LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met randstadwoningen.nl?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Yas

Ervaring met randstadwoningen.nl?

Ongelezen bericht door Yas »

Hallo allemaal.

Sinds een week terug heb ik mij ingeschreven bij randstadwoningen.nl Ik heb betaald. Helaas heb ik nooit meer iets ontvangen behalve een een bevestiging. Ik heb meerdere malen geprobeerd te mailen maar dat wil ook niet helpen.

Mijn vraag is of iemand ook ervaring mee heeft, zo ja dan hoor ik het graag.

Voor de mensen die ook op zoek zijn naar een woning, snel en voor een goed prijs, ik zou uit de buurt blijven van zulke sites.

Ik hoor het graag als mensen wat te vertellen hebben.

Gr

Nico2008

Re: Ervaring met randstadwoningen.nl?

Ongelezen bericht door Nico2008 »

Ik heb wel heel positieve ervaringen met randstadwoningen.nl. Ik heb me ongeveer 2 maanden geleden ingeschreven en inschrijfgeld betaalt bij hun en ik kreeg bijna wekelijks woningen in mijn mail. Ik heb meerdere malen zitten reageren en uiteindelijk een woning in Utrecht gevonden waar ik nu met mijn vriendin in woon. Het fijne van deze site is dat ze je in contact brengen met de woningeigenaren en ook echt geen bemidelingskosten berekenen zoals ze zeggen dus ik vind het raar dat je klachten hebt.

Mischien moet je gewoon geduld hebben en afwachten, want huurwoningen zijn sowieso moeilijk te vinden in Nederland.De overheid moet gewoon meer sociale woningen bouwen eigelijk, maar ja dat is hier niet ter sprake.

Gr, Nico

Miranda28

Ongelezen bericht door Miranda28 »

Ik ben ook lid van www.randstadwoningen.nl en ik ben dik tevreden over hun service :D. Ik was vorige week nog een woning in Rotterdam gaan bezichtigen die zij hadden aangeboden. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de verhuurders van woningen een nette mail stuurt met daarin informatie over jezelf en je leefgewoonten (wel of geen huisdieren, roker/niet-roker enz.). Zij brengen je alleen maar in contact met verhuurders, dus de rest is aan jezelf. Maar zoals Nico zegt, je moet geduld hebben in dit land wat betreft een woning. Ik vind de overheid ook laks op dit punt.

Heeft er trouwens iemand ook ervaring met www.vrijeverhuur.nl? Want ik sta daar ook ingeschreven en ze zeggen wel dat ZIJ voor je reageren, maar daar is in mijn geval nog niets van terecht gekomen :(

Bregje76

Ongelezen bericht door Bregje76 »

Ik heb mij een tijd geleden ingeschreven bij randstadwoningen (via marktplaats de advertentie gevonden), omdat ik dringend op zoek was naar betaalbare woonruimte. Je moet inschrijfgeld betalen (11,90) en zou dan een mailing moeten ontvangen met beschikbare huurwoningen. Ik heb eenmaal een mail ontvangen, met huurwoningen die voor normale verdieners niet te betalen zijn. Ik heb ranstadwoningen gemaild (kan alleen maar) en gevraagd in welke prijs zij woningen aanbieden.Er staat nml niks hierover op de website. Geen reactie. Gevraagd of ik dan mijn inschrijfgeld mag terug ontvangen, geen reactie. Nog 2 x gevraagd, geen reactie. Het enige wat ik heb ontvangen is een mail dat mijn mail in behandeling is en dat ze te kampen hebben met onderbezetting, dus dat de reactie even op zich kan laten wachten Raar verhaal, in deze economische crisis...Maar goed, ik krijg mijn inschrijfgeld dus niet terug. Trap hier dus alsjeblieft niet in. Zonde van je geld en je hoop!

88_

Ongelezen bericht door 88_ »

Ik heb me ook ingeschreven bij randstadwoningen.nl en betaald. Met de eerste mailings stuurden ze mij woningen boven mij budget. Ik heb ze nog hierover geïnformeerd, natuurlijk hebben ze niets teruggemaild. Toen ben k advertenties van randstadwonigen.nl op Marktplaats tegengekomen. Weer heb k gemaild dat deze woningen die ze op Marktplaats hadden gezet precies de woningen waren waar ik naar opzoek was. Natuurlijk weer niets gehoord.
Het is gewoon vreemd hoe makkelijk t is in zo'n land als Nederland om mensen op te lichten. 11,90 is niet veel geld, maar k verwacht wel een mail terug! Ook als ze geen huizen te huur hebben! Er moeten toch echt duidelijke regels komen, om ervoor te zorgen dat dit soort bedrijven niet meer zo makkelijk mensen kunnen oplichten.

marieke77

Ongelezen bericht door marieke77 »

Ik ben er ook in getrapt. Goedkope inschrijving, geen geld hoeven te betalen bij het vinden van een woning. Leek al te mooi om waar te zijn.
Ik heb na m'n inschrijving geen aanbod gekregen, daar na een dag over gemaild. Ik kreeg toen ook het standaard mailtje, met dat het in behandeling is en dat ze last hebben van onderbezetting. Na 4 dagen nog maar eens gemaild, dit keer met onderwerp Klacht. Maakt niets uit, je krijgt hetzelfde mailtje als reactie.
Toch typisch dat sommigen wel positieve ervaringen hebben. Zal het sinds de onderbezetting opeens ook klaar zijn met de service?
Ik baal toch wel, toch te goedgelovig geweest.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Waarom schrijf je je niet bij de gemeente in ? Dat kost niets.

Robin_indo

Ongelezen bericht door Robin_indo »

Sinds een paar weken ben ik ook lid van www.randstadwoningen.nl en ik heb gelukkig nix negatiefs meegemaakt, al is het inschrijfgeld maar een tientje. Nadat ik het inschrijfgeld via internet had overgemaakt kreeg ik een bevesting hiervan in mijn mail en daarna best wel wat mailings met verschillende woningen in de de omgeving van Noord-Holland. ik heb pas 3 huizen kunnen bezichtigen en het hangt volgens mij altijd af van de verhuurders of ze een keuze maken uit de kandidaten. Ik sta inmiddels bij heel bureau's ingeschreven en ik vind het ook schandalig dat je in een rijke land als nederland zo lastig een huis kan krijgen, want er is een grote woningtekort. Mijn advies is dat je overal jezelf moet inschrijven en hoop moet blijven hebben tot je de woning zoekt die je zocht.

Melvin.77

Ongelezen bericht door Melvin.77 »

Ik ben een lange tijd lid geweest van randstadwoningen en heb eindelijk ook een stekje kunnen vinden via deze geweldige woningbemiddelaars. Het inschrijfgeld was laag en zo gemakkelijk via internet betaald. Daarna was het wel even reageren en ellenlange mails schrijven naar de verhuurders waarmee ze mij in contact brachten. Zoals eerder op dit forum is gezegd, is het echt belangrijk dat je de verhuurders een goeie mail stuurt met al je bijzonderheden. Ik heb zelf daarna over de veel te hoge huurprijs nog onderhandeld met de huisbaas. Hierdoor betaal ik nu gelukkig per maand 150 euro minder huur. En dat helemaal inclusief gas, water en licht. Dat is dus wel het mooie, het feit dat je de contactgegevens van de woningverhuurders meteen krijgt en zelf verder actie kan ondernemen vind ik al helemaal ideaal. Ik vind Direkt Wonen met hun zogenaamd grote aanbod pas grote afzetters met al die commissies, borggeld en de absurd hoge contractskosten dat ze rekenen. Ik vind randstadwoningen.nl zeker wel een van de beste en overzichtelijkste websites op het gebied van woningverhuur. Ik heb er helemaal geen slechte ervaring mee gehad!

Annemiekutrecht

Ongelezen bericht door Annemiekutrecht »

Beste allemaal,

Ook ik heb me helaas laten neppen door randstadwoningen.nl

Ik baal hier enorm van, want ik heb na mijn inschrijving nooit meer wat van ze gehoord. Helaas had ik toen het geld al aan ze betaald.

Mijn pogingen contact op te nemen met randstadwoningen.nl liepen uiteraard steeds op niets uit.

Ik ben daarom op onderzoek uitgegaan en kwam tot een aantal schokkende ontdekkingen:

-Allereerst staat hun website vol met leugens; zo schrijven ze dat ze in 2004 zijn opgericht, terwijl de site pas bestaat vanaf halverwege 2008
Hun eerste activiteiten dateren ook van daarna!

-Hetzelfde geldt voor hun inschrijving bij de KVK. [Tekst aangepast door de moderator i.v.m het overtreden van de gedragsregels]
Ook daar is de naam randstadwoningen.nl pas in de 2e helft van 2008 geregistreerd en dus niet in 2004 zoals ze beweren.

-Het lijkt er sterk op dat de tekst op hun website letterlijk is overgenomen van een aantal woningwebsites die wel betrouwbaar zijn, om de indruk te wekken dat het hier om een legitiem bedrijf gaat.

-Navraag leert dat er momenteel verschillende onderzoeken lopen naar de mensen achter randstadwoningen.nl [Tekst aangepast door de moderator i.v.m het overtreden van de gedragsregels]

Zo lopen er o.a. bij de Consumentenautoriteit, de Politie, de FIOD en bij de Dienst Wonen van de gemeente Amsterdam verschillende onderzoeken naar dit bedrijfje.

-[Tekst aangepast door de moderator i.v.m het overtreden van de gedragsregels]

Ook naar aanleiding van deze posting zullen ze (hij) ongetwijfeld weer een aantal zeer postieve reacties (laten) plaatsen waaruit zou moeten blijken dat randstadwoningen.nl wel een goed en eerlijk bedrijf is en dat andere woningbemiddelaars, zoals in de posts van Miranda28 en Melvin.77, slecht zijn.

Graag nog even geduld iedereen, er zijn mensen mee bezig om dit zaakje op te rollen. Laten we hopen dat ze nog eventjes doorgaan zodat er voldoende bewijsmateriaal tegen ze verzameld kan worden.
En tot die tijd zou ik iedereen willen adviseren om ver uit de buurt te blijven van Randstadwoningen.nl!!!

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Zo lang de overheid met strenge hand de woonmarkt blijft regeren zullen er altijd van dit soort vage bedrijfjes komen die allerlei mooie beloftes doen.

Wist je al dat je vanwege de strenge hand van de overheid in amsterdam +20 jaar moet wachten op een normaal huis? Ben je 20 en wil je samenwonen kunnen er pas kinderen komen als je vrouw al bijna in de overgang is :)

Maar goed, altijd opletten dus bij dit soort vage bedrijfjes.

Melvin.77

Ongelezen bericht door Melvin.77 »

Hmm..dus ik werk zogenaamd voor randstadwoningen.nl? Haha volgens mij zie jij ze vliegen, Annemiekutrecht. Ik weet niet wat er op dit moment met randstadwoningen.nl aan de hand is, maar wat jij allemaal zegt, is wel heel erg opmerkelijk en ver gezocht. En dat je daarbij mij beschuldigt van medeplichtigheid, vind ik al helemaal een schande. Hou mijn naam aub erbuiten ok!

Ik heb even ter controle randstadwoningen.nl gemaild en het blijkt dat jij nooit lid bent geweest bij hen dus blijkbaar zijn JOUW praatjes gebaseerd op keiharde leugens. Ik heb een ernstig vermoeden dat JIJ van vrijehuur.nl bent of van een andere woningbemiddelaar en dat jullie je concurrenten op zo een smerige manier proberen zwart te maken. En nogmaals: IK heb zelf niets te klagen over randstadwoningen.nl. Daarnaast klopt het ook al niet dat je zegt dat er verschillende onderzoeken lopen naar randstadwoningen.nl, want als dat echt zo zou zijn dan zou jij daar niet eens zo makkelijk achter komen! Je zegt dat je navraag hebt gedaan, maar waar en bij wie heb je dan precies navraag gedaan? Mensen beweren van alles op het internet en het is echt niet meer te vertrouwen. Hou in ieder geval mijn naam erbuiten verdomme! En als er momenteel echt problemen zijn met randstadwoningen.nl (waar ik zelf in ieder geval nog niets van gemerkt heb) dan moet men zich ook niet in schrijven! Simpel zat!

evelienutrecht

Ongelezen bericht door evelienutrecht »

Ook ik ben genept door randstadwoningen. Ik heb een aantal weken mij ingeschreven en heb tot nu toe nog niets ontvangen. Ik heb gemailt, maar krijg geen reactie. Gelokt door het goedkope inschrijfgeld... Wat een ratten zeg.

menno90

Ongelezen bericht door menno90 »

Ik wilde ook graag deel uitmaken van de groep mensen die zich tegen het zogenaamde bemiddelingskantoor randstandwoningen keert.
Want het is inderdaad OPLICHTERIJ! Ik ben vrij gemakkelijk wat betreft het inschrijven bij soortgelijke kantoren, en was dan ook snel gelokt met het luttele bedrag van 11,95 per jaar.
Maar het gaat als volgt:

Je bezoekt hun mooie site
betaalt 11,95 om de mailings (elke dag volgens de site) te ontvangen
Krijgt AUTOMATISCH BERICHT (bevestiging)
krijgt heel af en toe aanbod wat helemaal niet bij je criterium past, maar dan ook helemaal niet (het zou mij ook niet verbazen als iedereen dezelfde krijgt)
Je klaagt via de mail
Je krijgt GEAUTOMATISEERD BERICHT TERUG
Je klaagt via de mail
Je klaagt via de mail
Je klaagt via de mail
Je klaagt via de mail
Je krijgt GEAUTOMATISEERD BERICHT TERUG (we nemen het in behandeling)
Sure Melvin

elynasedai

Ongelezen bericht door elynasedai »

Sjoegel, vertel mij eens bij welke gemeente het gratis is dan??

dezo

Ongelezen bericht door dezo »

Hoi allemaal,

Ik heb me ook een tijdje geleden ingeschreven bij randstadwoningen en ik kreeg kort daarna één mailing met huizen bij mij in de buurt om te huren, maar ze waren over mijn aangegeven budget. Tot ik laatst zag dat zij adverteren via Marktplaats en daar zag ik een woning die precies aan alle eisen voldeed dus ik hun gauw mailen dat ik de woning bij hun heb gevonden... maarja helaas niks van terug gehoord. Kijk ik een paar dagen later bij hun nieuwe advertenties zie ik dat ze dat huis niet meer hebben!! Ze hadden met op zun minst kunnen laten weten dat het weg is. Dan alleen maar een lullig mailtje we zijn onderbezet maar na een paar dagen kun je iemand toch wel terug mailen?! :evil: Ik weet niet zo goed wat ik nog van deze organisatie moet denken zeker niet na het lezen van de andere comments bij dit forum :?

Sonja59

Ongelezen bericht door Sonja59 »

goedenavond allemaal,

ook ik sta ingeschreven bij Randstadwoningen. Tot mijn grote verbazing ontving ik gisteren nog een mail met woningaanbod.
Maar..........sinds een week probeer ik contact met ze te krijgen, en ik krijg een mail retour dat ze onbemand zijn en dat het wel even kan duren voordat zij contact opnemen.
Het is één grote oplichtersbende. Ik ben, net als de meesten hier, dringend op zoek naar een woning, dus wat doe je, je schrijft je bij meerdere in. Dit is echt niet normaal, ze zijn totaal onbereikbaar. Er is nergens een telefoonnummer te vinden, alleen via mail, maar ja, hier reageren ze niet op. Het aanbod wat je krijgt is veel hoger dan het opgegeven budget. Het is schandalig wat hier allemaal gebeurd. Waarschuw iedereen om je heen die op zoek is naar een woning, niet inschrijven bij Randstadwoningen, oplichters zijn het.

Gesloten