Deze maand nog kan je telfort internet en bellen kostenloos opzeggen vanwege een wijziging in de algemene voorwaarden zie onderstaande :
Quote:
Hierbij willen wij u informeren over een aantal wijzigingen in onze tarieven.
Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb (WBA). Vanaf 1 juni 2009 wordt dat € 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.
Meer informatie hierover vindt u op onze online klantenservice.
Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.
De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.
Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen.
Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en antwoord op veelgestelde vragen over deze prijscorrecties vindt u op onze online klantenservice
Dit werkt zonder probleem de opzegging kan gewoon telefonisch gedaan worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TELFORT KOSTENLOOS OPZEGGEN
Re: TELFORT KOSTENLOOS OPZEGGEN
hallo,
ook ik heb deze mail gehad, hoewel.... ik heb 2 mails gehad! ik heb mijn eerste versie niet meer, maar dat is inderdaad een mail waarin staat dat het abbonementsgeld verhoogt wordt en dat je kosteloos kan opzeggen. MAAR......
ik heb dit weekend een aparte mail gekregen waaruit blijkt, na door zoeken van de website, dat ik mijn internetbellen kan opzeggen.
nou is mijn probleem dat ik de eerste mail niet meer heb omdat mijn PC is vast gelopen en gecrasht. ik weet dus niet precies wat voor een termijn er in staat, maar het staat mij bij dat de opzeg termijn voor het abbonement op 1 april afliep, waardoor je niet allebei op kan zeggen!!
als het wel kan hoor ik het graag, want ook ik ben wel klaaar met die hogere tarieven en mindere kwaliteit!!
ook ik heb deze mail gehad, hoewel.... ik heb 2 mails gehad! ik heb mijn eerste versie niet meer, maar dat is inderdaad een mail waarin staat dat het abbonementsgeld verhoogt wordt en dat je kosteloos kan opzeggen. MAAR......
ik heb dit weekend een aparte mail gekregen waaruit blijkt, na door zoeken van de website, dat ik mijn internetbellen kan opzeggen.
nou is mijn probleem dat ik de eerste mail niet meer heb omdat mijn PC is vast gelopen en gecrasht. ik weet dus niet precies wat voor een termijn er in staat, maar het staat mij bij dat de opzeg termijn voor het abbonement op 1 april afliep, waardoor je niet allebei op kan zeggen!!
als het wel kan hoor ik het graag, want ook ik ben wel klaaar met die hogere tarieven en mindere kwaliteit!!
Re: TELFORT KOSTENLOOS OPZEGGEN
Als je internet+bellen tegelijk hebt besteld dan kun je altijd beide diensten opzeggen als de algemene voorwaarden voor 1 van beide diensten wijzigd of als 1 van beide diensten niet naar behoren werkt.
Je hebt immers een all in one product besteld. De bevestiging heb je niet nodig, hun wijzigen immers de voorwaarden/tarieven en dat hoef jij niet aan te tonen.
Je hebt immers een all in one product besteld. De bevestiging heb je niet nodig, hun wijzigen immers de voorwaarden/tarieven en dat hoef jij niet aan te tonen.
Re: TELFORT KOSTENLOOS OPZEGGEN
bedankt d3R,
bij mijn weten, maar dat ga ik morgen verder uitzoeken, heb ik inderdaad een "internet+bellen" abonnement afgesloten. dan zou ik dus alles op kunnen zeggen.... dat maakt me blij en bezorgd me een tevreden nachtrust!
wel vreemd dat ik 2 aparte mails heb gekregen. als ik dan op de volgende link lees, geeft Telfort aan dat je ENKEL je telefonie abonnement op kan zeggen als gevolg van de tariefswijziging van het bellen.....
http://downloads.telfort.nl/telfort/alg ... ie_def.pdf
wordt morgen dus weer eens verder zoeken en wie weet, maar ik hoop het niet, de helpdesk bellen!!
anyhow.... I'll keep you posted!!
bij mijn weten, maar dat ga ik morgen verder uitzoeken, heb ik inderdaad een "internet+bellen" abonnement afgesloten. dan zou ik dus alles op kunnen zeggen.... dat maakt me blij en bezorgd me een tevreden nachtrust!
wel vreemd dat ik 2 aparte mails heb gekregen. als ik dan op de volgende link lees, geeft Telfort aan dat je ENKEL je telefonie abonnement op kan zeggen als gevolg van de tariefswijziging van het bellen.....
http://downloads.telfort.nl/telfort/alg ... ie_def.pdf
wordt morgen dus weer eens verder zoeken en wie weet, maar ik hoop het niet, de helpdesk bellen!!
anyhow.... I'll keep you posted!!
Re: TELFORT KOSTENLOOS OPZEGGEN
Er lopen op dit moment 2 wijzigingen 1 voor internet en een voor telefonie, beide zijn reden voor opzegging :
De internet is gewijzigd van prijs, de zogenaamde "inflatiecorrectie " de prijs wordt met 2.5% verhoogd, derhalve hebben bestaande klanten het recht om vanaf het moment van aankondigen 4 weken lang te mogen opzeggen.
klanten krijgen tussen 23 en 31 maart bericht per mail dus hebben de tijd tot 23 april/ 31 april om op te zeggen. deze stopt dan per 1 juni.
Dan is er ook nog een prijswijziging vast bellen n.l. het starttarief gat van 0 naar 5 cent en het bellen naar mobiel gaat van 15,5ct naar 17 ct.
klanten krijgen tussen 23 en 31 maart bericht per mail dus hebben de tijd tot 23 april/ 31 april op te zeggen. deze stopt dan per 1 juni.
in beide gevallen heb je dus minimaal de tijd tot 23 april om op te zeggen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben het verbaasde mij een beetje dat dit niet werd benoemd in de uitzending maar dit zal misschien afgedwongen zijn door telfort onder het mom van : wij komen maar dan mag ju dit niet noemen.
De internet is gewijzigd van prijs, de zogenaamde "inflatiecorrectie " de prijs wordt met 2.5% verhoogd, derhalve hebben bestaande klanten het recht om vanaf het moment van aankondigen 4 weken lang te mogen opzeggen.
klanten krijgen tussen 23 en 31 maart bericht per mail dus hebben de tijd tot 23 april/ 31 april om op te zeggen. deze stopt dan per 1 juni.
Dan is er ook nog een prijswijziging vast bellen n.l. het starttarief gat van 0 naar 5 cent en het bellen naar mobiel gaat van 15,5ct naar 17 ct.
klanten krijgen tussen 23 en 31 maart bericht per mail dus hebben de tijd tot 23 april/ 31 april op te zeggen. deze stopt dan per 1 juni.
in beide gevallen heb je dus minimaal de tijd tot 23 april om op te zeggen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben het verbaasde mij een beetje dat dit niet werd benoemd in de uitzending maar dit zal misschien afgedwongen zijn door telfort onder het mom van : wij komen maar dan mag ju dit niet noemen.
Re: TELFORT KOSTENLOOS OPZEGGEN
De medewerkers bij telfort weten zelf volgens mij ook niet meer hoe het zit. Ik lees hier allemaal verschillende berichten, de een kan op zeggen de ander niet (dezelfde abonnementen).
Vorige week heb ik schriftelijk telefonie en internet opgezegd.
Vandaag, ja heel snel een reactie van telfort.
Telefonie kan ik beeindigen per 1 mei en internet niet.
Hun antwoord is ook heel tegenstrijdig, ze slaan met allemaal voorwaarden, van verschillende producten, erg onduidelijk allemaal.
Ik ben en blijf van mening dat ik via tiscali internet en telefonie samen heb aangevraagd. Telfort blijft tot dusver van mening dat het toch 2 contracten zijn. Leuk om dan te zeggen dat de bewijsvoering bij telfort ligt, maar als ze blijven weigeren dit aan te leveren? Ik vrees dat dit toch een reisje naar de geschillencommissie wordt om hier een duidelijk antwoord over te krijgen.
Of het nou wel of niet 2 contracten zijn, je staat wel met je rug tegen de muur als je alleen telefonie beeindigen kan. Telfort belemmert je in deze om elders een soortgelijk product af te sluiten.
Voor mensen die problemen ondervinden met het beeindigen van het contract dien een klacht in bij consuwijzer van de OPTA, als er voldoende klachten zijn, gaan zij dit ook beoordelen.
Vorige week heb ik schriftelijk telefonie en internet opgezegd.
Vandaag, ja heel snel een reactie van telfort.
Telefonie kan ik beeindigen per 1 mei en internet niet.
Hun antwoord is ook heel tegenstrijdig, ze slaan met allemaal voorwaarden, van verschillende producten, erg onduidelijk allemaal.
Ik ben en blijf van mening dat ik via tiscali internet en telefonie samen heb aangevraagd. Telfort blijft tot dusver van mening dat het toch 2 contracten zijn. Leuk om dan te zeggen dat de bewijsvoering bij telfort ligt, maar als ze blijven weigeren dit aan te leveren? Ik vrees dat dit toch een reisje naar de geschillencommissie wordt om hier een duidelijk antwoord over te krijgen.
Of het nou wel of niet 2 contracten zijn, je staat wel met je rug tegen de muur als je alleen telefonie beeindigen kan. Telfort belemmert je in deze om elders een soortgelijk product af te sluiten.
Voor mensen die problemen ondervinden met het beeindigen van het contract dien een klacht in bij consuwijzer van de OPTA, als er voldoende klachten zijn, gaan zij dit ook beoordelen.
Re: TELFORT KOSTENLOOS OPZEGGEN
Vreemd dan want mij is duidelijk verteld dat door de wijziging van 2,5% boven de prijs op er opgezegd kon worden ( hier staat ook een topic over op het forum van telecomvergelijker)
Je hoeft ook niet schriftelijk op te zeggen dit kan telefonisch, 0900 9596 optie 2 optie 2 optie 3 om precies te zijn
Je hoeft ook niet schriftelijk op te zeggen dit kan telefonisch, 0900 9596 optie 2 optie 2 optie 3 om precies te zijn
Re: TELFORT KOSTENLOOS OPZEGGEN
Ik heb gebeld, maar opzegging internet werd niet geaccepteerd.Vreemd dan want mij is duidelijk verteld dat door de wijziging van 2,5% boven de prijs op er opgezegd kon worden ( hier staat ook een topic over op het forum van telecomvergelijker)
Je hoeft ook niet schriftelijk op te zeggen dit kan telefonisch, 0900 9596 optie 2 optie 2 optie 3 om precies te zijn
Let wel dat ik alleen een tariefswijziging voor telefonie heb gekregen, niet voor internet. Telfort zegt dat ik 2 overeenkomsten heb, daarom heb ik een brief geschreven. Ik krijg per email, weer eenzelfde antwoord. Niet inhoudelijk, maar gewoon een paar voorwaarden over hun recht om tarieven te wijzigen. Omdat ik dit bij de geschillencommissie wil gaan voorleggen, zal ik toch een klacht moeten insturen.
Om de kosten gaat het dan ook niet meer, maar om het principe, en het wurgcontract.
Daarbij heb ik in het korte verleden waarin ik (gedwongen) klant ben bij telfort al meerdere malen slechte service en slechte bereikbaarheid ervaren. Mijn emmertje is overgelopen..........