LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Vi
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Vi »

Om gedoe te voorkomen is de brief door mijn moeder ondertekend en vanmorgen verstuurd, aangetekend met handtekening voor ontvangst, ruim binnen de bedenktijd van 7 WERKdagen.
Er stond overigens in haar welkomstbrief iets vermeld over die 7 dagen, met de mogelijkheid bij klantenservice telefonisch de overeenkomst te ontbinden. Maar omdat ik zeer weinig vertrouwen heb in de juiste werkwijze van de medewerkers, leek me schriftelijk annuleren beter.
Iedereen bedankt voor het mee denken!
Hopelijk is mijn moeder er definitief van verlost.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hou in de gaten of u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst ontvangt van Pretium. Anders hier achteraan gaan.
Fijn dat u tijdig de overeenkomst heeft kunnen ontbinden.

Mocht onverhoopt het blad Privilege bij uw moeder in de bus vallen dan ook het "lidmaatschap" van Privilege schriftelijk aangetekend opzeggen omdat er anders na een jaar alsnog een bedrag van de rekening van uw moeder gestolen wordt als abonnementskosten.
Zie:
http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

woensdag 8 april as: PT v @krikvdkruk.

Zitting 13.30 uur bij de kantonrechtbank te Haarlem, Jansstraat 46.

Zelf vandaag ING geschreven, pretiumrekening gestorneerd en blijvend geblokkeerd....woensdag ga ik bij de pliesie aangifte doen wegens oplichting en diefstal door unser Hans. Ik kan helaas niet bij je zijn krik!

Wel zeg ik, en ik weet namens velen: zet 'm op krikkie!!!

Laat horen hoe t je is vergaan, ik denk dat de politiek ook meekijkt.

Zij zijn immers momenteel medeverantwoordelijk voor die bende waar jij en je moeder in verzeild zijn geraakt, ookal proberen ze nu, voor jou en ma veel te laat, de wet te repareren.

Verder: @Tirolermike und herr Doktor: Jonges leg t bij, de snedige opmerkingen van Tirolermike wat betreft taalgebruik in voorbeeldbrieven zijn toppie, en Herr Doktor neemt t echt ter harte, hou mekaar scherp. Unser Hans ist nog lang niet op de knietjes!!!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Krik vd Kruk


Heel veel succes woensdag!!! We hebben samen al heel veel meegemaakt. Dus zet hem op en als er nog gerechtigheid is in dit land dan moet dit tot een goede afloop leiden.
Heel veel succes. We duimen voor je. Mijn dagvaarding staat ook nog steeds. Rug recht houden.

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

krik v/d kruk, succes woensdag.
Radarbert, goed werk. Ik heb genoten van de Kassa-uitzending van afgelopen zaterdag. Prima, dat de politiek nu is aangetakt.
Ik ben als alles goed gaat over een paar weken weer bij KPN, dit is in een schikking afgesproken. Het geschil bij de geschillencommissie wordt nu afgeblazen. Het helpt wel is mijn ervaring, zo'n geschillencommissie inschakelen, je krijgt opeens mensen aan de lijn van PT met wie te praten valt. Maar misschien komt dat ook omdat ik grote kans had om door de geschillencommissie in het gelijk te worden gesteld.
Oetker, goed werk. Wat ik nog zat te bedenken: ik heb enerzijds gesteld dat niet aan de informatie-eisen uit de Wet Koop op afstand wordt voldaan en dat ik daarom een opzegtermijn heb van drie maanden, tevens heb ik aangestuurd op ontbinding van het contract omdat er sprake was van dwaling wegens misleidende informatie (o.a. wet oneerlijke handelingspraktijken). Ik vroeg me af of dit tweede spoor goed in de pretiumgids zit. Ook kun je een klacht indienen bij PT, zij moeten dan binnen 4 weken antwoord geven. Kan je wellicht een sterkere positie geven bij de geschillencommissie.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik denk dat de Pretiumgids nu na enige weken zorg en toewijding een acceptabel niveau heeft bereikt.
I.M.H.O. zou het niveau verbeteren als u de "führer" associatie zou verwijderen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik zal ernaar kijken.

Hopelijk wordt Krik van der Kruk in het gelijk gesteld. Ik vond Telfort flut, maar Pretium slaat alles m.b.t. wat op minachting van klanten die zich misleid voelen lijkt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien is het ook handig om in de gids eenieder te adviseren zich aan te melden bij het Belmenietregister.
Dit maakt elke telemarketingsessie tot een agressieve manier van telemarketen omdat u heeft aangegeven dat u niet telefonisch lastig gevallen wilt worden. Dit is niet door het bedrijf gerespecteerd. Dus heeft u drie maanden de tijd om de overeenkomst te ontbinden i.p.v. 7 werkdagen. Dat scheelt narigheid in de toekomst.
t.a.v.
Situatie 5: “Gebruik coulanceregeling voor ouderen”
1. Dien een klacht in bij Consuwijzer, zie bladzijde 22.
2. Schrijf een brief volgens “Voorbeeld 5” op bladzijde 30.
3. Wacht maximaal 3 maanden op een reactie van Pretium Telecom.

I.M.H.O. zou ik de termijn aanhouden die Consuwijzer stelt: 4 weken maximaal.

Ik zou terughoudend zijn met blokkeren rekening tenzij u er zeker van bent dat u deze zaak tegen de Prutjes moet winnen ( u bent b.v. 72 jaar of ouder als u door een telemarketer gebeld wordt; of u annuleert binnen de wettelijke termijn binnen 7 werkdagen na telemarketingsgesprek.
Dit om verhoging v.d. kosten incassoprocedure te voorkomen.

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

@Herr doktor, onze verlosser, meine damen und herren.

Misschien is het traditioneel germaanse karakter van uw reeds in Nederland inmiddels wereldberoemde pretiumgids te vervangen in een ander logo.

Zoals u allen ziet, in dwangbevelen en dergelijke, heeft pretium telecom gebruik gemaakt van een afbeelding te zien van leonardo da vinci's schilderingen van de sixtijnse kapel ergens in italië. (copyright...iemand?)

Mogelijk is het logo van "onze" pretiumgids te vervangen door eenzelfde beeltenis, maar dan precies waar de vingers elkaar raken, een beeltenis van een cirkelzaag, decoupeerzaag, slagersmes oid. te plaatsen.

Ik hoop op enige creatieve meningen/creaties.

Nogmaals: Hup @Krikvdkruk! We duimen!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@KrikvdKruk:

Heel veel succes!!!!!! :D :D :D

Laat alsjeblieft horen wat er allemaal gaat gebeuren!

Groet, MamMaria
Laatst gewijzigd door MamMaria op 07 apr 2009 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Hallo Oetker,

Lijkt mij ook een goed idee om het nazi-gedeelte uit de Pretiumgids te halen. In eerste instantie was dat reden voor mij om af te haken en dat is jammer, want de gids zit goed in elkaar en wordt steeds professioneler.

Ik ben geen jurist, maar volgens mij is het voordeel van beroepen op 'dwaling' (mits hier sprake van is) dat je kunt ontbinden zonder dat er sprake is van opzegtermijnen.
Klagen kan zin hebben omdat volgens mij de klachten naar de Opta gaan en je houdt PT weer bezig.
Bovendien kan het evt. jouw positie richting geschillencommissie versterken, in mijn geval omdat ik de bandopname nooit heb mogen ontvangen, ondanks dat ik hier vier maal schriftelijk en diverse malen telefonisch om heb verzocht.
Het voordeel van het inschakelen van een geschillencommissie is, dat je geen gedoe krijgt met extra incassokosten of afsluiting van de telefoon (dat is not done zolang het geschil daar loopt). Je kan evt. de helft van het bedrag dat openstaat in een depot bij de geschillencommissie storten.
Radarbert, heb jij ooit een schikkingsvoorstel van PT ontvangen?

FGe
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2005 16:31

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door FGe »

Het gaat in dit geval om een Zakelijk Hoofdnummer, dat staat doorgeschakeld naar een “Telefoniste op afstand”. Met het nummer wordt dan ook niet gebeld. Wel zit er een privénummer aan vast dat wel (met mate) wordt gebruikt. Pretium heeft dit nummer gebeld met het bekende Smoezenboek (“We zijn van de KPN en mag het ietsje goedkoper?”). Iemand heeft (volgens Pretium) ja gezegd, waarop ook het Zakelijke nummer overgaat. Dit is op zich niet zo erg, er wordt toch niet mee gebeld… Maar, er is in ieder geval geen Ja gezegd door iemand die beslissingsbevoegd is! We hebben Pretium ondertussen per Brief gesommeerd deze zaak direct terug te draaien. Kijken wat er gebeurd…. Wat mij het meest verbaasd is de houding van KPN, die laten het allemaal gebeuren! Maar ja vroeger heetten die PTT en die laatste T was toch van…..

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

De KPN kan helaas niets doen, ze móeten namelijk meewerken!
Of ze willen of niet, dat is het probleem!

Doen ze dat niet dan krijgen ze van Pretium een claim aan de broek omdat ze een andere maatschappij niet toelaten!

Dat is KPN al duur komen te staan.

Al zouden ze dus wel willen, ze mógen niet!

FGe
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2005 16:31

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door FGe »

Prachtig, maar KPN kan toch even controleren of't klopt? een Briefje met "Klopt het dat u bent overgestapt naar Prednison Telecom (of hoe heet die club ookalweer)?". Dat scheelt KPN erg veel klanten, tikken en dus geld. Maar veel belangrijker: Haar abbonees veel sores....

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Weet u wat zo vreemd is, mijn moeder was bij Tele2. KPN heeft zonder enige controle of melding bij Tele2 en/of mijn moeder haar overgezet naar PT. Ruim voor de datum van portering heb ik zowel Tele2 als KPN benaderd en verzocht hier niet aan mee te werken. Ze wilden of konden niets voor ons doen. Tele2 rekende een boete voor contractbreuk en KPN gaf ons bij herhaling verkeerde informatie.
KPN heeft mij "ondanks dat ze maar 0,01 eurocent vor de klantenservice rekenden" heel veel belminuten gekost. Zij moesten mij uiteindelijk toch van informatie voorzien bij wie mijn moeder nu eigenlijk klant was. Ik ben van mening dat zowel KPN als PT ons behoorlijk in de tang hadden. Ze hebben of hadden allebei hun administratie niet op orde. Je kunt nog eenvoudiger een huis kopen dan een ongewenst telecomcontract beeindigen.

Hejeja

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Eerst handelen KPN en Tele2 in telefoonnummers en vervolgens wassen ze hun handen in onschuld als klanten daar de dupe van zijn. BAH!

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Komt ook door de Opta, zij willen de vrije concurrentie in de telefonie-markt bevorderen. Nu is het een wild-west geworden.

helly
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2008 14:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door helly »

Ook mijn schoonmoeder is de dupe geworden van de praktijken van Pretium Telecom. Zij is inmiddels overgestapt naar een andere telecom aanbieder en deze heeft het abonnement voor haar opgezegt. Zij het met heel veel toestanden, en op het laatst heb ik de rekening van haar t.a.v. Pretium Telecom laten blokkeren. Geen telefoontje of schrijven van Pretium dat zij de maandelijkse bedragen niet meer konden innen! Dat is opzich toch al raar?
Hoe dan ook hiervoor betaald zij niet meer!

Nu echter, 5 maanden later is er €65 van haar rekening afgeschreven door Pretium BV. Het blijkt dat mijn schoonmoeder dus ook een abonnement is aangesmeerd voor dat "postorder" blad Privilege, wat 4x per jaar uitkomt en €4,50 per los nummer kost. Dan moet je nogal kopen voor de zgn. "aanbiedingen"!!
Ook deze rekening heb ik meteen laten blokkeren voor haar en ja naar die €65,-- kan ze fluiten.......... Gemakkelijk geld verdienen op deze manier!
Om zo geld af te troggelen van ouderen!!

Voor iedereen die van de Pretium praktijken af wil: laat beide rekeningen blokkeren!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Helly,
Vergeet niet aangetekend met ontvangstbevestiging het lidmaatschap van Pretium+ abonnement Privilege op te zeggen.
Anders volgt over een jaar een incassoprocedure omdat het lidmaatschap niet opgezegd is.
Kopie van brief + verzend- + ontvangstbewijs zorgvuldig bewaren tot in lengte der dagen.

Zie: http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap

nachbahr
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 11:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door nachbahr »

Wie kan mij helpen aan de voorbeeldbrief van Radar over het opzeggen van het telefooncontract met Pretium?

Weet iemand wat er gebeurt als je de machtiging voor de abonnementskosten intrekt en het onterecht door hun geincasseerde bedrag via de bank terug haalt? Pretium dreigt mij met een incassobureau!!

Gesloten