Mijn vriend heeft een zoontje van 6 uit een eerdere relatie. Hij betaald € 280,00 alimentatie voor het zoontje voor zijn ex hoeft hij geen alimentatie te betalen.
Hij haalt zijn zoontje elke vrijdagmiddag van school en brengt hem elke maandagmorgen naar school. Verders zit het zoontje op zwemles dit wordt door zijn vader betaald. De nieuwe kleren en dergelijke worden ook allemaal door zijn vader betaald ( of hij krijgt af en toe wat van zijn opa's en oma's van zijn vaders kant). We horen nooit dat hij iets nieuws van zijn moeder krijgt, meestal krijgen ze kleren via via. We zijn nu al zover dat als we nieuwe kleren of nieuw ondergoed kopen dat hij dat niet aan krijgt als hij naar zijn moeder gaat, want we zijn bang dat we het dan niet meer terug zien. De ex in dit geval werkt niet en ontvangt een uitkering wel is ze met een opleiding bezig, woont samen maar haar nieuwe partner kan niets bijdragen omdat het nog een student is en dus geen rooie cent verdient. Nu durven wij dus niet te gaan samenwonen omdat mijn vriend dan meer alimentatie moet gaan betalen voor zijn zoontje terwijl alles al zo goed als door ons wordt betaald. Mijn vraag is dus is het niet een te hoog bedrag wat aan alimentatie betaald moet worden daar alles al door ons betaald wordt ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoogte kinderalimentatie
-
Re: Hoogte kinderalimentatie
Ik neem aan dat jullie uit eigen overweging van alles voor zijn zoon betalen.
Dit is dus niet van invloed op het alimentatiebedrag.
Aangezien jullie dit uit jezelf doen, kun je haar (zijn ex) dit niet kwalijk nemen.
Omdat zij een uitkering heeft en haar nieuwe vriend ook weinig geld heeft, klinkt €280,- niet als een schandalig hoog bedrag, aangezien de knul ook moet eten, wonen en naar school moet.
Kleine tip: als zijn ex een uitkering heeft, kan zij via de gemeente in aanmerking komen voor een toegankelijkheidsbijdrage.
Vanuit die pot kan zij €155,- per jaar claimen voor haar zoon voor bijvoorbeeld zwemles, voetballes of andere sociale bezigheden.
Het is maar een klein beetje, maar alle kleine beetjes helpen.
Jullie zouden kunnen proberen om af te spreken dat die €155,- van het bedrag wat je vriend betaald af getrokken wordt.
Mocht je het echt zeker willen weten, probeer dan eens rond te bellen met wat advocatenkantoren in de buurt, soms hebben die een open inloop spreekuur, waar je gratis om advies kan vragen.
Veel succes ermee!
Dit is dus niet van invloed op het alimentatiebedrag.
Aangezien jullie dit uit jezelf doen, kun je haar (zijn ex) dit niet kwalijk nemen.
Omdat zij een uitkering heeft en haar nieuwe vriend ook weinig geld heeft, klinkt €280,- niet als een schandalig hoog bedrag, aangezien de knul ook moet eten, wonen en naar school moet.
Kleine tip: als zijn ex een uitkering heeft, kan zij via de gemeente in aanmerking komen voor een toegankelijkheidsbijdrage.
Vanuit die pot kan zij €155,- per jaar claimen voor haar zoon voor bijvoorbeeld zwemles, voetballes of andere sociale bezigheden.
Het is maar een klein beetje, maar alle kleine beetjes helpen.
Jullie zouden kunnen proberen om af te spreken dat die €155,- van het bedrag wat je vriend betaald af getrokken wordt.
Mocht je het echt zeker willen weten, probeer dan eens rond te bellen met wat advocatenkantoren in de buurt, soms hebben die een open inloop spreekuur, waar je gratis om advies kan vragen.
Veel succes ermee!
Re: Hoogte kinderalimentatie
Geheel uit eigen overweging wil ik het niet noemen, als wij het niet betalen wordt het ook niet betaald, zijn moeder heeft de zwemles geregeld, maar wij mogen er elke week met hem naar toe en betalen. En als we een keer niet kunnen denk dan maar niet dat ze met hem naar een inhaalles toegaat doordeweeks. Dat mogen wij ook doen op zondagmorgen. We doen dit allemaal omdat we het belangrijk vinden dat hij zijn zwemdiploma haalt. Het is niet zo dat we het erg vinden dat we dingen voor hem moeten betalen, maar soms is het wel behoorlijk vervelend zeker als je hoort dat hij haast nooit iets krijgt van zijn moeder.
Het bedrag is ook geen super hoog bedrag, maar mede door de verhalen hebben we het idee dat ze het niet voor hem gebruikt.
Alle kosten worden trouwens door mijn vriend betaald dus ook het schoolgeld wat betaald moet worden.
De tip wat betreft de toegankelijkheidsbijdrage is een goede tip bedankt ik ga erachter aan. Het is idd niet veel maar alle kleine beetjes helpen.
En we willen ook weer niet teveel zeuren, want me vriend is dan bang dat we hem dan niet meer mogen zien. Ik vindt dat een beetje overdreven, maar hij kent haar beter als ik dus het zal dan heus wel zo zijn. En we willen het contact natuurlijk niet op het spel zetten, niet alleen voor onszelf maar ook voor zijn zoontje, want die mag hier absoluut niet verder de dupe van worden.
Het bedrag is ook geen super hoog bedrag, maar mede door de verhalen hebben we het idee dat ze het niet voor hem gebruikt.
Alle kosten worden trouwens door mijn vriend betaald dus ook het schoolgeld wat betaald moet worden.
De tip wat betreft de toegankelijkheidsbijdrage is een goede tip bedankt ik ga erachter aan. Het is idd niet veel maar alle kleine beetjes helpen.
En we willen ook weer niet teveel zeuren, want me vriend is dan bang dat we hem dan niet meer mogen zien. Ik vindt dat een beetje overdreven, maar hij kent haar beter als ik dus het zal dan heus wel zo zijn. En we willen het contact natuurlijk niet op het spel zetten, niet alleen voor onszelf maar ook voor zijn zoontje, want die mag hier absoluut niet verder de dupe van worden.