LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongenoegen over overstappen bij oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jetje31

ongenoegen over overstappen bij oxxio

Ongelezen bericht door jetje31 »

Wilde even me verhaal kwijt ook om oxxio op te wijze dat dit gewoon niet kan!

Het gaat om het volgende, na iemand aan de deur te hebben gekregen dat je een proef periode van 3 maanden kunt nemen bij het oxxio, en dat ze vrijblijvend jou een offerte zouden doen waarbij je kon verglijken als je bij je huidige energie leverancier meer betaald als bij hun.

Persoon heeft zijn verkopers praatje gedaan, omdat ik eerder ook al was overgestapt met alle gevolgen van dien. Omdat energie leveranciers echt een administratie van je weet wel hebben. Gaat er altijd van alles mis, en altijd in nadeel van de klant.

In iedergeval, moest ik tekenen en dat beviel me al niet ook niet dat je je bankrekening nummer neer moest zetten. Voor het geval dat ze je gegevens al hebben als je de overstap wilt maken.
Iedergeval wacht ik dus al weken op een pakket om in te zien als het inderdaad zo voordelig voor mijn zal zijn als hun zeggen.

twee keer aan de bel gehangen met het oxxio, omdat er vastrecht was afgeschreven van 10 euro dat had te maken dat ze checkte of mensen wel de juiste rekening door hebben geven. Wat mijn niet is verteld dat is 1.
Zoiezo heb ik het pakket niet binnen dus vroeg ik me af wie ze het recht geven om aan je rekening te zitten, want wie zegt dat men wil overstappen. het is toch een vrijblijfende aanbieding.

Dus dat stoort mijn al, want het komt nu over dat ik al overgestapt ben, met de mededeling iedere keer van ja als u het niet wilt kunt u u afmelden. Hoe kan ik me afmelden als er geen pakket binnen komt.

Maar wel post over de slimme meter.
Beste oxxio, als jullie klanten willen hebben, dan zorgen jullie dat jullie juiste informatie doorgeven aan jullie klanten die jullie willen vergaren. En ga niet aan rekeningen van mensen zitten als ze nog niet hebben besloten de overstap te doen.

Want ik heb nu zoiets waarom zou ik overstappen naar jullie als er nu al een zooitje word gemaakt.
En excuses daar hebben mensen niks aan. Ik wilde weten als ik voordeliger uit ben bij jullie heb nog niet toegezegd als ik dit daadwerkelijk wil, maar het oxxio heeft voor mijn al besloten dat ik het ga doen. Sorry maar zo werkt het natuurlijk niet.

Vrijblijvend blijft vrijblijvend vind dit wel heel erg slordig van het oxxio zeker als ze je als nieuwe klant zouden willen hebben. Is dit al de rede om niet te willen. Nu moet ik wel erbij zeggen dat de klantenservice wel heel vriendelijk is om je informatie te geven, maar goed dan nog vind ik het geen stijl.

Wilde hierover me ongenoegen toch even kenbaar maken.

superwoman

Re: ongenoegen over overstappen bij oxxio

Ongelezen bericht door superwoman »

Hallo Jetje,

Als je nou even goed zou nadenken zou

- je nederlandse spelling een stuk beter zijn
- je zelf ook wel kunnen verzinnen dat je nooit verplicht bent om je handtekening of bankrekeningnummer in te vullen.

Het zou je topics een stuk leesbaarder maken, en je zou jezelf een heleboel narigheid besparen.

Op eenvoudige types zoals jij, die overal wel instinken, gokken ze natuurlijk bij een dergelijke aktie en nu zit je er aan vast lijkt het wel.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door het bedrag te Storneren, dit is terug halen via je eigen bank kun je het stoppen.

Blijf gewoon bij oude, en gezien het aantal klachten dat je onder de knop Zoeken zou kunnen vinden dus klik op ZOEKEN hier boven en vul OXXIO in.

DMG

Ongelezen bericht door DMG »

Ik zou zeggen; geen voorschotnota of factuur is geen overstap. Maar neem contact met uw netbeheerder om te vragen welke energieleverancier er momenteel bij hen in de registers actief is op uw gasaansluiting en uw electra-aansluiting.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oxxio overtreedt de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Colporteurs moeten eerlijk zijn in hun handelen. List en bedrog hoort daar niet bij. De manier van doen die de topicstarter heeft omschreven (smoes over "proefperiode") is nadrukkelijk bij wet VERBODEN. Bel de politie als ze bij je voor de deur staan met dit soort praatjes. Colporteurs maken gebruik of misbruik van het feit dat je niet voorbereid bent op hun komst. Mensen gaan dan inderdaad helaas hun bankrekeningnummer geven etc. Een en ander is meer dan genoeg om de gehele overeenkomst ongeldig te laten verklaren. Daarnaast moet de overeenkomst die met de colporteur op papier is overeengekomen zijn afgestempeld door de Kamer van Koophandel. Als dat niet is gebeurd, is de overeenkomst ook ongeldig. Laat Oxxio dus met bewijs komen dat de overeenkomst is aangemeld bij de KvK of bel de KvK in jouw woonplaats om dit na te vragen.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ve ... _beetnemen

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Jetje31,

Uit uw forumbericht van 13 maart jl. begrijp ik dat u tegen uw zin in klant bent geworden van Oxxio. Deze gang van zaken betreuren wij ten zeerste. Graag zou ik u klacht verder willen onderzoeken. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw postcode en huisnummer door te geven op het volgende mailadres: deoxxiomedewerker@oxxio.nl.

Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar hebben we onze Oxxiomedewerker weer. Waarom? Oxxio heeft liever niet dat (potentiële Oxxio) klanten die in Google zoeken op Oxxio vervolgens op dit forum terechtkomen. De vuile was houdt Oxxio liever binnen en daarom worden kritische geluiden het best direct door Oxxio de kop ingedrukt op dit forum. Dus laten wij met zijn allen deze beerput open houden en solidair zijn met alle consumenten in Nederland.

Marketingbureau Tribal Marketing deed hier onderzoek naar en zegt:

"Door als bedrijf snel te reageren op klachten op bijvoorbeeld het forum van Tros Radar, kunnen discussies tijdig worden gestopt. Op die manier is de kans klein dat de klacht hoog in Google terecht komt en wordt veel schade voorkomen."

Met andere woorden: houd als energiebedrijf je stank zoveel mogelijk bij je door je (Oxxio) beerput dicht te houden.

bron:
http://www.tribal-im.com/nl/nieuws/144/ ... oogle.html

jetje31

Beste Superwoman,

Ik zit hier niet voor mijn spellings fouten als je de jufrouw wil uithangen ga les geven op school.

Gezien er toch een leraren tekort is.

Ik wilde mijn ongenoegen hier op trosradar neerzetten, gezien als je emoties oplopen let je inderdaad niet op je spelling.

Maar als jij het zo goed weet dan zal ik het eerst naar jou posten zodat jij het kan nakijken...!en dan post ik het goed..jij ook tevreden...!!

Iedergeval als je niks zinnigs te melden hebt en aandacht zoekt maak je eigen toppic ok.

met vriendelijke groetjes Jetje..!!

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

met vriendelijke groetjes Jetje..!!
Goed zo, jetje.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Super Women,

We zullen je naam onthouden en beslist niet helpen.

Maar ook mensen die minder de taal beheersen worden hier geholpen en juist deze groep heeft meestal meer moeite te begrijpen waarvoor ze tekenen.

Daarom vallen hier de zwaarste slachtoffers en worden deze eerder beter als slechter geholpen.

Ik hoop dat je nog veel problemen zult krijgen en met foutloze vragen niet geholpen zult worden.
Ook de zwakkere hebben tenslotte recht op gratis hulp.

jetje31

Weet je wat het is, mijn werd gezegd dat ik kon tekenen zodat ze mijn gegevens alvast hadden voor het geval ik over zou stappen.

Ook werd mijn verteld dat ik met 1 telefoontje kon afzien van het overeenkomst.

Ik heb die jongen die ik aan de deur kreeg duidelijk uitgelegd dat ik eerder van leverancier ben overgestapt met alle problemen van dien.

Hij wist me te overtuigen dat het bij oxxio geen probleem zou zijn en dat ik zo weer terug kon naar me eigen leverancier.

Ik ben er gewoon ingeluisd, want voor ik heb getekend, heb ik hem duidelijk gevraagd wat de rede ervoor is dat ik zou moeten tekenen.

het is nu twee maanden verder dat er geen welkomspakket zoals hij dit vertelde heb ontvangen, dit is me tot 6 keer beloofd door de klantenservice, ik heb nu een brief de deur uitgedaan waarbij ik het overeenkomst heb geannuleerd.

ik zal jullie dus ook vertellen als dit gelukt is.
Verder raad ik een ieder af te tekenen voor geen enkel vrijblijvende rotzooi dat men je wil aansmeren aan de deur van geen enkele leverancier. want ze zijn allemaal 1 pot nat.

Allemaal willen ze geld maken over de burgers hun rug.
En ze weten ook precies hoe ze dit moeten doen.

En denk maar niet dat ik me druk maak met superwoman, sommige mensen zoeken een leven schijnbaar heeft zij die gevonden op trosradar, ben heel blij voor haar.

maar iedergeval, jullie horen van mijn als de oxxiomedewerker zijn werk ook daadwerkelijk heeft gedaan.

trouwens had contact gehad met het kvk en daar stond deze overeenkomst nog niet aangemeld. Maar wist ook niet precies wat ik met die info moest doen. maar gezien de brief van nuon binnen is dat oxxio kosten wat het kost door drukt terwijl ik het niet wil.

maar goed dit verhaal word weer veelste lang, en het is veelste mooi weer dus ga lekker met me kids van het zonnetje genieten....

fijne dag alle...!!

Gesloten