LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mail van Julia van Ommeren

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mantanna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2006 13:58

Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door Mantanna »

Een aantal weken geleden heeft mijn vriendin een mail ontvangen van Julia van Ommeren. Na het invullen van een enquete kon ze kans maken op een prijs. Het was iets met een weekend naar Sauna Zwaluwhoeve voor 2 personen. Precies weet ik het niet meer. Ze heeft de mail immers nu ook weggegooid.

In haar enthousiasme heeft ze de enquete gemaakt. Iets wat ze nooit had moeten doen natuurlijk.

Gisteren heb ik zelf een e-mail ontvangen van Julia van Ommeren. Met het volgende bericht: heb er een printscreen van gemaakt.

Afbeelding

Wanneer je op het bericht klikt, kom je op de volgende pagina:

Linkje

Mijn vriendin heeft zich dus geregistreerd en die enquete ingevuld. Waar de vragen over gingen weet ik zo niet. Op de site staat het volgende:
Modeenquete.nl is benieuwd naar jouw mening over de volgende thema`s:

» Lifestyle
» Wonen
» Telecom & Internet
» Sparen en beleggen
» Verzekeringen
» Opleiding & werk
» Goede doelen
» Media
» Energie
» Auto's

Sinds ze die enquete heeft ingevuld worden we gebeld over het nemen van een half jaar abbonnement op de Telegraaf. We hoefden alleen de bezorgkosten a 3 euro per week te betalen.
Vandaag belden ze dat ze een te dure lening zou hebben, en of ze daar van af wilde. Echter heeft ze helemaal geen lening!
Ook vrees ik dat er in de toekomst nog vele telefoontjes gaan volgen, als ik de voorwaarden moet geloven.
Deelnamevoorwaarden

Deelnemers, van 18 jaar en ouder, worden automatisch ingeschreven voor de GRATIS nieuwsbrief van Typhone.nl.

Op deze actie zijn de bepalingen, vastgelegd in de GEDRAGSCODE PROMOTIONELE KANSSPELEN van toepassing (zie voor uitleg : www.justitie.nl);

Om in aanmerking te komen voor de ter beschikking gestelde prijs, kan worden volstaan met het beantwoorden van de voor deelnemer relevante vragen;

Deelname is uitsluitend voor mensen die in Nederland woonachtig zijn;

Deelnemers die onjuiste of onvolledige naam en adresgegevens insturen worden gediskwalificeerd en komen derhalve niet in aanmerking voor de beschikbaar gestelde prijs;

Deelnemers, van 18 jaar en ouder, ontvangen maximaal 3 e-mails van MoneyMiljonair;

Mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder ontvangen een GRATIS uitnodiging om lid te worden van het OpinieLand onderzoekspanel.

Vrouwelijke deelnemers, in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, ontvangen de GRATIS nieuwsbrief van Otto.

Deelnemers onder de leeftijd van 16 jaar, dienen vooraf toestemming te verkrijgen van een ouder of wettelijke vertegenwoordiger;

Deelname is mogelijk tot 01-06-2009;

De uitslag wordt aan de winnaar persoonlijk bekend gemaakt en wordt tevens gepubliceerd op de website winnaars, uiterlijk op 15-06-2009;

Door deelname aan deze actie verlenen de prijswinnaars toestemming aan E2Ma om hun namen, alsmede mogelijke foto's van de prijsuitreiking voor promotionele doeleinden te gebruiken;

Indien de getoonde prijzen niet meer, of zeer moeilijk te verkrijgen zijn, is E2Ma gerechtigd een gelijkwaardige alternatieve prijs aan te bieden;

De maximale waarde van deze prijs is 500 EURO

Modeenquete.nl is een initiatief van E2Ma Database Services (E2Ma);

E2Ma verzamelt consumenteninformatie voor marketing doeleinden voor haarzelf en voor haar (commerciële) partners;

E2Ma gaat zeer zorgvuldig met uw gegevens om. De bepalingen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) worden zorgvuldig nageleefd;

U geeft met het meedoen aan deze actie, E2Ma Database Services BV het recht (permissie) om de door u kenbaar gemaakte gegevens te gebruiken voor commerciële doeleinden;

Onder commerciële doeleinden verstaat E2Ma onder andere:
- het periodiek (ca. 1x per 14 dagen) versturen van email;
- het gebruiken van uw gegevens voor telemarketing activiteiten;
- het gebruiken van uw gegevens voor SMS-marketing ;
- het gebruiken van uw gegevens voor analyse doeleinden;
- het gebruiken van uw gegevens voor het verrijken (aanvullen) van andere databases.

U geeft met het meedoen aan deze actie, E2Ma Database Services BV het recht (permissie) om de door u kenbaar gemaakte gegevens (tijdelijk) ter beschikking aan derden te stellen. Kijk op E2Ma-portfolio om te zien met welke commerciële -en ideële organisaties E2Ma onder andere een relatie heeft;

Deelnemers, van 16 jaar en ouder, worden eenmalig uitgenodigd door EuroClix.

U geeft met het meedoen aan deze actie, E2Ma Database Services BV het recht (permissie) om de door u kenbaar gemaakte gegevens ter beschikking te stellen aan die partijen (partners) die de acties van

E2Ma Database Services BV promoten en op die manier inschrijvingen (deelnemers) vergaren;

E2Ma hanteert een zeer behouden beleid ten aanzien van de inzet van uw gegevens. Wij selecteren onze partners zeer zorgvuldig en doen er alles aan om te voorkomen dat uw gegevens worden gebruikt voor uitingen die uw persoonlijke levenssfeer aantasten;

E2Ma kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor uitingen van derden welke gebruik maken van de door E2Ma ter beschikking gestelde gegevens;

In alle emailuitingen van E2Ma als van haar partners wordt expliciet het bronbestand vermeld met een zogenaamde uitschrijflink, zodat de ontvanger zich op eenvoudige wijze kan uitschrijven uit het betreffende bestand;

U beschikt uiteraard over het recht van toegang tot en verbetering van uw gegevens. Indien u geen (e)mailings meer van ons wenst te ontvangen kunt u ons dat langs schriftelijke of elektronische weg meedelen. Indien u bezwaar heeft tegen verstrekking van naam en adresgegevens aan derden, dan kunt u ons dat eveneens meedelen.

Uw schriftelijke uitschrijving kunt u sturen naar:

E2Ma Database Services BV
t.a.v. Afdeling Consumenten Gegevens
Hofspoor 7
3994 VZ Houten

Op electronische wijze uitschrijven kan door gebruik te maken van de zogenaamde uitschrijflink, welke in iedere reclame uiting onder aan de email staat.

In alle gevallen waarin deze deelnamevoorwaarden niet voorzien, beslist de directie van E2Ma Database Services;

Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd;

Het besluit van de directie is niet voor beroep vatbaar.
Nu heb ik eens gekeken naar dat Portfolio en onze gegevens zijn dus doorgegeven aan 60! bedrijven. Kortom, nu zijn we al gebeld door de Telegraaf als door zo'n leningeninstantie.

Mag dit zomaar? Ook heeft mijn vriendin zich al uitgeschreven bij deze service, en toch worden we nog gebeld...
Ik heb dus zo'n vermoeden dat al haar (en dus ook mijn) gegevens al zijn opgenomen in bestanden.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wat kan je hier tegen doen?[/url]

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door sjoegel »

De oplossing is heel simpel niet meer meedoen met dit soort onzinnige enquetes. Ze houden je een worst voor en jij bent niet zo slim geweest. Je hebt toegehapt. Nu hang je aan hun hengel !

Mantanna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2006 13:58

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door Mantanna »

Nee dat snap ik ook wel. Mijn vriendin was iets te enthousiast geworden en heeft daarom die enquete ingevuld.

Echter heb ik niet echt antwoord op mijn vraag: hoe kom ik hier weer van af?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door Mendoza »

http://www.infofilter.nl

Dit kun je proberen, al zullen er vast bedrijven tussen staan die niet bij infofilter aangemeld zijn. Het zal altijd iets helpen

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik heb dus zo'n vermoeden dat al haar (en dus ook mijn) gegevens al zijn opgenomen in bestanden.
En die worden vrolijk weer doorverkocht, ik vrees dat je voorlopig geen avond meer rustig kan eten :wink:

Ik vraag me zelfs af of infofilter nog helpt omdat ze nu een excuus hebben zich daar niet aan te houden aangezien je vriendin er zelf om gevraagd heeft.
Maar aanmelden bij Infofilter zou ik evengoed toch doen.

Mantanna
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2006 13:58

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door Mantanna »

Bedankt voor de tip. Echter heb ik vergeten te melden dat ik al een tijd lang bij Infofilter sta aangemeld. Echter bellen ze nu nog wel...

(om vervolgens flink afgezeikt te worden door mij, want ik wordt er behoorlijk pissig van)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door Ron58 »

dat ik al een tijd lang bij Infofilter sta aangemeld. Echter bellen ze nu nog wel...
(om vervolgens flink afgezeikt te worden door mij, want ik wordt er behoorlijk pissig van)
Het is wel 90% minder als je aangemeld bent.

Gisteren had ik ondanks dat toch zo'n muts aan de telefoon:
"heb ik het genoegen te spreken met de heer R........", dan gaan mijn haren al recht overeind staan.
Ze verzekerde me dat het ECHT niet om een verkoopgesprek ging en begon haar verhaal af te steken: "er is laatst een onderzoek geweest (lekker algemeen) en daar is uit gebleken dat veel mensen nog steeds te veel betalen voor KNAL" Die knal was de telefoon die er door mij opgesmeten werd :lol:

De verhaaltjes die ze ophangen zijn soms te stompzinnig voor woorden, hoe stom denken ze dat we zijn?????
Het duurt ongeveer een uur voordat mijn woede dan weer een beetje gezakt is, laat ze opsodem........

Gelukkig kan ik het nummer wat mij als laatste gebeld heeft blokkeren, ook al is het een afgeschermd nummer (service van xs4all), dus weer een callcenter wat mij nooit meer kan bereiken.

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Wij hebben nog een andere tactiek gevonden, als het een anonieme beller is, laten we hem minimaal 4x overgaan en nemen da pas op.
De meeste callcentermedewerkers gooien hem er al op als er niet binnen 3x overgaan is opgenomen.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door djmaze »

Gewoon E2Ma bellen: 030 - 63 90 550
http://www.e2ma.nl/

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door leonmols »

E2MA is gewoon een spamverspreider.
De Nederlandse telecomwet stelt dat dit niet mag, maar zij reageren nergens op, ook niet op de officiele uitschrijfmogeijkheden die ze zelf bieden.
Ook het melden bij de OPTA helpt niet. Ik heb al 5 x een klacht over dit bedrijf daar gedeponeerd maar helaas, elke 3 weken komen ze weer met onzin. Ondanks alle bevestigingen dat ik uitgeschreven zou zijn. Helaas pindakaas. Ik word er enorm ziek van. Ik negeer alle andere spam die ik krijg, maar ik laat deze met name WEL door, om eens te gaan kijken hoe lang het duurt voor een logge organisatie als de OPTA mijn klachten serieus en ook daadwerkelijk in behandeling gaan nemen.

Ik ben echter bang dat dat erg lang kan gaan duren. Waarom hebben we wetten, als er toch niet nageleefd en/of opgetreden wordt?

inge47
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2009 15:23

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door inge47 »

Mantanna, ik ontvang ook die mails en ik heb een vraag: waarom gaan jullie er eigenlijk op in? Je weet toch dat als je een keer je telefoonnummer geeft dat mensen daar misbruik van maken? Dat is algemeen bekend!
Laatst gewijzigd door inge47 op 17 apr 2009 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

E2Ma komt in mijn Spambox voor dus zorg voor een filter want na 1x mee doen krijg je nog veel meer van deze firma toegestuurd.

Steeds een ander onderwerp en afmelden betekende dat je reageerde dus nog meer kreeg dus nooit afmelden via de knop onderaan.
Je bent dan van deze af maar krijgt van E2Ma nog meer van dit soort rotzooi.

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door leonmols »

Dat is niet helemaal juist.
In de emails van E2MA staat onderaan bv:

U ontvangt deze email van E2Ma in Houten, omdat u ingeschreven staat bij Advance. Indien u in de toekomst geen enquetes van partners van Advance wenst te ontvangen, klik dan hier.


Volgens de telecomwet moeten ze deze zogenaamde opt-out optie aanbieden (en er ook naar handelen). Als je je afmeld, krijg je ook een mail met de volgende tekst:

U ontvangt dit bericht omdat u of iemand anders heeft aangegeven dat E2Ma geen gebruik meer mag maken van uw gegevens die afkomstig zijn van Advance.



Als ze dan je email adres niet verwijderen, zijn ze volgens mij in overtreding van deze wet. En dus zou er een boete mogen/kunnen volgen. Maar ja, aangezien de Opta (kennelijk) niks doet.......

Bij buitenlandse spammers heb je gelijk, maar E2MA is een nederlands bedrijf (uit Houten) dus hebben ze zich aan de wet te houden.

stofzuigertje

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Leon Mols heeft gelijk maar.....

Deze krijg je niet meer maar wel de andere van deze firma en ze hebben er vele.

Bij het invullen van een heb je kans op, maar de prijzen worden verdeeld over meerdere dus jarenlang alles invullen als je kans wilt maken, en als ze mijn als winnaar aanwijzen en ik stop deze in spambox krijgt niemand de prijs!

De vragen;

Is U getrouwd?
Bij Ja krijg je een levensverzekering voor de nabestaanden die je toch niet zomaar wilt achter laten.

Bij Nee een dating site waar je niet eenzaam en alleen zal blijven.

Als je andere vragen te positief beantwoord sturen ze meerdere vragenlijsten want je wilt of prijzen winnen of veel producten afnemen en zij worden betaald voor ieder verkocht adres dus zult U nog meer spam krijgen.

Ook bij het afmelden, ze voldoen dan aan deze maar alle overige sturen ze dan gewoon omdat U reageerde dus leest U het.
Dus deze krijgt U nooit meer maar wel alle andere....
zo is het afmelden dus!

Annelie88
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 18:17

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door Annelie88 »

Aangemeld bij infofilter werkt niet, wat dan? tips van www.infofilter.nl
Het is niet zinvol om uw steeds opnieuw aan te melden met dezelfde gegevens. Dit overschrijft uw bestaande blokkade en duurt het langer voordat uw gegevens goed zijn verwerkt.

Indien u gebeld wordt, is het van belang altijd het volgende te doen:
1. Vraag de naam van de bellende partij, haar opdrachtgever en bij voorkeur eveneens van de agent;
2. Vraag hoe men aan uw contactgegevens komt;
3. Geef expliciet aan dat u staat aangemeld bij infofilter;
4. Geef expliciet aan dat u niet meer benaderd wilt worden door de bellende partij.

De bellende partij is verplicht u antwoord te geven op uw vragen en uw verzoek te respecteren. Met dit laatste voorkomt u dat, ook al is de beller niet aangesloten bij infofilter, zij u niet nogmaals mogen bellen.
Wat mijn ervaring leert (heb als student ook in een callcentum gewerkt) laat niet over je heen lopen, degene die vragen stelt is het sterkst en wees altijd beleefd en vriendelijk. Namelijk omdat:

Jongeren in een callcentrum kennen de regels vaak niet. In hun beeldscherm kunnen ze invullen of u mogelijk voor iets anders interesse heeft, dan wordt uw nummer onthouden. Of ze kunnen aangeven dat u een gesprek heeft geweigerd, dan wordt u uit het systeem geschreven.

Wat doe je als je de hele dag wordt uitgescholden, blijf je vriendelijk of heb je zin om die grote bullebakken te pesten??? Want zo denken echt veel callcentrum medewerkers...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Mail van Julia van Ommeren

Ongelezen bericht door TdeHond »

Laat u zetten op de lijst van mensen die niet meer gebeld mogen worden door dit bedrijf.
Daar zijn de callcenter medewerkers toe verplicht.
Doe aangifte van gebeld worden door een bedrijf ondanks dat u aangemeld bent bij infofilter.
hier
en
hier

Gesloten