal 'm of omruilen of repareren, maar geld terug storten doet hij zeker niet. Tenzij je bedoelt dat hij 'm crediteert aan de winkelier, maar ik zie dat hetzelfde als omruilen, de TS kan dan gewoon een nieuwe uitzoeken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door BBCS »

De fabrikant zal 'm of omruilen of repareren, maar geld terug storten doet hij zeker niet. Tenzij je bedoelt dat hij 'm crediteert aan de winkelier, maar ik zie dat hetzelfde als omruilen, de TS kan dan gewoon een nieuwe uitzoeken.
De fabrikant zal in zo'n geval het product crediteren en dan krijgt de winkelier het geld teruggestort, de winkelier kan dan de klant het geld teruggeven of een nieuwe laten uitzoeken.
Echter komt het ook voor dat een fabrikant het product omruilt.
Quote:
Als het 20 verschillende klachten zijn die niks met elkaar te maken hebben, dan zou inderdaad het totale product 20 x opgestuurd kunnen worden.



Ik zou never nooit bij jou iets kopen, dit is echt onzin en dat zou je moeten weten !


In theorie kan het wel degelijk.
Alleen laat ik dit zelf in de praktijk niet gebeuren.
Dus wees maar niet bang.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door puma73 »

bbcs,

zoals gewoonlijk begin je weer een rookgordijn van onzin en nobsebs op te trekken.

stop met het neerplempen van door jouw uitgevonden onzin en regels, je zit weet kompleet uit je nek te kletsen.

tenzij de fabrikant direct wordt aangesproken zal deze nooit zaken doen met de consument. dus in dit geval heeft TS recht op geld terug of een vervangend produkt.

trouwens maakt niet de winkelier uit wat er gebeurt, dat doet nog steeds de consument. jij zet de consument hier neer als een niet zelfstandig kunnen denken iets en winkelier als suprieur figuur die alles weet.
In de praktijk is het zo dat de verkopende partij dat bepaald en niet de consument
op het moment dat dit aan de orde komt is er al meer gebeurd en zal de consument eerder dit recht gebruiken, vaak is het de winkelier die zich achter allerlei onzinverhaaltjes verschuilt, zoals jij nu en zo vaak doet hier.
In theorie kan het wel degelijk.
Alleen laat ik dit zelf in de praktijk niet gebeuren.
Dus wees maar niet bang.
ook weer zo'n dooddoener van jouw, het KAN helemaal niet. maar wat verwacht je van iemand die zijn eigen algemene voorwaarden niet eens conform de wettelijke eisen heeft.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door BBCS »

ook weer zo'n dooddoener van jouw, het KAN helemaal niet. maar wat verwacht je van iemand die zijn eigen algemene voorwaarden niet eens conform de wettelijke eisen heeft.
Mijn voorwaarden zijn heus wel in orde.
Alleen ben ik bang dat jij de regels niet begrijpt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door puma73 »

ik begrijp de regels best, ik heb zeer veel geleerd van o.a. alfatrion, jij echter laat hier keer op keer zien dat je feiten en fictie niet van elkaar kunt scheiden.

leer eerst eens het consumentenrecht begrijpen, begin maar met BW 7 waar regelmatig naar wordt verwezen. dan ben je al een heel eind.

mensen zoals jij zijn een schande voor goedwillende winkeliers, die wel hun zaakjes kennen en zich niet achter allerlei smoesjes verschuilen om maar geen moeite te hoeven doen om de consument te geven waar hij recht op heeft.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

ik begrijp de regels best, ik heb zeer veel geleerd van o.a. alfatrion
Al heb je nog zo gelijk in deze kwestie, ik weet niet of alfatrion zo'n goede leermeester is. Hij zit er ook weleens naast, met name in het vertalen van de theorie naar de praktijk, hij is niet consequent en beschuldigd anderen onterecht van feiten die hij zelf wel doet.

Ik vind het jammer dat hier zo'n persoonlijke vete zich voordoet. Iedere keer dezelfde soort discussie's met dezelfde mensen. En ja, ik besef me dat ik er ook aan mee ben gaan doen. Al probeer ik echt en serieus mensen met vragen te helpen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 4e keer Acer reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik mij niet gemengd in deze vete en wens daar ook niet door allerlei beschuldigingen in getrokken te worden. Zwart makerij stel ik niet op prijs.

magel725 "één van de weinige die bijna altijd normaal reageert is alfatrion."


Bulldog14: "Ik ben niet eens met Alfarion, maar de persoon komt met netjes onderbouwd punten."
De leden 1 en 2 van artikel 3 zijn een inleiding op de leden 3 tot en met 6 van dit artikel, waarin uitgewerkt is welke rechten de consument toekomen in geval van non-conformiteit. In titel 7.1 BW is in artikel 21 geregeld welke (bijzondere) rechten de koper in dat geval toekomen. Artikel 3 lid 3 bepaalt dat de consument in eerste instantie recht heeft om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen, behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Indien dit laatste zich niet voordoet heeft de consument de keuze tussen herstel of vervanging. Ook artikel 21 lid 1 BW kent de koper bij non-conformiteit deze rechten toe.

Tweede Kamer, vergaderjaar 2000–2001, 27 809, nr. 3, p. 6
Dan kun je zeggen dat dit in de praktijk niet gebeurt maar dat betekent dat de verkopers de wet overtreden, niet dat ik er naast zit.

Soms zit ik er wel eens naast, maar zoals, Ronald Plasterk in Buitenhof vertelde, veranderen alleen dwazen nooit van mening.

Gesloten