LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] looptijd inboedelverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
carlisle
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 19:07

looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door carlisle »

Al een hele lange tijd ben ik met mijn inboedelverzekering verzekerd bij de nationale nederlanden. Nu hoorde ik pas van mijn bank dat er een verzekering bestaat waar je gegarandeerd nooit onderverzekerd bent. Ik ben voor een veel te laag bedrag verzekerd. Ik heb dus een offerte laten maken bij de bank. Nu wil ik mijn verzekering bij de nationale nederlanden verkorten van 5 jaar naar 1 jaar opzegtermijn maar nu krijg ik bericht dat dit niet kan.

Klopt dit? hoe kom ik hier onderuit?

marieke2407

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door marieke2407 »

nou dat zou best wel eens kunnen ,wij zitten ook altijd voor 5 jaar aan de polis vast is nu ongeveer al 20 jr..maar het is wel zo...dus..
vraag het nog eens goed na en lees alles eens door.
sterkte marieke 2407

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het schijnt dat verzekeraars vanaf juli af gaan van de stilzwijgende verlengingen en dat de maximale loopduur van contracten 1 jaar gaat worden.
Is een paar weken geleden in het nieuws geweest na een uitzending van Kassa.
Ik zou daar dus even gericht naar zoeken, want je hebt grote kans dat je probleem zich straks vanzelf oplost.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Simon »

Bijna elke verzekeraar kent een garantie tegen onderverzekering, ook Nationale-Nederlanden. Als de bank je goed had geadviseerd, dan hadden ze je geadviseerd het verzekerd bedrag van je inboedelverzekering te verhogen.

Ik vind het een slechte zaak dat je bank dat niet heeft gedaan.

Via deze link kom je bij de inboedelwaardemeter van Nationale-Nederlanden. Je kunt deze invullen en aan Nationale-Nederlanden versturen, waarna het verzekerd bedrag wordt verhoogd en je een garantie tegen onderverzekering krijgt.

Peter2508
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 aug 2008 09:22

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Peter2508 »

Verzekeren via een bank is in het geheel niet verstandig. Ze hebben in de regel weinig verstand van zaken en je hebt bijna iedere dag een andere contactpersoon. Verder is het aanbod vaak beperkt omdat ze maar 1 verzekeraar aanbieden.

Zoals hiervoor al is gezegd kan de lopende verzekering ook gewoon aangepast worden. Het lijkt erop dat de bank met onjuiste informatie een polis wil sluiten.

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door debeurd »

Vul een inboedelwaardemeter in en je bent 5 jaar lang verzekerd tegen onderverzekering.

neem eens een adviseur in de handen mensen, dit lijkt nergens op. Meerwaarde intermediair wordt steeds duidelijker als je de berichten hier leest.

marcotje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2009 21:00

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door marcotje »

Bij NN is het inderdaad zo dat je een 5 jarig contact kan hebben.

Bij NN is het wel mogelijk om deze om te laten zetten naar een 1 jarig contract (meestal wel met een premietoeslag) en daarna hem kan beeïndigen.

Ik weet bv dat Univé daar heel handige opzegkaarten voor heeft. Ik heb het namelijk ooit met Reaal gehad. Precies hetzelfde verhaal. Maar nu kon ik met deze regeling eerder van de polis af.

jansenh
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 mei 2009 11:23

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door jansenh »

@marco als NN hier tenminste aan mee wil werken. Reaal werkt hier inderdaad wel aan mee, zijn zeer soepel. Wat in de kranten heeft gestaan geld alleen voor de nieuwe contracten straks. Oude dienen gewoon uitgedient te worden. Unive werkt hier trouwens ook niet aan mee.

marcotje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2009 21:00

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door marcotje »

@Jansen

Univé bestaat uit Onderlingen, Deze mogen voor zichzelf bepalen of ze hieraan meewerken. Ik weet er zo een paar die het namelijk wel doen :-)

jansenh
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 mei 2009 11:23

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door jansenh »

Dat zou kunnen hier in de regio werken ze er niet aan mee. Maar heb er wel meer slechte ervaringen mee. Terwijl anderen weer lyrisch zijn over Unive.

marcotje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2009 21:00

Re: looptijd inboedelverzekering

Ongelezen bericht door marcotje »

Daarom:)

Gelukkig heb ik met NN geen last.

Gesloten