LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] funprice wil wel je geld maar levert niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
yanno
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:06

funprice wil wel je geld maar levert niet

Ongelezen bericht door yanno »

Funprice.nl vraagt bij betaling met creditcard om een kopie van bankafschrift en legitimatiebewijs voor ze de goederen versturen.
Nu is het sowieso belachelijk dat ze verwachten dat je kopieen van al je persoonlijke gegevens per mail verstuurd, maar dat ze dit ook nog eens niet duidelijk aankondigen bij betaling van een bestelling, waardoor je wel betaald voor een product, terwijl ze vervolgens weigeren de goederen te leveren, grenst in mijn ogen aan oplichting. Volgens de klantenservice van Funprice kan ik nu drie weken wachten tot ik mijn geld terug krijg.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: funprice wil wel je geld maar levert niet

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Het is gewoon een extra beveiling. Kopie van bankafschrift om adres te controleren en id kaart vor het geval dat je betaalt met een gestolen creditcard en ook om de naam van creditcard houder te verifieren.

Het is puur een extra beveiliging controle en zeker niks om druk te maken. Juist goed dat ze zulke controle nog doen.

yanno
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:06

Re: funprice wil wel je geld maar levert niet

Ongelezen bericht door yanno »

Sorry, goed dat ze zulke controle doen? Ik vind het niet normaal om al mijn persoonlijke gegevens: naam, adres, sofinummer, banknummer, etc per onbeveiligde email aan onbekenden te sturen en zou het ook iedereen ten zeerste af willen raden.
Als funprice deze methode wil hanteren moeten ze de klant daar voor de betaling van een product nadrukkelijk voor waarschuwen. En dat is niet gedaan, anders had ik nooit bij ze besteld.
Nu zit ik met de gebakken peren omdat funprice zonder te waarschuwen zulke eisen stelt voor ze producten verzenden. Veiligheid, zo lust ik er nog wel een.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: funprice wil wel je geld maar levert niet

Ongelezen bericht door Frans75 »

Begin me af te vragen of je ook zo hoog van de toren zou kraaien indien je het slachtoffer zou zijn van cc-fraude :?:

Gesloten