Ulbe
Geplaatst op: 23 Apr 2009 20:24 Onderwerp:
Bij een "merkcomputer" zoals Acer en Packard Bell, vindt ik het irritant dat er altijd een "recovery" DVD bij het apparaat gevoegd zit,
Ik heb liever een gewone legale Windows DVD bij mijn computer,
De software van de merkcomputers zijn doorspekt met programma's die je zelden gebruikt en alleen de computer maar trager maakt,
En daarbij wanneer de harde schijf crasht, heb je een probleem!, probeer dan maar eens een legale Windows te krijgen, want met die recovery DVD begin je dan ook niks meer,
Jammer maar helaas, zie maar dat je het dan voor elkaar krijgt,
vriendelijke groeten,
Ulbe.
Dat is al een paar jaren zo helaas , alleen als je zelf een pc laat bouwen bij een computerzaak krijg je windows op cd/dvd geleverd.
En als je bij Acer de advantage garantie hebt aangeschaft valt het herplaatsen van het besturingssysteem (windows) onder de garantie en wat betreft de gecrashte hardeschijf ligt geheel aan hoe acer de zaak beoordeeld daar durf ik verder geen uitspraak over te doen.
En het eerste wat ik altijd doe als ik een voorgeinstaleerde pc/laptop koop is de overbodige software verwijderen (voornamelijk de tijdelijke software) en je moet zorgen dat er niet te veel overbodige software automatisch opstart .
hoe meer er automatisch opstart hoe trager je pc/laptop word.
ik weet niet in hoever je bekent bent met aanpassingen op computers anders moet je hier eens kijken :
http://www.schoonepc.nl/
daar staan heel veel tips op en uitleg over hoe en wat op pc gebied.
Met vriendelijke groet ,
Ben