LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie contracten
-
Energie contracten
Ik heb de levering van electra enige jaren geleden overgezet van Nuon via Durion naar Oxxio. In 2008 heb ik de kw prijs vastgezet middels een contract voor 5 jaar tot medio 2013, wat netjes is bevestigd. Enkele weken geleden een brief met een uitnodiging voor het vastleggen van de kw-prijs voor 3 jaar. Indien ik niet zou reageren binnen een termijn, zou de prijs worden vastgelegd voor een jaar tegen een hogere prijs. Omdat je niet de looptijd en de tarieven direct in je hoofd hebt zitten heb ik e.e.a. apart gelegd. Na twee weken volgt een herinnering met dezelfde boodschap. Ik heb toen mijn gegevens erbij genomen en het lopende contract tot 2013 vergeleken en gebeld met Oxxio. Uiteraard hang je dan even aan de lijn op een betaal nummer. Er wordt dan quasi verbaasd gereageerd en gemeld, dat er een foutje gemaakt is en men wel tot die ontdekking was gekomen, dat er nog sprake was van een langlopend contract met gunstigere tarieven. Ik vraag mij af, wat er gebeurd was, als ik het kortere en ongunstigere contract weer getekend had. Afgelopen week wordt ik dan weer gebeld door het callcenter van Oxxio. Zelfde vraag; de arme dame heeft het moeten bezuren; ze worden aan het werk gezet zonder gegevens van de klanten. Een excuusbrief met een bevestiging van het oude contract zal wel uitblijven. En nu maar afwachten, wat er uiteindelijk gefaktureerd wordt !! Gek hè, dat je dit soort bedrijven niet meer vertrouwd.
-
- Contacteer:
Re: Energie contracten
Beste Henk Slootbeek,
Uw forumbericht van 4 april jl. maakt duidelijk dat u onterecht een verleningsaanbod heeft gekregen. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Uw forumbericht van 4 april jl. maakt duidelijk dat u onterecht een verleningsaanbod heeft gekregen. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Ook ik heb in oktober 2007 een aangeboden VIJF-jaars vaste prijscontract genomen. Later, toen ik om een schriftelijke bevestiging/leveringsovereenkomst had gevraagd kreeg ik van Oxxio een brief waarin mijn VIJF-jarige overeenkomst werd bevestigd, maar wel met verkeerde prijzen per kWh. Je moet er wat mailtjes tegenaan gooien en veel geduld hebben.......Zelfs een kopie van OXXIO-brief met hun contractprijzen aan OXXIO terug moeten zenden.........
Henk Slotbeek heeft nog wel een brief gehad dat zijn contract gewijzigd zou worden......
Ik zag op de OXXIO-website bij "MIJN OXXIO" recent dat ik nu opeens maar een één-jaar contactsperiode heb met heel afwijkende prijzen... dus weer een mailtje gestuurd en als antwoord gekregen: Tja, we hebben wat problemen met verwerking van contracten naar "MIJN OXXIO"..........ik vertrouw het niet zo erg....
De eerste jaarafrekening van Oxxio (in mei 2008) was natuurlijk fout en daarover telefonisch contact gehad met OXXIO, "wij kunnen uw prijzen niet realiseren". Hoezo antwoordde ik, dat kan je toch met de hand corrigeren, gewoon dagkwh's maal prijsverschil, idem voor nachtkWh's en de uitkomst alsnog aan mij terugbetalen.... Nou dat snapte mevrouw wel.... Ik heb vorig jaar inderdaad KEURIG een aparte brief van ze gehad met de berekening en het verschil terugbetaald gekregen.
Nu benieuwd wanneer op "MIJN OXXIO" de juiste contractperiode en prijzen vermeld worden, maar wat veel belangrijker is of straks in MEI 2009 wel de goede contractprijzen gebruikt worden of dat men weer handmatig moet gaan corrigeren.
Tja, als je er vijf-jaar aan vast zit blijft een prijscontrole erg simpel!!!!!!
Henk Slotbeek heeft nog wel een brief gehad dat zijn contract gewijzigd zou worden......
Ik zag op de OXXIO-website bij "MIJN OXXIO" recent dat ik nu opeens maar een één-jaar contactsperiode heb met heel afwijkende prijzen... dus weer een mailtje gestuurd en als antwoord gekregen: Tja, we hebben wat problemen met verwerking van contracten naar "MIJN OXXIO"..........ik vertrouw het niet zo erg....
De eerste jaarafrekening van Oxxio (in mei 2008) was natuurlijk fout en daarover telefonisch contact gehad met OXXIO, "wij kunnen uw prijzen niet realiseren". Hoezo antwoordde ik, dat kan je toch met de hand corrigeren, gewoon dagkwh's maal prijsverschil, idem voor nachtkWh's en de uitkomst alsnog aan mij terugbetalen.... Nou dat snapte mevrouw wel.... Ik heb vorig jaar inderdaad KEURIG een aparte brief van ze gehad met de berekening en het verschil terugbetaald gekregen.
Nu benieuwd wanneer op "MIJN OXXIO" de juiste contractperiode en prijzen vermeld worden, maar wat veel belangrijker is of straks in MEI 2009 wel de goede contractprijzen gebruikt worden of dat men weer handmatig moet gaan corrigeren.
Tja, als je er vijf-jaar aan vast zit blijft een prijscontrole erg simpel!!!!!!
-
- Contacteer:
Beste KarelD,
Uit uw forumbericht van 6 april blijkt dat u problemen heeft gehad met uw tarieven. Ik wil u, indien u nog vragen of problemen heeft, vriendelijk verzoeken uw klant- en telefoonnummer aan mij door te geven. U kunt dit doen via [email protected]. Ik zal dan snel contact met u opnemen om de situatie met u te bespreken.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Uit uw forumbericht van 6 april blijkt dat u problemen heeft gehad met uw tarieven. Ik wil u, indien u nog vragen of problemen heeft, vriendelijk verzoeken uw klant- en telefoonnummer aan mij door te geven. U kunt dit doen via [email protected]. Ik zal dan snel contact met u opnemen om de situatie met u te bespreken.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Nou gisteravond maar eens een mailtje gestuurd naar de OXXIOmedewerker. Daarbij gewezen op de twee brieven die ik van OXXIO heb liggen, waarnaar OXXIO in 2008 ook al eens om gevraagd had.
Ze staan op mijn website: http://home.hetnet.nl/~ka-gre/OXXIO
Nu maar eens afwachten welke prijzen ze willen hanteren bij de komende jaarafrekening.
Ze staan op mijn website: http://home.hetnet.nl/~ka-gre/OXXIO
Nu maar eens afwachten welke prijzen ze willen hanteren bij de komende jaarafrekening.
De hier eerder genoemde OXXIOmederker heeft keurig contact met me opgenomen en me uitgelegd dat (na uitgebreid onderzoek) er het een en ander fout is gegaan.
De eerste brief zouden onterecht aan mij gestuurd zijn(?), was voor een ander soort klantenbestand bestemd.
De prijzen in tweede brief zouden ook niet goed zijn.
De uitkomst is dat de in eerste brief/aanbod genoemde prijzen NU exclusief BTW moeten worden gelezen en dat vast tot oktober 2012.
Al met al toch een verhoging van 19% t.o.v. "vaste" aanbieding!!!
Tja.......alleen een afnemer mag een meerjarig contract niet zonder behoorlijke "boete" opzeggen/openbreken...............
Wel is er nu tenminste duidelijkheid van zijde van OXXO gegeven.
De eerste brief zouden onterecht aan mij gestuurd zijn(?), was voor een ander soort klantenbestand bestemd.
De prijzen in tweede brief zouden ook niet goed zijn.
De uitkomst is dat de in eerste brief/aanbod genoemde prijzen NU exclusief BTW moeten worden gelezen en dat vast tot oktober 2012.
Al met al toch een verhoging van 19% t.o.v. "vaste" aanbieding!!!
Tja.......alleen een afnemer mag een meerjarig contract niet zonder behoorlijke "boete" opzeggen/openbreken...............
Wel is er nu tenminste duidelijkheid van zijde van OXXO gegeven.