LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 apr 2009 18:09
UPC
We zijn al heel lang bij upc klant, maar zo behandelen ze je niet.
Ze zijn verleden weekend met de zenders bezig geweest, en nu ontvangen we een hele hoop zenders niet meer. Nu zeggen ze dat het aan onze kabel licht die naar de tv loop, terwijl een monteur van upc die aangelegt heeft. Maar daar zit maar een half jaar garantie op. En nu sturen ze een kabel op, in de hoop dat we weer alle zenders kunnen ontvangen. Zij maken er een bende van en de klant krijgt nog de schuld ook. Het moet niet gekker worden. Wij zijn nu van plan om een andere aanbieder te gaan zoeken. Want we betalen nu een hoop geld voor geen service. Want dat zou inhouden dat we elk half jaar een nieuwe kabel moeten gaan leggen om digitale tv te kunnen ontvangen.
Ik ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem zitten.
Groetjes willeke
Ze zijn verleden weekend met de zenders bezig geweest, en nu ontvangen we een hele hoop zenders niet meer. Nu zeggen ze dat het aan onze kabel licht die naar de tv loop, terwijl een monteur van upc die aangelegt heeft. Maar daar zit maar een half jaar garantie op. En nu sturen ze een kabel op, in de hoop dat we weer alle zenders kunnen ontvangen. Zij maken er een bende van en de klant krijgt nog de schuld ook. Het moet niet gekker worden. Wij zijn nu van plan om een andere aanbieder te gaan zoeken. Want we betalen nu een hoop geld voor geen service. Want dat zou inhouden dat we elk half jaar een nieuwe kabel moeten gaan leggen om digitale tv te kunnen ontvangen.
Ik ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem zitten.
Groetjes willeke
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
- Contacteer:
Re: UPC
Beste willeke1967,
Uit je verhaal leid ik af dat mijn collega heeft vastgesteld dat er mogelijk sprake is van interferentie, oftewel digitale ethersignalen (DVB-T / T-DAB) die instralen op de kabel en daardoor storing op bepaalde zenders veroorzaken. Dit kan het gevolg zijn van een onvoldoende afgeschermde bekabeling binnenshuis (binnenhuisinstallatie).
Onlangs zijn er inderdaad een aantal digitale zenders van frequentie veranderd. De interferentie/instraling was er voorheen ook al maar waarschijnlijk heb je dat tot op heden niet opgemerkt omdat er tot voor kort een andere zender op deze frequentie werd doorgegeven (waar je wellicht niet naar keek).
Met het kabeltje kun je testen of het probleem inderdaad in de binnenhuisinstallatie zit. Zo niet dan horen we dit graag zodat we kunnen kijken naar een andere oplossing.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare
Uit je verhaal leid ik af dat mijn collega heeft vastgesteld dat er mogelijk sprake is van interferentie, oftewel digitale ethersignalen (DVB-T / T-DAB) die instralen op de kabel en daardoor storing op bepaalde zenders veroorzaken. Dit kan het gevolg zijn van een onvoldoende afgeschermde bekabeling binnenshuis (binnenhuisinstallatie).
Onlangs zijn er inderdaad een aantal digitale zenders van frequentie veranderd. De interferentie/instraling was er voorheen ook al maar waarschijnlijk heb je dat tot op heden niet opgemerkt omdat er tot voor kort een andere zender op deze frequentie werd doorgegeven (waar je wellicht niet naar keek).
Met het kabeltje kun je testen of het probleem inderdaad in de binnenhuisinstallatie zit. Zo niet dan horen we dit graag zodat we kunnen kijken naar een andere oplossing.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 apr 2009 18:09
Re: UPC
Hier wil ik toch nog even op reageren. Ten eerste de kabels die jullie monteur aan ons verkocht heeft en aangesloten is dus een slechte kabel. En ten tweede hoe kan het dan als het aan de kabel ligt dat we gistermiddag ze wel konden ontvangen en gisteravond waren ze weer weg, en nu zijn ze er weer (al is de beeld kwaliteit slecht). En we ergerde ons het meest aan die we aan de telefoon hadden, die dan gewoon heel simpel zegt, dan kijk je toch analoog. We waren 1 van de eerste klanten met digitale tv, en dan word je zo afgescheept. Groetjes willeke
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
- Contacteer:
Re: UPC
Het probleem speelde mogelijk al maar kan pas na de recente frequentiewijziging aan het licht zijn gekomen.
Of het probleem in de kabel zit of ergens anders ligt kan ik momenteel niet beoordelen. Om deze reden zou ik je willen vragen eerst te testen met de kabel die je van ons ontvangt.
Het spijt me dat je niet correct te woord bent gestaan door onze heldesk. Ik zou je willen vragen om - nadat je hebt getest met de nieuwe kabel - je bevindingen en klantgevens te mailen naar [email protected]. Dan helpen we je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
Of het probleem in de kabel zit of ergens anders ligt kan ik momenteel niet beoordelen. Om deze reden zou ik je willen vragen eerst te testen met de kabel die je van ons ontvangt.
Het spijt me dat je niet correct te woord bent gestaan door onze heldesk. Ik zou je willen vragen om - nadat je hebt getest met de nieuwe kabel - je bevindingen en klantgevens te mailen naar [email protected]. Dan helpen we je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 apr 2009 18:09
Re: UPC
Even een vraagje. Waar moet dat kabeltje vandaan komen. Tot nu toe nog niks ontvangen, een pakketje uit duitsland is er sneller . We gaan morgen op vakantie voor een week, wat gaat er dan gebeuren??? groetjes willeke
Re: UPC
Wij hadden hetzelfde probleem ondemand deed het helaas ook niet meer. de gebruikelijke dingen gedaan resetten, kabels nagekeken en tot slot 999 hieruit bleek dus dat de kabels in huis niet goed waren.
Na telefonisch contact wilde men een monteur langs sturen, maar we zijn niet helemaal gek 50 euro als de fout bij ons lig.
Dus voor de zekerheid maar even navraag gedaan bij een kennis die alles voor ons geïnstalleerd heeft, en hij vertelde dat we gerust de monteur konden bestellen om dat de bekabeling prima is.
Toch steeds maar weer proberen of we nu wel ondemand programma gemist konden ontvangen, en ja hoor hij doet het weer.
Niets geen foute bekabeling leek ons ook al sterk, het is toch te gek voor worden als er een update plaats vind dat ineens je bekabeling vervangen moet worden.
Wat het wel is geweest weet ik nu nog niet maar de mediabox doet het prima.
En voor de rest nog steeds een zeer tevreden klant dus aub geen reactie van AGRO
Ik stap niet over!!!!!!
Na telefonisch contact wilde men een monteur langs sturen, maar we zijn niet helemaal gek 50 euro als de fout bij ons lig.
Dus voor de zekerheid maar even navraag gedaan bij een kennis die alles voor ons geïnstalleerd heeft, en hij vertelde dat we gerust de monteur konden bestellen om dat de bekabeling prima is.
Toch steeds maar weer proberen of we nu wel ondemand programma gemist konden ontvangen, en ja hoor hij doet het weer.
Niets geen foute bekabeling leek ons ook al sterk, het is toch te gek voor worden als er een update plaats vind dat ineens je bekabeling vervangen moet worden.
Wat het wel is geweest weet ik nu nog niet maar de mediabox doet het prima.
En voor de rest nog steeds een zeer tevreden klant dus aub geen reactie van AGRO
Ik stap niet over!!!!!!
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
- Contacteer:
Re: UPC
Mocht je bij terugkomst nog niks hebben ontvangen, stuur dan svp een mailtje met je klantgegevens naar [email protected].Tot nu toe nog niks ontvangen, een pakketje uit duitsland is er sneller . We gaan morgen op vakantie voor een week, wat gaat er dan gebeuren???
Re: UPC
Tsja.... UPC....
Mijn on demant heeft nog nooit gewerkt, al een aantal keer met de helpdesk gesproken... Ze beginnen inderdaad over kabels... de stroom eraf halen enz enz...
Ik heb het al iets van een jaar en heeft nog nooit gewerkt ondanks alles op kanaal 999 op groen staat.
Mijn on demant heeft nog nooit gewerkt, al een aantal keer met de helpdesk gesproken... Ze beginnen inderdaad over kabels... de stroom eraf halen enz enz...
Ik heb het al iets van een jaar en heeft nog nooit gewerkt ondanks alles op kanaal 999 op groen staat.
Re: UPC
Bij ons is on demand ook heel onstabiel. De laatste tijd vaker niet dan wel. 2 keer een monteur gehad, de eerste heeft echt alles vervangen en getest. Alle kabels, kastjes, aansluitingen zijn vervangen of getest en vervolgens ook een nieuwe mediabox.
Maar nog steeds geen on demand. Net voor het bezoek van de 2e monteur hadden we ineens wel een signaal. Deze 2e monteur constateerde dat alles werkte en heeft dat genoteerd en is toch nog wat gaan rommelen in de meterkast. Bij zijn weggaan hadden we géén on demand meer. Later bleek hij ons voorrijkosten gerekend te hebben en beweerde dat on demand het deed, ja voor dat hij kwam.
Weer een monteur besteld maar na een week hadden we toch weer signaal. Monteur i.o.m. helpdesk afgebeld, we hadden niet veel vertrouwen en hadden geen zin in weer voorrijkosten. Deze worden overigens automatisch geincasseerd. Terwijl wij niet op de hoogte waren van de voorrijkosten, we hadden zelfs geinformeerd of het bezoek van de monteur onder de garantie viel!!
Maar vandaag weer geen on demand signaal.
Wij hebben het idee dat ze bij UPC niet weten wat er is en maar wat aanklooit.
Maar nog steeds geen on demand. Net voor het bezoek van de 2e monteur hadden we ineens wel een signaal. Deze 2e monteur constateerde dat alles werkte en heeft dat genoteerd en is toch nog wat gaan rommelen in de meterkast. Bij zijn weggaan hadden we géén on demand meer. Later bleek hij ons voorrijkosten gerekend te hebben en beweerde dat on demand het deed, ja voor dat hij kwam.
Weer een monteur besteld maar na een week hadden we toch weer signaal. Monteur i.o.m. helpdesk afgebeld, we hadden niet veel vertrouwen en hadden geen zin in weer voorrijkosten. Deze worden overigens automatisch geincasseerd. Terwijl wij niet op de hoogte waren van de voorrijkosten, we hadden zelfs geinformeerd of het bezoek van de monteur onder de garantie viel!!
Maar vandaag weer geen on demand signaal.
Wij hebben het idee dat ze bij UPC niet weten wat er is en maar wat aanklooit.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
- Contacteer:
Re: UPC
Beste Zussie,
Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Zou je je klantgegevens willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie Tros Radar forum'?
met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare
Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Zou je je klantgegevens willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie Tros Radar forum'?
met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 apr 2009 18:09
Re: UPC
Ik ben zeer goed geholpen.
Sinds ik upc webcare gemailt heb zijn we zeer snel en vakundig geholpen. Ik ben weer een zeer tevreden klant. Thnxxxxxxxxx webcare voor de snelle en goede service hellemaal top. Voor iedereen die nog met problemen zit, mail webcare dan komt het allemaal goed. Groetjes willeke
Sinds ik upc webcare gemailt heb zijn we zeer snel en vakundig geholpen. Ik ben weer een zeer tevreden klant. Thnxxxxxxxxx webcare voor de snelle en goede service hellemaal top. Voor iedereen die nog met problemen zit, mail webcare dan komt het allemaal goed. Groetjes willeke
Re: UPC
Precies hetzelfde probleem hier. Vorig jaar digitale HD TV genomen toen we een HD TV kochten. Sinds die tijd altijd heel tevreden geweest over het signaal, super strak beeld. Maar sinds een paar weken bevriezen de RTL zenders (RTL 4/5/7/8).
Met de helpdesk gebeld en natuurlijk altijd eerst het antwoord dat het aan de interne bekabeling ligt. Pas later kwam het verhaal dat de frequenties gewijzigd zijn en dat deze zenders inderdaad allemaal op dezelfde frequentie zitten. Eerder hadden andere zenders deze storing ook, maar die keek ik blijkbaar nooit. Na uitleggen dat ik een dure kabel heb liggen met Hirschmann pluggen (betere zijn er niet) was de conclusie dat het niet aan de kabel zou liggen, maar dan was het de wandcontactdoos?! Oudere contactdozen zouden storing veroorzaken, maar ik woon in een nieuwbouwhuis van 3 jaar oud! Dus dat ging ook niet echt op. Uiteraard alles meerdere keren gereset, kabels erin en eruit, fabrieksinstellingen gereset, etc. De standaard handelingen die de helpdesk voor ieder probleempje voorstelt. Heel nette behandeling, maar geen resultaat.
Het vreemde is de ene dag werkt het wel en de andere dag weer niet. Soms begint het wel goed, maar na enige tijd doet het probleem zich voor. En als ik dan de stroom van de mediabox haal en weer aansluit werkt alles weer wel!
Iemand enig idee wat de oorzaak is?
Met de helpdesk gebeld en natuurlijk altijd eerst het antwoord dat het aan de interne bekabeling ligt. Pas later kwam het verhaal dat de frequenties gewijzigd zijn en dat deze zenders inderdaad allemaal op dezelfde frequentie zitten. Eerder hadden andere zenders deze storing ook, maar die keek ik blijkbaar nooit. Na uitleggen dat ik een dure kabel heb liggen met Hirschmann pluggen (betere zijn er niet) was de conclusie dat het niet aan de kabel zou liggen, maar dan was het de wandcontactdoos?! Oudere contactdozen zouden storing veroorzaken, maar ik woon in een nieuwbouwhuis van 3 jaar oud! Dus dat ging ook niet echt op. Uiteraard alles meerdere keren gereset, kabels erin en eruit, fabrieksinstellingen gereset, etc. De standaard handelingen die de helpdesk voor ieder probleempje voorstelt. Heel nette behandeling, maar geen resultaat.
Het vreemde is de ene dag werkt het wel en de andere dag weer niet. Soms begint het wel goed, maar na enige tijd doet het probleem zich voor. En als ik dan de stroom van de mediabox haal en weer aansluit werkt alles weer wel!
Iemand enig idee wat de oorzaak is?