LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pinlinq
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 sep 2008 12:11
Re: Pinlinq
pinlinq is echt smerig bezig, overgenomen van de sns. Eerste maanden geen verschil met de betalingen zoals de sns dat deed. Maar nu in 1 keer het abonnementsgeld verdubbeld en pin transacties een dag langer vasthouden. Schandalig!!!!!! Dit betekent dat de pinbetalingen die op donderdag zijn gepind pas op maandag worden gestort i.p.v. op vrijdag. Lekker rente trekken van mijn geld.
Re: Pinlinq
"Aangenaam verrast" te lezen dat er zoveel problemen zijn met pinlinq. Soms denk je bijna dat je de enige bent en het aan jou ligt.
Om te beginnen reageerden ze niet op schriftelijke klachten. Toen ik eeeeeindelijk iemand aan de telefoon had werd er gezegd dat ik de verkeerde postcode had. Maar dat was wel de postcode zoals die op de website van pinlinq stond. En dat was maanden later nog zo. Totdat ik met juridische stappen dreigde. Toen men mijn brief (waarin ik met radar dreigde, jawel...) had ontvangen belde de "juriste" van pinlinq. Men was geschrokken van mijn klach en het contract zou ontbonden worden. Uiteindelijk hebben we toch nog de hele de looptijd van het contract betaald. Simpelweg omdat je geen tijd en geld hebt om te blijven strijden laat je het maar zitten.
Over mijn klachten: het apparaat was bij aanvang al niet zo "mobiel" als beloofd: de printer moest met een aparte lader opgeladen worden (niet via het normale docking station). Het laden via het docking station werkte niet goed. Uiteindelijk moest er 's-nachts een postelastiek om het apparaat. Vervolgens liep het aanmelden elke keer fout en duurde het soms 45 minuten voordat er gepind kon worden. Er was slecht bereik zodat we van pinlinq een losse antenne met 3 meter snoer kregen, die antenne moest je dan ook nog hoog in de lucht houden om ontvangst te hebben. etcetera etcetera. Dit alles gevoegd bij de slechte bereikbaarheid van de pinlinq helpdesk en klantenservice, de smoezen en het niet bereid zijn serieus op klachten te reageren: NIET AAN BEGINNEN!
Om te beginnen reageerden ze niet op schriftelijke klachten. Toen ik eeeeeindelijk iemand aan de telefoon had werd er gezegd dat ik de verkeerde postcode had. Maar dat was wel de postcode zoals die op de website van pinlinq stond. En dat was maanden later nog zo. Totdat ik met juridische stappen dreigde. Toen men mijn brief (waarin ik met radar dreigde, jawel...) had ontvangen belde de "juriste" van pinlinq. Men was geschrokken van mijn klach en het contract zou ontbonden worden. Uiteindelijk hebben we toch nog de hele de looptijd van het contract betaald. Simpelweg omdat je geen tijd en geld hebt om te blijven strijden laat je het maar zitten.
Over mijn klachten: het apparaat was bij aanvang al niet zo "mobiel" als beloofd: de printer moest met een aparte lader opgeladen worden (niet via het normale docking station). Het laden via het docking station werkte niet goed. Uiteindelijk moest er 's-nachts een postelastiek om het apparaat. Vervolgens liep het aanmelden elke keer fout en duurde het soms 45 minuten voordat er gepind kon worden. Er was slecht bereik zodat we van pinlinq een losse antenne met 3 meter snoer kregen, die antenne moest je dan ook nog hoog in de lucht houden om ontvangst te hebben. etcetera etcetera. Dit alles gevoegd bij de slechte bereikbaarheid van de pinlinq helpdesk en klantenservice, de smoezen en het niet bereid zijn serieus op klachten te reageren: NIET AAN BEGINNEN!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 sep 2008 12:11
Re: Pinlinq
`Het bedrijf heeft heel erg in financiele moeilijkheden gezeten, omdat het bedrijf er niet klaar voor was om zo gorrts aan de bak te gaan. Er is toen een nieuwe directie gekomen, die het wel even op zouden lossen. Ja, ja maar dus wel over mijn (kleine ondernemer's) rug.
Re: Pinlinq
Ik voel echt mee met de mensen hierboven en op vele ander forums. Ik heb zelf ook problemen zowel met bereikbaarheid als met het veranderen van mijn gegevens. Ik heb het eerste jaar erg veel plezier van de machine gehad, maar zo snel het mis gaat heb je echt een probleem, want niemand weet daar iets, ze bellen niet terug en flexibel is een term waar ze nog nooit van hebben gehoord!!!!!
Ik sta dus tegenwoordig buiten op straat te pinnen omdat ik binnen geen bereik kan krijgen...even voor de duidelijkheid...ik woon in Rotterdam!
Ik zou zeggen Pinlinq NEE!
Ik sta dus tegenwoordig buiten op straat te pinnen omdat ik binnen geen bereik kan krijgen...even voor de duidelijkheid...ik woon in Rotterdam!
Ik zou zeggen Pinlinq NEE!
Re: Pinlinq
Externe antenne naar buiten en de meeste werken dan wel, het is gemaakt voor de postbode en pakjes bezorgers....
Niet voor binnen....of op de markt natuurlijk....
Niet voor binnen....of op de markt natuurlijk....
Re: Pinlinq
Hi,
Onlangs heb ik onze abonnement met Pinlinq geprobeerd te stoppen. Ik heb een brief ontvangen, waarin wordt vermeldt dat wij de Pinlinq pinautomaat moeten terugsturen!
Wij hebben dit voor 169(excl.) euro gekocht bij de Office Centre. Bij de aankoop werd niks vermeldt over bruikleen. Het kan toch niet zo zijn, dat wij na 3 jaar, een veel te dure abonnement te hebben betaald, ook nu nog de pinautomaat moeten inleveren om de contract te beëindigen??!!
Hebben jullie hier ervaring mee en hoe zit dat precies juridisch?
Grt,
Yuki
Schiedam
Onlangs heb ik onze abonnement met Pinlinq geprobeerd te stoppen. Ik heb een brief ontvangen, waarin wordt vermeldt dat wij de Pinlinq pinautomaat moeten terugsturen!
Wij hebben dit voor 169(excl.) euro gekocht bij de Office Centre. Bij de aankoop werd niks vermeldt over bruikleen. Het kan toch niet zo zijn, dat wij na 3 jaar, een veel te dure abonnement te hebben betaald, ook nu nog de pinautomaat moeten inleveren om de contract te beëindigen??!!
Hebben jullie hier ervaring mee en hoe zit dat precies juridisch?
Grt,
Yuki
Schiedam
Re: Pinlinq
Het huren klopt maar als je bij de eerste afschrijving kijkt dan zie dat het nog een keer is afgeschreven.
Het is het smerigste bedrijf dat ik mee heb gemaakt ik heb 3 jaar een mob pinding gehad het heeft slecht 7 keer gewerkt, ik heb vele pinautomaten gehad ze waren allemaal stuk ik heb opgezegd in 2007 omdat deze honden niet te vertrouwen zijn.
Ik heb office centre ingelicht over deze praktijken en met grote waarschijnlijkheid gaan ze binnenkort ui de schappen.
Een pin apparaat huur je bij je eigen bank voor nog geen 10.00 euro per maand en een opzegtermijn van maximaal 3 maanden
Het is het smerigste bedrijf dat ik mee heb gemaakt ik heb 3 jaar een mob pinding gehad het heeft slecht 7 keer gewerkt, ik heb vele pinautomaten gehad ze waren allemaal stuk ik heb opgezegd in 2007 omdat deze honden niet te vertrouwen zijn.
Ik heb office centre ingelicht over deze praktijken en met grote waarschijnlijkheid gaan ze binnenkort ui de schappen.
Een pin apparaat huur je bij je eigen bank voor nog geen 10.00 euro per maand en een opzegtermijn van maximaal 3 maanden
Re: Pinlinq
Ook wij hebben een contract bij Pinlinq en dat loopt (godzijdank!) over een paar maanden af! Ik zou idd ook wel eens willen weten hoe het nou precies zit met dat apparaat! Het lijkt bij aanschaf absoluut zo dat je het "koopt", maar ik kreeg ook te horen dat we wel geacht worden het terug te sturen!
Ben trouwens echt blij dat we er binnenkort vanaf zijn, want ook wij hebben alleen maar storingen en andere narigheid gehad! En enige ondersteuning en hulp is dan ver te zoeken!!! WAT EEN BEDRIJF!
Kikki.
PS- @reintje: dat er ook mensen zijn waarbij niets misgaat en die geen klachten hebben, wil natuurlijk niet zeggen dat dat DUS bij iedereen zo is...
Ben trouwens echt blij dat we er binnenkort vanaf zijn, want ook wij hebben alleen maar storingen en andere narigheid gehad! En enige ondersteuning en hulp is dan ver te zoeken!!! WAT EEN BEDRIJF!
Kikki.
PS- @reintje: dat er ook mensen zijn waarbij niets misgaat en die geen klachten hebben, wil natuurlijk niet zeggen dat dat DUS bij iedereen zo is...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 apr 2009 12:41
Re: Pinlinq
graag willen wij in contact komen met mensen die een pin apparaat
hebben van pinlinq stuur een bericht van deze zeer slecht werkende
apparatuur en we slachten ze helemaal af gr
hebben van pinlinq stuur een bericht van deze zeer slecht werkende
apparatuur en we slachten ze helemaal af gr
Re: Pinlinq
Sinds twee jaar pinlinq gebruiker. Begin jaar 2009 begonnen de problemen.
Soms midden in Amsterdam geen bereik. De oplader functioneerde niet. Opgestuurd, een week geen pinapparaat! Ik kreeg een verkeerd apparaat terug. Onbeleefde mensen bij de helpdesk. Wéér verkeerd apparaat ontvangen. Nu werkt hij helemaal niet meer. Ik zit er 3 jaar aan vast....
Juist al als je een eenmanszaak hebt, kun je weing tegen zo'n werkwijze beginnen.
Radar, help?
Soms midden in Amsterdam geen bereik. De oplader functioneerde niet. Opgestuurd, een week geen pinapparaat! Ik kreeg een verkeerd apparaat terug. Onbeleefde mensen bij de helpdesk. Wéér verkeerd apparaat ontvangen. Nu werkt hij helemaal niet meer. Ik zit er 3 jaar aan vast....
Juist al als je een eenmanszaak hebt, kun je weing tegen zo'n werkwijze beginnen.
Radar, help?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 mei 2009 16:16
Re: Pinlinq
HALLO,
Ik gebruik al 18 jaren pin. Heb het bij de ptt/kpn geprobeerd later bij de sns bank. allemaal hetzelfde, steeds ombouwen, aanpassen en veel betalen. omgerekend tot wel 200 euro per maand incl. wurg/onderhoudscontracten, betalen per pin, en promilage per omzet. Nu viel mijn oog op Pinliq, 1 bedrag per maand en draadloos. betekend dat mijn normale lijn met rust wordt gelaten. Nu zit ik in een A-locatie winkelgebied in gouda. altijd bereik. Ik heb zelfs als de stroom uitvalt hier, de mogelijkheid om af te rekenen. Het is helaas voor de klant een ingewikkeld apparaat en het geeft geen piepjes bij het invoeren. Maar als je zelf de pas doorhaalt en de klant alleen de pin laat toetsen met de wetenschap dat er geen geluid bij zit dan gaat dit perfect. 45 euri per maand en das al incl. belkosten service onderhoud. in 1 woord. geweldig
Ik gebruik al 18 jaren pin. Heb het bij de ptt/kpn geprobeerd later bij de sns bank. allemaal hetzelfde, steeds ombouwen, aanpassen en veel betalen. omgerekend tot wel 200 euro per maand incl. wurg/onderhoudscontracten, betalen per pin, en promilage per omzet. Nu viel mijn oog op Pinliq, 1 bedrag per maand en draadloos. betekend dat mijn normale lijn met rust wordt gelaten. Nu zit ik in een A-locatie winkelgebied in gouda. altijd bereik. Ik heb zelfs als de stroom uitvalt hier, de mogelijkheid om af te rekenen. Het is helaas voor de klant een ingewikkeld apparaat en het geeft geen piepjes bij het invoeren. Maar als je zelf de pas doorhaalt en de klant alleen de pin laat toetsen met de wetenschap dat er geen geluid bij zit dan gaat dit perfect. 45 euri per maand en das al incl. belkosten service onderhoud. in 1 woord. geweldig
Re: Pinlinq
Okee, mijn partner is zo slim geweest om een pinlinq vast apparaat aan te schaffen. Nu hebben wij al sinds het begin last van vastlopers. Dan gaat het weer een tijdje goed (ik bedoel dat we dan maar een stuk of 5x per dag het apparaat opnieuw moeten opstarten), maar de laatste twee weken kan ik geen transactie doen of dat kreng loopt vast. Hij is ondertussen al 2 keer weggeweest, maar het blijkt niet beter te worden. Ik ben van plan ze officieel via een aangetekende brief in gebreke te stellen om onder mijn 3 jarig contract uit te komen. Nu is er geen beginnen aan als alleenstaande ondernemer, dus ben ik van plan in groepsverband de zaak af te handelen.
Ik heb de buurman ook constant over de vloer die in zijn supermarktje het apparaat ook al niet kan gebruiken.
Als er meer mensen zijn die zware problemen met pinlinq hebben en er van af willen, stuur mij even een mail ( bdsc(at)live.nl ) zodat we krachten kunnen bundelen. Overigens mag Radar er van mij ook wel weer eens aandacht aan besteden. Het is immers een jaar geleden geweest en het is ondertussen nog geen zak beter.
Ik heb de buurman ook constant over de vloer die in zijn supermarktje het apparaat ook al niet kan gebruiken.
Als er meer mensen zijn die zware problemen met pinlinq hebben en er van af willen, stuur mij even een mail ( bdsc(at)live.nl ) zodat we krachten kunnen bundelen. Overigens mag Radar er van mij ook wel weer eens aandacht aan besteden. Het is immers een jaar geleden geweest en het is ondertussen nog geen zak beter.
Re: Pinlinq
Begin aub nooit aan de pinlinq. De kantenservice is ronduit slecht en verleent alles behalve service. Men belooft terug te bellen maar doet dit nooit. Wanneer ze er echt niet meer uitkomen dan gooien ze de hoorn erop. Je zit enorm lang te wachten aan de telefoon, de kosten blijven maar oplopen. Ze verdienen aan jouw geld omdat het gepinde bedrag nog dagen op hun rekening staat en wanneer een transactie foutief loopt dan wordt er zelfs geld afgeschreven bij de klant. Deze is dan dagen lang zijn geld kwijt. Dus zelfs over mislukte pintransacties wordt rente verdiend door Pinlinq of Sepay zoals ze nu ineens heten. Mensen doe het echt niet. Je gaat je schamen, klanten die pinnen komen bedrogen uit en jij als zakelijke client komt bedrogen uit. Je raakt je klanten kwijt en je moet het zelf maar oplossen
Re: Pinlinq
pinlinq???? ik heb nog nooit zo een slecht bedrijf meegemaakt.zeer slechte helpdesk,zeer duur als je ze moet bellen,als je ze belt weten ze niet een monteur duur 4 dagen.met een woord een drama,bij ons doet dat ding het al een bijna een jaar niet contract opzeggen kosten 279 euro,nee dank u TIP:: Nreem nooit geen PINLINQ ik ben PISLINQ
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 jul 2009 17:30
Re: Pinlinq
Het is nog erger, wij hebben een mobiel pinapparaat van pinlinq, die het soms doet. Nu kregen wij 3 weken terug ongeveer een brief dat er betalingsachterstand was. Er stonden nog rekeningen open van 2006. Nooit een herinnering of aanmaning gehad, trouwens dat kan ook niet want alles is altijd betaald. En nu dit. Gisteren is de pinautomaat afgesloten, vanwege zg. openstaande rekeningen. Contract duurt officieel 3 jaar. Wat nu? Een kleine ZZP, die nu wanhopig is. Betalingsbewijzen terughalen is ook niet mogelijk want pinlinq kan niet de data aangeven, wel ongeveer. Gebeld voor een kapitaal, maar aansluiten ho maar. Kan hier nu niets aangedaan worden? Mag een bedrijf maar zo openstaande bedragen uit zijn mouw schudden?
Wie helpt??
Wie helpt??
Re: Pinlinq
Wij hebben ook pinlinq, maar tot nu niet echt grote problemen gehad.
In het begin voldeed de oplader het niet, dus gebeld en andere oplader gekregen.
Dat hij soms niet doet heeft te maken met een storing bij de provider, in mijn geval vodafone, maar duurt nooit lang.
Verder word het geld ook netjes binnen de gestelde termijn voldaan op onze rekening.
Dus wij zijn tot op heden tevreden met het apparaat, en dat mag ook best gezegd worden.
Maar als ik de problemen zo eens heb gelezen hebben wij dus mazzel eigenlijk. En hoop dat dat zo blijft.
Kan je via je eigen bankafschriften niet achterhalen of er idd niet is afgeschreven zonder dat je het weet. het is maar een optie he
En een aanmaning krijg je idd niet van ze, wij hadden dit jaar ook 2 keer niet afgeschreven en belde zij idd dat er ng wat openstond. Ik heb dit nagekeken op de giro en het klopte, ik heb het overgemaakt en niks meer gehoord.
Maar dat ze na 3 jaar daar nog mee komen is wel bizar.
In het begin voldeed de oplader het niet, dus gebeld en andere oplader gekregen.
Dat hij soms niet doet heeft te maken met een storing bij de provider, in mijn geval vodafone, maar duurt nooit lang.
Verder word het geld ook netjes binnen de gestelde termijn voldaan op onze rekening.
Dus wij zijn tot op heden tevreden met het apparaat, en dat mag ook best gezegd worden.
Maar als ik de problemen zo eens heb gelezen hebben wij dus mazzel eigenlijk. En hoop dat dat zo blijft.
Kan je via je eigen bankafschriften niet achterhalen of er idd niet is afgeschreven zonder dat je het weet. het is maar een optie he
En een aanmaning krijg je idd niet van ze, wij hadden dit jaar ook 2 keer niet afgeschreven en belde zij idd dat er ng wat openstond. Ik heb dit nagekeken op de giro en het klopte, ik heb het overgemaakt en niks meer gehoord.
Maar dat ze na 3 jaar daar nog mee komen is wel bizar.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 jul 2009 17:30
Re: Pinlinq
Nee, we kunnen het niet meer nakijken, omdat ze zelf niet weten welke data het zijn, de ene keer is het 1 euro en nog 35 ofzo. Geen herinnering, geen aanmaning. Na drie jaar, 1 herinnering en dan boem afgesloten. Volgens mij kan dat wettelijk niet eens.
Als het openstaand van afgelopen jaar was, geen probleem, nakijken en bewijs opsturen, of indien niet betaalt, betalen. Dat begrijp ik. Maar zij hebben ons nog nooit gebeld.
Als het openstaand van afgelopen jaar was, geen probleem, nakijken en bewijs opsturen, of indien niet betaalt, betalen. Dat begrijp ik. Maar zij hebben ons nog nooit gebeld.
Re: Pinlinq
volgens mij zijn zij verplicht aan jou te melden om wleke bedragen het gaat en om welke periode het gaat. Anders is het wel heel makkelijk zeggen van hun kant uit dan, de exacte datums weten we niet meer, maar ze weten wel dat je een achterstand hebt. Daar klopt iets niet helemaal.
En als je hun eens schriftelijk om uitleg vraagd om welke maande het gaat. En kunnen zij dat niet ja dan zou ik zeggen dan hebben ze geen poot om op te staan.
Ik zou ook niet weten waarvoor en bij wie je terecht kunt voor klachten over pinlinq.
Misschien dat je via juridisch loket via hun site de vraag daar steld, en wat je eventueel voor stappen kunt ondernemen tegen pinlinq.
En als je hun eens schriftelijk om uitleg vraagd om welke maande het gaat. En kunnen zij dat niet ja dan zou ik zeggen dan hebben ze geen poot om op te staan.
Ik zou ook niet weten waarvoor en bij wie je terecht kunt voor klachten over pinlinq.
Misschien dat je via juridisch loket via hun site de vraag daar steld, en wat je eventueel voor stappen kunt ondernemen tegen pinlinq.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 jul 2009 17:30
Re: Pinlinq
Het is voor ons nu over en uit. We trekken de machtiging in en het apparaat gaat weg. Als ze het terug willen, komen ze het maar halen. Ik steek hier geen geld meer in. Het heeft genoeg gekost. Elk telefoontje kost al kapitalen.
Toch een waarschuwing, bedenk voordat je begint aan Pinlinq/Sepay. Het is bij lange na ook nog niet de goedkoopste. En achteraf is het voor ons een heel duur pinapparaat. Want op dit moment kunnen klanten bij ons niet pinnen.
Toch een waarschuwing, bedenk voordat je begint aan Pinlinq/Sepay. Het is bij lange na ook nog niet de goedkoopste. En achteraf is het voor ons een heel duur pinapparaat. Want op dit moment kunnen klanten bij ons niet pinnen.
Re: Pinlinq
hoi Crazy Horses,
Ik weet niet hoe jij nu zit met Pinlinq, waarschijnlijk in het zelfde stadium als wij nu. wij hebben ook de automatische incasso stop gezet, vervolgens gaan ze eerst vrolijk verder met een ander rekening nummer. Ook gestopt, nu loopt de rekening tegen de 300 euro alleen aan abbonements kosten. Rechtsbijstand in geschakeld om het contract te ontbinden, maar die komen niet verder omdat niet al onze klachten Aangetekend en schriftelijk zijn geweest, ik hoop dat radar nog iets met deze K.. firma gaat doen of is er iemand die weet hoe je van ze afkomt.
VOOR DIEGENE DIE DIT NU LEEST, GA N I E T MET PINLINQ/SEPAY IN ZEE.
Ik weet niet hoe jij nu zit met Pinlinq, waarschijnlijk in het zelfde stadium als wij nu. wij hebben ook de automatische incasso stop gezet, vervolgens gaan ze eerst vrolijk verder met een ander rekening nummer. Ook gestopt, nu loopt de rekening tegen de 300 euro alleen aan abbonements kosten. Rechtsbijstand in geschakeld om het contract te ontbinden, maar die komen niet verder omdat niet al onze klachten Aangetekend en schriftelijk zijn geweest, ik hoop dat radar nog iets met deze K.. firma gaat doen of is er iemand die weet hoe je van ze afkomt.
VOOR DIEGENE DIE DIT NU LEEST, GA N I E T MET PINLINQ/SEPAY IN ZEE.