LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voorkomen van kosten betekenen vonnis na uitspraak rechter

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
zwartepeet

voorkomen van kosten betekenen vonnis na uitspraak rechter

Ongelezen bericht door zwartepeet »

Inmiddels heeft rechter uitspraak gedaan in een zaak van mij tegen zorgverzekeraar Delta Lloyd en mij in het ongelijk gesteld en tevens veroordeeld in kosten voor het proces.

Ik zal het bedrag van het vonnis moeten ophoesten en heb me in mijn lot geschikt alhoewel ik de uitspraak van de rechter onbegrijpelijk vind.
Maar ja helaas kan niet in beroep ivm de hoogte van het bedrag.

Hoe gaat de verdere afhandeling met de zorgverzekeraar of komt er binnenkort weer een deurwaarder langs om het vonnis te "betekenen" en mij op deze onnodige wijze nog meer geld probeert afhandig te maken.

Hoe kan ik vanaf nu de kosten zo laag mogelijk houden bv door te voorkomen dat de deurwaarder het vonnis komt beteken?

Vanaf welke bedrag kun je in beroep gaan tegen de uitspraak van de rechter?
In mijn geval betreft het Euro 504,90 basis bedrag achterstand bij zorgverzekeraar met daarbovenop komende kosten voor wettelijke renten ( Euro 12,75 tot 6 nov 2008 ) griffierecht ( Euro 153 ), kosten dagvaarding ( Euro 85,44 ), salaris gemachtigde ( Euro 120 ), extra BTW aangezien verzkeringen niet BTW plichtig zijn en nog eventueel kosten voor het betekenen van het vonnis en extra renten vanaf 6 nov 2008.

Zie uitspraak rechtbank van A'dam, kanton Hilversum, zaaknr. CV 08-6053 met uitspraakdatum 15 april 2009 indien online via rechtspraak.nl
Uitgesproken door de "weledelgestrenge" heer mr. F.M.P.M. Strengers.

Ad Verkaad

Re: voorkomen van kosten betekenen vonnis na uitspraak rechter

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ik zou z.s.m. de gemachtigde (vast één of andere deurwaarder) van Delta Lloyd bellen, om te zeggen dat je vrijwillig het bedrag uit het vonnis wilt betalen en er dus niet tot betekening hoeft te worden overgegaan.

De grens om in beroep te gaan is volgens mij 1750 euro, dus er is in dit geval geen hoger beroep mogelijk.

zwartepeet

Re: voorkomen van kosten betekenen vonnis na uitspraak rechter

Ongelezen bericht door zwartepeet »

Dag Ad,

Bedankt voor reaktie. Ik heb inmiddels een kontakt opgenomen met Delta Lloyd, M.G. De Jong (incassobureau) en de deurwaarder van Arkel uit Leiden.
De Jong en van Arkel reageren niet op mijn bericht.
Delta Lloyd heeft gereageerd en beloofd mij een eind specificatie toe te zenden zonder tussenkomst deurwaarder.
Dat scheelt dan toch weer een kleine honderd euro aan betekeningskosten door de deurwaarder.

Overigens heeft de rechter M.G de Jong wegens een geleverde wanprestatie in het incassotraject geen financiele vergoeding ( Euro 1785,50 ex BTW ) toegekend.

Gesloten