LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoongids.com

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
somebody4

Telefoongids.com

Ongelezen bericht door somebody4 »

Telefoongids.com had ons in december gebeld om te kijken of onze gegevens nog klopten zoals we vermeld stonden op de site. We hebben dit gecontroleerd samen met de telefonist. Ze hebben daarna een fax toegestuurd welke wij moesten ondertekenen, zodat de vermelding weer zou worden aangevuld. Echter wij hebben nog nooit op deze site vermeld gestaan en wij gingen er daarom ook vanuit dat het de telefoongids.nl betrof. Nadat we de fax ontvangen hadden zijn we nog diverse malen op een dag gebeld, omdat het te lang duurde voordat we de fax retour stuurde.

Op de fax staat een vermelding van een prijs. Er vanuit gegaan dat het een jaarbedrag betrof, omdat we het ook maar voor een jaar af wilde sluiten heb ik uiteindelijk na aandringen van telefoongids.com getekend. Daarna ontvingen we een nota van de telefoongids.com met een bedrag voor 3 maanden. Direct hebben we contact opgenomen met de telefoongids.com hoe dit bedrag tot stand was gekomen. Hierbij kwamen we erachter dat het bedrag per maand was en dat het helemaal geen telefoongids.nl is maar een andere site.

De verkoopmethode van telefoongids.com is agressief, onduidelijk en opdringerig. Wij hebben al diverse malen getracht om onze vermelding op de site te stoppen, maar ze blijven herinneringen sturen op de factuur.

stofzuigertje

Re: Telefoongids.com

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kreeg deze ook per E mail maar ik heb geen FAX meer!
Dus hoe moet ik tekenen als ik deze zou willen.

Bij de normale gaat het door tenzij U opzegt of zelf iets aanpaste!
Teken nooit dit soort misleidende reclame.

Geld terug is zeer moeilijk en niet betalen want bij rechtszaak kunt U zich beroepen op misleiding.
Aanpassen kan niet want U was geen klant dus is de aanpassing ongeldig!

Verder zullen ze vermoedelijk Uw adres doorverkopen omdat U een goed slachtoffer was dus wees voorzichtig komende jaren!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Stof - is er gen sprake van dwang / dwaling of zo iets?

Algemene tip - als verkopers gaan pushen, is er iets mis.
Stop op dat moment alle contact.

Faxen? Weigeren - laat hen een email sturen, en bestudeer die grondig.
(Kleine letters - selecteren en groter maken!)

SVI

Ongelezen bericht door SVI »

Ook ik ben er ingestonken. Hoewel ik veel van dit soort nep-aanbieders heb kunnen afweren, is deze er tussendoor geslopen juist omdat ik toevallig rond die tijd met de Telefoongids.nl in gesprek was. Of ze dit wisten, geen idee. Inmiddels hebben we 2 facturen betaald helaas, die zullen we niet meer terugzien vermoed ik.

Ik doe zowiezo aangifte bij de politie (ook in Groningen) want daar zit dit geteisem. Men is zeer gewiekst in dit soort praktijken en ik baal ook stevig dat ik er toch ben ingetrapt. Ik stuur nu een brief met opzegging en een korte vermelding waarin wordt aangegeven dat wij de zogenaamde overeenkomst ongeldig vinden en niet meer zullen betalen. Of wordt dit afgeraden? Zolang niemand de confrontatie aandurft, worden dit soort bendes (want dat zijn ze) nooit opgerold!

Ter info. Heb zo snel niet kunnen zien of dit al gemeld is, maar men doet zich ook voor als de Bedrijvengids. Exact hetzelfde verhaal!

Gesloten