LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prive rekening geblok ivm negatief saldo "en/of "

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jacranang
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2009 14:37

prive rekening geblok ivm negatief saldo "en/of "

Ongelezen bericht door jacranang »

Hallo, met m'n partner heb ik een "en/of" rekening bij de ABNAMRO die momenteel een negatief saldo heeft en geblokkeerd is, maar ook mijn prive rekening is geblokkeerd. Wil de saldo aanvullen, maar kan geen geld opnemen van m'n rekening: hoe denkt de ABNAMRO dat ik dat kan doen? Kortom: een geldloos Pasen, erg balen! Heb wel een email alvast gestuurd naar de credit center, want ik ben het hiermee niet eens. Heeft iemand dit ook ervaren?

stofzuigertje

Re: prive rekening geblok ivm negatief saldo "en/of "

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de gezamenlijke En /Of te veel rood staat mogen ze deze blokkeren.

Als je ook een eigen hebt mogen ze die als borg blokkeren als je niet tijdig dit aanvulde.
Dat U daar meer heeft dan de gezamenlijke schuld is jammer.

Bij niet tijdig aanvullen mogen ze overige tegoeden blokkeren, staat helaas in de voorwaarden.
Dinsdag kunt U dit regelen, jammer dat U nu niet van die privé naar En/Of kunt boeken, beetje dom van bank dat ze deze niet vrij lieten.

Daarom voortaan tijdig aanvullen bij tekort want dan voorkom je de kosten en dit soort gevolgen.

jacranang
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2009 14:37

Re: prive rekening geblok ivm negatief saldo "en/of "

Ongelezen bericht door jacranang »

Bedankt Stofzuigertje voor de reactie. Ga morgen zeker naar de bank om van privé- naar de gezamenlijke rekening geld over te boeken. Hopen dat ze niet moeilijk hierover doen.

jacranang
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2009 14:37

Re: prive rekening geblok ivm negatief saldo "en/of "

Ongelezen bericht door jacranang »

wil even doorgeven dat m'n privérekening inmiddels is gedeblokkeerd, nadat de saldo van de gezamenlijke rekening was aangevuld. Werd verteld dat het deblokkeren 24 uur zou duren, was ik dus niet mee eens. in feite kan de bank zo een pas/rekening blokkeren, maar met deblokkeren kunnen ze moeilijk doen en moest 24 uur duren...

Gesloten