LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vliegtax weg. vertrek vanaf het buitenland overbodig?
vliegtax weg. vertrek vanaf het buitenland overbodig?
wie heeft ervaring met het vertrek vanaf buitenlandse luchthavens? hoeveel geld heeft dit gescheeld? is het nog steeds interessant om dit te doen?
Re: vliegtax weg. vertrek vanaf het buitenland overbodig?
wij vliegen al jaren vanaf Dusseldorf en Weeze.
Scheelt ons toch steeds honderden euro's!
Ik kijk naar welk hotel ik wil en zoek dan op hoeveel het mij zou kosten als ik in Ned. boek! Toch steeds weer in D'land geboekt!
Vooral met kids ben je echt voordeliger uit, niet naar elke bestemming trouwens hoor!
Scheelt ons toch steeds honderden euro's!
Ik kijk naar welk hotel ik wil en zoek dan op hoeveel het mij zou kosten als ik in Ned. boek! Toch steeds weer in D'land geboekt!
Vooral met kids ben je echt voordeliger uit, niet naar elke bestemming trouwens hoor!
-
Als je verre reizen maakt dan is het zeker interessant om vanaf dusseldorf te vertrekken. Europa vluchten zijn de prijsverschillen wat kleiner. Maar voor reizen naar Azie kan dit zeker een paar 100 euro schelen. Nu via dusseldorf naar Singapore voor 475 euro met klm terwijl klm vanaf ams 700 euro vraagt. Dus het is zeker de moeite om even te controleren wat de prijzen over de grenzen zijn. Met NS ben je voor 19 euro al in Dusseldorf. Soms is zelfs vertrekken van London nog goedkoper. Voor vluchten naar Australie / nieuw zeeland kan dit 400 euro schelen.
-
Wij vliegen eind deze maand vanaf Düsseldorf met LTU naar Miami. Scheelde 1500 euro met z'n vijven vergeleken met vertrek vanaf Schiphol.
In Duitsland hebben ze kennelijk geen meivakantie.
Tel daarbij bovenop niet alleen de tickettax (tot 1 juli), maar ook alle securitytoeslagen etc, waar je in NL zelf als klant voor de volle 100% voor op draait. In de meeste andere landen worden dat soort kosten gedragen door de staat.
In Duitsland hebben ze kennelijk geen meivakantie.
Tel daarbij bovenop niet alleen de tickettax (tot 1 juli), maar ook alle securitytoeslagen etc, waar je in NL zelf als klant voor de volle 100% voor op draait. In de meeste andere landen worden dat soort kosten gedragen door de staat.
of het duurder of goedkoper is hangt af van meerdere faktoren,
oa. lokatie waar je vandaan vertrekt, tijd die het kost om op de plek waar je vandaan vertrekt te komen etc.
Vanuit bijv. amsterdam is schiphol ongeveer 10 tot 30 minuten met het ov, kost je een paar euro, terwijl een dusseldorf uren kost + een veelvoud van dat bedrag. Vanuit Nijmegen is Weeze om de hoek (20/30 min met de bus?) terwijl schiphol 1 tot 1 1/2 uur is.
Vluchten kan je het best vergelijken met verschillende online prijsvergelijkers, voorbeelden:
www.lowcostairlines.nl en voor internationale vluchten bijv. www.orbitz.com
oa. lokatie waar je vandaan vertrekt, tijd die het kost om op de plek waar je vandaan vertrekt te komen etc.
Vanuit bijv. amsterdam is schiphol ongeveer 10 tot 30 minuten met het ov, kost je een paar euro, terwijl een dusseldorf uren kost + een veelvoud van dat bedrag. Vanuit Nijmegen is Weeze om de hoek (20/30 min met de bus?) terwijl schiphol 1 tot 1 1/2 uur is.
Vluchten kan je het best vergelijken met verschillende online prijsvergelijkers, voorbeelden:
www.lowcostairlines.nl en voor internationale vluchten bijv. www.orbitz.com