LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC, afgesloten wegens internet misbruik

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tvlmusic

UPC, afgesloten wegens internet misbruik

Ongelezen bericht door tvlmusic »

goededag mensen ik zag mijn onderwerp nergens staan dus ik denk ik open een nieuw topic.... ben benieuwd of jullie dezelfde ervaring hebben gehad....

dinsag 7 april 2009...

kom thuis van me werk denk ff lekker internetten, krijg ik een scherm waarop staat dat de rekening niet betaald is en daardoor het internet is afgesloten....

paniek want ik MOET internetten....ikke bellen naar upc facturen afdeling... alles gecheckt en wat blijkt er is gewoon netjes betaald,
dus ik zeg nou mooi dus ik kan weer internetten, nee dat kan niet werd me verteld, want er is namelijk misbruik gemaakt van het internet er wordt spam verstuurd via mijn computer en daardoor is het dus afgesloten, nou virus scannertje eroverheen geknalt, anti spyware programmatje erop gezet ook niks aan de hand...weer trug gebelt en vertelt dat er aan deze kant niks vreemds aan de hand is, en dat er dus geen gevaar dreigt, en ofdat ze a.u.b. weer het internet aan kunnen sluiten....

dat blijkt niet te gaan want er wordt een brief verzonden die je dient te ondertekenen waarin je verklaard dat alles goed is met mijn computer, maarja daar ga ik dus niet op zitte wachten heh, ze kunne het zo afsluiten dus ook zo weer aansluiten....6 verschillende medewerkers aan de lijn gehad niemand die wat voor me kon betekenen en ik moet dus maar gewoon de brief ondertekenen en terugsturen waarin ik verklaar dat er dus niks aan de hand is, en mocht dat wel zo zijn dat de schade op mij verhaald dan worden...

nou dacht het dus mooi ff niet heh....

2 dagen zonder internet gezeten en nu kijk is gisteren en hoppaa hij doet het weer.... zonder brief te ondertekenen, dus het gaat makkelijkt blijkt wel...

ik ben best wel over de zijk nu....want in de brief staat ook dat we al eerder misbruik van het inernet hebben gemaakt en dit de laatste x is anders mogen we niet meer lid zijn van upc....

ik wordt hier een beetje afgeschilderd als een crimineel terwel ik niet eens weet wat er precies aan de hand is....

eerst hebben we de rekening niet betaald, dan heb ik een virus op de computer, en daarna ben ik spam aan het versturen...en we worden dus zonder pardon afgesloten

nu ben ik niet van plan om dit zomaar te laten zitten want ik laat me niet zomaar afsluiten terwel we gewoon altijd netjes de rekening betalen en zelfs alles van upc in huis hebben, telefoon internet en digitale tv en dat laatsten is ons zomaar aangesmeert want we hebben niet om digitale televisie gevraagd

ik vraag me af of ik hier iets aan kan doen en ofdat er meer mensen dit hebben meegemaakt.....

wat vinden jullie ervan en wat zal ik er tegen kunnen doen??? ik hoop graag iets terug te horen...alvast bedankt

groetjes tvl

Guardian72
Contacteer:

Re: UPC, afgesloten wegens internet misbruik

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Allereerst - vraag bewijs op dat van JOUW pc ook spam is verstuurd.
Zij maken de bewering, dus zij dienen te bewijzen dat het zo is.

Ook zou ik een verzoek tot terugbetaling indienen, voor de dagen dat je er onterecht hebt uitgelegen (want, zij hebben niets bewezen).

Begin met een mailtje, waarin je een en ander vriendelijk vraagt.
Stuur dit wel naar zoveel mogelijk afdelingen (Abuse, Security, Info, Sales).

Geef een redelijke termijn tot antwoorden. (14 dagen of zo).

blijft het stil (het is UPC) - stuur dan een aangetekend schrijven, waarin je vergoeding van de kosten eist, inclusief de belkosten en de kosten voor aangetekend verzenden. Gebruik nu een termijn van 10 dagen, en vermeld iets van "indien u geen bewijzen overlegt binnen deze termijn, verklaart u daarmee dat de afsluiting ten onrechte is geweest".

Waarschijnlijk zal men daar ook niet op reageren - dus dan is het een ingebrekestelling, met daarbij de opmerking dat indien met niet binnen 7 dagen reageert, het contract per onmiddelijke ingang verbroken is wegens wanprestatie, en dat de machtiging voor abonnementsgelden per die datum (7 dagen na verzenden) is ingetrokken.

Eventueel zou je via rechtsbijstand kunnen vragen - maar het bedrag is waarschijnlijk te laag.

En, ja, het is UPC - en de reputatie blijkt dus weer verdiend.

tvlmusic

hardstikke bedankt voor het meedenken en de info, ik heb er zeker wel wat aan, ik zal het vanavond eens met mijn vader overleggen, ook hij is not amused over deze gang van zaken, en heeft al gezegt dat we naar een andere gaan.... maar nogmaals super bedankt,

meer reacties van andere zijn altijd welkomen natuurlijk

grtZz

agro

Ongelezen bericht door agro »

Mogelijk is het verstandig dat je ten tijde dat je probeert om tot een oplossing te komen je alvast te orienteren op alternatieven, mochten de problemen niet opgelost worden ben je in ieder geval klaar en kan je zonder dat je lang zonder internet telefoon of tv ontvangst zit overstappen, mochten de problemen alsnog opgelost worden is er niks gebeurt.

Voor tv ontvangst zijn er een 3 tal alternatieven, voor internet en telefoon zijn er legio alternatieven, wellicht zal je nog verbaast staan dat er legio alternatieven zijn welke beduidend goedkoper zijn met meer mogelijkheden dan de aanbieder welke je nu hebt.

wiltin

Ongelezen bericht door wiltin »

Dat is mij ook 2 x overkomen.. kreeg zelfs het advies de harddisk te formateren..... Alles gechect en gerechecked.. geen virussen etc,, Alle uitdraaien naar upc gestuurd.

Uiteindelijk weer aangesloten.. maar was niet tevereden en ben zelf op onderzoek uitgegaan.
Wat blijkt.. Voor een fanclub stuurde ik eens in de 3 maanden een mailing naar de fanclub leden zo',n honderd mailtjes...
Dit werd door upc gezien als ongeoorloofde spam.. Blijkt dat als er meer dan 9 mailtjes tegelijk verstuurd worden er dan aan hun kant een belletje gaat rinkelen en ze er vanuit gaan dat je ongeoorloofd spamt.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt altijd via G mail ook mail sturen en dan is er geen probleem met deze lastige firma meer.

Verder zou iemand via Wifi modem als deze niet of onvoldoende beveiligd is ingebroken kunnen worden voor versturen van spam.

Dus regelmatig wachtwoord aanpassen is een oplossing.
Uw eigen PC kan dus schoon zijn, maar iemand die een open of slecht beveiligde Wifi vind kan misbruik maken!

Vraag daarom ook de tijden van misbruik en je weet of je zelf of iemand anders Spam verstuurde...

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Verder zou iemand via Wifi modem als deze niet of onvoldoende beveiligd is ingebroken kunnen worden voor versturen van spam
Precies, spammers rijden met een auto door de straat tot ze een onbeveiligd draadloos netwerk vinden en versturen zo even snel over jouw account een paar miljoen spamberichten.
En als je pech hebt kunnen ze ook nog eens in jouw bestanden komen.

tvlmusic

nou mensen een aantal weken verder en het houdt maar niet op... een aantal mailtjes heb ik nu gestuurd, check diZz out...

we krijgen nu al een paar weken achter elkaar brieven dat we misbruik van het internet aan het maken zijn
1 xtje zijn we al afgesloten geweest om die reden, en we zouden pas weer aangesloten kunne worden,
nadat we een brief hadden opgestuurd warin we verklaren dat we geen spam aan het versturen zijn...
ikke gebelt of we niet zo weer aangesloten kunnen worden maar dat kon absoluut niet...eerst een kaartje sturen, dan pas
kon ikweer internetten
10 minuuten later ging ik op de computer en tot mijn verbazing deed internet het gewoon weer.
mooi zou je zeggen, maar een week later kregen we weer een brief dat er weer misbruik is gemaakt,
en als we dat nog 1x doen mochten we geen upc klant meer zijn, nou we zijn klanten we betalen ervoor dus ik vind dat schandalig om zo'n brief te sturen terwel we alles van upc hebben digitaal tv, telefoon...internet....
ik heb inmiddels het programma killdisk gebruikt om er zeker van te zijn dat ik helemaal niks meer op mijn schijf heb staan...
dus ben ik er nu 100% van overtuigd dat we geen spam aan het versturen zijn, nogmaals de 5 stappeplan uitgevoert...
en mijn computer is helemaal schoon .

dacht ik tenminste totdat we een aantal dagen geleden weer een brief op de mat kregen, het houdt maar niet op
en ik wordt er nu voort een beetje simpel van steeds dreigementen, en daar betaal je dan voor....
kheb al zoveel met de klanten service gebelt en schijnbaar kan niemand me verder helpen
kan hier iets aangedaan worden??

de 1e brief...werdt er gezegt dat we de rekening niet betaald hadden en daardoor afgesloten zoude worden, ik naar upc gebelt en wat blijkt de rekening is wel betaalt..... nou opgelost dacht ik, toen we dus een brief kregen dat we internet misbruiken, en die brieven blijven dus tot op de dag van vandaag binnen stromen...

zou graag antwoord willen hebben om hier vanaf te komen....

> From: [email protected]
> Date: Mon, 18 May 2009 14:06:00 +0200
> Subject: RE: internetmisbruik...
>
> Geachte heer van ****
>
> Wij hebben uw bericht ontvangen. Hierover informeren wij u als volgt.
>
> U geeft aan dat u het schandalig vindt dat u steeds weer waarschuwingen van ons ontvangt. Toch zijn deze blijkbaar nodig. Wij blijven klachten ontvangen over uw IP adres. U dient zich te realiseren dat andere internetgebruikers last hebben van overlast van uw internetverbinding en dus de apparatuur die achter uw kabelmodem staat.
>
> Wij willen zeer vriendelijk maar ook zeer dringend adviseren om onze waarschuwingen wat serieuzer te nemen. Ons vijf stappenplan lost in 95% van alle gevallen de problemen op en wij vragen ons dan ook af of u wel alle stappen heeft opgevolgd. Dus niet slechts een virusscanner, maar (indien er meerdere pc's aanwezig zijn) alle computers goed nakijken, alle updates installeren (windows) en zeer zeker ook een (draadloos) netwerk goed beveiligen. Kortom, alle stappen in ons vijf stappenplan.
>
> Indien u dit weigert te doen dan loopt u inderdaad het risico dat wij uw internetabonnement cancellen. Wij doen erg veel moeite om u te bewegen om de problemen op te lossen en verwachten dan ook dat u dit serieus neemt en de problemen oplost.
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijk groet,
> UPC Nederland
>
> UPC Abuse

RE: internetmisbruik...þ
Sent: Monday, May 18, 2009 10:47:20 PM
To: [email protected]

ik heb 1x de 5 stappenplan doorgelopen en uitgevoert, nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd, toen kregen we weer een brief, heb ik nogmaals windows opnieuw geinstalleerd, toen werden we afgesloten heb ik het programma killdisk gebruikt zodat ik zeker weet dat er helemaal niks meer op de harde schijf staat, en toen weer windows opnieuw geinstalleerd, dus ik heb het weldegelijk serieus genomen...
maar nu vraag ik me af, is er de afgelopen dagen nogsteeds spam verstuurd? want na killdisk gebruikt te hebben ben ik er 100% van overtuigd dat ik spam/spyware/virus vrij ben.
er zijn dan nog 2 opties en dat is dat mijn ip adres gehacked is, of er wordt spam verstuurd via mijn @chello.nl email adessen, als het via de chello email adressen verstuurd wordt dan mogen die wat mij betreft verwijderd worden want die gebruik ik tog niet, en of ik dan een ander ip adres zou kunne krijgen???
laat duidelijk zijn dat ik het goed vind dat jullie er moeite voor doen om de problemen op te lossen en dat wardeer ik dan ook.
maar aangezien we altijd gewoon de rekening betalen, en alles van upc in huis hebben, vind ik het niet zo netjes om in de brief te vermelden dat we anders geen internet meer van upc mogen hebben, ik kies er immers ook niet voor om virussen of net wat dan ook binnen te halen....

totzover het upc drama nu maar weer afwachten wat ik hierop terug krijg maar de behandeling vind ik wel een beetje belachelijk hoor maargoed ben benieuwd wat ik morgen in mn mailbox ga krijgen

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Inderdaad is spam heel vervelend, in gevallen als dit kan ook de ISP hierdor problemen krijgen, omdat het IP adres waar het vandaan komt van de ISP is.

Logisch dat een dergelijke aansluiting afgesloten wordt.
Een echte ISP sluit echter niet geheel af, maar zorgt dat diensten als www en secure mail tenminste nog blijven werken (eventueel op fors verminderde snelheid).
Dan kun je tenminste nog tools downladen om besmetting tegen te gaan, en met helpdesk mailen.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

terwijl het probleem waarschijnlijk daar juist zit: een onbeveiligd netwerk!
Als ik het draadloos modem laat zoeken naar netwerken in de omgeving vindt hij meestal ook een paar onbeveiligde.
De hedendaagse modems zijn goed te beveiligen, als dat al gedaan is kun je er over denken de codes te wijzigen, een wireless modem wordt geleverd met een code, maar die kun je zelf aanpassen, en dat zou ik in dit geval zeker doen.
Schakel de firewall in het modem in, en installeer ook een goede op de pc.
De gratis firewall van Comodo schijnt heel goed te zijn.
Let ook op hoe je netwerk ingesteld is, zowel in windows als in de firewall kun je je netwerk indelen in vertrouwde (uitwisseling tussen meerdere pc's in huis) en openbare netwerken (internet)

Je kunt Windows 100 keer opnieuw installeren, maar je modem valt daarbuiten.

tvlmusic

okeej dan zal ik die comodo eens ff google en kijken wat dat is, ik zit trouwens via mijn computer rechtstreeks op de modem, dus er zit geen router tussen, dus draadloos netwerk gebruik ik niet, ik ik heb idd wat ron zei bij upc gevraagd (maar dan via de telefoon bij de klanteservice), of het mogelijk was dat mijn modem gehacked was, dat is die jongen toen nog speciaal weze vragen, maar dat kon absoluut niet...

agro

dus draadloos netwerk gebruik ik niet
Wordt door het modem wel draadloos ondersteund? (voorzien van antenne(s).
Zo ja is het draadloze gedeelte dan uitgeschakeld?
Indien niet is gedeactiveerd kan wel degelijk gehackt worden, mogelijk dat zelfs zonder key benaderd zou kunnen worden dan.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat ik ook mis - UPC blijft zeggen dat er misbruik gemaakt word - maar HOE dan.

Wat voor mail word verzonden - en hoe weet men 100% zeker dat dit van de PC van de TS komt?
(Na een format moet toch het meeste weg zijn).

Een optie die nog zou kunnen, is IP Spoofing.

Dat wil zoveel zeggen als je IP adres handmatig 'aanpassen' zodat het lijkt alsof iets van het ene adres afkomt, terwijl dit niet is.

Ik zou UPC dan ook de volgende vraag stellen:

Gezien het feit dat de PC volledig geformatteerd is, en daarna de aanbevolen stappen zijn doorlopen - wat kan ik nog meer doen om 100% uit te sluiten dat het mijn verbinding is.
Ook zou ik willen weten WAT er dan precies aan spam vanaf mijn PC verzonden zou zijn.
Want tot op heden blijft het bij beweringen - en zie ik geen bewijs, of zelfs maar een poging daartoe.

Daarnaast, in hoe verre is IP Spoofing uit te sluiten als mogelijke oorzaak?

Verder zou ik inderdaad een goede firewall installeren (Comodo, zoals genoemd - zeker omdat deze gratis is) en deze in eerste instantie op "high" security zetten.

De Windows firewall is leuk - maar totaal niet voldoende voor welk soort van beveiliging dan ook.

agro

Voor zover mij bekend heeft men bij upc geen vast ip adres.
Als men het modem uitschakeld voor bv een nacht is het wellicht zeker dat men van de server een ander ip adres krijgt toegewezen.
Is dat het geval is er wellicht iets anders aan de hand, zou mij overingens niets verbazen.

tvlmusic

de laatste brief stond in...
wij ontvangen op de afdeling upc abuse klachten van internetgebruikers die ongewenste email berichten (spam) ontvangen, bij deze klachten wordt een ip-adres vermelt dat aan uw computer is toegewezen, via dit adres communiceert uw computer via het internet

dus er worden emailtjes versuurd maar niemand die kan zeggen bij upc van welk email adres dat komt en heb al zovaak gezegt sluit die @chello email adressen dan af maar dat kan niet

tvlmusic

goed, zijn we weer.......heb 2 mailtjes gestuurd naar de afdeling [email protected], en op de 2e geen reactie gehad, vandaag besloten om tog maar weer eens te bellen naar de klantenservice, een vriendelijke mevrouw, ze stotterde alleen behoorlijk waardoor het een beetje een langdradig verhaal werdt (warom zetten ze deze mensen in hemelsnaam achter de klantenservice) maargoed ze kan er zelf natuurlijk ook niks aandoen laat duidelijk zijn ze was heel aardig maarja het had me een kwartier van me tijd kunne schelen, haha goed.... ze vertelde me om nogmaals een mailtje testuren naar afdeling abuse.....en het allemaal nog eens te vermelden, hopppp gaan we weer......

goedemorgen upc, afdeling abuse,.... ik zit al een tijd met het probleem dat er misbruik wordt gemaakt via het internet, een aantal brieven gekregen, met de eerste dat de rekening niet betaald was,...dat is nagekeken maar dat bleek niet zo te zijn alles was netjes betaald...maar we maakte wel misbruik van het internet, maar afdeling klantenservice kon me niet vertellen wat voor misbruik dan precies, todat we weer een brief kregen met de melding dat we spam aan het versturen waren, en met een 5 stappenplan erbij om dit tegen te gaan, ik heb dat helemaal na gelopen...allemaal goed gegaan, totdat ik weer een brief kreeg, toen heb ik besloten windows opnieuw te installeeren, en een week later weer een brief gekregen wegens internet misbruik...toen heb ik weer besloten om alles eraf te gooien maar ditmaal eerst via het programma killdisk om zeker te zijn dat mijn computer helemaal schoon is, na killdisk gebruikt te hebben windows weer opnieuw erop gezet... windowsupdates allemaal geinstalleerd, en hoopte dat daarmee de zaak afgedaan was, totdat we weer een brief ontvingen wegens internetmisbruik...ik heb vandeweek nogmaals de 5 stappenplan nagelopen, virus scan gedaan op de upc site, kaspersky antivirus er weer opgezet, ad-ware geinstalleerd...dus de hele 5 stappen plan nagelopen...maar tog blijft er spam verstuurd worden via mijn ip adres... heb al 2 mailtjes gestuurd naar dit adres, waarop ik de laatste nog steeds geen antwoord heb gehad, vorige week is mij via de klantenservice vertelt dat de afdeling abuse me zal bellen, is er ook niet van gekomen... in de vorige mail van afdeling abuse is me vertelt of ik de brieven wel serieus nam, vind dat een beetje vreemd na alle stappen die ik heb ondernomen... maargoed, gistere mijn computer naar de winkel gebracht om m te chekken en ook hun konden niks vinden in mijn computer kwa virussen/spyware.... ik gebruik momenteel windows sp3, maak geen gebruik van een router, dus mijn computer zit rechtstreeks op het modem... kunnen jullie mij mischien vertellen hoe ik er nu eens vanaf kom want ik weet het nu echt niet meer, wordt de spam verstuurd via mijn @chello email adressen????? die gebruik ik namelijk nooit en die mogen dan ook verwijderd worden... ook kan in schijnbaar geen ander ip adres krijgen, alleen als ik naar een andere provider ga heb ik begrepen, maar ik ben verder tevreden over upc digitaal tv, telefoon & internet.... maar volgens mij heb ik geen andere uitweg meer, heb al zoveel gebelt naar de klantenservice dat ik er intussen voort kan gaan werken weet alle ins en outs bijna, behalven hoe ik van die spam afkom, ik hoop dat ik nu egt verder geholpen wordt, anders stop ik er voort mee...torenhoge rekeningen krijg ik er van, en ik kom er geen haar verder mee, nog 1 dingetje, zoude jullie mij een brief kunne sturen met bewijs dat het ook echt daadwerkelijk van mijn ip afkomstig is, via brief of mail, dankjewel...

NU KOMT HET DE VLAG HEB IK BUITEN UITGEHANGEN CHECK DIZZ outtttTTT!!!!!

Geachte heer van L........, Hartelijk dank voor uw reactie. Wij zien sinds 07-05-2009 geen klachten meer binnenkomen over uw IP adres. Het lijkt er dan ook op dat de problemen zijn opgelost. U vroeg in uw schrijven ook bewijsmateriaal dat het IP adres wel aan uw kabelmodem is toegwezen. Hierbij ziet u een overzicht van onze systemen waaruit dit blijkt: (ip enzo ff verwijderd omdat dat vertouwelijke info is zoals je begrijpt)
Wij willen u vriendelijk bedankt voor uw reactie en de genomen maatregelen om de problemen op te lossen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijk groet, UPC Nederland UPC Abuse

de laatste brief is op 8 mei 2009 naar mij toegestuurd, en vanaf 7 mei is de spam gestopt ???? hmzz het blijft allemaal een beetje vaag hoor, maar laat ik verder niet meer zeuren, het is goed zo probleem opgelost ''hoop ik'' maar het kan zo maar zijn dat we volgende week weer een brief krijgen.....

ik wil jullie bedanken voor de hulp en alle info, uiteindelijk heeft het programma killdisk zijn werk goed gedaan, een aanrader dus.... m.v.g. tvlmusic

Haastrecht

Ongelezen bericht door Haastrecht »

:oops: Beste tvlmusic,

Ook mij is dit overkomen in jan.2009 kreeg ik eerst een brief met een dreiging dat het Internet afgesloten wordt omdat ik een VIRUS genaamd StormWorm op mijn Computer zal hebben maar ik nergens van bewust was omdat mijn Virusscanner AVG het niet herkende en ook geen melding gaf.
Ik werd vriendelijk verzocht van UPC abuse of ik mijn PC wilde opschonen. En heb ook een stappenplan per Mail toegestuurd gekregen wat ik opvolgde.
Ik heb een aantal gratis Virusscanners en Spyware swiper uitgeprobeerd maar die mails van UPC abuse bleven komen. Ik snapte er werkelijk niets meer hiervan.
Ten einde raad naar de winkel een Norton Viruscanner EU 49.95 gekocht en geïnstalleerd en doorgemaild dat ik mij bedreigd voelde van UPC en op hun beurt weer een mail ontvangen dat dit niet de bedoeling was.
Het is wel raar dat ik geen antwoord op mijn vraag ontvangen heb hoe mijn PC besmet is geraakt.

Gelukkig kon ik nu ook mijn verhaal over UPC abuse hier kwijt.
Mvg.M.v.H.

tvlmusic

belangrijkste is, ben je er nu vanaf dan? het programma killdisk heeft er voor mij gezorgt dat alles van me schijf af is, en sins dien is het dus ook gestopt dat spam versturen??? het enige nadeel is wel dat alles van je schijf af is, maarja het voordeel is veel groter want je bent van die vervelende brieven af, mocht je er nog niet vanaf zijn help ik je er graag bij, laat maar iets weten je kan me altijd mailen dan kan ik je killdisk doorsturen als je wil grtZz tvl

Haastrecht

Ongelezen bericht door Haastrecht »

Beste tvmusic,

Hartelijk bedankt voor uw reageren op mijn verhaal van UPC abuse.
Sorry dat ik dit niet heb meegedeeld.
Ten 1e moest ik mijn harde schijf leegmaken dit met
een Recovery terugzetten na Fabrieksintellingen omdat Windows XP Home met koop van mijn Computer was voorgeïnstallerd.
Dan de gekochte Virusscanner ( Norton Antivirus) geïnstalleerd, meteen grondig laten scannen.
Er was een melding dat er een Virus was wat meteen werd verwijderd.
Dan weer alles opnieuw geïnst. Dit gebeuren heeft begin febr.plaats gevonden. Sindsdien gaat het gelukkig heel goed.
Met de koop van Norton AntiVirus ben ik er vanaf en bij ieder bezoek van een Website of noem maar op wordt meteen grondig gescant, geldig een jaar. Dan weer upgraden. Een uitgave van EU 49.95 is echt de moeite waard. En ik hoop zoiets nooit meer te hoevan meemaken.
Ook wil ik mij bedanken voor de aangeboden hulp wat nu niet meer nodig is.
Misschien in de toekomst. Ik ben bij Tros Radar aangemeld en ook Bij Kassa (vraag&beantwoord) zodat ik als nodig blijkt altijd met vragen terecht kan.

Groet van Haastrecht

Gesloten