LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door installateur berekende prijzen cv-onderdelen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
P. van der Graaf

door installateur berekende prijzen cv-onderdelen

Ongelezen bericht door P. van der Graaf »

Wij hebben onze loodgieter op regiebasis enkele radiatoren laten monteren en enkele oude cv-pijpen laten vervangen. De radiatoren werden door dit bedrijf geleverd op basis van een offerte. De rekening bevat een hoge post ( € 650,--) voor onderdelen, welke exact gespecificeerd worden. Uit navraag bij Warmteservice (een landelijke detaillist in loodgietersmaterialen) naar de priijzen van de gebruikte onderdelen blijkt dat onze loodgieter de prijzen meer dan verdubbelt. Bijvoorbeeld voor een bepaald T-stuk (klem) wordt € 20,-- gerekend i.p.v. € 9,20 bij Warmteservice. Ik zou graag willen weten of deze hoge opslag op onderdelen gebruikelijk is in de installatiesector.

Maarten1234

Re: door installateur berekende prijzen cv-onderdelen

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Warmteservice is ook een leverancier van mij. Ik moet zeggen dat zij relatief goedkoop zijn en dus scherpe prijzen hebben... Ik weet niet wat jij precies bedoelt en van welk merk die T stukjes zijn, maar je hebt deze in verschillende varianten, merken, kleuren (chroom of messing).

Ook weet je niet waar die loodgieter zijn spullen vandaan haalt. Zowiezo kost een T-stuk snelkoppeling van VSH 15mm bij warmteservice al zo 7 euro ex de BTW. Het is dan ook afhankelijk waar men zijn of haar spullen inkoopt. Ook is de hoeveelheid afname een belangrijke factor en hoe vaak men daar inkopen doet.

Voor dergelijke materialen heb ik 3 leveranciers... Warmteservice, Vihamij en de Technische Unie. De laatste is een fractie duurder dan de vorige, maar ook dat is weer afhankelijk van hoe vaak en voor hoeveel men afneemt.

Zo is bij de ene leverancier het 1 goedkoper dan bij de ander. Dit wordt doorberekend in de factures aan de klant.. Vervolgens komt er een klein bedrag boven op. Ook daar verdienen zij aan. Naast dit verdienen zij ook nog eens aan de korting die men aldaar geniet. Jij als klant zal de volle mep betalen. Dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Meestal is het uurtarief bij dergelijke bedrijven lager. Op die manier worden toch de targets gehaald.

€ 20 Euro is best veel als ik uitga van mijn voorbeeld. Echter als ik bij die 7 euro BTW reken kom ik op € 8,33. Hier komt dan nog een klein bedrag bij, maar boven de € 10,00 zal ik niet uitkomen. Echter ik zal hier geen winst van hebben, maar quitte op spelen. Dit extra bedrag is voor de tijd dat ik ermee bezig ben geweest om ze te bestellen, te administreren, te betalen etc. Het zijn kleine bedragen, maar om deze materialen in huis te krijgen, moet er toch ook voor gewerkt worden en werk is niet kosteloos. Je moet eens weten hoeveel tijd hier inzit. Daar merk jij als klant zijnde niets van, maar de installateur wel. Die moet toch zorgen dat de materialen binnenkomen en dat kost ook geld. Veel geld!!

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Precies wat Maarten zegt, bovendien moet er van de omzet op onderdelen en over het uurloon ook nog eens 20% aan de belasting worden afgedragen. Als alles bijvoorbeeld zo'n 100 euro kost dan blijven er 80 van over. Verder moet de huur van het bedrijfspand worden betaalt, de energie nota, de telefoon en als het mee zit, dan blijft er misschien nog net 15 euro van over. Daar moet de goede man ook nog zijn gezin van onderhouden, dus wat de klant ziet zijn de inkomsten, maar niet de kosten.

Vr. Gr. Hans.

P. van der Graaf

Ongelezen bericht door P. van der Graaf »

Hartelijk dank voor uw reacties. Mijn installateur hanteert een uurtarief van € 45,- ex. btw. De installateur gebruikte VSH-onderdelen en Warmteseervice deed prijsopgave voor exact dezelfde VSH-koppelingen e.d.. Mijn installateur neemt af van Vegro en T.U. Ik heb begrip voor uw redenering dat een installateur een vergoeding moet krijgen voor zijn inkoopkosten en kosten van voorraad houden e.d., maar als ik u goed begrijp vindt u een verdubbeling (en zelfs meer dan dat) eveneens overdreven. Dank u. Groet.

ou812

Ongelezen bericht door ou812 »

Winkels als Warmteservice en cv webshops moeten het hebben van de massa.
De meeste weshops hebben geen voorraad, geen pand, geen personeel op de eigenaar van de shop na.
Een bedrijf heeft meer kosten dan iemand die thuis een webwinkeltje beheerd.
De prijs van artikelen is afhankelijk van de omzet, groothandels geven meer korting naar mate er meer afgenomen wordt. De "dozenschuivers" profiteren hier het meest van, de massa bepaald de kassa.
U kunt hooguit uw installateur verwijten dat hij een normaal inkomen wil genereren, maar ja wilt u zelf ook niet een fatsoenlijk inkomen. ?

€ 20 voor een t-stuk het is niet echt goedkoop dat wel.

Gesloten