LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
robert03
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 14:00

advies hypotheek

Ongelezen bericht door robert03 »

ik ben ook een slachtoffer van dsb, klinkt dramatisch, maar zo voelt het
wie kan mij vertellen waar ik gewoon kan navragen zonder dat daar kosten of dagen tijd aan verbonden zit waar ik terecht kan met mijn hypotheek. zo ong. alle aanvragen via het internet zitten of gesprekken aan of kosten.
ik wil gewoon weten bv dit is mijn inkomen en dit de hypotheek die ik bij dsb weg wil hebben wat zijn de mogelijkheden (als die er zijn).

Purist
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:54

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door Purist »

Sorry dat ik het zeg, maar je bent eerst in de DSB val getrapt en nu wil je opnieuw (zonder gesprek of advies) via internet snel wat anders regelen?

NIET doen. Ga op een adviseur af (of nog beter een paar adviseurs) en laat je eens GOED voorlichten over de (on)mogelijkheden.

Succes!

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door Rense »

Robert,

Vervelend hoor dat goed advies tijd en kosten met zich meebrengt.

Wordt wakker..... het is geen spijkerbroek die je koopt!!!

Als je het op jou manier wilt regelen kun je wachten op de volgende negatieve ervaring.

Ik sluit me helemaal aan bij het bovenstaande bericht

Succes.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Duik in de materie en je bent je eigen adviseur. Dat is het beste en veiligste. Alle informatie over hypotheken staat op internet.

Je moet alleen logisch kunnen nadenken.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik denk dat je eigen bank een optie is. Je weet wel die waar je salaris op gestort wordt. Een middagje vrij nemen en je goed laten voorlichten. Temminste als al niet te ver in de DSB **** zit, kun je een oplossing vinden. Achter het pc scherm gaat het niet lukken.

Succes Ronald.

stofzuigertje

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik wilde ook lage rente van de DSB bank.

De levensverzekering had ik al.
De aflos ook via te blokkeren beleggingsrekening.

Maar de rente voor 20 jaar vast kreeg ik niet omdat ik weigerde hun duurdere producten af te nemen en de huidige goedkopere op te zeggen!

Zo werkt de DSB bank dus.
Ik was als goede betaler die voordelig wilde lenen dus niet welkom.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door ronald g »

Radar heeft dit al aangekaart in het programma. Als je niet te veel koopsompolissen hebt en de financieele ruimte moet je gewoon bij die club vandaan. Dan maar een wat hogere rente maar wel wegwezen als het nog kan. Vele kunnen dat niet meer en zo blijf je levenslang subsponsor van AZ en de schaatsploeg.

robert03
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 14:00

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door robert03 »

beste Purist en rense ik begrijp jullie goede bedoelingen maar ik wil een beetje hoek puntjes hebben hou vast. als ik er weer in zou willen trappen ga ik op zoek naar de goedkoopste rente en ga in gesprek.
wat ik wil voorkomen is dat ik voor A. advies over mogelijkheden moet betalen of B. ergens een middag zit te luisteren naar mooie verhalen over hoe weinig rente ect. en hoe goed ze zijn, en vervolgens na een paar dagen of zelfs een week te horen krijg dat het niet lukt om een of andere rede.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door Rense »

Robert

Als je meer wilt weten moet je even een mailtje met alle relevante gegevens naar mij sturen.(Mapje bovenaan dit bericht.)

Ik zal er dan inhoudelijk op reageren.

Groet, Rense

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door gtp »

Beste mensen,
Sluit nooit geeeeeeen koopsompolissen voor overlijdens risico verz.
ook niet voor arbeidsongeschikheid,ww,en kapitaalsverzekeringen.
Altijd (als je deze verzekering wilt)doe premie betaling liefs per maand veel en veel goedkoper.Bij koopsom verhoog je je schuld betaald niet aftrekbare rente en als de verzekering afloopt (5-10 jaar)heb je nog steeds de schuld en je moet ook nog de rente blijven betalen trap er niet in.De overheid en AFM en de WFT moeten hier het voortouw gaan nemen om deze schuld verhogende producten te verbieden.Dat is pas toepassing van de ZORGPLICHT.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Lekker ongenuanceerd... Een verzekering op koopsombasis op zich verhoogt je schuld niet. Als je een koopsompolis van je spaargeld betaalt, dan kan het in principe zijn dat je voordeliger uit bent dan als je het op maandbasis zou betalen, vooral als je met je spaargeld boven de vrijstelling voor de vrh zit.

Maar dan moet je wel goed de kosten vergelijken. En aangezien de meeste polissen op koopsombasis door premiejagers worden verkocht, en dus niet van de meest voordelige maatschappijen zijn, zul je vaak duurder uit zijn met een koopsompolis.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door gtp »

Goed lezen is ook een vak,koopsommen worden veelal bij de hypotheek geadviseerd en daarin meegenomen,dus schuld verhogend (DSB en AFAB)en daar had ik het over tevens dit wordt ook bij PL en DK's gedaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Och, goed schrijven of de eigen tekst lezen is ook een kunst... Je schrijft zelf: "Bij koopsom verhoog je je schuld" etc., implicerend dat je door het afsluiten van een polis tegen koopsom altijd je schuld verhoogt. Dit wordt nog versterkt door het "Sluit nooit geeeeeeen koopsompolissen voor overlijdens risico verz."

Natuurlijk worden koopsommen vaak bij de hypotheek (en PL en DK's) geadviseerd en daarin meegenomen. Maar dat maakt nog niet dat zij per definitie schuldverhogend zijn.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door ronald g »

@kweenie, Dsb sluit zoals in de radar uitzending aangetoond, koopsom op koopsompolis af. Sommige hebben er wel zes voor het zelfde. Ergo koopsompolissen zijn wel degelijk schuld verhogend.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door gtp »

ik weet niet je doet je naam eer aan,groetjes (ben je blond?)

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door loesje 2 »

beste Robert, ondanks dat ik meeleef met de mensen met een dsb hypotheek, erger ik mij toch ook wel heel erg aan je!

Eerst jezelf met een heleboel hulp ,van de DSB adviseur natuurlijk, in de ellende helpen en dan willen dat iemand anders het gratis zonder kosten voor je oplost. :shock:

Een goed advies kost gewoon geld, klaar uit en je kan zelf wel gaan zoeken op internet enz., maar uiteindelijk zal je dan toch naar een geldvertrekker moeten stappen voor een hypotheek en ook die doet dit echt niet gratis. Ok een bank waar je aanklopt brengt gewoon advieskosten in rekening, zij hoeven hier niet transparant over te zijn en verstoppen dit in hun rentepercentage.

Daarbij kan je bij het grrotste aantal geldverstrekkers helemaal niet rechtstreeks terecht omdat zij alleen aanvragen behandelen via een tussenpersoon.

Overigens hoop ik wel dat het je lukt om van je DSB wanprodukt af te komen. Sterkte!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door ronald g »

Wel off topic,
Pleiten voor een reclameverbod voor hyphotheken en leningen zoals Dsb en andere aanbieders dat doen is het beste. Huidige klanten worden daar niet wijzer van, begrijp ik ook. De lening in welke vorm dan ook, zou gewoon terug moeten naar de reguliere bank, met een normaal rente percentage en GEEN koppel verkoop van koopsom polissen. Voordeel daarvan is dat de drempel hoger wordt, er geen impulsleningen worden aangegaan en er voor de klant heldere voorwaarden zijn.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Verbod is onzin omdat mensen hun eigen verantwoordelijkheid hebben. Dat neemt niet weg dat geldverstrekkers de wet moeten volgen.

Er zijn nou eenmaal mensen nodig die hun schuld niet meer kunnen betalen om het systeem nog enigzins stabiel te houden.
Zo werkt het systeem, is niks aan te doen. Individueel erg vervelend, maatschappelijk gezien een must.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door gtp »

Sjorsie 1982,
Wat een onzin er zijn nou eenmaal mensen nodig.........
Als elke hypotheek - en geldverstrekker zich aan de normen en daarmee aan de zorgplicht hadden gehouden hadden we nu minder problemen gehad.Maar deze mensen zijn inhalig (vlugge jongens zonder papieren) en profiteren van de emotie van de mens.Tenslotte is aankoop van een huis,auto en nieuwe keuken emotie.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: advies hypotheek

Ongelezen bericht door ronald g »

Persbericht vandaag, de AFM gaat ingrijpen, tophypotheken worden aan banden gelegd en de banken mogen geen hogere hyptheek afsluiten da 4,5 maal het jaar inkomen.

Gesloten