LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Luud Meeder
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2009 18:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Luud Meeder »

Ben vanaf aug.2008 aangesloten bij Telfort. Regelmatig storing totdat in september na heel veel telfoontjes bleek dat mijn gratis modem kaport was. Kreeg in oktober een andere toegestuurd, maar op de rekening die volgse bleek dat dat er een was van € 58.81 excl BTW. Na weer enkele telefoontjes bleek dat ik een verkeerde modem had gekregen dus werd mij weer een gratis modem toegestuurd. In januari 2009 had ik nog steeds geen geld teruggekregen en heb een mailtje gestuurd. Als antwoord kreeg ik dat de afdeling die daar over gaat ermee bezig was. In maart 2009 nog steeds niets en weer gebeld. Toen werd gezegd dat ik bericht had ontvangen ??? en dat ze bij Telfort geen modem van mij hadden ontvangen en of ik het bericht van verzending naar hun wilde sturen. Helaas heb ik dat bewijs waarschijnlijk zo goed opgeborgen dat ik het niet meer kan vinden. Daarop heb ik een brief geschreven en daarin heb ik geschreven dat zij fouten hebben gemaakt en ik met bewijzen moet komen. Ik wil graag weten wat ik nu mag en kan doen om mijn geld terug te krijgen van die dure verkeerd gestuurde modem. Vriendelijke groeten mevr. G.Kok

mrdidier
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2009 09:39

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mrdidier »

Wat een schande, de uitzending van gisteren. Hoe dom kun je als bedrijf zijn om alle fatsoensnormen zo te treden... De geloofwaardigheid van Telfort is hiermee voor altijd aangetast. Ik zal nooit meer overwegen om klant te worden.

En Diana van der T zou zich ook achter haar oren moeten krabben. Ik weet uit ervaring dat op de Hotelmanagement opleiding Ethiek ook gedoceerd wordt. Die heeft zij zeker gemist.
Hoe kun je je zo voor het karretje van je werkgever laten spannen!!!???

NAK1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2008 14:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door NAK1984 »

Ook ik heb problemen met Telfort.

Sinds 20 februari heb ik twee weken helemaal geen internet gehad en daarna af en toe wel en af en toe niet. Als ik internet heb is de snelheid ver onder de 1/2 mb/s terwijl dit zo'n 20 mb/s moest zijn Het gaat zo langzaam dat ik bijvoorbeeld geen uitzendinggemist kan bekijken en het duurt zo'n 4 minuten om gmail te laden.

Ik heb ongeveer 1 uur gebeld met de helpdesk en klantenservice en ze namen nooit de moeite mij zelf (terug)te bellen(ze zouden mij een sms sturen met de status maar dit is nooit gebeurd). Ook krijg ik geen inhoudelijk antwoord op mijn mailtjes.

Ik weet niet meer wat te doen. Ik heb mijn internetverbinding nodig(werk in de IT). We zijn nu bijna 2 maanden verder en vele kosten verder. Ook word mijn abbonnementsgeld gewoon afgeschreven...

Wat kan ik nu nog doen.

Met vriendelijke groet,

N Khan

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Telfort

Ongelezen bericht door WarZir »

Ik ben een van de, naar ik vermoed, 'bevoorrechte' klanten van Telfort bij wie internet en telefonie wél goed werkt, op 2 landelijke telefoonstoringen na. Ik ben klant sinds juni 2008. Ik heb het programma van gisteravond met verbijstering gekeken, met name m.b.t. de Telfort medewerkster Diana van der T. Je moet toch wel weinig normen en waarden in je donder hebben om zo laag te zinken met zo'n actie. Daarnaast ook een enorm domme actie, had ze nou echt verwacht dat ze niet door de mand zou vallen?
En dan de Telfort pipo in de studio, die geen uitspraken wil doen over de actie van zijn collega (as if he didn't know...), ik kan alleen maar zeggen: heel laf.

Gezien alle genoemde problemen en de manier waarop Telfort hiermee omgaat, het ontwijkende gedrag van de Telfort meneer in de studio en de briljante actie van mevrouw Diana van der T., geven mij weinig vertrouwen in Telfort. Ik heb zelf tot op heden de helpdesk niet nodig gehad, ik hoop ze ook niet nodig te zullen hebben. Een ding is voor mij wel zeker, na deze misselijkmakende schijnvertoning, stap ik bij Telfort op zodra ik een goede vervangende provider heb gevonden.

klokje72
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 10:43

Re: Telfort

Ongelezen bericht door klokje72 »

heb eigenlijk sinds kort een abonnement van telfort zowel mobiel als vaste telefonie en internet.voor mobiel bellen werdt deze maand al teveel kosten in berekening gebracht.ik heb telfort opgebeld en krijg als antwoord dat dit de btw is.ik vertel ze dat dit onzin is ik neem een abonnement van 16,95 per maand en dit is dan incl met de btw ze adverteren hier zelfs mee op hun website.daar wist de vrouw in kwestie van telfort niks van en als ik het er niet mee eens ben moest ik maar een klachtenbrief schrijven zo gezegd zo gedaan tot op heden nog geen bericht terug ontvangen.ik wacht de volgende rekening nu even af en hoop na aanleiding van deze televisieuitzending dat het de goede kant opgaat met telfort.wat ik ook raar vindt is dat ik via mijn werkgever die ook klant is bij telfort kreeg te horen dat ze nu 5 cent starttarief gaan berekenen voor vast telefonie.ik ben daar tot op heden nog niet van op de hoogte gesteld en hierover staat ook niks in het contract dat ik heb afgesloten.ik vraag me dan ook af of dat dit zomaar eenzijdig veranderd mag worden.ik heb nu internet maar nog geen telefoon ik hoop dat deze week te krijgen ik wacht het geduldig af,maar heb de schrik na jullie uitzending wel te pakken.

zeupel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 09:50

Re: Telfort

Ongelezen bericht door zeupel »

Ik moet allereerst zeggen dat er wel triest gereageerd wordt op de berichten van Trip, of hij nu bij Telfort werkt of niet, dat doet er even niet toe. Hij mag zijn mening geven en reacties als dat hij maar op moet pleuren, dat haalt pas het IQ omlaag.

Problemen met je verbinding en/of telefonie zijn nooit leuk, Je reageert dan heel menselijk vanuit je emotie, je bent boos en je wilt een oplossing. Door die boosheid kun je vaak niet meer relativeren.

Ik schaam mij niet te zeggen dat ik bij Telfort werk. Natuurlijk erken ik telefonisch vaak ook veel problemen, maar zo zwart wit als Radar het brengt is het echt niet. Dagelijks krijg ik veel klanten met kleine problemen die snel opgelost zijn en die weer tevreden ophangen, het is leuker om mensen echt te kunnen helpen, dat maakt het werk zo leuk.

Helaas kan ik ook niet voorkomen dat er soms een muur van procedure voor je staat en regels waaraan ik me moet houden. dat is voor mij en voor de klant frusterend. Het is echter behoorlijk triest dat als iemand de ander kant belicht van Telfort dit gelijk als leugen wordt bestempeld, nogmaals, relativeren is moeilijk als je boos bent en enkel je problemen ziet.

Zoals er mensen zeiden in de studio dat de medewerkers bij de helpdesk het niks interesseert is onzin.

Waar ik me vooral aan stoor is reacties van mensen die denken te weten hoe wij hier werken, ik snap dat het frustrerend is als je met problemen zit, zeker als ze al lang lopen, maar om dan af te reageren op de helpdeskmedewerker is ook makkelijk. Wij doen ons best om dingen op te lossen, lukt ons dat niet, dan gaat het naar de tweede lijn.

Ik merk dagelijks dat Telfort bezig is met dingen te verbeteren, en dat mag ook best eens gezegd worden. Ik noem enkel de dingen op zoals ze zijn, zodat die kant ook eens belicht wordt.

Trip had wel een punt, dat enkele de klant kant getoond wordt in het programma. Als Radar enkel een antwoord laat horen van een Call Agent : "Daar heb ik niet zo veel verstand van" en niet de vraag krijg je een behoorlijk eenzijdig beeld. Misschien gooide de klant wel met een term die te maken heeft met intern netwerk, maar dat hoeven wij ook niet te ondersteunen.

Iedereen mag zijn mening geven op een forum, vind het dan echt kwalijk dat trip zulke reacties krijgt. Ik hoop in ieder geval dat de problemen die er zijn van klanten dat die snel opgelost zijn. Ik wou dit even kwijt om het fabeltje dat het ons niks interesseert als wij ons salaris maar krijgen uit de wereld te helpen. Ik vind het in ieder geval nog steeds erg leuk werk, en ik hoop nog veel mensen te kunnen helpen. En gelukkig wordt er ook nog vaak zat gelachen aan de lijn :)

vriendelijke groet,

Zeupel :)
Laatst gewijzigd door zeupel op 07 apr 2009 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.

zijlstraei
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 11:14

Re: Telfort

Ongelezen bericht door zijlstraei »

Sinds september 2007 loopt mijn abonnement via Telfort/KPN.. In het begin verliep alles goed! Ik kreeg elke maand keurig een smsje met welk bedrag er van mijn rekening zou worden afgeschreven en op welke datum. Zelf hou ik het altijd goed in de gaten dat ik niet te ver boven mijn 'vaste' bedrag kom.
Tot mijn grote schrik kreeg ik een paar maanden terug een smsje met dat er €40,00 van mijn rekening zou worden afgeschreven.. Dit terwijl ik normaal €25,00 betaal. De maand daarop werd het nog gekker. Ik ontving wederom een smsje met dat er dit keer €60,00 zou worden afgeschreven.. :evil: Ik heb een gespecificeerde rekening opgezocht op internet en het was wel mijn rekening. Maar ik ben er 100% zeker van dat ik niet voor €60,00 heb gebeld/gesmst. Dat kan gewoon niet!
Sindsdien (zonder enige aankondiging) ontvang ik ook geen smsjes meer over mijn rekening. Wel ontvang ik rare sex-smsje. Ik heb Telfort hier een keer over gebeld.. Er werd toen verteld dat ik me daar wel voor zou hebben aangemeld. Nou niet dus, anders bel ik hun toch niet dat ik van die smsje af wil komen!
Ook ben ik vaak niet bereikbaar. Wanneer ik gebeld wordt door iemand dan ben ik niet bereikbaar omdat mijn voicemail er op staat! Terwijl mijn telefoon gewoon aanstaat. Wanneer er door de 'beller' dan een bericht wordt ingesproken op mijn voicemail dan krijg ik daar helemaal geen smsje van. Heel erg irritant!

Voor mij geen abonnement meer bij Telfort!

mrdidier
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2009 09:39

Re: Telfort

Ongelezen bericht door mrdidier »

De Nederlandse wet is heel duidelijk hierin; naar particulieren mag nooit geadverteerd/aangeboden worden zonder BTW. Dat is misleiding want het lijkt dan goedkoper dan het is.

Dit mag wel aan zakelijke consumenten want zij kunnen de BTW verrekenen, kijk bijvoorbeeld naar de Makro waar ze ook alles zonder BTW aanbieden.

Het ligt er dus helemaal wat voor abonnement u heeft; -zakelijk op particulier- of u gelijk heeft of niet.

Djoniek
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:49

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Djoniek »

:twisted: Na een uitzending mee gemaakt te hebben van Radar,...was 1 van de mensen die mee gedaan hebben aan de bel actie………… Kreeg ik net mijn nieuwe rekening per mail, en jaaaaaaaa hoor het is weer zover
De hele mand geen gebruik kunnen maken vn internet en telefoon en gewoon hoppa de rekening is er al weer, daar zijn ze trouwens wel snel mee
Bij Radar werd mij verteld mevrouw het is een technisch probleem wij verzekeren u, dat dit bij ons ligt en dan hoeft u zeker u abonnement kosten niet te betalen, wij gaan dit voor u regelen hahaha ze hebben daar echt humor.NIET DUS!!!!!!!!......... :evil: :twisted:
gooien er gewoon een bedrag boven op, incasso kosten, voor niet betaalde rekening aaaaaahhhhhhh ik word gek!!!! De uitzending was super, zeker ook toen de Telfort medewerkster aan het woord kwam, hadden we allemaal zoiets van we wisten het we voelde en merkte het gewoon.
Zo snel werden we nog nooit te woord gestaan…
En dan die man in zijn pak die nergens van af wist, nou lekker overleg of niet dan. Dacht dat je zeker als directie toch wel wist wat er in je bedrijf speelt, en wat voor acties er genomen worden, of heeft deze aardige mevrouw een één mans(vrouw) actie bedacht?
Goed gedaan trouwens van de mensen van Radar top werk
Natuurlijk hebben wij aan de lijf ondervonden hoe Telfort met zijn klanten om gaat, maar de toezegging dat ze het op gaan lossen zeker voor de mensen uit het publiek wordt nu voor mij wel helemaal een giller.
Hoezo, oplossen en zorgen dat ze tevreden klanten krijgen, luisteren ze wel??????? Ze lossen niks op, maar zorgen alleen nog maar voor intense woede, ze laten je zelfs incasso kosten betalen, voor de diensten die ze niet leveren, en die niet eens de schuld zijn van de klant....
De beloftes we gaan de mensen bellen en we gaan het oplossen, geloof me gisteren avond in de studio had ik al zoiets van ja ja zal wel, maar nu ik mijn rekening gekregen heb, weet ik het zeker, ze maken je alleen maar bozer. Ik heb mijn kook punt bereikt geloof me wat een klant vriendelijk bedrijf zeg :twisted: :evil: DUS NIET!!!!!!! Ik weet zeker over 4 weken zitten we er weer....... WAT BEN IK DIT BEDRIJF GIGA ZAT. Nadeel is dat ik wel moet betalen, anders zit ik weer weken zonder, wat een macht positie

joostniederer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2008 12:45

Re: Telfort

Ongelezen bericht door joostniederer »

Heb gisteren ook de uitzending gezien, wat een aanfluiting van Telfort en sterker nog: wat een blamage van die Diana XXXX en haar leidinggevende.

Zelf heb ik nog geen problemen met Telfort gehad, ik snap ook het probleem niet zo goed, want het is heel simpel om bedragen te storneren zodat ze worden teruggeboekt.

Kom aan iemand's portemonnaie en ze ondernemen vanzelf actie!

Kom op Radar! blijf dit volgen!

joostniederer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2008 12:45

Re: Telfort

Ongelezen bericht door joostniederer »

Mensen, het is allemaal heel simpel hoor: als je van mening bent dat Telfort niet levert wat is overeengekomen en je wilt er vanaf, dan stuur je eenmalig een aangetekende brief waarin je het bedrijf ingebreke stelt met een termijn om de overeenkomst alsnog na te leven. Stel de termijn in redelijkheid vast op 14 dagen.

Na die termijn stuur je nog een briefje waarin je aangeeft dat het bedrijf in verzuim is en dat men niet voldoet aan de verplichting zoals deze uit de koopovereenkomst blijkt. Storneer vervolgens alle bedragen voor zover dat mogelijk is en laat je bank een selectieve incasso blokkade op de rekening zetten (kost vaak geld, je kunt ook alle incasso's direct laten storneren, wel goed in de gaten houden).

Bewaar alle brieven in kopie.

Volgt er een incassobureau? Niet bang worden en gewoon laten lopen!

lambert57
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 14:05

Re: Telfort

Ongelezen bericht door lambert57 »

Betreft Telfort
L.S.,

Mijn klacht over Telfort betreft hun incasso methodes. Nog voordat een factuur een maand oud is, wordt je zonder enige aankondiging afgesloten. Dit is misbruik maken van de machtspositie die ze hebben. Soms sluiten ze niet alleen je telefoon maar ook je e-mail af! Daar heb je dan dus nog vele maanden last van!
Met vriendelijke groet,
Bart van der Lugt.

RADoup
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 14:34

Re: Telfort

Ongelezen bericht door RADoup »

Het valt me op dat je gisteren en vandaag niet kon inloggen op mijn telfort.nl, wegens technische problemen (zeggen ze). Binnen een uur is het verholpen, kreeg ik via de telefoon te horen. Helaas. Wel toevallig, dat het gebeurd rondom de uitzending.

hdegroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 16:43

Re: Telfort

Ongelezen bericht door hdegroot »

Ik heb gisteren de uitzending gezien. Helaas wist ik niet dat dit onderwerp werd behandeld anders had ik eerder gereageerd. Ik ben overspannen thuis geweest i.v.m. de problemen met telfort. Nu heb ik al 6 maanden internet van KPN maar betaal nog steeds 20 euro per maand aan telfort. Telfort heeft binnen de bedenktijd van 7 dagen mijn internetabonnement naar internetplusbellen omgezet. Ik had deze wijziging aangevraagd maar reeds naar 2 dagen weer geannuleerd echter telfort had het abonnement voor de afloop van deze termijn de wijziging doorgevoerd. Uiteindelijk geen telefoon meer en toen ik KPN opdracht gaf om mijn analoge telefoonaansluiting terug te zetten had ik geen internet meer. Telfort heeft de fout toegegeven maar kon niets doen, ik betaal tot juni 20 euro per maand aan telfort. Ik heb nu al ruim 6 maanden internet van KPN a 35 euro per maand, samen met de 20 euro van telfort, die niets levert op mijn adres is dat 55 euro per maand. Ik durf niets meer te ondernemen bij telfort omdat ik nu adsl van KPN heb omdat dat goed werkt. Ik zou blij zijn als de tijd om is en wil nooit meer iets met deze oplichters te maken hebben. En die meneer van telfort op tv verkoopt mooie praatjes want die probeer de boel nog zoveel mogelijk te redden. Van mij krijgen ze de IJSkoude douche.

Henk de Groot

merrick
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 17:13

Re: Telfort

Ongelezen bericht door merrick »

Ik wordt er echt moedeloos van... nooit meer Telfort voor mij. Op internet vond ik dit plaatje, heel toepasselijk:

http://www.flickr.com/photos/37146289@N05/3420549177/

Teake
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:14

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Teake »

Even voor de duidelijkheid: het ligt dus absoluut NIET aan de medewerkers van de call centra.
zeupel (en waarschijnlijk ook Trip), moeten zich houden aan het keurslijf van regels, van de provider, waarvoor ze opDAT moment de telefoon opnemen.
Toen ik vandaag een klein modemstorinkje had, bij vodafone, werd ik perfect geholpen.
Niet eerst een verhaal van het modem was er vandaag nog, maar: u heeft wel een hele matige verbinding volgens mijn info.
Vanzelfspreken zei ik hem dat het wel een heel verschil was met hoe Telfort eruit kwam gisteravond, maar hij melde me dat hij ook voor Telfort de ondersteuning gaf.

2 verschillen: het beleid van Vodafone kent terugbellen, en als vodafone klant, heb je de mogelijkheid om buiten een 0900 nummer om de helpdesk te bereiken.
En als ik daar een eurotje per maand meer voor kwijt ben, dan het kale abonement van Telfort, geen enkel probleem.
Goede service kost ook iets.
Van de goedkoopste in de rij, wordt je meestal niet blij.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 17:18

Re: Telfort

Ongelezen bericht door [email protected] »

Heb meer dan ruim een half jaar problemen met mijn huistelefoon die ik via telfort heb. De ene keer kan ik niet bellen en de andere keer niet bellen en gebeld worden, of ik hoor de telef. niet ande andere kant over gaan en heb plotseling diegene die ik bel. Ook is het soms zo dat ik degene die ik bel aan de telefoonkrijg maar zij mij niet horen. Ik heb regelmatig met telfort kontakt gehad maar kreeg elke keer het zlefde antwoord het lag aan mijn telefoon en ik moest maar een andere kopen. Ik heb nooit een goede oplossing gekregen. Op dit moment ben ik weer niet berijkbaar,
Ik heb een opzeggings brief gestuurd en kon niet eerder dan volgens hun regels pas september 2009 opzeggen. Dit heb ik inmiddels natuurlijk laten bevestigen

f.bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 17:06

Re: Telfort

Ongelezen bericht door f.bos »

Wat gaat Telfort met de klachten doen van de klanten welke niet in het belforum zaten? worden deze mensen ook geholpen.
VOLGENS MIJ WAS TELFORT WEL DE DE HOOGTE VAN DE UITZENDING WANT DE HELE DAG AL LIGT DE INTERNETVERBINDING VAN TELFORT AL OP ZIJN KONT,niemand kon naar mijn Telfort
Ook ik heb Unilimited en dat zou € 18.00 in de maand kosten maar de rekeningen vallen vijf maal hoger uit ,dan wat mij verkocht is.En bij Telfort vertellen ze ook nog dat het mijn eiigen schuld is. Mooie oplichterbende,
Frans Bos 0645574997

vbuuren
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 18:22

Re: Telfort

Ongelezen bericht door vbuuren »

mrdidier schreef:En Diana van der T zou zich ook achter haar oren moeten krabben. Ik weet uit ervaring dat op de Hotelmanagement opleiding Ethiek ook gedoceerd wordt. Die heeft zij zeker gemist. Hoe kun je je zo voor het karretje van je werkgever laten spannen!!!???
Wat wil je als je baas Business Administration gestudeerd heeft bij Nijenrode en zijn MBA heeft gehaald aan de Temple University in Philadelphia!

:shock:

renner
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 18:38

Re: Telfort

Ongelezen bericht door renner »

Heb de uitzending van 6 april niet gezien maar wel op de site van tros radar. Wist niet dat er een actie dag was dan had ik mij opgegeven. Mijn dochter heeft een telfort abonnement dat heeft ze per brief gedaan 3 maanden voor het einde van de datum. maar wat bleek, het ging gewoon door. Toen zijn we gaan bellen, ze zeiden dat de brief niet aan gekomen was. we krijgen het niet vooralkaar om het stop te zetten. Maar wel de rekeningen af schrijven. (heb de bank opdracht gegeven om dat te blokkeren) Ik en mijn vrouw hebben ook een abonnement bij telfort dit hebben we via de telefoon gedaan dat ging wel goed. Heb hier van een bevestiging van gehad. Bij de vele telefoontje's die we gevoerd hebben werd ik en mijn dochter onbeschoft te woord gestaan door de callcenter medewerkster zij legde de hoorn er op. In de de winkel werd ik ook onbeschoft behandeld. Er word niets gedaan :cry: :evil: Vraag mij af wat voor medewerkers er zitten, ze helpen je niet , maar ze helpen je wel van je geld af met dat 0900 nummer daar helpen ze je mee.
Afz. renner

Gesloten