LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vastelastenbond, Goede ervaringen/goede overstap?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
AGGB

Vastelastenbond, Goede ervaringen/goede overstap?

Ongelezen bericht door AGGB »

Mijn gasellende met OXXIO leek opgelost te zijn.
Ten lange leste is de foutieve aansluiting-gedurende 4jaar lang verwisseling met een huis in de buurt- definitief hersteld, hoop ik, want met OXXIO weet je het nooit.
Na lijsten met debiteringen en crediteringen leek tot mijn tevredenheid alles geregeld te zijn.

Zie de ellende en limmericks over OXXIO in Topic: Wakker worden uit droom OXXIO

Nu speelt er een kleinigheidje Oxxio beweert dat ze een betaling van electra niet ontvangen hebben (Voorkom afsluiting!)en die heb ik toch echt tijdig 2 maanden terug overgemaakt en het is van mijn rek afgeschreven.
Een futiliteit dus, maar het geeft aan dat de administratie daar verre van correct is en sinds oktober vorig jaar sturen ze mij geen gasrekeningen meer. Leuker kunnen ze het niet maken!
Uiteraard geef ik geen automatische incasso's aan dat bedrijf met hun chaotische administratie af.

OXXIO begin er niet aan
Het komt u duur te staan!

Mijn electra contract met dat hoofdpijnbedrijf loopt af binnenkort, het gascontract as december.

Ik vrees dat als ik overstap naar een ander bedrijf de ellende weer van voor af aan begint, daarom overweeg ik de Vastelastenbond. Deze is echter in zee gegaan met de NEM, een bedrijf dat kennelijk net zoveel hoofdpijn en slapeloosheid veroorzaakt als Oxxio.
Heeft men dan uitsluitend van doen met de Vastelastenbond en zo ja wat zijn de ervaringen daarmee of bemoeit de NEM zich toch actief met de klant?

Da Freeze

Re: Vastelastenbond, Goede ervaringen/goede overstap?

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Om eerlijk te zijn heb ik daar geen idee van. Maar het is betrokken met de NEM, dus als de NEM iets niet aanstaat, heb je een incassobureau aan je broek. En reken maar dat dat gebeurt, want de NEM maakt een hoop fouten. :)

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Heeft men dan uitsluitend van doen met de Vastelastenbond en zo ja wat zijn de ervaringen daarmee of bemoeit de NEM zich toch actief met de klant?
Je hebt met de NEM van doen. Je sluit het contract ook af met de NEM en niet met de vastelastenbond. De VB is een tussenpersoon. Van de NEM/NL energie krijg je de rekeningen en als er iets is neem je ook met de NEM contact op.
Mijn advies: hoe goed de vastelastenbond ook is (want dat zijn ze, spreek uit ervaring) ik zou géén contract aangaan bij de NEM. Ook niet via bemiddeling van de deze VB.
De VB heeft met de NEM een overeenkomst kunnen afsluiten tegen goedkopere levering, als men via de VB leverancie aanvraagt bij de NEM. Maar het contract gaat u aan met de NEM. Zo moet u het zien.

Eerlijk gezegd verbaasd het mij behoorlijk dat de Vastelastenbond überhaupt in zee gaat, is gegaan met de NEM/NL energie. Ik zie dit helaas toch als een misstap van de VB.
Maar waar leest u dat de VB met de NEM in zee is gegaan? Ik kan dat namelijk nergens uit opmaken! Volgens mij is het namelijk een overeenkomst met Energie Direct.

Citaat Vastelastenbond:
Hoe selecteren wij onze leveranciers?

Wij onderzoeken en analyseren de markt continu en blijven altijd in gesprek met de leveranciers. Hierbij focussen we ons op een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Vaak zijn we de goedkoopste aanbieder, maar we stellen ook hoge eisen aan de kwaliteit en de service van de bedrijven waarmee we een contract afsluiten.

Brengt een bedrijf bijvoorbeeld hoge verborgen kosten in rekening, dan sluiten we verder samenwerking uit. We letten er ook op dat de leverancier goede service biedt, klachten correct afhandelt en goed bereikbaar is, zowel telefonisch als per mail.
Tja, alleen daarom al begrijp ik niet waarom de VB met de NEM nu zaken zou doen.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Bedankt Shine.
Rustig en helder nadenken is er bij mij nauwelijks meer bij als het energie betreft. Oxxio heeft al mijn energie opgeslurpt vanwege hun chaotische administratieve rotzooi.
1000maal excuses aan de VLB. Het moet inderdaad zijn Energie Direct.

Indien bij een mogelijke overstap naar de VLB Oxxio weer terug zou vallen op hun foute aansluiting met alle bijbehorende ellende, kan de VLB dan iets positiefs richting mij doen of ben ik dan geheel overgeleverd aan ED, omdat ik met hen het contract heb gesloten? Kennelijk is dat laatste het geval.
Heeft ED de administratie beter op orde tegenwoordig?Of moet ik als spijtoptant terug naar ENECO, de goeie ouwe tijd van 6 jaar terug?
In ieder geval:

Van hier tot TOKIO
Weg met OXXIO.

Hoewel mijn gascontract tot dec loopt (foutje van OXXIO indertijd)ben ik van plan dat ook gelijk met de electra te beeindigen

Ik ga me in elk geval nu eens grondig orienteren. eerder kon niet vanwege de (mede) ziekmakende TOXXIO.
Elk goed advies is welkom! Ja Shine, zeer zeker van jou.

nounou

Ongelezen bericht door nounou »

Ik zit nu al sinds de liberalisering bij de Vastelastenbond en ik kan het elke nederlander aanbevelen. Ze zijn misschien niet in elk geval de goedkoopste maar ik ben via hen eerst bij Greenchoice; toen naar Elektran en sinds kort naar Energie Direct gegaan en ik moet zeggen zijn er problemen dan kan je zelfs laat in de avond nog reactie van hen verwachten! Eerlijke antwoorden op je vragen en Service staan hoog in het vaandel: kortom aanrader! :!:

Gesloten