LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pixmania.com - slechte service

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Horseman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:27

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Horseman »

Vooropgesteld dat het aantal klachten over dit bedrijf véél en véél te hoog zijn, moet je er natuurlijk wel bij denken dat de klanten, die wel tevreden zijn, over het algemeen geen bericht plaatsen op een site zoals Tros radar.

Meghan
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:45

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Meghan »

heb nog nooit een nare ervaring met dit bedrijf gehad, en toch meerdere dingen (onder andere een camera) gekocht.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Jan 2008 09:59 door Horseman


--------------------------------------------------------------------------------

Vooropgesteld dat het aantal klachten over dit bedrijf véél en véél te hoog zijn, moet je er natuurlijk wel bij denken dat de klanten, die wel tevreden zijn, over het algemeen geen bericht plaatsen op een site zoals Tros radar
Dat is natuurlijk ook zo, echter op tweakers.net met zijn zeer grote databank op shopreviews komen veel meer mensen langs dan hier.Het blijft echt heel slecht.Als je daar iets koopt en het werkt goed zal je tevreden zijn maar zodra er iets retour moet ( en dat kan altijd wel eens gebeuren) ga je de boot in. Alle verzendkosten komen 100% voor rekening klant. Lees anders de shopreviews eens goed door.

http://tweakers.net/shopreview/3534/pix ... t-com.html

Het blijft daar klachten regenen en ook al gaat het soms ook goed,het gaat TE vaak fout.

Jor.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door jor »

En opnieuw maakt dit bedrijf slachtoffers.
Gepost door ranzige_pad, zaterdag 5 januari 2008 09:54
Algemeen: Beoordeling: zeer slecht Verzending: Beoordeling: zeer slecht Aftersales: Beoordeling: zeer slecht

Algemeen
Site ziet er netjes uit en voorziet goed in informatie.


--------------------------------------------------------------------------------

Verzending
Ronduit bagger.
Ondanks dat de onderdelen:
Philips LCD televisie Cineos 42PFL9632D
Samsung DVD speler DVD-1080P7
Pixmania HDMI-HDMI kabel - bladgoud - 2m

ten tijde van bestellen op voorraad waren is niet alles keurig geleverd.
3de kerstdag werd ik door Dachser gebeld voor een lever datum, deze zou 2jan 2008 zijn. Prima op zich alleen niet de 48uur die ze beloven bij voorraad, nu zitten er wel een paar feestdagen tussen, dus trok ik daar niet zo hard aan. 2jan vonden wij wel erg lang en waren toch vrij, dus hebben we besloten de doos zelf op te halen uit Zevenaar. Bij ophalen blijkt dit alleen de Philips TV te zijn. De DVD en kabel waren bij Dachser nog niet bekend.

Thuisgekomen en na het aansluiten heb ik Pixmania gebeld. Ik kreeg een slecht Nederlands sprekend Belgse of Fransaise aan de lijn. Ze snapte het probleem niet, ik had de TV toch. Na nogmaals uitleggen en uitleggen begreep ze het eindelijk. Toen werden er wat magische knoppen ingedrukt en kwamen er op een rappe Franse tongval 2 track&trace nummers uit. Met deze nummers kon ik Dachser bellen. Dachser heeft zitten zoeken en zoeken maar kon de nummers niet vinden in Nederland of Duitsland. De nummers waren net aangemaakt kreeg ik na wat extra zoekwerk van Dachers te horen. Maarjah het was al tegen 5en, dus heb ik het er bij gelaten. Het zou toch wel even tijd kosten voor een nieuwe lever afspraak. Net voor het weekend kreeg ik de melding dat de levering aangekomen was bij Dachser volgens Pix. En maar wachten op het belletje. Inmiddels zag ik in het systeem dat het er op leek dat alles in 3 afzonderlijke leveringen zou plaats vinden. De 31ste heb ik na het uitblijven van een belletje Dachser maar weer de telefoon opgepakt naar Pix. Wederom de zelfde Fransaise. Ze begreep er wederom helemaal niet van en stond niet vreemd te kijken van de afzonderlijke leveringen. Ik heb had direct gezegd dat ik die kabel af wou bestellen, dit kon niet bij haar, maar na wat aandringen van mijn kant zou ze mij met iemand doorverbinden die mij kon helpen in correct Nederlands en wel wist waar ze/hij over sprak. Dit resulteerde dat ik in de wachtrij terug gegooid ben. Na 15min vond ikhet wel welletjes. Drie pogingen verder na het zogenaamd mislukken van een verbinding bij Pix(hoorde tikken op een bureau, en verdere duidelijke activiteit) ben ik het maar gaan proberen met de telefoon van mijn vrouw(ander nummer) wederom het zelfde. Uiteindelijk heb ik mijn vrouw maar naar een paar keer laten bellen(ik was inmiddels bloedlink) Zij kreeg wel iemand aan de lijn en gaf mij de telefoon door. Ik kreeg wederom iemand met een gebroken Nederlands aan de lijn(Algerijns of Marokkaans) Deze meneer heb ik het zelfde weer uitgelegd, en hij vond dat ik maar moest wachten en de kabel retour moest sturen, hij was eigenlijk niet bereid mee te werken. Maar na enkele woorden had ook deze meneer geen geduld meneer een begon duidelijk geïrriteerd te praten(dit zelfde heb ik jaren moeten verdragen in een callcenter).

Uiteindelijk heb ik ze maar medegedeeld dat ik alles wat openstond wou retourneren. Hij zou er ene aantekening van maken, maar wou niet beloven dat ze mij terug zouden bellen(heel logisch, deden wij ook nooit) De kous was af en ik heb het annuleer formulier ingevuld en tot op heden nog geen reactie ontvangen ook al stond er bij dat dit zou gebeuren binnen 24uur. De zelfde dag heb ik een HDMI kabel en een DVD speler besteld bij CoolSound in Zwolle, deze heb ik gisteren opgehaald.


--------------------------------------------------------------------------------

Aftersales
Nog geen reactie op mijn refund.
Nooit doen dus al gaat het (soms ) goed!

eleveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2008 09:57

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door eleveld »

Op 9 september 2007 een Multimedia player gekocht bij Pixmania. Bij aankomst bleek de player defect te zijn. Na veel gedoe werd de player eindelijk opgehaald en verzonden naar Frankrijk! Wekenlang niets gehoort, vele telefoontjes gemaakt naar de servicedesk (a 25 c per min). Eindeloos wachten!
Uiteindelijk op 31-10-2007 een bevestiging ontvangen dat geld het teruggestort gaat worden, het is nu 3 maanden later, nog steeds geen geld!
Mijn advies, koop niet bij Pixmanaia, bijzonder slechte service.
Peter

Saskiac1977
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Ik heb een Camcorder besteld bij Pixmania, en laat deze onder rembours bezorgen, zo loop je in mijn ogen minder risico, omdat je pas betaald bij aflevering, en ach dan betaal ik een tientje extra.
Ik heb het ding 14 april `s avonds besteld en zag 15 april op de site van DPD dat het ding al netjes onder weg is.
Verder heb ik ook netjes e-mails gehad van Pixmania over de verzending enzovoorts, het track en trace doet het ook, dus tot op heden gaat alles goed.
Wat mij wel opvalt is dat bij het lezen, ik de indruk krijg dat de meeste problemen toch ontstaan bij producten die verzonden worden uit Frankrijk...zou daar soms het euvel liggen.
Kijk ik zeg niet dat het allemaal zo goed is, maar vooralsnog lijkt het bij ons de goede kant op te gaan.

Update:
Sterker nog, ik kom net thuis en 3 dagen na het bestellen ligt er een briefje van DPD dat ze aan de deur geweest zijn, heb even de chauffeur gebeld, omdat ik niet helemaal kon lezen wanneer die weer terug zou komen, maar hij komt in plaats van morgen, vanmiddag nog even langs..geweldig!!!!!
Nou ja zoals het er nu naar uit ziet is het bij mij wel goed gegaan.....

Om 14.00 uur is mijn bestelling afgeleverd, alles werkt goed en het is compleet, nieuw in de doos, ik ben helemaal tevreden, als je weet dat ik dat ding pas maandagavond besteld heb......

sannevdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2008 11:37

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door sannevdb »

Ook ik heb problemen met pixmania:

Begin juni heb ik via de site van pixmania een bestelling gedaan. Na een klein twee weken wachten heb ik toch maar eens contact opgenomen om te vragen waar mijn pakket bleef. Ik kreeg toen een reactie met daarin de mededeling dat er een onderzoek werd ingesteld bij het vervoersbedrijf en dat dit ongeveer 10 dagen zou gaan duren. Toen deze 10 dagen verstreken waren kreeg ik geen reactie. Ik heb toen zelf maar weer een mail gestuurd via de klantenservice. Ik kreeg hierop de reactie dat mijn pakket verloren was gegaan en dat er voor mij 3 opties waren: het pakket opnieuw versturen, een tegoedbon ontvangen. mijn geld terug krijgen. Ik heb er toen voor gekozen om mijn geld terug te krijgen aangezien ik de bestelde producten nodig had voor mijn vakantie. Ik heb meteen op deze mail gereageerd en aangegeven dat ik mijn geld terug wilde.
De volgende dag kreeg ik een email dat het pakket opnieuw was verstruurd! Na 3 (!!) keer mailen (terwijl ik na het sturen van een email telkens de reactie kreeg dat ik binnen 24 uur antwoord zou ontvangen) kreeg ik dan eindelijk een reactie terug. Het pakket was inderdaad verstuurd maar ik zou dan moeten weigeren om het in ontvangst te nemen.
Na een lang weekend kom ik thuis en blijkt dat het pakket bij de buren is afgegeven (en ik hier dus ook helemaal niet voor getekend heb).
Op de site van pixmania ben ik opzoek gegaan naar de procedure van terugsturen. Hierbij staat vermeld dat de retourbon en de factuur ook teruggestuurd moeten worden. Maar in mijn pakket zitten slechts de producten en verder totaal geen informatie.
Ik heb toen weer een email gestuurd naar de klantenservice, dat is nu alweer ruim 48uur geleden maar ik heb nog steeds geen reactie gehad.
Na nogmaals flink zoeken op de site heb ik nu dus een retourbon kunnen uitprinten. Een factuur zal niet gaan lukken, aangezien ik ook via iDeal betaald heb.
Nu heb ik dus ontzettend veel moeite gedaan, heel dit alles voor ontzettend veel ergernis gezorgd EN kan ik als dieptepunt van dit alles ook nog eens de verzendkosten van dit alles gaan betalen terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik dit pakket niet heb willen ontvangen. Ik vind dit ronduit schandalig. Evenals de slechte communicatie, waaronder standaard reacties via de mail of überhaupt een reactie ontvangen.

Het emailadres ([email protected]) dat op de site van trosradar staat is ook niet meer ingebruik, ik heb hier naar gemailt maar krijg een no delivery terug.

Ik heb ook maar een klacht bij thuiswinkel.org ingediend misschien dat dat nog wat helpt.

sannevdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2008 11:37

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door sannevdb »

remkok; misschien kun je dat emailadres van die directeur ff naar me mailen? [email protected]

Alvast bedankt

Wilfredh
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 14:07

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Wilfredh »

Voor de vakantie een camera besteld maar na 3 weken niet geleverd. Pixmanie meld dat de camera geleverd is. Niet dus want op het tijdstip dat het geleverd is was ik in Frankrijk, en ze meldden mij dat mijn handtekening erop staat. Kanp hoor!!!! Zijn er meerdere mensen met deze problemen?
IK wacht nu ruim een maand op mijn geld!!!!

Iemand een tip?

Gr Wilfred

justanotherguy
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 16:12

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door justanotherguy »

Meer dan een maand en half terug bestel ik online een laptop bij hen. Ik krijg een bevestigings scherm te zien met de order op vermeld. Vermits ik geen mailtje kreeg ter bevestiging had ik wat argwaan dat alles wel goed was gegaan. Dus ik bel hen op, wat blijkt, ze zijn mobiel niet bereikbaar...mogelijk willen ze de klachtenregen wat sprijden door het grootste deel van de bevolking buiten te houden.
Goed, ik bel een collega op en die belt hen dan met een vaste lijn. Ze ontkennen enig order te hebben ontvangen, MAAR ze vragen ons WEL te betalen omdat dan (miraculeus!) de order wel te zien zou zijn.
Wij betalen.
Na 1 maand niets te hebben vernomen proberen we opnieuw contact te krijgen. Opnieuw ontkent men enig iets. Wij sturen hierop de order bevestiging (print image van de website) en de bankuittreksels door. Daarna tot op heden geen enkele reactie meer op de talloze mails die we versturen.

KOOP NOOIT BIJ PIXMANIA!!!!

Ik begin te vermoeden dat ze geband zijn uit de benelux en daarom hun activiteiten vanuit frankrijk uitvoeren.

een enorm ontevreden ex-klant

justanotherguy
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 16:12

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door justanotherguy »

wij gaan als we morgen geen reactie krijgen van pixmania, ook een advocaat onder de arm nemen.

kwens u alvast veel succes toe

x2008mm
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:34

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door x2008mm »

Ik ben dan weer wel tevreden over Pixmania.

Kocht er al vele tientallen producten (digicams, harddisks, scanner en printers). Particuliere koper. Zeker meer dan 3000 euro in totaal. DPD (pakjesdienst) werkt heel professioneel met prima trackingsysteem. Eénmaal had ik een probleem met een nieuwe printer, kreeg een herstel adres in Brussel (ben Belg) voor de Epson. Kon dit de week erna hersteld ophalen zonder betalen. Hou er rekening mee dat positieve reacties slechts zelden op het net te vinden zijn. Vooral de negatieve en die springen dan nog in het oog en worden onthouden. TIP: lees de voorwaarden en volg de handelingen goed alvorens te kopen. NL handleiding die er niet bijzitten staan duidelijk aangegeven op hun website, ook dat je ze gratis kan downloaden. Dit was vroeger niet gratis, Canon vroeg een paar jaar terug 30 euro voor het downloaden van een NL PDF! Terugsturen doe je ZONDER kabels en accessoires! Akkoord je moet veel lezen en verwerken en als je dan nog te maken krijgt met een slechte naverkoopservice is het niet zo leuk. De naverkoopservice kan absoluut veel professioneler. Terwijl je bij een fysiek adres de verkoper de huid kan volschelden als je niet tevreden bent, moet je dit nu doen via e-mail. Ook deze mails dienen professioneel behandeld te worden. Maar mens wees wel steeds volledig in uw communicatie! Niet steeds gemakkelijk als je vol wrok aan het tikken bent. Online kopen blijft een riscio, maar ben je zelf eerlijk en duidelijk genoeg en voldoende geïnformeerd (ja, je moet wel wat tekst lezen) dan is een professionele verkoopservice de kerst op de taart van een aangename koopervaring. De veel lagere prijs die dan nog betaalt is hoeft dan ook geen wrange nasmaak te hebben. En nu ga ik bestellen... ja (toevallig) bij Pixmania...(ze zijn helaas wel niet altijd de goedkoopste meer, de extra te betalen garantiedekking betaal ik nooit).

thira
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2007 20:48

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door thira »

het kan ook goed gaan, rond kerst een soundbar besteld, onder rembours betaald, no problem !!!

Ria K
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2009 17:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Ria K »

Na alle negatieve ervaring, wil ik hier toch ook iets positiefs plaatsen.
Pixmania verstuurd 1500 pakketten per dag....
Ik heb een router besteld op zondag, deze werd door DPD woensdag aangeboden, echter wij waren niet thuis.
Donderdag was het koninginnendag, dus vrijdag, (waren we ook niet thuis), een briefje op de deur gehangen of DPD het bij de buren af wilde geven. Dit is ook keurig netjes gebeurd.
Waar ik het wel mee eens ben zijn de verkooptechnieken die je goed in de gaten moet houden als het gaat om een klantenkaart en een in mijn ogen "onzingarantie", en de slechte verpakking. Mijn buitendoos was gescheurd, en gedeukt, maar aan de binnendoos mankeerde niets.
Verder alleen maar goede ervaring als het gaat om op de hoogte gehouden te worden, levertijden en betaling.

Gezien het grote aantal pakketten wat zij versturen, mag een positieve reactie ook genoemd worden!

sas70
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2009 17:09

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door sas70 »

Ik heb via Pixmania 6 flessen wijn besteld bij wijnhandel de Mandelbloem. De wijn was bedoeld voor een feest. Toen ik 5 dagen voor het feest nog steeds niets had ontvangen, ben ik maar eens gaan bellen. Na een lange wachttijd verwees Pixmania mij door naar de Mandelbloem te België, waar ze mij bij de tweede belpoging wisten te vertellen dat de wijn diezelfde dag nog op de post zou gaan. Wel erg toevallig.

Omdat ik 10 dagen na het feest nog steeds niets ontvangen, heb ik een annulerings verzoek naar Pixmania gestuurd. Deze verwezen mij wederom door naar de Mandelbloem, waar ik in plaats van een excuus erachter moet komen dat ik misleid ben. Ik zou slechts 1 fles wijn i.p.v. 6 hebben besteld. Hoe dat kan moet ik zelf maar uitzoeken.

Ik stuur een e-mail naar Pixmania hoe dit zit. Hun reactie is dat ik volgens de informatie op hun site, die zij hebben verkregen van wijnhandel de Mandelbloem, inderdaad 6 X 1 fles 750 ml zou moeten hebben ontvangen. Pixmania neemt echter geen enkele verantwoordelijkheid op zich, en stuurt mij wederom terug naar de Mandelbloem. Diezelfde avond wordt er 1 fles wijn bezorgd door TNT. Mijn vriend heeft de wijn aangenomen, die we eigenlijk hadden moeten weigeren. Ach, op een bijzondere avond zullen we dit dure wijntje meester maken, en er waarschijnlijk heel hard om kunnen lachen.

Laat dit een waarschuwing zijn. Volgens de Mandelbloem is het mijn eigen schuld dat ik misleid ben, en die van TNT dat ik zolang heb moeten wachten. Zelf nemen ze geen enkele verantwoordelijkheid. Sterker nog, ze reageren alsof zij het slachtoffer zijn, en de klant de boosdoener. Pixmania reageert helemaal niet meer op mijn e-mails, en inmiddels meer dan een maand later staat de misleidende informatie dat je 6 flessen zou bestellen nog steeds doodleuk op hun site!

juhesa
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2008 20:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door juhesa »

13 April een TomTom navigatie-apparaat besteld en binnen een week afgeleverd. Het apparaat werkt(e) op zich goed muv het feit dat ik het autosymbool niet kon wijzigen. Via de helpdesk van TomTom NL, die mij overigens keurig en goed hebben geholpen, kwamen 'we ' er niet uit. Kortom : advies van TomTom : terugsturen voor een ander apparaat. Met retourbon etc. teruggezonden aan Pixmania die na ong. een week per mail aangaven, het was intussen 29 april, dat zij het apparaat bij hun leverancier ter reparatie hadden afgegeven. Terwijl in het retourbericht door mij duidelijk was aangegeven dat TomTom zelf het apparaat niet als reparabel hadden aangemerkt en er dus een ander apparaat moest worden geleverd. Ik had zelfs het behandelnummer waaronder mijn vragen etc. aan TomTom waren gereigistreerd bijgevoegd. Ik zou volgens Pixmania uiterlijk 3 juni (!) weer bericht krijgen.....
Mails waarin ik stelde dan de koop maar ongedaan maken en geld terugstorten werden niet als zodanig behandeld. Kortom ; een nieuw (defect) apparaat wat volgens de de NL-importeur niet kon worden gerepareerd wordt alsnog ter reparatie aangeboden.
Tja, en waar kun je nu met je klachten heen? En beter : wat wordt er dan verder mee gedaan? Ik heb mijn laatste bestelling bij Pikmaniak geplaatst!

LTHg
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2009 01:45

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door LTHg »

Ik heb 18 mei een camera besteld bij pixmania. Die was op voorraad volgens de website en is volgens pixmania na ontvangstbevestiging betaling op 19 mei dezelfde dag klaargezet voor transport.

De transportdienst zou het pakket in de nacht van 19 op 20 mei rond 1 uur 's nachts hebben opgehaald en mee hebben genomen naar het depot van Kiala, vanwaar het naar het afhaalpunt zou worden gebracht.

Kiala heeft echter nooit enig aan mij geaddresseerd pakket ontvangen. Michelle van Kiala heeft meerdere keren voor mij in hun gegevens gekeken, maar geen aan mij geaddresseerd pakket in hun gegevens gezien.

Ik ben voor de pinksteren begonnen met bellen naar pixmania, toen werd mij verteld, dat het pakket onderweg was. 2 Juni ben ik weer gaan bellen en toen bleek het pakket 'onvindbaar'.
Een onderzoek zou zijn ingesteld, maar tot op heden heeft Kiala van pixmania niets vernomen over informatie-aanvraag naar mijn pakket. Het beloofde onderzoek lijkt op z'n best moeizaam op gang te komen.

Omdat het probleem ligt in het proces tussen pixmania en Kiala, is de kans dat ik mijn pakket nog binnen afzienbare tijd krijg nihil. Ik heb bij de klantenservice van Pixmania mijn ongenoegen meerdere malen geuit en mijn geld teruggevraagd.

Volgens Pixmania kan dit pas na afsluiting van hun onderzoek. Ik ben het hier niet mee eens, omdat duidelijk is, dat het pakket verdwenen is buiten mijn schuld om en ruim voordat het mij geleverd kon/zou worden.

Bij nader onderzoek blijkt Pixmania vaker traag te zijn met hun onderzoeken en zeer slecht te zijn met terugbetalingen, ook al is duidelijk dat zij uiteindelijk verplicht zijn tot terugbetaling.

Pixmania lijkt zich zeer sterk niet te houden aan de wettelijke regels, die stellen dat een klant niet hoeft te betalen voor niet-geleverde diensten. Ongetwijfeld hebben ze ooit genoeg goodwill opgebouwd om nog steeds het thuiswinkel waarborg logo te mogen voeren. Maar ik begin nu toch lichtelijk te twijfelen aan de waarde van dat logo, als een organisatie met zo'n slecht functionerende klantenservice dat logo vrijelijk mag/kan voeren.

met vriendelijke groet,

L.T. H...


Hierbij bevestigen wij dat het door u ingevulde klachtenformulier is doorgestuurd naar het bedrijf waar uw klacht betrekking op heeft.
Wij verwachten dat het bedrijf binnen een week op uw klacht zal reageren. Mocht dit niet zo zijn, dan kunt u weer contact opnemen met de Thuiswinkel.org.

Met vriendelijke groet
Thuiswinkel.org

De klacht zoals ik hem heb ingediend bij thuiswinkel.org en de standaardmelding van thuiswinkel.org die je na verzending in beeld krijgt.

De klacht wordt ook doorgestuurd naar de webwinkel pixmania, maar eerst zien of die daar wat mee doen....

Intussen haal ik wel ergens anders mijn camera en kijk mijn rechtsbijstandverzekering wel aan als pixmania moeilik blijft doen :)

martijntje
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 sep 2008 19:29

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door martijntje »

Ik heb vorige week een digitale camera besteld met levering op Kiala punt vlakbij mijn huis. Binnen 5 werkdagen (zoals afgesproken) was het pakket op het Kiala-punt, daar heb ik hem opgehaald. Het pakje bevatte de juiste camera, gewoon in de originele doos met plastic eromheen. Ik kan dus alleen maar zeggen dat ik tot nu toe alleen goede ervaringen heb met Pixmania.

jackaars
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2006 21:17

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door jackaars »

Mensen met problemen bij Pixmania kunnen zich wellicht even bij mij melden. Ik heb erg goede bronnen daar en als ik even de kwestie voorleg komt het zeker goed. Je kan je verhaal kwijt op het e-mailadres wini25fb @ hetnet.nl. Vermeld daarin uw bestelnummer en ongeveer het verhaal. Ik hoop het dan spoedig voor jullie op te kunnen lossen.

kevinvanschie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 22:48

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door kevinvanschie »

Mijn verhaal;

Dit is mijn eerste bestelling bij pixmania en ik ervaar de kwaliteitscontrole van hun producten als beneden de maat. Als er staat dat een product nieuw is dan verwacht je als klant dat het product ook daadwerkelijk nieuw is.

Ik koop een ipod classic 120gb. Ik ontvang het product snel en optijd. Tot mijn verbazing zit de ipod onder de krassen, ontbreekt er een usb 2.0 aansluiting en ook zie ik dat de ipod al eens gesynchroniseerd is met een andere computer. Die ipod heeft ook al een naam (curry's ipod). Dit duidt erop dat de ipod die zij mij verkopen 2e hands is of al eens gebruikt is.

Enfin, ik stuur deze terug met opmerkingen erbij (zowel online ingevuld en als brief bij de ipod bijgevoegd). Die verzending loopt voorspoedig en na ongeveer een week ontvang ik wederom dezelfde ipod terug met de opmerking "Wij willen u er graag aan herinneren dat in de toekomst een retourzending compleet met accessoires verstuurd dient te worden". Het mogen duidelijk zijn dat dit nou juist de reden is waarom ik hem retour zend. Staat overigens ook op de Fotovista bon die ik retour heb gekregen bij het pakketje. Hoogstens merkwaardig te noemen.

Enfin, na wederom contact te hebben gehad met de klantenservice, heb ik een 2e poging gedaan tot retour verzending. Dit keer met een extra a4 brief erbij in het nederlands, engels en frans. Wederom door amateuristische retour service weer teruggestuurd naar mij. Ik word hier zo moe van, het voelt voor mij als zeer onrechtvaardig. Ik ben er helemaal klaar mee. Wederom weer contact met de klantenservice. Actie is 3e keer terugsturen, directie houd dit nu goed in de gaten. Nu na de 3e keer retourzending is het uiteindelijk gelukt. Inmiddels heb ik ook mijn geld weer retour.

Het is een aanbieding maar de tijd, moeite en verzendkosten die ik eraan kwijt ben is het voor mij niet waard. Zo is het geen aanbieding meer, maar belangrijk: Hoe gaan zij dit voorkomen in de toekomst? Op google zijn er 11.000 hits aan klachten over pixmania. Ze hebben zelfs een pixmania klachten forum. Zoals het er nu uitziet heb ik weinig vertrouwen in een volgende bestelling bij pixmania.

Heel verhaal, hopelijk lezen mensen dit en u bent gewaarschuwd. Een zeer teleurgestelde klant.

Kevin van Schie

Gesloten