LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
tr1p
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2009 16:55

Re: Telfort

Ongelezen bericht door tr1p »

@ ivdv


Dat bedoel ik met de feiten niet kennen.

Je betaalt niet voor een 20mb verbinding maar voor een TOT 20mb verbinding, dat is nogal een verschil.

En ja, alle aanbieders (adsl) verkopen deze verbindingen als TOT 20mb
en niet als vast 20mb.

mrmuiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mrmuiz »

Ze moesten ze ook allemaal aanpakken, er zijn er al wat de revu gepasseerd.
Nu is echter Telfort aan de beurt, of jij het daar nu mee eens bent of niet.
Waar zijn de tijden dat de klant nog koning was?
Kom op zeg, en dan een mafia incasso bureau er achter zetten.
Iemand moet dit een keer een halt toe roepen, en nu is dat toevallig Radar.
Ik ben blij dat ze dit doen, want er zijn vele mensen die zich gewoon laten oplichten en of hun mond niet durven open doen.

Samen staan we sterk !!

ivdv
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:28

Re: Telfort

Ongelezen bericht door ivdv »

je kunt draaien zoals je wil feit is en blijft ..dat radar tenminste wel iets doet aan alle problemen ...kun je van helfort niet zeggen

heb verdorie nooit problemen gehad toen het nog tiscali was ...het veranderd naar telfort en ineens zakt mijn mb ????? zou aan de bedrading liggen ??

raar !!! heb dezelfde bedrading dan toen ik tiscali had !!!!!
en toen had ik wel 20 mb

ben die leugens van helfort goed beu en dat gezeur van jou al helemaal
Laatst gewijzigd door ivdv op 06 apr 2009 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

lange123
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door lange123 »

er wordt tot nu nog niks opgelost door telfort,ook niet over 4 weken.
en daar wil ik zelfs om wedden met jou.
want waarom kennen ze nu wel iets binnen 4 weken oplossen en ik zit al een half jaar met de ****.
en ik ken er meer in mijn kennnisen kring die problemen hebben met telfort.
dus vat nog een tripke en droom maar lekker verder.
ik hoop dat radar mij uitnodigd om er over 4 weken bij de opnamen te zijn,dan zal ik eens mijn verhaal doen in detail over helfort.


lange

Jefferson019
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:19

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Jefferson019 »

hallo tros radar

Ik heb ook jullie uitzendig gezien over telfort, en ook ik ondervind al enige tijd problemen met telfort internet en bellen.
Voor dat tiscali telfort werd ondervond ik totaal geen problemen.
Perfecte internet snelheid redelijk goede service, maar sinds ik telfort heb ondervind ik alleen maar problemen. me internet snelheid is drastisch verminderd (van +900kb per sec naar 530kb per seconde en ook kon ik regelmatig niet bellen. heb tich keer met de klantenservice gebeld maar elke keer werd ik afgescheept met een standaard verhaal van. is je modemfirmware wel up to date , zit de spitter er tussen is de afstand van de aansluiting naar de modem niet te ver. en dit bijna elke keer dat ik bijna belde. die klanten service heeft me al klauwen aan telefoonkosten gekost.

Verder kreeg ik een mail van hun dat de gepreks tarieven per 1 mei veranderen.

"Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek."

mooie afzetters zijn het. heb een tefort bellen (10 euro extra per maand) aangeschaft zodat ik gratis kon bellen naar vaste nummers in nederland. per 1 mei zal ik voor elk nummer nu moeten betalen

en mocht ik er niet mee eens zijn dan moet ik mn abonnement maar opzeggen

mooie kl##tzakken zijn het. je eerst lekker maken met een voordelig abonnement GRATIS BELLEN NAAR VASTE NUMMERS IN NEDERLAND.
ik mn kpn abonnement opzeggen. En dan vervolgens de hele boel veranderen.

tr1p
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2009 16:55

Re: Telfort

Ongelezen bericht door tr1p »

De frustratie vind ik ook begrijpelijk zoals ik al meedere keren aangegeven heb.

En ik hoop logischerwijs dan ook dat er voor iedereen met problemen snel een oplossing komt, dat moge duidelijk zijn.

Teake
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:14

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Teake »

Beste Trip.
Je bent een prima Telfort medewerker.
Maar ik hoor niet bij de 1500 klagers via de Tros.
En ook ik ben niet de enige die niet op die manier klaagde.
Als je je eens zou verdiepen in statistieken, zou je kunnen berekenen hoeveel mensen die last hebben, er ook daadwerkelijk over klagen.
De rest maakt er geen woorden meer aan vuil, en neemt gewoon afscheid.
Ik hoor tot de groep, die gewoon afscheid nam, en die paar honderd euro verlies, (voorlopig) even slik.

En als ik goed naar de uitzending gekeken heb, ben ik nog niet ongelukkig.
Ik ben er af, en het heeft me slechts een paar honderd euro gekost, en een half jaar geen telefoon, en zeer mondjesmaat internet.
Ik had een goed werkende Tiscali Wereldwijd, wat echt overal werkte.
Toen gedwongen over naar het (duurdere) Planet.
Geprobeerd naar het goedkopere Speedlinq, want ja, als ingenieur telecom ben je toch die helpdesk niet nodig?
Een misrekening: al weet je nog zoveel, als er bagger bij de meterkast binnenkomt, kun je er met alle kennis van de wereld geen goed signaal van maken.

Ik heb wel een truc voor een haperende verbinding ontdekt:
Haal 1 van de twee draden los van je adsl (modem) lijn, en leg deze aan de aardpen.
in 9 van de 10 gevallen, heb je dan een werkende verbinding, supertraag, maar toch.
Even proberen welke van de 2 draden van je modem, er staat namelijk maar op 1 van de 2 (blauw of rood) het echte adsl signaal. het retoursignaal gaat in geval van "storing" vaak beter via de aardpen in je woning terug, dan via de Telfort centrale......

mrmuiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mrmuiz »

Frustratie begrijp je pas goed als je het zelf aan de lijve ondervind.

tr1p
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2009 16:55

Re: Telfort

Ongelezen bericht door tr1p »

Dat zou kunnen, maar geloof me upc is ook geen pretje haha, komt daar ook weer eens een uitzeding over ;)

Wessela

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Wessela »

Telfort is een fantastische provider voor rustzoekers je kunt wel bellen maar niet gebeld worden.

Mooie uitzending waarom maakt de Tros eigenlijk zo veel reclame voor Telfort ?

Er zijn genoeg providers die KPN promoten en ook geen flikker voorstellen 8) 8)

mrmuiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mrmuiz »

http://tweakers.net/nieuws/56351/telfor ... elost.html

donderdag 23 oktober 2008

Goh dat was ook al Dian :)

En U.P.C, die zijn al vaker dan eens in opspraak geweest.

Teake
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:14

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Teake »

Beste medelezers,
TRIP is een telfort medewerker:

Telfort
Rest
In
Peace

velen hebben het al genoemd, en hij ontkend het niet.
In alles probeerd hij het telfort praatje glad te strijken.

Niet meer op reageren dus.

lange123
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door lange123 »

het gaat nu om telfort trippert,en niet om upc.
maar zo gaat dat ook bij de helpdesk van telfort,van de hak op de tak springen,en dat is wat jij nu precies doet.
wordt het niet eens tijd voor een andere baas trip?

sjakiezwart
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:57

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sjakiezwart »

Nou Trip,

Hopen op een oplossing is mooi. Maar nu ook nog een keer iets doen... Vraag je je collega's van support morgen een keer ook echt de klanten terug te bellen?
En doe de groeten aan je collega Diana XXXX
XXXX

muurbloem
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 23:03

Re: Telfort

Ongelezen bericht door muurbloem »

Ook mijn dochter heeft rot ervaring met telfort.
Zij had internet aangevraagd en kreeg ADSL thuis gestuurd.
Maar zij had geen telefoon aansluiting op haar kamer (waar ze toen woonde) dus heeft hem gelijk terug gestuurd.
Tot afgelopen februarie een dik jaar na het terug gestuurd te hebben bleven ze maar abonnement plus telefoonkosten afschrijven.
Ze had niet eens een telefoon aansluiting.
Na te hebben gebeld en geschreven bleven ze door gaan en kregen we niks te horen.
Nu hebben we vorige maand alles geblokeerd op de bank rekening (in de hoop dat Telfort nu wel contact op zou nemen) maar nee hoor nog niks en honderden euro`s armer.

sjakiezwart
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:57

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sjakiezwart »

Op de helpdesk van Telfort
Daar wordt je pas echt gestoord
zo veel klanten, zoveel klachten
heel vaak bellen, nog langer wachten
Een oplossing, die krijg je niet vlug
Men zegt gewoon ´we bellen u terug´
Omdat dat niet gebeurt bel jezelf maar weer
Maar nooit met de medewerker van de vorige keer
Dus je kan het probleem opnieuw vertellen
En ook deze medewerker belooft je terug te bellen
En zo is het cirkeltje weer rond
Want terugbellen, dat doet toch geen hond
Werkelijk niemand bij Telfort toont enig begrip.
Nou ja, eentje dan, en die heet Trip!


Trip, je wint de prijs voor Telfort medewerker van de week!

mrmuiz
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:27

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mrmuiz »


testbeeld
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:14

Re: Telfort

Ongelezen bericht door testbeeld »

Voor alle klanten met problemen zie topic : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70240

Hier leg ik uit hoe je onder je abonnement uit kan komen wegens prijswijzigen.

Je mag dus tot 23 april kostenloos opzeggen en dan stopt je internet per 1 juni

4uit
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 22:49

Re: Telfort

Ongelezen bericht door 4uit »

Ik heb de uitzending grotendeels gevolgd en ik ben blij om te zien dat er heel wat mede mensen zijn die niet pikken dat Telfort een puinhoop van maakt.
Sinds het begin van mijn abonnement (internet en telefonie) bij Telfort liep het niet goed. Modem resette zich in intervallen soms om de minuut soms wat langere tussenpoosjes. Dit had ook invloed op mijn telefoon want zonder een goede internetverbinding was te telefonie ook niet mogelijk. Dit met de gevolgen dat de kennissen en vrienden begonnen te klagen over dat wij niet bereikbaar zijn. Ik kon met de vaste telefoon Telfort niet goed bellen omdat de verbinding door de modem storing niet lang goed bleef, ook niet lang genoeg om door het keuzemenu heen te komen en een medewerker te spreken.
Vervolgens probeerde ik met mijn mobiele telefoon Telfort helpdesk te bellen maar hoewel ik juiste keuzes maakte in de gesproken menu, bleef de stem te herhalen dat ik geen keuze heb gemaakt. Na enkele pogingen ben ik mee gestopt.
Ik stuurde een mail naar Telfort en legde de situatie uit en vermeldde ook dat ik in “mijn domein” geen oorzaak kon vinden. Modemprobleem kwam zelfs voor zonder enige poging tot de internetverbinding (computer en telefoon helemaal losgekoppeld). Ik verzocht Telfort om met mij op mijn mobiel contact op te nemen. Want ik kon zelf Telfort noch met vaste noch met mobiele telefoon bereiken. Na enkele herhaalde verzoeken voor het antwoord ontving ik een mail van Telfort met de uitleg "dit probleem kunnen we niet per mail uitzoeken en/of oplossen. U moet met ons telefonisch contact opnemen". Ik stuurde nog een mail en herhaalde nogmaals dat ik Telfort niet kan bereiken en verzocht Telfort opnieuw met mij contact op te nemen. Weer enige tijd later ontving ik een mail met de mededeling dat het niet mogelijk was.
Ik heb de hoop opgegeven en zal ik per einde contractdatum mijn abonnement bij Telfort beëindigen. Dit is gelukkig over 3 maanden en ik maak mij geen zorgen meer om de bedorven dienstverlening van Telfort. Als men mij om advies vroeg (is al enkele keren gebeurd) en zal vragen, raad ik ze ten strengste af een abonnement bij Telfort te nemen.
Mijn besluit om weg te gaan bij Telfort had ik al lang voor de uitzending van radar. Toch wilde ik hier op reageren om te laten zien dat er nog meer mensen zijn die ontevreden zijn over Telfort.
Ik las dat er 1500 reacties al binnen gekomen zijn. Maar ik geloof dat het aantal nog groter is.
Even een opmerking over de meneer van Telfort in de uitzending. Hij had over groot aantal abonnees (2000000) en andere smoesjes over de gebrekkige dienstverlening van Telfort.
Niet voor niets klagen zoveel mensen over Telfort. Ik zou zeggen een echt/goed bedrijf dat hart heeft voor zijn klanten zou zelfs bij een ontevreden klant zich schamen en alles doen om het probleem op te lossen. Dat Telfort een groot aantal abonnees heeft is geen excuus voor zijn tekortkomingen. Tja, een groot bedrijf heeft immers een grote en sterke dienstverlening, EN een lagere minuut tarief (of gewoon lokaal tarief, zoals bij sommige andere bedrijven) bij helpdesk. Op huidige manier kost het abonnement (internet en telefonie) niet 29.90 euro maar gauw 50 euro per maand bij enkele telefonische contacten met Telfort, niet waar?.
Mijn bericht is best lang geworden, maar geloof me in werkelijkheid beslaat het enkele pagina's.

1marjan1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 23:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door 1marjan1 »

ik ben voorlopig ook nog klant bij Telflop (sorry het is een flop bedrijf)
Maar zodra ik weg kan ben ik weg!!!!!!!

ze sluiten onterecht me telefoon af.. als je belt moet je steeds opnieuw bellen. Op me klacht geen serieuze reactie gehad en krijg wel facturen voor telefonie terwijl ik dat niet heb..
Maar zo als in de uitzending is te zien openbaar zeuren helpt!!!
al die 1500 mensen worden met 4 weken geholpen. Dat wil dus zeggen dat bijvoorbeeld ik die niet bij die 1500 zit (helaas) nog langer kan wachten op een oplossing.
Daarnaast je klacht op het oud forum van tiscali helpen post ook. Alles wat ik ben geholpen is vanaf daar. Dus pluspunt voor die medewerker.. Echter mogen ze die mensen aan de telefoon wel beetje manieren bij leren.

werk zelf ook in deze sector (niet bij telfort echt niet) maar als ik zie dat iemand zo doet tegen een klant heeft die met mij toch echt een probleem

Ik ga vol spanning wachten tot mijn probleem is opgelost.. Echter vermoed ik dat dat nooit zal lukken zodra ik kan ben ik namelijk weg!

Gesloten