LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering order Typhone na verlenging abonement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
antyphone

Annulering order Typhone na verlenging abonement

Ongelezen bericht door antyphone »

Hallo,
Ik heb onlangs na het verliezen van mijn telefoon mijn een abonnements verlenging + nieuw toestel besteld bij Typhone.nl
Na bijna 4 weken is het toestel nog steeds niet leverbaar, desondanks hebben ze de verlenging van het abonnement al doorgegeven aan Vodafone.
Nadat 3 weken verstreken waren heb ik het bedrijf een email gestuurd met de vraag of ik de order kon annuleren. Ze reageerden dat, omdat het abonnement al verlengd is, de order niet geannuleerd kan worden. Ze boden mij de optie aan voor een ander toestel te kiezen, of te wachten. Helaas is een ander toestel geen optie.
Heeft iemand enig idee wat ik hiertegen kan beginnen? Ik ben momenteel slecht bereikbaar, en het zal me niks verbazen als het toestel over een maand nog niet leverbaar is. Ik betaal nu maandelijks voor een dienst waar ik geen gebruik van kan maken - valt hier iets te declareren?
Persoonlijk vind ik het iets hebben van wanbeleid: eerst zetten ze het contract over en ontvangen ze de fooi van vodafone, dan maar eens kijken wat ze kunnen betekenen voor de klant. Door dit beleid, staan ze naar eigen zeggen dus ook in het recht om annuleringen af te wimpelen. Stel dat het toestel helemaal niet meer leverbaar is, dan kunnen ze een annuleringsverzoek toch ook niet afwijzen?
Meer informatie over de leveringsvoorwaarden kunnen worden gevonden op http://www.typhone.nl/service/info/algemene-voorwaarden

Ik ben benieuwd naar wat ik hier tegen kan beginnen, en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen adviseren.

Mvg Mark

zomaar_2008

Re: Annulering order Typhone na verlenging abonement

Ongelezen bericht door zomaar_2008 »

Je kan ze denk ik wel in gebreke stellen. Je hebt een totaal product besteld, die nog niet geleverd is.

Was het van te voren bekend dat er voor de telefoon een wachttijd zou zijn of niet.

Schrijf een aangetekende brief waarin je aangeeft binnen een x periode het toestel te willen ontvangen en dat je anders het contract ontbindt.

antyphone

Bedankt voor je reactie.

Bij sommige telefoons zetten ze "24 uurs levering", wat -de naam zegt het al- inhoudt dat het toestel binnen 24 uur geleverd wordt. Ik neem aan dat dit tevens de telefoons zijn die ze op voorraad hebben.

Bij mijn telefoon stond dit niet, ze gaven daar helemaal geen indicatie van levertijd.

In hun leveringsvoorwaarden zeggen ze:
"Bij een bestelling van een abonnement met de Typhone Comfort levering krijgt u uw contract per post of per mail toegestuurd. Dit contract dient u ondertekend retour te sturen inclusief de benodigde kopieën (legitimatiebewijs, bankgegevens en eventueel een uittreksel van de Kamer van Koophandel). Na ontvangst door Typhone van het ondertekende contract en de benodigde kopieën wordt uw abonnement bij de provider aangesloten, waarna uw bestelling direct naar u wordt verstuurd. U ontvangt de simkaart en eventueel bestelde producten binnen 1 tot 5 werkdagen."

Ramius

Ongelezen bericht door Ramius »

Hmm dit is idderdaad niet leuk..
Je kan vodafone bellen om ze hier van op de hoogte te houden..
Gewoon zodat ze een melding in hun computer hebben dat je problemen hebt.

En voor de rest zul je met typhone moeten regelen hoe en wat.
Want alleen typhone kan het abonnement annuleren.

antyphone

Is het inderdaad mogelijk voor Typhone om reeds afgesloten abonnementen nog te annuleren?

zomaar_2008

Ongelezen bericht door zomaar_2008 »

Een abonnement kunnen ze niet annuleren denk ik, want Vodafone zal ze gewoon aan het contract houden.

Jij kan wel je overeenkomst met Typhone ontbinden en de kosten zijn dan voor rekening van Typhone. Hun betalen in principe de boete voor het vroegtijdig afsluiten van je abonnement.

misscrazy21

Ongelezen bericht door misscrazy21 »

Ik heb in oktober 2008 via typhone een telefoon met een wii spelcomputer besteld . Ik heb nu 3 weken geleden mijn telefoon eindelijk binnengekregen maar nog steeds geen Wii.
En nu word er dus doodleuk gezegd dat het dus nog 4 weken kan duren voordat ikmijn wii krijg en dat dat ook op de site vermeld stond.
Daar klopt dus helemaal niks van anders had ik het wel gelezen op hun site.
Ik mail heel vaak om te weten hoe of wat maar 9 van de 10 keer reageren ze daar nogeens op. Schandalig hoe ze je daar behandelen.
Het liefste wil ik deze contract met typhone verbreken.
Maar hun zeiden dat dat onmogelijk was.
Misschien dat er iemand mij kan helpen?

Mvg

M.Boshoven

antyphone

Hallo,

Ik heb onderhand mijn telefoon ontvangen.

Lees artikel 11 van de voorwaarden (als ik me goed herinner), er staat iets dat als de levering na 30 dagen nog steeds niet heeft plaatsgevonden je de overeenkomt kunt ontbinden. De eventuele kosten hiervoor zijn dan voor hen.
Zodra ik hiermee begon te "dreigen" kwamen ze (heel aardig overigens) met allemaal gadgets en kortingen die ze me konden aanbieden.
Ik vermoed dat als er op de website stond vermeld dat het leveren van de wii zo lang zou duren, deze regels niet gelden. Als zij dat beweren en jij het niet hebt zien staan kan dat een vervelende strijd worden... ik weet niet hoe je dit het beste kan aanpakken.
Eventueel kan je via thuiswinkel.org, een organisatie waar typhone bij aangesloten is, een klacht indienen die dan via hun juristen kan worden behandeld.

Ik zou me echter afvragen of dit het allemaal wel waard is, en of je niet liever een paar weken wacht op de wii.

Succes ermee!

misscrazy21

Ongelezen bericht door misscrazy21 »

Ik had gisteren een reactie geplaatst over typhone en hun ook gelijk een mail gestuurd en kenbaar gemaakt dat ik hier een klacht zou indienen en ja hoor kreeg vandaag een mailtje terug dat gisteren mijn WII tegen hun regels is verzonden en dat ik hem vandaag moet ontvangen dus nu ff afwachten of dat echt zo is

Gesloten