LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mediamarkt en gebruikte apparaat

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Ed Emmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:16

mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door Ed Emmen »

Ik kocht bij mediamarkt in Rotterdam centrum een harddiskvideorecorder. Nadat deze was geïnstalleerd was, bleek er al opgenomen programma's op te staan, die 5 dagen tevoren waren opgenomen. Het was dus gewoon een gebruikte recorder die voor de nieuwprijs werd verkocht.

Natuurlijk ben ik direct teruggegaan om verhaal te halen. Ze wilde de recorder wel ruilen maar een tegemoetkoming in de reiskosten was niet bespreekbaar. Uiteindelijk is de verkoper naar zijn chef gegaan (denk ik) en kwam terug met de mededeling dat ik 15 euro reductie kon krijgen. Dat was dus ongeveer de reiskosten. Ik heb dat geweigerd.

Vervolgens heb ik een mail gestuurd naar het hoofdkantoor met het verhaal en aangegeven dat ik verlengde garantie wilde en een schriftelijke bevestiging daarvan.

U raadt het al, na zelfs nog een herinnering gestuurd te hebben, heb ik tot op heden nog helemaal NIETS van ze vernomen.

Ik ben dus toch gek dat ik daar gekocht heb.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door BBCS »

Met alle respect: maar dit krijg je ervan als de mensen de producten die goed zijn terug willen brengen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door Guardian72 »

BBCS :

Je hebt gelijk - maar is het niet de verantwoording voor de koper om op zijn minst te controleren OF het apparaat wel leeg/schoon/compleet is?

Zelf heb ik ook een keer een klant met schaamrood aan de balie gehad - die had een PC spel 2 uur eerder gehaald, en wilde toch ruilen.
Ik maakte (waar hij bij was) doosje open - en tadaah - een GEKOPIEERDE versie van hetzelfde spel.

Omdat dit verder een goede klant was - heb ik hem een nieuw spel laten uitzoeken - maar wel op de bon geschreven "Geen Ruiling Mogelijk".

Ed Emmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:16

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door Ed Emmen »

Kennelijk ben je dan niet op de hoogte hoe dat er bij Mediamarkt aan toe gaat. Het apparaat zat in een doos die op een stapel andere dozen stond/lag. Je kunt bij de afhaalbalie het apparaat afhalen en van controle of wat dan ook is geen sprake. Een eenvoudige testbank ontbreekt met b.v een tv waarop een recorder kan worden gecontroleerd. Dat doen ze overigens expres want dat valt onder het kopje service en dat kennen ze daar niet

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ze wilde de recorder wel ruilen maar een tegemoetkoming in de reiskosten was niet bespreekbaar. Uiteindelijk is de verkoper naar zijn chef gegaan (denk ik) en kwam terug met de mededeling dat ik 15 euro reductie kon krijgen. Dat was dus ongeveer de reiskosten. Ik heb dat geweigerd.
Waarom heb je dat geweigerd dan ? Ze willen 'm ruilen, ze geven nog € 15,- korting, precies zoals je wilt, maar je weigert ?
Oh nee, meneer wil het aller aller onderste uit de kan en wil nog een verlengde garantie.
Mediamarkt heeft dus toch gekken als klant.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door dhc »

Kan me ook niet herinneren ergens anders wel een "testbank" gezien te hebben....

stofzuigertje

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een doos open is of overgeplakt mag je voor je deze in ontvangst neemt eerst controleren of alles compleet en ongebruikt is.

Ik zou een open doos niet betalen omdat het risico van niet compleet of defect groter is.
Je kunt ook dus een nieuw apparaat kopen en je oude buiten de garantie erin stoppen en dan terug brengen?
Deze fraude is mogelijk, want ik zal in open doos dat de inhoud een ander serie nummer had dan de sticker op doos.

Bij het proberen was er inderdaad iets fout, en kreeg gelijk een door fabriek dichtgeplakte doos mee.
Vooral winkels die soepel met terug brengen binnen week zijn lopen dit soort risico's.

zomaar_2008
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2008 18:28

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door zomaar_2008 »

Je moet denk niet zo zeuren en FF in de spiegel kijken.

Het is wettelijk toegestaan om retour genomen spullen weer in de verkoop te doen. Je kan zelf zien of een product gebruikt of niet gebruikt is. Kijk hoe een doos afgeplakt is en in 99% van de gevallen kan je zien of het om een nieuw product gaat of niet.

Het is niet netjes van de MM om het product niet goed te controleren en om het weer te herstellen naar de fabrieksinstellingen.

Je geeft aan dat er geen klantenservice is bij de MM? Ze willen het product ruilen en geven € 15,- tegemoetkoming in de reiskosten.

Dat is wat je zelf gevraagd hebt en wanneer je het krijgt accepteer je het niet. Nee, meneer komt hier een topic openen om te klagen.

Kijk is eerst ff in de spiegel voor je weer een bericht post.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door jor »

MM is niet de enige die zo te werk gaat. Kocht drie weken geleden een redelijk dure dect-telefoon met kleurenscherm bij Dixons.Thuis gekomen merk dat de kabels vreemd zijn opgerold, de accuutjes los in de doos zwerven, en als klap op de vuurpijl blijken er al tientallen gemiste oproepen in het toestel staan en ook staan er een aantal nummers in het geheugen.Deze waren van een maand terug. Eerst even gebeld en kreeg te horen dat zoiets niet kon bij Dixons, nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik niets gewist had en zelf geen maand gedateerde gemiste gesprekken kon invoeren mocht ik hem terugbrengen en omruilen voor een ongebruikte.De verkoper ( best een aardige vent ) vertrouwde met toe dat hij had uitgevonden hoe het zat,er was een ouder dame die niet met het menu van de telefoon kon omgaan en hem toen had teruggebracht.Hoewel ik het vreemd vond dat men de telefoon niet beter had verzorgt ( alles leeg maken en de telefoon netjes verpakken) was de afhandeling goed.

Mvg Jor.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Je mag het apparaat ruilen, en je krijgt je reiskosten terug?

En dan nog lig je te zeuren? Azijnpisser.

Mijn ervaring met Mediamarkt?

Goedkoop een mooie 40 inch Sony LCD gekocht, en bevalt echt prima.

Later een Mio een dag na aanschaf teruggebracht ivm met een defect aan het scherm.

De medewerkster pakte uit eigen beweging een ander. Gewoon zoals het hoort.

Sterker nog, de Mio in de actie was er niet meer, je kreeg een iets betere mee en oplader en tas werden edr ook bijgedaan in plaats van het pakket voor dezelfde prijs. Ook uit eigen beweging.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door BBCS »

Waar veel mensen moeite mee hebben is dat zij een product krijgen die al een keer terug gebracht is.
Met andere woorden: zij willen geen product die terugebracht is.

Maar willen wel de mogelijkheid hebben om een product terug te brengen.

Toch best zielig.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 24 Apr 2009 21:32 door BBCS
Waar veel mensen moeite mee hebben is dat zij een product krijgen die al een keer terug gebracht is.
Met andere woorden: zij willen geen product die terugebracht is.

Maar willen wel de mogelijkheid hebben om een product terug te brengen.

Toch best zielig.
Naar boven
Dat is jou reactie zeker. als een winkelier nog niet eens de moeite neemt om een groot aantal gemiste nummers uit de telefoon te halen( meer dan 20 nummers in het geheugen van een week of 4 daarvoor),de foon vol vinger en vlekken zit, en de boel echt zo los in de doos pleurt kan hij van mij verwachten dat ik het het ook terugbreng.Ik had er geen probleem mee gehad als de telefoon gewoon netjes was afgeleverd maar niet op deze manier.Dixons loste het netjes op daar zeg ik niets van maar zo hoort het niet!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik had er geen probleem mee gehad als de telefoon gewoon netjes was afgeleverd maar niet op deze manier.
Ben ik het helemaal mee eens.
als een winkelier nog niet eens de moeite neemt om een groot aantal gemiste nummers uit de telefoon te halen( meer dan 20 nummers in het geheugen van een week of 4 daarvoor),de foon vol vinger en vlekken zit, en de boel echt zo los in de doos pleurt kan hij van mij verwachten dat ik het het ook terugbreng.
De winkelier moet er wel de moeite voor nemen om de boel netjes te maken.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Als Dixons de fout oplost, is het melden hiervan onzinnig.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door jor »

Dat vind ik dus niet! In eerste instantie werd mij gemeld dat dit totaal onmogelijk was en alleen het feit dat er gemiste telefoontjes van een paar weken terug in stonden ( en ik dat natuurlijk niet zelf gedaan kon hebben ) was de reden dat Dixons niet anders kon dan de zaak afhandelen! Men wilde ook mij gewoon afschepen, dat ze daarna de boel recht zette is geen reden het niet hier te melden.
Geplaatst op 24 Apr 2009 22:53 door jeroentje271
Als Dixons de fout oplost, is het melden hiervan onzinnig.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Het is een FOUT.

Erken dat eerst eens. Misschien is dit wel niet hun beleid?


Nergens uit jouw verhaal blijkt dat ze je af proberen te schepen.


Hij neemt hem toch terug? Je kan zo wel oneindig doorgaan.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: mediamarkt en gebruikte apparaat

Ongelezen bericht door jor »

Ik ga er verder niet meer op in, maar geloof mij nu maar, Dixons eerste reactie was dat dit totaal onmogelijk was en men wilde niets doen( het bestond gewoon niet).Toen ik de verkoper wees op de talloze gemiste nummers in het toestel en ik opperde om die nummers dan te gaan bellen om zo achter de waarheid te komen kon ik een andere krijgen.Opgelost? JA?, netjes? NEE.
Achteraf bleek het toestel weken eerder volgens de verkoper ( die ineens wel wist hoe het kon ) aan een oudere dame te zijn verkocht die niet met het menu (joystick) overweg kon. Bepaald niet nieuw dus. Als de boel normaal ( netjes)was ingepakt en er geen nummers in het geheugen waren zou ik er geen moeite mee hebben gehad, maar niet zo.
Geplaatst op 26 Apr 2009 19:46 door jeroentje271
Het is een FOUT.

Erken dat eerst eens. Misschien is dit wel niet hun beleid?
Misschien ook wel, ik weet het niet.Ik blijf bij Dixons kopen maar controleer wel beter. :wink:

Gesloten