LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ja
17
50%
Nee
14
41%
Weet niet/geen mening
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Gvd »

Het contract van Dubio is al jaren geleden afgelopen, zijn verlies is beperkt vergeleken bij anderen. Hij heeft geen restschuld maar 'slechts' een deel van zijn inleg verloren. Continue geeft hij af op de kansen van Eegaleasers om vervolgens weer te stellen dat het niet eerlijk is dat zij waarschijnlijk wel hun geld terug krijgen. Hij logt berichten zowel onder zijn eigen naam als ook als gast (kijk zijn laaste poll er maar eens op na). Dit alles maakt hem de meest discutabele persoon op dit forum.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik heb maar even nee gestemd. Het is waar dat mijn verlies beperkt is gebleven. Wat dat betreft ben ik niet echt gedupeerd. Maar in die tijd dat de meeste instapten (2000) werd ik ook overspoeld door folders. Gelukkig ben ik niet nog een keer ingestapt, alhoewel ik met mijn contract in 2000 op een kleine winst stond. Die was dat jaar erop bij afloop helemaal weg. En een jaar daarna kwam de radar uitzending, zoiets had ik al eerder verwacht, want toen ik het product nog maar net had vond ik het al eng. Als alles stijgt is dat een mooi gevoel als alles daalt is het verschrikkelijk. zo´n product is het.
Op zich vond ik het contract helder, de folders waren wel erg lovend, maar daar is het ook reclame voor.
Voor tussenpersonen die dit product hebben aangesmeerd met de garantie dat het niet mis kon gaan heb ik geen goed woord over. Edoch aan een recente uitspraak van een rechtbank is te zien dat zij worden gezien als een partij met de client. Juridisch zal dat wel correct zijn, maar feitelijk staan ze natuurlijk op voet van oorlog.
Ik pleit dus ook voor een aanklacht tegen de tussenpersonen en niet per definitie de bank. Want ik denk dat de bank daar contractueel = juridisch te sterk voor staat. Ikzelf ben iemand die met open ogen en zonder dwang dit product genomen heeft. Het is een gevaarlijk product, maar men heeft ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. De mensen die de risico´s van het product kenden moeten dus gewoon betalen. Voor mij is dat grosso modo iedereen die het contract ZONDER tussenpersoon heeft getekend.
De eegasituatie boeit, omdat mensen echt denken dat ze geen contract meer hebben. Het vernietigingsartikel is echter heel algemeen. Juridisch zou je alles kunnen vernietigen op dwaling, dwang etc. Als mensen dit te pas en te onpas zouden doen zou de economie op z´n gat liggen. Zonder handtekening van eega is het contract inderdaad gebrekkig maar daardoor niet per se vernietigbaar binnen rechte. De rechter zal bijvoorbeeld kijken of het contract ook vernietigd zou zijn bij een stijgende beurs. Wat dat betreft vind ik die eega situatie een ´worst´die Sara Etty ons voorhoudt, alhoewel ik haar goed vind schrijven en juridisch goed onderlegt.
De toon op het forum dat Dexia het geld in eigen zak stopt vind ik emotioneel logisch, maar feitelijk geheel onjuist. Dexia heeft zo´n 5% per contract verdiend da´s veel, maar de aankoop van LL is natuurlijk de grootste kat in de zak ooit. En het geleende geld voor de aandelen moet Dexia ook weer verantwoorden voor z´n rekeninghouders e.d. Als banken twee a drie miljard uit eigen middelen aanzuiveren = weggeven in dit geval, want het geld is er gewoon niet meer, verdampt op de beurs dan zou de economie ook snel te gronde gaan.
Ik hoop dat ik met dit betoog iets minder discutabel wordt, maar dat zal wel niet, en ik hoop PLUKKER weer eens te treffen want ik weet zekr dat hij ook nee zou stemmen.

Met vr. gr. Dubio

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Hannes »

Ik vind deze topic erg op de man gespeeld en hoop dat de Redactie deze verwijderd.

Dubio mag net als iedereen een mening geven. Al plaagt hij af en toe weleens.

Hannes.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Dubio »

Hannes bedankt,Maar laat deze topic maar staan hoor. Als je discutabel bent betekent dat in ieder geval lezenswaardig bent.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Chris G »

Even een correctie op hetgeen Dubio beweerd.
Voor tussenpersonen die dit product hebben aangesmeerd met de garantie dat het niet mis kon gaan heb ik geen goed woord over. Edoch aan een recente uitspraak van een rechtbank is te zien dat zij worden gezien als een partij met de client. Juridisch zal dat wel correct zijn, maar feitelijk staan ze natuurlijk op voet van oorlog.
Deze uitspraak was niet van een rechtbank maar van de Klachtencommissie geschillen Bankzaken.
Hier dus wederom een uitspraak van "een slager die zijn eigen vlees keurt."

Recentelijk heeft een rechtbank uitgesproken dat een tussenpersoon weldegelijk aansprakelijk is voor zorgplicht en de gevolgen daarvan bij het niet nakomen hiervan.
Hieronder de link naar deze uitspraak. Zie punt 4.9 en 4.10 van deze uitspraak.

http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/fra ... i_id=47191

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Hi Chris,

Een hele goeie site die je hier plaatst. Even als de bijdrage.

Bedankt,

J-W

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Dubio »

Maar dan zeker wel hoofdelijk aansprakelijk?, of uit naam van z´n firma, b.v. spaarselect?

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Gestemd hoor Dubio.

PLUKKER - blijft zich verbazen over de nutteloosheid van veel discussies hier

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ook even gestemd, niet altijd met je eens, wel enorm waardevol, Ton

Yvo
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Yvo »

Chris je verwijst naar 4.9 en 4.10 deze kan ik niet vinden !! Wat doe ik fout ??

Yvo

onnozel
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 okt 2003 22:41

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door onnozel »

Home > Uitspraken zoeken > Resultaat

Aantal gevonden uitspraken: 1

1: LJN-nummer: AF8351 Zaaknr: 141282/HAZA 02-264
Bron: Rechtbank Utrecht
Datum uitspraak: 7-05-2003
Soort zaak: civiel - handelszaak
Soort procedure: eerste aanleg - enkelvoudig

Eerste regels uitspraak: V O N N I S van de rechtbank Utrecht, enkelvoudige kamer voor de behandeling van burgerlijke zaken, in de zaak van: 1. [eiser], en 2. [eiseres], beiden wonende te Woerden, e i s e r s in conventie, g e d a a g d e n in reconventie, procureur: mr. B.F. Keulen, - t e g e n - de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Asset Investment Admini....

--------------------------------------------------------------------------------

Zoals mijn naam al aangeeft kan ik 4.9 en 4.10 ook niet vinden. Dus help even Chris als je wilt.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door aert0001 »

De hele discussie over aankoopkosten v.d.aandelen is m.i. ook helemaal niet relevant, net zoals het helemaal niet interessant is wie er nou in het filmpje van het L.Team v.h. dak klettert, noch hetgeen er op zijn papieren staat, indertijd ging ik een overeenkomst aan waarin mij een positief rendement werd voorgespiegeld, deze overeenkomst ging ik aan met een grote oer-Nederlandse maatschappij en een gerenommeerde bank, de een stond althans in naam garant de ander spiegelde mij fantastische winsten voor.

Deze maatschappij kocht aandelen, om mij hiermee het voorgespiegelde rendement te laten genieten, wat mij betreft kon het net zo goed appels en peren zijn, goed, zij kochten echter aandelen, welke aandelen en hoe veel deze zouden kostten, daarop had ik geen enkele invloed, was voor mij ook niet belangrijk mij ging het om het rendement van mijn investering. En ze beloofden veel héél veel

Ik op mijn beurt hoefde hiervoor niets te doen, ik had toen, heb nu, en ga ook in de toekomst geen interesse kweken voor aandelen, dat was ook niet nodig, want die kennis hadden zei, dat werd mij voorgehouden, en met mij velen.

Nergens en nooit is ter sprake geweest dat ik; niet alleen mijn geld weggooide
Maar ook nog eens aan het einde van mijn investering bij moest betalen.
Dit alles kon ik financieren door een paar jaar op een houtje te bijten, maar daarna zo werd mij verzekerd zou ik dan ook wel iets hebben.

Ik vertrouwde de verkeerde mensen, dat is waar, ik luisterde, het waren dan ook volgens hun eigen zeggen niet de eerste de besten.

En inderdaad; het houtje is op, mijn investering is weg, en de rest van mijn jaren
Ga ik besteden aan afbetalen.

Nu is mijn vraag; beste Dubio en Plukker, wat klopt hier niet, waarom mag ik niet boos zijn op deze op deze bank en dit oer Hollandse bedrijf, en waarom mag ik niet via de rechter proberen om de rest van mijn jaren nog iets te eten te hebben, is het vreemd dat ik hen beschuldig van oplichterij, malversatie, misbruik van vertrouwen, financieel wanbeheer, illegale praktijken, bedrog, geldklopperij, Diefstal, onheus gebruik maken van, colportatieovertreding en wat al niet meer?

Groetjes Ton

Spruce

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Spruce »

:oops:


Beste meneer Aert,

Als eerste heeft u er zelf voor gekozen om te gaan beleggen in aandelen, weliswaar stelt u dat het ook appels of peren mochten zijn maar het blijven aandelen en u belegde daarin.

Er is u een standaard pakket aangeboden (mandje) waar u ook in de overeenkomst voor getekend heeft en u had behoren te weten dat het voorgespiegelde rendement alleen te halen was door risico te nemen. Dat deed u dan ook door deze overeenkomst aan te gaan.

Weliswaar bent u voorgelicht door stelt u deskundige mensen, echter het had u gesierd om een heel dun boekje over beleggen te kopen waarin altijd op pagina 1 staat dat beleggen met geleend geld niet zonder risico's is.

Niet dat ik uw probleem wil bagataliseren maar u heeft alle schuld want als er op dit moment winst zou zijn zou u geen protest laten horen. Ook als u dat contract had gesloten onder oplichterij, malversatie, misbruik van vertrouwen, financieel wanbeheer, illegale praktijken, bedrog, geldklopperij, Diefstal, onheus gebruik maken van colportatieovertreding.

Het is erg jammer voor u maar u gaat een hele grote prijs betalen voor de economische neergang van de beurs.

Succes

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste meneer spruce,

Lees de vraag nog eens goed, en ook de namen die hier bijstaan.
O ja de naam is niet aert maar Ton.

Ton
Laatst gewijzigd door aert0001 op 17 okt 2003 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

onnozel
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 okt 2003 22:41

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door onnozel »

Beste meneer Aeart Ton,

U schrijft :
Ik op mijn beurt hoefde hiervoor niets te doen, ik had toen, heb nu, en ga ook in de toekomst geen interesse kweken voor aandelen, dat was ook niet nodig, want die kennis hadden zei, dat werd mij voorgehouden, en met mij velen.
"

Het is zo dat U iedere maand betaalde dus moest U er wel wat voor doen. Maar verder ben ik het met U eens.

Groet,
Onnozel

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Captain-America »

Heeft niet gestemd, eenvoudig weg omdat ik niet wens mee te doen aan een persoonlijke hetze tegen bepaalde personen.

Ondanks dat ik Dubio zijn/haar mening op een aantal punten, structureel niet deel, waardeer ik zijn oprechte betrokkenheid.

Is het tenslotte niet zo dat iedereen de ander in wederzijds respect dient aan te horen...

Mazzeltov;

Ralph
Laatst gewijzigd door Captain-America op 17 okt 2003 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door aert0001 »

Nou onozel, je kon in der tijd ook in een keer betalen hoor.

Ton

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Mario »

Geplaatst op 06 Jul 2003 15:50 door Mario


--------------------------------------------------------------------------------

Als er nu nog mensen zijn die denken dat alles kul/of onzin is.
Er was een uitzending geweest van radar over DEXIA,waarin alles over de kwalijke werkwijze uit de doeken wordt gedaan.
Ik heb er een videoband van;en bewaar dit als bewijs.
Verder heeft er een artikel in QUOTE gestaan idem over DEXIA en hun foute werkijze,heb ik uitgeknipt en is ook bewijs.
DEXIA is niet schuldig aan het inzakken van de beurs,maar aan bewust e misleidingen nog wat zaken.
Waarom blijven SOMMIGEN dat nou betwisten?? (en die best intelligent overkomen )Missen jullie nog wat info of hoe zit dat??
Graag reacties.

De mensen willen best risico nemen,en zijn misschien ook best bereid verlies te nemen,maar dan moet dat wel goed aan ze worden uitgelegt.
Want ben ik soms ook niet schuldig als ik iemand een auto vekoop en er niet bij vertel dat de remmen het niet goed doen,of stuk zijn,omdat ik dan weet dat hij hem niet zal kopen???
En als de persoon in kwestie zich dood of invalide rijdt,moet ik dan ook op zijn eigen verantwoording een beroep doen ??
Nu DEXIA ,als b.v DEXIA had gezegd:Uw ''inleg"per maand is alleen rente die u aan ons betaaldt;hiermee lost niets af op uw schuld aan ons.
Dat gebeurt met met de overwaarde die u kan behalen op de aandelen die u van ons heb geleend,maar als ze zakken dan houd u schuld over die u in een keer aan ons moet betalen,of met een lening van...termijnen.
Op de vraag,en mijn inleg dan(welke inleg trouwens..zie het woordenboek,wat dat precies zegt over inleg).
Die bent u ook kwijt,er is geen inleg kwijt,want er was nooit spraken van inleg.
Dit is gewone mensentaal,die iedereen kan begrijpen ,zelfs een kind.
Wie had nou op dit geweldige aanbod gereageerd??Nou??
Wie het dan toch doet heeft geen recht van spreken meer.
Of je moet gek zijn,en dan wordt je ook vrij gesproken.
Graag reacties.
Misschien van Joost,wat heb je gedaan man,het is niet 100% jouw schuld.

Michael ben je op de hoogte van van het artikel in OUOTE en de uitzending van radar ,en veranderdt dat dan iets aan je mening???
Je komt erg pienter over,dus ik ben benieuwd naar je reaktie.Groet







--------------------------------------------------------------------------------


Gast

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door Gast »

Hoezo kunnen jullie de punten 4.9 en 4.10 niet vinden in de uitspraak even hierboven genoemd. Ik kan ze zo vinden.

onnozel
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 okt 2003 22:41

Re: Dubio is de meest discutable persoon op dit forum

Ongelezen bericht door onnozel »

Nou ik anders niet maar ik ben niet 1 van de slimste Chris . Leg het even uit als je wilt.

Onnozel.

Gesloten