Fijnstof verhaal een leugen? Ondanks je naam (Echelon) heb je blijkbaar geen serieus onderzoek gedaan. Dat er op dit moment sprake is van een mediahype geef ik grif toe, maar dat er echt wat moet gebeuren is toch wel duidelijk. De troposfeer (deel atmosfeer waarin wij leven) is 12 kilometer dik. Dat lijkt veel, maar de vervuiling heeft de neiging om in de onderste kilometer te blijven.
Wat luchtkawiliteit betreft, zoek Nederland eens op en vergelijk welke gebieden in de wereld gelijk zijn:
http://www.knmi.nl/omi/news/temis/temis ... gions.html
Dit zijn dagelijks ververste satellietbeelden. Ik weet niet of "toys for boys" dan nog goed te praten zijn.
Ik ben geen overdreven milieufreak, maar heb nog net voldoende hersenactiviteit om te zien dat verbrandingsmotoren in dichtbevolkte gebieden meer kwaad dan goed doen (en daarom in steeds meer steden verboden zullen gaan worden)
Ik heb op van alles gereden, o.a. op een nieuwe Vespa (4-takt), hij was wel stiller dan de meeste scooters, maar niet zo stil als een electroscooter. Maak eens een testritje op een electrische scooter, het is in het begin echt heel vreemd, maar wel lekker.
Snelheid:
De meeste electrische scooters kunnen makkelijk 70 lopen, ze zijn namelijk altijd begrensd door de motorcontroller. Er zijn ook electrische motorscooters zoals de Vectrix.
http://londonbikers.com/articles/6325/p ... ic-scooter
http://www.vectrix.com/products
Die Vectrix zou ik graag willen hebben, maar de aanschafprijs is nog te hoog en ik ga me niet in de schulden steken voor een vervoermiddel.
Heb woensdag van marktplaats een tweede electrische scooter gekocht, dit is een bromscooter (Qwic 88b). Hij rijdt erg lekker, maar accu's gaan wel sneller leeg dan de snorscoot. De accu's die erin zitten zijn kleiner dan mijn snorscoot en de motor is iets zwaarder.
Conclusie :
Electrisch rijden kost een fractie van rijden op brandstof.
Je 'tankt' gewoon thuis (of op je werk) op de tijden dat je slaapt/werkt.
Als snorscooter is electrisch perfect tot zo'n 60 km per dag.
Als bromscooter tot 30km per reis, ook prima.
Voor grotere -dagelijkse- afstanden kun je op dit moment niet om een brandstofmotor heen.