LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Ron58 »

@lenalida,

Wat ik neerzet klopt wel degelijk en heb ik ook al meerdere keren op het KPN forum vermeld, daar ga ik hier ook niet verder op in.
Het is ook niet mijn bedoeling dit forum om te buigen naar KPN, maar omdat jij KPN zo bejubelde wilde ik alleen even nuanceren dat ook KPN beslist geen lieverdje is en ook daar van eerlijk zaken doen ook vaak geen sprake is. Niet voor niets staan KPN en haar dochters al jaren in de top drie klachtenlijst van Kassa.

Back to topic, dit is een Pretium forum, genoeg over KPN

folleman
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 14:00

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door folleman »

Ik ben tevreden met de Pretium hoor! Er zullen wel eens foutjes gemaakt worden op een calcenter, maar bij welk bedrijf gebeurt dat niet?
Nou dan! Zelfs onze ministers en koning maakt wel eens een fout.
Volgens mij zijn de meeste klachten hier afkomstig van de concurentie zoals KPN. Kijk maar eens naar de schrijfstijl het is allemaal afkomstig van dezelfde persoon. Ik hoor in mijn vrienden- en familiekring nooit klachten over deze bedrijf, dus volgens mij is het een prima onderneming! En [Bericht aangepast door de moderator] van Pretium is een ondernemer waar veel bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen, hij zit zich ook heel erg in voor goede doelen! Maar ga gerust verder met het aan de schandpaal nagelen van deze bedrijf. Jullie hebben waarschijnlijk niets beters te doen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 13 Apr 2009 14:12 door folleman
Ik ben tevreden met de Pretium hoor!
Volgens mij zijn de meeste klachten hier afkomstig van de concurentie zoals KPN. Kijk maar eens naar de schrijfstijl het is allemaal afkomstig van dezelfde persoon. Ik hoor in mijn vrienden- en familiekring nooit klachten over deze bedrijf, dus volgens mij is het een prima onderneming! En mijnheer Nyks van Pretium is een ondernemer waar veel bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen, hij zit zich ook heel erg in voor goede doelen!
Dan is jou vriendenkring waarschijnlijk te verwaarlozen! Om van een studio vol en op vele internetsites de klachten als afkomstig van de concurrentie af te doen is zo dom dat ik er niet eens op in ga.
Over goede doelen kan je kort zijn, veel grote criminelen geven aan goede doelen. Dat maakt ze nog geen goede ondernemer hoor.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Nou Folleman dan heb je net als stofzuigertje een bord voor je hoofd of je bent stekeblind dat je zo tevreden over Pretium bent. Nou dan er gewoon bij blijven!!
Onze klachten komen inderdaad veel van (voormalige KPN) gebruikers die op een stiekume en misleidende manier daar zijn weggelokt Fijn dat jij daar wilt blijven
Heb je soms aandelen bij ze!! Veel plezier met Pretium
gr,lenalida

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

jongens en meisjes, vrolijk pasen!

Het gaat er hier niet om of pretium bij sommigen wel hun goedkeuring kan wegdragen of niet, het gaat hier om de structurele, herhaaldelijke onwettige manier van klantenwerving wat, na grondig en langdurig onderzoek, onomstotelijk is bewezen door de Consumentenautoriteit.

Het feit dat er in de call-centers op grote schaal potentiële klanten worden gemanipuleerd voordat er een voice-log wordt gestart.

Het feit dat er zonder uw rechtsgeldige machtiging geld van uw bankrekening wordt afgehaald.

Het feit dat er zonder uw toestemming uw (bank) gegevens naar anderen worden doorgesluisd. Over de kwaliteit van van pretium als telecombedrijf: ach een telefoon moet het gewoon doen.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

HerrDoktorOetker.
De pretiumgids http://www.geocities.com/hdoekter/ is wel mooi, maar toch ook wat gevoelens van weemoed.
Je verhaal over de ontbindingstermijn is minder mooi. De Wet Koop op Afstand is op 2 manieren uit te leggen. Cruciaal is de betekenis van "van overeenkomstige toepassing vanaf".
Zie kopje "ontbindingstermijn" in http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... weer1.html en uitleg in Castermans & Krans http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... nd_tc.html .
Mail aub je reactie voor hem op dit forum te plaatsen.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Aan alle forumlezers.

Ik zit nog steeds met mijn medegedagvaarde mw Bracke in de wachtkamer. Wordt onze dagvaarding ingetrokken ja of nee?

In ieder geval kan ik je meedelen dat het debat van de commissie Economische Zaken in de Tweede Kamer van 2 april 2009 wordt voortgezet in de plenaire vergadering van de Tweede Kamer op 23 april a.s. De politiek in de personen van o.a Sharon Gesthuizen en Mei Li Vos zijn het nog lang niet eens met de antwoorden van de heer Heemskerk over de korte termijn oplossing. Laten we hopen dat voor ons en anders , na ons, alle overige gedupeerden de rechtsgang niet bewandeld hoeft te worden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Het verwijzen naar een document met nazi-symboliek is een zware overtreding van onze gedragsregels. Met name gebruiker ‘HerrDoktorOetker’ heeft zich hier herhaaldelijk schuldig aan gemaakt.

Dergelijke posts kunnen wij als redactie en moderator niet verdedigen. Vanwege deze overtredingen zijn wij dan ook genoodzaakt om de posts van HerrDoktorOetker uit dit topic te verwijderen. Tevens hebben wij deze gebruiker geband van ons forum.

Wij roepen alle forumgebruikers op zich aan de gedragsregels te houden.

TROS Radar Internet

JRoz
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JRoz »

Zo, heeft Pretium geklaagd?
Toegegeven de stijl van de dokter sprak mij ook niet zo aan, maar de Pretiumgids die hij heeft opgezet had wel veel nut.
Menig Pretium slachtoffer kon hier door ontkomen aan de criminelen van Pretium telecom.
Hoog tijd dus dat de dokter onder een gewone hollandse naam en een normale nederlandse schrijfstijl zich opnieuw aanmeldt op dit forum.
(of kan hij hier helemaal niet meer terecht?)

:evil:
Laatst gewijzigd door JRoz op 20 apr 2009 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wat ik even niet snap: Volgens mij heeft HerrDoktorOetker alle Nazi-verwijzingen er al een week of 2 geleden uit gesloopt. Er is nu een volledig herziene gids online op zijn site. Toegegeven, zijn manier van communiceren was niet altijd even netjes, maar dit lijkt me toch wel een erg botte maatregel, en bovendien ruimschoots te laat!

Tevens ontneemt de redactie op deze manier lezers van dit forum een zeerl heldere uiteenzetting hoe aan deze boevenbende te ontkomen. Lijkt me niet helemaal een juiste handelswijze!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Naar Herr Dokter Oetker werd door andere forum gebruikers de term nazi's gebruikt. Hij zelf niet
gr. lenalida

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 20 Apr 2009 15:05 door pbarendse
Wat ik even niet snap: Volgens mij heeft HerrDoktorOetker alle Nazi-verwijzingen er al een week of 2 geleden uit gesloopt.
Hij had dat soort rotzooi gewoon nooit moeten plaatsen.Ook ik was niet erg gecharmeerd van dat Duitse taalgedoe.Op geen enkel forum kom je weg met nazi-verwijzingen en dus is de ban helaas terecht.Natuurlijk kunnen de anderen doorgaan met het aanpakken van Pretium want dat blijft hard nodig, maar wel op een normale manier.

Jor.

Peral
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Peral »

Goedemiddag,

Mijn moeder heeft mij gevraagd om het stilzwijgend verlengen van het privilege boekje te voorkomen. Zij is in november 2008 gebeld hierover en het leek haar wel interessant omdat dit een ´gratis´ boekje was voor het eerste jaar zonder verdere verplichtingen. Er zou nog een bericht in de toekomst moeten komen om het abonnement op het blad op te zeggen, maar ik betwijfel dit. Vooral na het lezen van verschillende reacties hier op het forum en op andere fora. Als het goed is, is mijn moeder dus nog op tijd erbij om dit te voorkomen, want er wordt een opzegtermijn van uiterlijk 3 maanden gehanteerd als ik het goed heb. Mijn vraag is nu hoe dat ik dit schriftelijk op moet zeggen. Wat moet er precies in de brief staan, want in principe heeft ze nog geen abonnement omdat het het eerste jaar gratis is. Maar er moet dus tijdig gemeld worden dat je geen abonnementsverlenging wil op iets waar je nog niet op geabonneert bent. Het is allemaal maar een vaag gebeuren zeg. Wie o wie kan mij helpen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Peral

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Meteen aangetekend en met ontvangstbevestiging opzeggen. Als je wacht dan zit je aan het abonnement vast van € 64,00 per jaar en laat je moeder zelf tekenen anders proberen ze je daar op te pakken
gr. lenalida

Peral
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Peral »

Dus als ik het volgende in de brief zet, dan zou dat voldoende moeten zijn, mits aangetekend en met een ontvangstbevestiging natuurlijk.


`Pretium Telecom
T.a.v.: Klantenservice
Antwoordnummer 1118
2000 VE Haarlem



Datum: 20-04-2009




Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik mijn abonnement op het blad Privilege met de eerst mogelijke datum opzeggen. Ik verzoek u mij een bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement.

Met vriendelijke groet,

Bla bla bla`

Is het bovenstaand adres van Pretium het goede? Ik heb namelijk begrepen dat er 2 verschillende 'bedrijven' zijn, namelijk de telecom tak en de privilege tak?

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Nee dit moet je richting aan Pretium Privilege, zelfde adres gr. lenalida

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik zou voor de zekerheid ook het lidmaatschap van Pretium opzeggen omdat dit volgens mij gekoppeld zit aan het abonnement van Privilege.

Ik ben ook voor het vragen om een schriftelijke bevestiging einde abonnement binnen 14 dagen toe te zenden.
( ik heb ook een schriftelijke bevestiging opzegging v.e. omroepblad. Dit is dus geen onredelijk verzoek)
Aangetekend met ontvangstbewijs opzeggen. Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

Zie ook:
Privilege van Pretium
http://www.missmag.nl/db/direct/detail1 ... 0Privilege
Hier staan een aantal adressen. Ik neem aan dat wat onder "abonnementen" staat het opzegadres is.

http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap .
Zie daar hun Algemene Voorwaarden.

Peral
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Peral »

Dank voor de snelle reacties. Ik heb in een brief verwerkt wat jullie mij aanraden. Hieronder de brief. Graag zou ik willen weten of het zo correct is opgesteld.

____________________________________________________________________

Pretium Privilege
T.a.v.: Klantenservice
Postbus 6128
2001 HC Haarlem


Datum: 20-04-2009


Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik mijn abonnement op het blad Privilege en het lidmaatschap van Pretium dat hieraan gekoppeld zit met de eerst mogelijke datum opzeggen. Ik verzoek u mij binnen 14 dagen een bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement en het lidmaatschap.

Mijn gegevens zijn:

............


Ik verwacht u voldoende te hebben geïnformeerd.


Handtekening,






Met vriendelijke groet,

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik las in een eerder bericht dat zij in November 2008 hierover is gebeld.

Ik stel voor om per 1 november 2009 of indien mogelijk eerder op te zeggen.
Ik zou het bij een bedrijf als Pretium niet aandurven om de eerst mogelijke datum waarop u kunt opzeggen door hen vrijblijvend te laten bepalen.

Bijvoorbeeld:
Hierbij zeg ik ---------------- per uiterlijk 1 november 2009 of indien mogelijk eerder op.

Peral
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Peral »

Dan stuur ik het op de volgende manier:

Hierbij zeg ik, __________, per uiterlijk 1 november 2009 of indien mogelijk eerder mijn abonnement op het blad Privilege en het lidmaatschap van Pretium dat hieraan gekoppeld zit op. Ik verzoek u mij binnen 14 dagen een bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement en het lidmaatschap.

Bedankt voor de reacties en de hulp. Echt te triest voor woorden dat een bedrijf als Pretium op deze manier bezig kan en mag zijn in Nederland. En dan heb ik nog niet eens iets gezegd over de mensen die het ook nog durven op te nemen voor een bedrijf als dit. Bah! :evil:

Gesloten