LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Hoi,
Ik heb nu sinds een maand Telfort internet 20Mb mijn verbinding valt continue uit. Ik heb al meerdere malen gebeld en ze hebben hetzelf ook geconstateerd. Zelfs op uren dat er niet geinternet werd viel de verbinding uit.
Nu is het zo dat ze er naar gaan kijken maar GEEN terugkoppeling geven je ziet vanzelf als het goed is vind dit geen nette behandeling.
Nu maar weer bellen op andere forums ook al veel klachten gelezen met hetzelfde probleem. Wat kan ik het beste doen ???
Ik heb nu sinds een maand Telfort internet 20Mb mijn verbinding valt continue uit. Ik heb al meerdere malen gebeld en ze hebben hetzelf ook geconstateerd. Zelfs op uren dat er niet geinternet werd viel de verbinding uit.
Nu is het zo dat ze er naar gaan kijken maar GEEN terugkoppeling geven je ziet vanzelf als het goed is vind dit geen nette behandeling.
Nu maar weer bellen op andere forums ook al veel klachten gelezen met hetzelfde probleem. Wat kan ik het beste doen ???
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Ik heb nu mijn verbinding een week en helemaal stabiel is ie ook niet.
IK heb een keer een uptime van 13 uur gehad (voornamelijk zonder gebruik ervan te maken) maar meestal valt ie elke paar uur wel een keertje uit. Heel vervelend als je aan het online-gamen bent of telefoneren.
IK heb een keer een uptime van 13 uur gehad (voornamelijk zonder gebruik ervan te maken) maar meestal valt ie elke paar uur wel een keertje uit. Heel vervelend als je aan het online-gamen bent of telefoneren.
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
20MB is het maximum wat haalbaar is met ADSL2. Als je te ver van de centrale woont, daalt de maximaal te behalen snelheid. En dus is het ook in mijn geval beter om een stabiele 6 MB verbinding te hebben dan een instabiele 20 Mb, die misschien wel goedkoper is.Tiscali met 6MB met meer extras was toch beter dan Telfort met 20MB
Met die 6 MB verbinding werkt telefonie oook goed en stabiel.
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Mijn bejaarde moeder wilde overstappen van speedlinq naar Telfort voor bellen en internetten. Op dat moment wisten we nog niet dat Telfort, speedlinq ging overnemen en heel optimistich hebben we haar begin november aangemeld.
Vrij snel werd het modem opgestuurd, maar daarna niets meer.
Een week voor Kerst ben ik gaan bellen waar de inlogcodes bleven. Ze hebben ons daarna ongeveer 3 weken aan het lijntje gehouden (en een torenhoge telefoonrekening want de helpdesk is ook niet gratis), waarna ze ons doodleuk vertelden dat het niet ging en dat mijn moeder haar telefoon nummer (dat ze overigens al zo'n 50 jaar had) nu ook kwijt is.
Achteraf ben ik erachter gekomen dat speedlinq op 10 december al een aanvraag had moeten hebben (raar maar waar) en dat Telfort hier niets aangevraagd had.
Resultaat van het verhaal, mijn 74 jarig moeder heeft nu al enige tijd geen telefoon en internet, en moet eerst op een schrijven van telfort wachten (dat er gee overeenkomst is) voor ze zich ergens anders kan aanmelden. Daarnaast krijgt ze bij mijn weten haar oude telefoonnummer nooit meer terug.
De klantenservice daar verdient het woord klantenservice nog niet eens. Men betrapt ze op onwaarheden en ze gooien dan ook nog de telefoon op. In dit geval begon men de reden op te noemen waarom de verbinding niet gelegd kon worden, het kwam volgens de dame van de helpdesk doordat de lijn op babyXL zat in plaats van de KPN, toen ik haar erop wees dat je in het dorp waar mijn moeder woont geen babyxl netwerk is, werd ze boos en zei dat ze het bbned bedoelde. Toen ik dus weer aangaf dat er ook geen bbned mogelijk werd, was het: u laat me niet uitpraten en hing op. Schandelig !!
Van het legertje mensen daar die we aan de telefoon hadden was er maar eentje vriendelijk en daarnaast moest alles iedere keer worden nagezocht, waarna je (hoogstwaarschijnlijk nodeloos) weer enkele minuten meer aan de telefoon hangt.
Voor degene die erbij zijn, veel succes jullie zullen het nodig hebben.
Wij hebben er geen zin meer in.
Vrij snel werd het modem opgestuurd, maar daarna niets meer.
Een week voor Kerst ben ik gaan bellen waar de inlogcodes bleven. Ze hebben ons daarna ongeveer 3 weken aan het lijntje gehouden (en een torenhoge telefoonrekening want de helpdesk is ook niet gratis), waarna ze ons doodleuk vertelden dat het niet ging en dat mijn moeder haar telefoon nummer (dat ze overigens al zo'n 50 jaar had) nu ook kwijt is.
Achteraf ben ik erachter gekomen dat speedlinq op 10 december al een aanvraag had moeten hebben (raar maar waar) en dat Telfort hier niets aangevraagd had.
Resultaat van het verhaal, mijn 74 jarig moeder heeft nu al enige tijd geen telefoon en internet, en moet eerst op een schrijven van telfort wachten (dat er gee overeenkomst is) voor ze zich ergens anders kan aanmelden. Daarnaast krijgt ze bij mijn weten haar oude telefoonnummer nooit meer terug.
De klantenservice daar verdient het woord klantenservice nog niet eens. Men betrapt ze op onwaarheden en ze gooien dan ook nog de telefoon op. In dit geval begon men de reden op te noemen waarom de verbinding niet gelegd kon worden, het kwam volgens de dame van de helpdesk doordat de lijn op babyXL zat in plaats van de KPN, toen ik haar erop wees dat je in het dorp waar mijn moeder woont geen babyxl netwerk is, werd ze boos en zei dat ze het bbned bedoelde. Toen ik dus weer aangaf dat er ook geen bbned mogelijk werd, was het: u laat me niet uitpraten en hing op. Schandelig !!
Van het legertje mensen daar die we aan de telefoon hadden was er maar eentje vriendelijk en daarnaast moest alles iedere keer worden nagezocht, waarna je (hoogstwaarschijnlijk nodeloos) weer enkele minuten meer aan de telefoon hangt.
Voor degene die erbij zijn, veel succes jullie zullen het nodig hebben.
Wij hebben er geen zin meer in.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 jan 2008 20:57
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Ook hier problemen met regelmatig intrainen modem.
Noismargin download schommelt soms van 14db tot 0db. Soms zitten er een paar dagen tussen het opnieuw intrainen, soms een paar uur.
Zaterdag 12 januari helpdesk van Telfort gebeld. Actie zou binnen 10 werkdagen moeten zijn. Tot op heden géén verbetering. Óók géén terugkoppeling.
Noismargin download schommelt soms van 14db tot 0db. Soms zitten er een paar dagen tussen het opnieuw intrainen, soms een paar uur.
Zaterdag 12 januari helpdesk van Telfort gebeld. Actie zou binnen 10 werkdagen moeten zijn. Tot op heden géén verbetering. Óók géén terugkoppeling.
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Heb een nieuw modem, helaas niks verbeterd ben arm geworden van de 0900 helpdesk ben nu aan het mailen maar helemaal geen response...
Eens kijken hoe ik snel van dit abonnement afkan komen kan toch niet zo zijn dat je een jaar moet betalen als ze het niet in orde kunnen maken nu al 2 maanden !
Eens kijken hoe ik snel van dit abonnement afkan komen kan toch niet zo zijn dat je een jaar moet betalen als ze het niet in orde kunnen maken nu al 2 maanden !
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Die helpdesk, waar je overigens niets aan hebt, kost inderdaad bakken met geld.
HEEL SLECHTE SERVICE BIJ TELFORT!!!
HEEL SLECHTE SERVICE BIJ TELFORT!!!
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
ik heb ook een slechte ervaring met telfort 20 mb internet.
het constante wegvallen van de verbinding.
gemiddeld om de 5 minuten.
en het weg vallen is maar even maar super vervelend , vooral als je al ergens bent ingelogd en de verbinding valt weer eens weg ziet het andere systeem dat je nog steeds bent ingelogd, en krijg je geen connect.
ZEER irritant.
en de helpdesk heb je ook niets aan ze kijken niet verder dan hun standaard zinnetje wat ze vanaf een blaadje voorlezen.
nee telfort in waalwijk zuigt
het constante wegvallen van de verbinding.
gemiddeld om de 5 minuten.
en het weg vallen is maar even maar super vervelend , vooral als je al ergens bent ingelogd en de verbinding valt weer eens weg ziet het andere systeem dat je nog steeds bent ingelogd, en krijg je geen connect.
ZEER irritant.
en de helpdesk heb je ook niets aan ze kijken niet verder dan hun standaard zinnetje wat ze vanaf een blaadje voorlezen.
nee telfort in waalwijk zuigt
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Heel veel doorzeuren via mail en gooi er desnoods een aangetekende brief nog tegenaan.Geplaatst op 28 Jan 2008 20:23 door Rene-1972
Heb een nieuw modem, helaas niks verbeterd ben arm geworden van de 0900 helpdesk ben nu aan het mailen maar helemaal geen response...
Eens kijken hoe ik snel van dit abonnement afkan komen kan toch niet zo zijn dat je een jaar moet betalen als ze het niet in orde kunnen maken nu al 2 maanden !
Ik ben er in ieder geval wel afgekomen en ik ben erg opgelucht moet ik zeggen. Nu ga ik nog wel proberen de kosten van het bellen met de mongole helpdesk vergoed te krijgen, want dat lijkt me wel rechtvaardig als ik die vergoed krijg.
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
De verbinding is erg stabiel hier en is nog nooit weggevallen.
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Ik heb, net als de legio andere mensen die hier over klagen, een 20 Mbit abonnement waarbij de verbinding gedurende lange perioden om de paar minuten wegvalt. Er zijn voldoende fora die vol staan met mensen die hier ook last van hebben maar er lijkt geen pasklare oplossing te zijn. Het lijkt me echter voor de hand liggen dat Telfort er alles zou moeten doet om dit te verhelpen, de vraag is waarom dit niet gebeurd? Er wordt een dienst door ons ingekocht en Telfort lukt het schijnbaar niet om deze dienst functioneel aan te bieden. Iedereen die hier last van heeft "verenigt u" en wellicht staan we samen sterk genoeg om deze wanprestatie van Telfort een halt toe te roepen!
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
BEDENK JE 1000 KEER VOOR JE NAAR TELFORT OVERSTAPT !!!!ik heb jarenlang speedlinq gehad. volgens velen ook niet je van het , maar ik had nooit problemen. wordt het door telfort overgenomen en gelijk problemen. klapperende verbinding en regelmatig geen internet (meerdere malen per dag).zeer dure helpdesk , geen hulp (ze zouden tot 4x toe de centrale laten nakijken, uiteraard nooit gedaan) en dan wordt er steeds beweerd dat de problemen bij mij zitten. ik denk dat het een combinatieis van lijnverbinding/modem is (eerst zyxel van telfort, daarna mijn copperjet van speedlinq geprobeerd , die was iets stabieler). maar goed ,liever een monteur gehad of zo ,maar dat willen ze niet doen op hun kosten. je wordt echt niet serieus genomen . toch zeker 20 dagen met de helpdesk gebeld en steeds zegt de medewerker dat het de eerste klacht is die ik indien.en steeds wordt een file aangemaakt.inmiddels ook een stuk of 20 nu denk ik . verder is dit probleem uniek volgens de helpdesk . volgens mij lees ik op de diverse forums niet anders.kan mij ook niet voorstellen dat er iemand is die wel een goede verbinding heeft. diegene die beweren dat het wel zo is ,zijn volgens mij vaak telfort medewerkers. het abo uiteindelijk opgezegd bij een ineens zeer onvriendelijke medewerker. blij dat ik er vanaf ben. o ja , en het geld van de gemaakte belkosten ??? kan ik ook naar fluiten denk ik , want het is al 2 maanden geleden en no steeds niets van gehoord c.q. ontvangen , ondanks een gespecifieerde nota. DUS NIET NAAR TELFORT VOOR JE INTERNET !!!!
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Helaas kan ik erover meepraten als Telfort iets overneemt, bij Tiscali nooit problemen gehad. En ja Telfort neemt over en begint me toch een gedonder.....NOOIT AAN BEGINNEN.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 sep 2008 21:06
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Ik ben van Speedlinq "verplicht" overgegaan naar Telfort. Heb nu een maandje of 4 Internet van Telfort en nog geen seconde storing of enige vorm van instabiliteit gehad. Tevens download ik met de volle haalbare snelheid van m'n huidige abonnement (12 Mbit/s)
Speedlinq heb ik overigens een jaar gehad, maar ook daar geen seconde storing. (Dat was overigens ADSL via BBNED, dus bij beide leveranciers geen problemen)
Speedlinq heb ik overigens een jaar gehad, maar ook daar geen seconde storing. (Dat was overigens ADSL via BBNED, dus bij beide leveranciers geen problemen)
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Ik heb sinds een jaar telfort internet 20 MB haalde in het begin maar 8 MB en na 3 maanden begon het internet al met wegvallen, hierover diverse malen met telfort helpdesk aan de lijn gehangen volgens hun zou het probleem aan de internetkabels in huis liggen vreemd want die werkte op Planet internet altijd goed.
Computer van het netwerk afgehaald waar volgens hun de
storing vandaan zou komen over de kabel (kabel uit de modem)na nog geen 30 minuten deed zich het probleem weer voor weer bellen met de helpdesk het zou aan de computer moeten liggen was weer het antwoord vreemd want die hing er niet aan.
Uiteindelijk heb ik zelf de ISDN splitter die hun hadden meegeleverd
vervangen voor een nieuwe en een hele korte DSL kabel tussen de splitter en modum/router gehangen. Aantal MB ging van 8 meteen naar 12/13 MB.
Sinds die dag heb ik ook nooit meer last gehad van wegvallen van het internet of dat het onstabiel was. deskundig personeel op de helpdesklijn plaatsen zou al een helehoop problemen oplossen, niet van die medewerkers die als eerste zeggen haald u de ISDN splitter er maar tussen uit terwijl je met je huistelefoon staat te bellen want dan valt je verbinding weg
Computer van het netwerk afgehaald waar volgens hun de
storing vandaan zou komen over de kabel (kabel uit de modem)na nog geen 30 minuten deed zich het probleem weer voor weer bellen met de helpdesk het zou aan de computer moeten liggen was weer het antwoord vreemd want die hing er niet aan.
Uiteindelijk heb ik zelf de ISDN splitter die hun hadden meegeleverd
vervangen voor een nieuwe en een hele korte DSL kabel tussen de splitter en modum/router gehangen. Aantal MB ging van 8 meteen naar 12/13 MB.
Sinds die dag heb ik ook nooit meer last gehad van wegvallen van het internet of dat het onstabiel was. deskundig personeel op de helpdesklijn plaatsen zou al een helehoop problemen oplossen, niet van die medewerkers die als eerste zeggen haald u de ISDN splitter er maar tussen uit terwijl je met je huistelefoon staat te bellen want dan valt je verbinding weg
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Stabiel wel, maar snelheid laag!
En problemen met telefonie
En problemen met telefonie
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
De snelheid van je ADSL verbinding hangt af van de volgende factoren:
1. De max van je ADSL contract(logisch uiteraard)
2. De kwaliteit het signaal over de koperdraad
(afhankelijk van afstand tot centrale en ruis op de lijn)
Bij het aanzetten van je modem, meet je modem de kwaliteit van de lijn en bepaald het wat de haalbare snelheid is. Hier kan telfort niets aan veranderen. Deze snelheid kan gelijk of lager zijn dan de 20mbit.
Mocht de modem een te hoge snelheid instellen en de adsl lijn het niet meer trekken. Dan vebreekt de modem de verbinding en begint het process van de snelheid bepalen weer van voor af aan. Mocht dit te vaak gebeuren dan heb je een instabiele verbinding.
Wat kan telfort hier aan doen?
1. Een KPN monteur de opdracht geven om te bepalen of de lijnkwaliteit verbeterd kan worden.(die komt dan bij jouw thuis of kijkt in de centrale)
2. Je contractsnelheid verlagen totdat het afkapt op een stabiele snelheid.(maar blijf je wel hetzelfde betalen!)
Wat kan jij hier aan doen?
1. De kabellengte tussen de modem en de hoofdaansluiting zo kort mogelijk maken. Hiermee verhoog je de lijnkwaliteit wat dus de oplossing kan zijn.
2. Als geen van de bovenstaande opties de oplossing biedt, accepteren dat je de snelheid niet kan halen en een lager abonnement nemen.
3. Of naar een kabelboer overstappen gezien die dit type probleem niet heeft.
Je kan telfort niet verplichten om een van hun 2 opties toe te passen. En als ze het wel doen, is het maar de vraag of het daadwerkelijk opgelost kan worden.
Echter kan je wel binnen een redelijk termijn een oplossing eisen, en anders het contract ontbinden vanwege het niet leveren van diensten.
Doe er je voordeel mee!
1. De max van je ADSL contract(logisch uiteraard)
2. De kwaliteit het signaal over de koperdraad
(afhankelijk van afstand tot centrale en ruis op de lijn)
Bij het aanzetten van je modem, meet je modem de kwaliteit van de lijn en bepaald het wat de haalbare snelheid is. Hier kan telfort niets aan veranderen. Deze snelheid kan gelijk of lager zijn dan de 20mbit.
Mocht de modem een te hoge snelheid instellen en de adsl lijn het niet meer trekken. Dan vebreekt de modem de verbinding en begint het process van de snelheid bepalen weer van voor af aan. Mocht dit te vaak gebeuren dan heb je een instabiele verbinding.
Wat kan telfort hier aan doen?
1. Een KPN monteur de opdracht geven om te bepalen of de lijnkwaliteit verbeterd kan worden.(die komt dan bij jouw thuis of kijkt in de centrale)
2. Je contractsnelheid verlagen totdat het afkapt op een stabiele snelheid.(maar blijf je wel hetzelfde betalen!)
Wat kan jij hier aan doen?
1. De kabellengte tussen de modem en de hoofdaansluiting zo kort mogelijk maken. Hiermee verhoog je de lijnkwaliteit wat dus de oplossing kan zijn.
2. Als geen van de bovenstaande opties de oplossing biedt, accepteren dat je de snelheid niet kan halen en een lager abonnement nemen.
3. Of naar een kabelboer overstappen gezien die dit type probleem niet heeft.
Je kan telfort niet verplichten om een van hun 2 opties toe te passen. En als ze het wel doen, is het maar de vraag of het daadwerkelijk opgelost kan worden.
Echter kan je wel binnen een redelijk termijn een oplossing eisen, en anders het contract ontbinden vanwege het niet leveren van diensten.
Doe er je voordeel mee!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 jun 2009 13:17
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Helfort,
Ik las dat het jou gelukt was om je Telfort abbonnement op te zeggen?
Ik heb sinds november telfort internet. Nu werkte ik tot voor kort buitenshuis en was de ergernis aanwezig maar nog niet te groot. Nu werk in vanuit huis en word ik gek! Om de 5 minuten valt de verbinding weg. Ik heb hier drie computers staan met verschillende besturingssystemen en verschillende ontvangers (usb, draad, kaart) en het internet is bij allemaal heel slecht.
Na heel veel dure telefoontjes met de helpdesk, zeggen zij gewoon dat zij de storing niet zien en er dus niet is!!!!!!!!!!
Zij vinden daarom ook dat ik het abbonnement niet kan opzeggen! Hoe heb jij dat gedaan??
MVG
Ik las dat het jou gelukt was om je Telfort abbonnement op te zeggen?
Ik heb sinds november telfort internet. Nu werkte ik tot voor kort buitenshuis en was de ergernis aanwezig maar nog niet te groot. Nu werk in vanuit huis en word ik gek! Om de 5 minuten valt de verbinding weg. Ik heb hier drie computers staan met verschillende besturingssystemen en verschillende ontvangers (usb, draad, kaart) en het internet is bij allemaal heel slecht.
Na heel veel dure telefoontjes met de helpdesk, zeggen zij gewoon dat zij de storing niet zien en er dus niet is!!!!!!!!!!
Zij vinden daarom ook dat ik het abbonnement niet kan opzeggen! Hoe heb jij dat gedaan??
MVG
Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !
Hallo,
Het valt mij op dat in de communicatie met Telfort (zowel afdeling mobiel alsmede internet) de klant als een last wordt gezien. Voorts is de internetsnelheid slecht (veel trager dan 5 MB terwijl ze 20 MB beloven) en de verbinding instabiel.
Helaas zijn veel internet service providers slecht maar Telfort spant de kroon, ik adviseer een ieder dan ook om hier geen diensten af te nemen ofwel wegens wanprestatie het contract te ontbinden.
Met vriendelijke groet,
Pluplus.
Het valt mij op dat in de communicatie met Telfort (zowel afdeling mobiel alsmede internet) de klant als een last wordt gezien. Voorts is de internetsnelheid slecht (veel trager dan 5 MB terwijl ze 20 MB beloven) en de verbinding instabiel.
Helaas zijn veel internet service providers slecht maar Telfort spant de kroon, ik adviseer een ieder dan ook om hier geen diensten af te nemen ofwel wegens wanprestatie het contract te ontbinden.
Met vriendelijke groet,
Pluplus.