LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge hypotheken
-
Re: Hoge hypotheken
ik wil wel graag met anderen in contact komen
wil wel graag weten wat te moeten en kunnen doen tegen deze onrecht
en wil er graag over praten
is er een site ofzo?
wil wel graag weten wat te moeten en kunnen doen tegen deze onrecht
en wil er graag over praten
is er een site ofzo?
hallo margrietje38,
Ik ben (ook) gedupeerde van de DSB praktijken.
Ik heb mijn hypotheekdossier inmiddels in handen gegeven van de stichting Hypotheekleed http://www.hypotheekleed.nl en Jelle Hendrickx van Hypotheek problemen http://hypotheekproblemen.net/.
En je kunt me altijd een email sturen.
Vr.gr. Erik ([email protected])
Ik ben (ook) gedupeerde van de DSB praktijken.
Ik heb mijn hypotheekdossier inmiddels in handen gegeven van de stichting Hypotheekleed http://www.hypotheekleed.nl en Jelle Hendrickx van Hypotheek problemen http://hypotheekproblemen.net/.
En je kunt me altijd een email sturen.
Op de website www.veilingbiljet.nl staan in totaal 132 huizen in de gedwongen verkoop, daarbij is niet één huis in opdracht van DSB !!
Kijk eens naar die andere banken!!
Kijk eens naar die andere banken!!
Hallo 'goor0307',
U bent toch niet toevallig Hans van Goor van DSB..
Hoe dan ook, DSB ligt nu onder vuur en vanuit mijn ervaring is dat meer dan terecht! Maar ik sluit niet uit, dat er ook andere banken zijn die mensen financieel aan de afgrond hebben gebracht.
U bent toch niet toevallig Hans van Goor van DSB..
Hoe dan ook, DSB ligt nu onder vuur en vanuit mijn ervaring is dat meer dan terecht! Maar ik sluit niet uit, dat er ook andere banken zijn die mensen financieel aan de afgrond hebben gebracht.
Erik.
Hier heb ik ook mijn vraagtekens bij hoor!
Goor??
Mijnheer Goor.
Dit hebben wij al vaker besproken hier,natuurlijk kun je er gedwongen verkopen uitpikken die niet van DSB zijn.
Daar is DSB ook heel goed in.,Kijk maar op de DSB site met rente vergelijk,daar is DSB de ,,goedkoopste,,maar niet heus,alleen door goedkopere weg te laten!!
Plus de bedreigingsmachine van DSB werkt heel goed hoor,mensen worden zo bang gemaakt,dat ze eerst overal en alles plat lenen om DSB nog te kunnen betalen.
DE grote klap komt nog,want dit houden die mensen natuurlijk niet vol.
Ik hoop voor u dat u niet DE mijnheer Goor bent? dan zou u zich moeten schamen.
Wij hebben altijd geleerd dat LIEGEN niet mag!
MVG Mattie
Hier heb ik ook mijn vraagtekens bij hoor!
Goor??
Mijnheer Goor.
Dit hebben wij al vaker besproken hier,natuurlijk kun je er gedwongen verkopen uitpikken die niet van DSB zijn.
Daar is DSB ook heel goed in.,Kijk maar op de DSB site met rente vergelijk,daar is DSB de ,,goedkoopste,,maar niet heus,alleen door goedkopere weg te laten!!
Plus de bedreigingsmachine van DSB werkt heel goed hoor,mensen worden zo bang gemaakt,dat ze eerst overal en alles plat lenen om DSB nog te kunnen betalen.
DE grote klap komt nog,want dit houden die mensen natuurlijk niet vol.
Ik hoop voor u dat u niet DE mijnheer Goor bent? dan zou u zich moeten schamen.
Wij hebben altijd geleerd dat LIEGEN niet mag!
MVG Mattie
De grote klap komt nog net wat Mattie zegt.
Dit jaar zullen veel mensen gedwongen zijn hun woning te verkopen of erger nog twee woningen als je de tweede gekocht hebt zonder de eerste kwijt geraakt te zijn.
Dubbele lasten houd geen hond vol ( ja Scheringa wel maar die heeft dan ook geld zat) Wedden dat daar ook veel huizen tussen zullen zitten van de DSB.
Banken hebben veel leed veroorzaakt en veroorzaken dat nog steeds, ook na deze cricus zullen veel banken op dezelfde voet door proberen te gaan met dat geld verdien circus en dan maar hopen dat de klanten veel voorzichtiger zullen zijn. Mensen moeten door krijgen dat banken er niet voor hun zijn (zou eigenlijk wel zo moeten zijn) maar dat zij er voor de banken zijn. Lopende flappentappers waar de bank zich rijkelijk van kan bedienen.
Dit jaar zullen veel mensen gedwongen zijn hun woning te verkopen of erger nog twee woningen als je de tweede gekocht hebt zonder de eerste kwijt geraakt te zijn.
Dubbele lasten houd geen hond vol ( ja Scheringa wel maar die heeft dan ook geld zat) Wedden dat daar ook veel huizen tussen zullen zitten van de DSB.
Banken hebben veel leed veroorzaakt en veroorzaken dat nog steeds, ook na deze cricus zullen veel banken op dezelfde voet door proberen te gaan met dat geld verdien circus en dan maar hopen dat de klanten veel voorzichtiger zullen zijn. Mensen moeten door krijgen dat banken er niet voor hun zijn (zou eigenlijk wel zo moeten zijn) maar dat zij er voor de banken zijn. Lopende flappentappers waar de bank zich rijkelijk van kan bedienen.
Dat de naam DSB waarschijnlijk niet voorkomt op deze lijst zegt nog niet heer Goor, dat de DSB niet betrokken is bij deze "gedwongen" verkopen! op http://nl.wikipedia.org/wiki/DSB-bank zij allen bedrijven te vinden die op een of andere wijze betrokken zijn bij de DSB-bank! U wilt ons toch niet doen geloven dat alle andere banken de fout gemaakt hebben waarvoor u wordt aangeklaagd? Wij geloven hier niet in sprookjes hoor! En ja naturlijk zit er wel een kern van waarheid in uw betoog, andere banken hebben zich ook schuldig gemaakt aan woekergedrag en daarom zitten we nu ook met z'n alle in een crisis!
mvr.
mvr.
Verschrikkelijk dat zoiets uberhaupt kan gebeuren.
Wie moeten we nu eigenlijk geloven?
DSB Bank is niet alleen goed in het verstrekken van te hoge hypotheekleningen. Ook met jokken hebben Dirk Scheringa en collega-bestuurder Hans van Goor weinig moeite.
Zo begint het artikel uit het dagblad De Pers van vandaag.
In het artikel worden korte metten gemaakt met 3 "waarheden" van Scheringa en van Goor :
1 ‘Het AFM-onderzoek is routine’
2 ‘Geen koopsompolissen’
3 ‘Geen financiële problemen’
Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.depers.nl/economie/302498/Wi ... loven.html
Groeten,
Piet
DSB Bank is niet alleen goed in het verstrekken van te hoge hypotheekleningen. Ook met jokken hebben Dirk Scheringa en collega-bestuurder Hans van Goor weinig moeite.
Zo begint het artikel uit het dagblad De Pers van vandaag.
In het artikel worden korte metten gemaakt met 3 "waarheden" van Scheringa en van Goor :
1 ‘Het AFM-onderzoek is routine’
2 ‘Geen koopsompolissen’
3 ‘Geen financiële problemen’
Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.depers.nl/economie/302498/Wi ... loven.html
Groeten,
Piet
Wij zitten nog niet direct in de problemen met onze hypotheek, maar dat kan volgend jaar zo maar opeens anders zijn. Ik zit er dus wel hard over te denken om ons dossier naar Hypotheekleed te sturen. Dat kostt dan wel 59 euro en die advocaten zullen er uiteindelijk wel aan verdienen, maar ik heb er persoonlijk geen moeite mee als DSB flink de duimschroeven wordt aangedraaid. Daar kunnen interessante claims uit voortkomen.
Ik kijk wel eens op de DSB website en daar verschijnen "propagandafilmpjes" van DSB man Klaas Wilting die DSB man Hans van Goor interviewt. "Wij van WC Eend adviseren WC Eend."
Grappig (als het niet zo verdomd serieus was). Al met al heb ik de indruk dat de DSB 'm behoorlijk begint te knijpen. En terecht.
Ik kijk wel eens op de DSB website en daar verschijnen "propagandafilmpjes" van DSB man Klaas Wilting die DSB man Hans van Goor interviewt. "Wij van WC Eend adviseren WC Eend."
Grappig (als het niet zo verdomd serieus was). Al met al heb ik de indruk dat de DSB 'm behoorlijk begint te knijpen. En terecht.
En ook vanavond weer aandacht op TV voor DSB.
In het programma Rondom Tien ging het over de hypotheken en de financiële problemen waarin mensen zitten.
De fam. Koerntjes was te gast en vertelde over de manier waarop zij door DSB in de problemen waren gebracht.
Zij hopen de woning te verkopen voor ruim 170.000 euro maar hebben een schuld bij DSB voor bijna 300.000 euro.
In Rondom Tien vertelde de presentator Cees Grimbergen dat er de hele dag al e-mails binnen kwamen over dit onderwerp.
Heb jij nog geen e-mail gestuurd over jouw ervaringen en ellende bij DSB, het kan nog steeds.
[email protected]
Je kunt ook naar het forum van Rondom Tien gaan en daar je verhaal vertellen.
In Een Vandaag zei Scheringa vanavond nog dat er klachten waren over DSB omdat AZ kampioen was geworden en DSB het zo goed doet oftewel als je dus succesvol bent…..
Scheringa durft zelfs te zeggen over DSB : wij hebben het fantastich voor elkaar.
De uitzending is hier te zien:
http://www.eenvandaag.nl
Groeten,
Piet
In het programma Rondom Tien ging het over de hypotheken en de financiële problemen waarin mensen zitten.
De fam. Koerntjes was te gast en vertelde over de manier waarop zij door DSB in de problemen waren gebracht.
Zij hopen de woning te verkopen voor ruim 170.000 euro maar hebben een schuld bij DSB voor bijna 300.000 euro.
In Rondom Tien vertelde de presentator Cees Grimbergen dat er de hele dag al e-mails binnen kwamen over dit onderwerp.
Heb jij nog geen e-mail gestuurd over jouw ervaringen en ellende bij DSB, het kan nog steeds.
[email protected]
Je kunt ook naar het forum van Rondom Tien gaan en daar je verhaal vertellen.
En Scheringa en van Goor blijven met droge ogen volhouden dat er niets aan de hand was.Praat mee in het forum!
Deze week: Crisis op de huizenmarkt. Discussieer mee in het forum.
http://rondom10.forums.ncrv.nl/?q=forum ... uizenmarkt
In Een Vandaag zei Scheringa vanavond nog dat er klachten waren over DSB omdat AZ kampioen was geworden en DSB het zo goed doet oftewel als je dus succesvol bent…..
Scheringa durft zelfs te zeggen over DSB : wij hebben het fantastich voor elkaar.
De uitzending is hier te zien:
http://www.eenvandaag.nl
Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 25 apr 2009 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry hoor Dirk S maar voordat AZ kampioen werd zaten wij al in de problemen en zo ook vele anderen.
Volhouden zou ik zeggen........doe ik ook.
goedendag allemaal,
zoals ik al eerder melde dat wij ook zijn opgelicht door DSB[De Schurken Bank] en nu heb ik nog twee vragen.
1: is er een verjaarringstermijn aan dit soort zaken en zoja is er ergens een voorbeeldbrief die je dan kan opsturen zodat je dit tegen gaat.
2:wat is precies de 125%regel, en wat zou dat betekenen als je een executiewaarde hebt van 130.000 euro.
bedankt alvast
zoals ik al eerder melde dat wij ook zijn opgelicht door DSB[De Schurken Bank] en nu heb ik nog twee vragen.
1: is er een verjaarringstermijn aan dit soort zaken en zoja is er ergens een voorbeeldbrief die je dan kan opsturen zodat je dit tegen gaat.
2:wat is precies de 125%regel, en wat zou dat betekenen als je een executiewaarde hebt van 130.000 euro.
bedankt alvast
Hallo Bob,
Ik heb eerder gelezen dat jij je zaak in handen hebt gegeven van de stichting Hypotheekleed. Is het dan nog nodig om zelf een brief te schrijven? Wellicht kun je (nog) eens overleggen met Jelle Hendrickx.
De executiewaarde is het bedrag (de waarde) van een roerend of onroerend goed, dat dit object bij gedwongen verkoop naar verwachting zal opbrengen en wordt vastgesteld door taxatie.
De executiewaarde voor de berekening van de hypotheek van bestaande huizen is doorgaans 80 - 85% en van nieuwbouw 90% van de geschatte prijs die het huis op zou brengen bij normale verkoop. Bij het aanvragen van een hypotheek wordt uitgegaan van deze executiewaarde voor het bepalen van de hoogte van de hypotheek. De maximale hypotheek is meestal 125% van de executiewaarde.
Je hebt ervaren, net als ik overigens, dat DSB deze norm wel erg ruim heeft opgerekt. Zo ruim, dat je je woning niet meer kunt verkopen vanwege de restschuld die dan zou overblijven. Bovendien is het oversluiten van je hypotheek bij een andere geldverstrekker geen optie (meer), omdat de waarde van het onderpand onvoldoende is.
Ik hoop dat er ook voor jou weer licht in de duisternis komt.
Ik heb eerder gelezen dat jij je zaak in handen hebt gegeven van de stichting Hypotheekleed. Is het dan nog nodig om zelf een brief te schrijven? Wellicht kun je (nog) eens overleggen met Jelle Hendrickx.
De executiewaarde is het bedrag (de waarde) van een roerend of onroerend goed, dat dit object bij gedwongen verkoop naar verwachting zal opbrengen en wordt vastgesteld door taxatie.
De executiewaarde voor de berekening van de hypotheek van bestaande huizen is doorgaans 80 - 85% en van nieuwbouw 90% van de geschatte prijs die het huis op zou brengen bij normale verkoop. Bij het aanvragen van een hypotheek wordt uitgegaan van deze executiewaarde voor het bepalen van de hoogte van de hypotheek. De maximale hypotheek is meestal 125% van de executiewaarde.
Je hebt ervaren, net als ik overigens, dat DSB deze norm wel erg ruim heeft opgerekt. Zo ruim, dat je je woning niet meer kunt verkopen vanwege de restschuld die dan zou overblijven. Bovendien is het oversluiten van je hypotheek bij een andere geldverstrekker geen optie (meer), omdat de waarde van het onderpand onvoldoende is.
Ik hoop dat er ook voor jou weer licht in de duisternis komt.
hallo erik,
ja inderdaad heb ik me aangemeld bij de stichting hypotheekleed maar dat ben ik ook bij de woekerpolis en die adviseerde toen ook een stuitingsbrief en die stond toen op hun site.
vr. gr. bob
ja inderdaad heb ik me aangemeld bij de stichting hypotheekleed maar dat ben ik ook bij de woekerpolis en die adviseerde toen ook een stuitingsbrief en die stond toen op hun site.
vr. gr. bob
Waarschijnlijk vond DSB dit zelf ook om te kotsen en het er te dik op lag dat ze met droge ogen stonden te liegen want het filmpje is van de website gehaald.Geplaatst op 19 Apr 2009 02:05 door johdi
De redding is nabij! volgens dit filmpje op de DSB site tenminste, wat is er nu eigelijk helemaal aan de hand? De klant staat immers centraal bij de DSB Bank.
Ik zou alleen willen weten wat ze met al die adviseurs doen die na het afsluiten van hypotheken, koopsompolissen enz. omdat als je deze wil spreken er niet meer werken, ziek of onderweg zijn.
http://www.dsbbank.nl/over-dsb-bank/dsb ... -centraal/
Om te kotsen toch?
Het begin is er, nu de rest van DSB nog.
Groeten,
Piet
Vanavond opnieuw aandacht voor DSB in de uitzending van Radar!
20.30 uur, Nederland 1
'Vanavond komen we terug op de uitzending van 14 april, waarin we lieten zien dat de hypotheken van DSB vaak onnodig hoog zijn.
Er is in de tussentijd veel gebeurd. Vanavond een update, en antwoord op de vraag hoeveel dossiers daadwerkelijk bij DSB liggen. Zijn het er 19, zoals Dirk Scheringa zei, of zijn het er meer?'
Bron: Radar Nieuwsbrief d.d. 27 april 2009
Vr. gr. Erik ([email protected])
20.30 uur, Nederland 1
'Vanavond komen we terug op de uitzending van 14 april, waarin we lieten zien dat de hypotheken van DSB vaak onnodig hoog zijn.
Er is in de tussentijd veel gebeurd. Vanavond een update, en antwoord op de vraag hoeveel dossiers daadwerkelijk bij DSB liggen. Zijn het er 19, zoals Dirk Scheringa zei, of zijn het er meer?'
Bron: Radar Nieuwsbrief d.d. 27 april 2009
Vr. gr. Erik ([email protected])
Net op het nieuws gelezen bij Scheringa is ingebroken? Hij één van zijn duurste schilderijen kwijt? Waarschijnlijk heeft hij daar wel een "dure"
verdediging voor afgesloten dus.................
mvg
verdediging voor afgesloten dus.................
mvg
Mijn DSB dossier is alweer zo'n twee weken in handen van de stichting Hypotheekleed i.c. Jelle Hendrickx. Sindsdien is het angstvallig stil geworden. Ik heb ook nog geen brief of telefoontje van DSB gehad. Hoop wel dat er een passend aanbod voor mij uitkomt. Staat mij toch bij dat in de Radar uitzending van 25 mei a.s. in ieder geval zo'n 100 dossiers moeten zijn "opgelost". Ooit geloofde ik in sprookjes..
Ik heb as donderdag een afspraak.
In overleg met de rechtsbijstand ga ik het gesprek gewoon aan. In de afgelopen periode heb ik een dusdanige hoeveelheid kennis opgebouwd met als houvast de eerdere correspondentie van de rechtsbijstand dat ik het gesprek alleen ga doen.
Belangrijkste regel die ik ga aanhouden is alles zwart op wit en niets ondertekenen. Ook mondeling geen toezeggingen doen, want voor je het weet houden ze je daar ook aan.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat zal zijn.
In mijn eerste situatie had ik een hypotheek van 225000 en een tweede hypotheek van 22571. In de nieuwe DSB situatie is de eerste hypotheek 236200 en de tweede hypotheek ruim 47000. Het verschil van 35000 zit allemaal in kosten en verzekeringen, terwijl ik al goed verzekerd was.
Tijdens het omzetten had ons huis een waarde van 220000. Met een beetje rekenwerk kom je er dan op uit dat eigenlijk niet meer dan 235000 gefinancierd had mogen worden. We zijn dus overgefinancierd.
De twee argumenten die ik in het gesprek zal aanhouden is de schending van de zorgplicht en de koppelverkoop. Indien men niet met een passende oplossing gaat komen, dan gaan we direct de gerechtelijke procedure opstarten.
Mochten er nog mensen goede tips hebben, dan hoor ik het graag, maar ik denk dat ik zelf met een goede portie wantrouwen het gesprek in ga.
Ik hou jullie op de hoogte van het verloop hiervan.
In overleg met de rechtsbijstand ga ik het gesprek gewoon aan. In de afgelopen periode heb ik een dusdanige hoeveelheid kennis opgebouwd met als houvast de eerdere correspondentie van de rechtsbijstand dat ik het gesprek alleen ga doen.
Belangrijkste regel die ik ga aanhouden is alles zwart op wit en niets ondertekenen. Ook mondeling geen toezeggingen doen, want voor je het weet houden ze je daar ook aan.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat zal zijn.
In mijn eerste situatie had ik een hypotheek van 225000 en een tweede hypotheek van 22571. In de nieuwe DSB situatie is de eerste hypotheek 236200 en de tweede hypotheek ruim 47000. Het verschil van 35000 zit allemaal in kosten en verzekeringen, terwijl ik al goed verzekerd was.
Tijdens het omzetten had ons huis een waarde van 220000. Met een beetje rekenwerk kom je er dan op uit dat eigenlijk niet meer dan 235000 gefinancierd had mogen worden. We zijn dus overgefinancierd.
De twee argumenten die ik in het gesprek zal aanhouden is de schending van de zorgplicht en de koppelverkoop. Indien men niet met een passende oplossing gaat komen, dan gaan we direct de gerechtelijke procedure opstarten.
Mochten er nog mensen goede tips hebben, dan hoor ik het graag, maar ik denk dat ik zelf met een goede portie wantrouwen het gesprek in ga.
Ik hou jullie op de hoogte van het verloop hiervan.