LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
jp-x
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 17:32

bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door jp-x »

hallo,

vandaag een bekeuring gekregen omdat ik ergens reed waar het niet mocht verbodsbord c 13 dit was met mijn citta. op de weg stonden twee agenten te voet waarop ik rechtsomkeer maakte. de politie heeft mij herkent en is daarop na mijn huis gereden. ik was al snel na huis en had mijn citta in de schuur verstopt. even later kwam mijn vriendin en heeft haar citta op de dam gezet. ik zat binnen en zag de politie de gegevens van die citta noteren. later hoefde hij alleen mijn naam en adres. ik weet dat ik fout ben geweest alleen vind ik het na mijn mening een beetje onzin. daarom wil ik die bekeruing liever niet betalen. en ja mischien moet ikmijn fout inzien, maar het is echt onbenullig (zelfs mijn moeder vond het)

nou mijn vraag in het kort moet ik die boete nog betalen omdat zij verkeerde gegevens hebben neergezet?

bedankt!

stofzuigertje

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij later de gegevens van een nog onbekend voertuig ontdekken of kunnen lezen mag dat.

Iedereen die een bord negeerde heeft kans op een boete en als jou voertuig zeer herkenbaar is, en zij het zeker weten mag dit later alsnog ingevuld worden.

Kun je nog even melden wat C13 voor bord is...

Als dit rijden betekend mag je wel wandelen met voertuig.
Als zij de verkeerde Citta noteerde dus 2 vrijwel gelijke voertuigen kun je protesteren en de foto laten zien.

Verder is de eigenaar verantwoordelijk tenzij ze de persoon weten te achterhalen, maar de combinatie moet foutloos zijn.

Dus als je 2 nauwelijks verschillende voertuigen kunt tonen dan heb je nog kans.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Als je die boete wilt aanvechten, heb je heel wat uit te leggen. Je bent herkend zeg je zelf al. Dan zal je ook moeten uitleggen welke scooter het dan wel was die je bestuurde. Doe verstandig, neem je verlies en betaal die boete zonder morren !!

jp-x
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 17:32

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door jp-x »

ze hebben niet mijn kenteken herkend maar mijn gezicht. ik was sowieso fout. maar zo'n man had ook een waarschuwing kunnen geven. ze zijn gewoon helemaal na ij huis gereden is gewoon super kinderachtig. en het is dom om te zeggen dat ik die bekeuring voor lief moet nemen? ik bedoel als jij eronder uit zal kunnen komen deed je hettoch ook? maar ze hebben dus de gegevens van mijn vriendin der citta op geschreven die op de dam stond. terwijl die van mij in de schuur stond. mijn vraag is dus of dat een vorm fout is en zij die bekeuring kwijt schelden?

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door ik77 »

als er niemand kijkt, dan rijd jij ook door rood? Regels zijn er niet voor niets.
Je bent zelf fout geweest, en dat weet je zelf ook heel goed, dus gewoon betalen.

jp-x
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 17:32

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door jp-x »

nee dan rijd ik niet door rood. en mijn citta is ook niet opgevoerd :D ik vraag hier niet om wijze raad, maar of ik onder die boete uit kan komen. politie vroeg trouwens niet om de gegevens van mijn citta maar heeft gewoon uitzich zelf die gegevens van die andere citta opgeschreven.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je zelf al weet dat je fout was dan hoef je de vraag hier toch niet te stellen ? Als brommerrijder ben je helaas bij voorbaat al verdachte.

jp-x
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 17:32

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door jp-x »

iemand die wel weet of ik er onder uit kan komen?

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door Machtold »

Je bent gewoon fout: betalen dus.
Wie zijn billen brandt....

En je moeder geeft een lekker voorbeeld! Ze zou je op je **** moeten geven! Zo begint het gedraai dus al. Je weet dat je daar niet mag rijden, dus waarom moest die agent je alleen een waarschuwing geven? Je weet dat je fout zit (waarschuwen werkt dus niet!), maar je bent nu betrapt en dat verdient gewoon de straf die daarop staat. En dat ze toevallig de verkeerde gegevens overnemen is jouw gelukje als je aan kan tonen dat je niet op die maar op die andere reed. Maar ik hoop van niet, want je weet heel goed wat je fout doet!
:twisted:

jp-x
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 17:32

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door jp-x »

uhm ja ik wist eerlijk gezegt niet dat ik fout zat. rijd daar al meer dan een jaar dag in dag uit doorheen oke dat is fout had ik de boorden maar moeten leren. maar goed ooit gehoord van een knullige bekeuring?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee, het is geen vormfout. Jij was bestuurster van een scooter en werd herkend zeg je zelf. De politie kan er van uitgaan dat je de betreffende scooter bestuurde. Als jij bezwaar aan gaat tekenen, zal je moetem verklaren welke scooter het WEL was.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Fijne moeder heb jij trouwens :evil:

jp-x
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 17:32

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door jp-x »

Dit is bijzonder kinderachtig. jammer dat ik niet geholpen kan worden. bedankt voor het belachelijk maken van me moeder. verder kan dit topic gesloten worden.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door Machtold »

vandaag een bekeuring gekregen omdat ik ergens reed waar het niet mocht verbodsbord c 13 dit was met mijn citta. op de weg stonden twee agenten te voet waarop ik rechtsomkeer maakte.
Waarom maakte je rechtsomkeert als je niet wist dat je fout zat?
uhm ja ik wist eerlijk gezegt niet dat ik fout zat. rijd daar al meer dan een jaar dag in dag uit doorheen oke dat is fout had ik de boorden maar moeten leren. maar goed ooit gehoord van een knullige bekeuring?
en het enige knullige hier ben jij, dat je je foute gedrag goed probeert te praten!

jp-x
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2009 17:32

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door jp-x »

de politie kwam mij te verdacht na me toe. maar goed mijn vraag was ook niet of ik die boete nou moest betalen maar of ik er mischien onder uit kan komen. (vandaag netjes omgereden dus heb er van geleerd)

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door gravedigger »

nog even iets"je zegt dat ze de gegevens van de scooter opnamen en later pas je NAW gegevens. Je wist dus dat ze de verkeerde gegevens hadden. Hoe wikl je dat aan een rechter uitleggen?

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door Machtold »

En daar was die boete nu net voor bedoeld :o

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door ik77 »

even antwoord geven op je vraag die je stelt: nee, je kan hier niet onderuit komen.

Ik weet dat je graag wilt horen dat het wel kan, maar helaas. Dat kan in dit geval niet.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door __oi__ »

Lijkt me verstandig even het morele aspect te negeren, aangezien iedereen het er wel over eens is dat ze fout zit, een waardeloze moeder heeft, en dat ze een fikse bekeuring verdient als was het alleen maar voor haar gedrag...

Indien je dit laat voorkomen win je altijd. Er is overduidelijk een vormfout gemaakt. Procesverbaal is aantoonbaar onjuist opgesteld. Advocaten krijgen moordenaars vrij die met bebloed mes al stekend op het slachtoffer worden aangehouden enkel en alleen omdat de officier van justitie een fout heeft gemaakt in de ten laste legging of opstelling van het procesverbaal.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: bekeuring gekregen (enorme vormfout) wel of niet betalen

Ongelezen bericht door puma73 »

die vlieger gaat helaas hier niet op, laat het voorkomen je zult zien dat de rechter de ten lastelegging ter plekke corrigeert.

agenten hebben deze persoon op herkenning bekeurd.

Gesloten