LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vastzetten energietarieven?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

vastzetten energietarieven?

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Ik kreeg van Eneco een brief dat als ik voor 16 mei mijn energierekening vast zet dat ik dan tot 2012 energie krijg tegen een lager tarief.
Nu is dit tarief inderdaad lager dan het standaard tarief dat ik nu betaal, maar is het verstandig om de tarieven voor een lange periode vast te zetten?
Zullen de tarieven niet dalen door de concurentie zodat ik dan vastzit aan wellicht te hoge tarieven?

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: vastzetten energietarieven?

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

vanaf 1 juli gaan de tarieven dalen. Lees het forum en lees wat kranten. Die staan boordevol over verlaging energie tarieven.

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: vastzetten energietarieven?

Ongelezen bericht door HuJuh »

Ik vond het ook een wat vreemd aanbod.
De exacte mail luidt:
Zet nu uw energietarieven vast en bespaar € 240 per jaar!

Geachte mevrouw, heer,


Belangrijk nieuws!
Zet uw energieprijs drie jaar vast met Eneco GroenVast en bespaar honderden euro’s!

Twee weken geleden mailden we u een aanbod voor Eneco GroenVast. Misschien is deze mail aan uw aandacht ontsnapt. Daarom nog even de voordelen op een rij:

- een lager tarief dan uw huidige, variabele prijs
- tot 2012 geen tussentijdse prijswijzigingen
- bij uw vertrouwde energiemaatschappij

Perfecte timing
De olieprijzen zijn de afgelopen maanden sterk gedaald. Deze daling is nu al doorberekend in de tarieven voor GroenVast. De variabele tarieven worden pas in juli aangepast, maar daar hoeft ú niet op te wachten. Bij gemiddeld verbruik bent u bij de huidige tarieven € 240 per jaar goedkoper uit.

Groen, natuurlijk
Met GroenVast neemt u gewoon Eneco Ecostroom af. Net als nu.

Nu al weten wat u in 2012 betaalt
GroenVast biedt u voordeel en zekerheid. U weet tot juli 2012 precies wat u betaalt. De schommelende energieprijzen op de wereldmarkt hebben geen invloed meer op úw energierekening.

Profiteer direct
Profiteren van Eneco GroenVast is makkelijk.
Als ik de prijzen ga vergelijken kom ik hierop:

Elektra 1 jan 2009: € 0,1094
Elektra Groenvast: € 0,0896
Voordeel: 18%

Gas 1 jan 2009: € 0,530
Gas Groenvast: € 0,415
Voordeel: 21,1%

Dit zijn de prijzen voor kale levering en BTW. Dus geen energiebelasting. Gas is regio 3.

Het lijkt er dus op dat het best aanlokkelijk is. Kan iemand hier een gat in slaan!? En dan een serieus gat? Ik heb namelijk wel iets afgerond en er zouden tienden van procenten kunnen missen :wink:

zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: vastzetten energietarieven?

Ongelezen bericht door zjwaemke »

http://www.tecson.de/pheizoel.htm

kijk eens naar de olieprijs en bepaal je keuze. Vanaf 1 juni tarieven vast zetten kan wel eens interessant zijn.

niemand kan in de glazen bol kijken, maar verwacht jij dat de prijs na 1 juli voor nog veel verder zakt?

3 jaar vast = je ontloopt 6 prijswijzigingen
5 jaar vast = je ontloopt 10 prijswijzigingen

Ik geeft geen waardeoordeel ja/nee... je moet dit alleen meenemen

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: vastzetten energietarieven?

Ongelezen bericht door wicher »

Consument kan van lang energiecontract af
Uitgegeven: 27 april 2009 16:46
Laatst gewijzigd: 27 april 2009 16:47
HILVERSUM - Veel mensen weten niet dat zij van hun vaste contract met hun energieleverancier afkunnen. Ook als de tarieven voor drie of vijf jaar zijn vastgelegd.

Dat meldt Radar, het tv-consumentenprogramma van de TROS maandag.

Nu de energiemaatschappijen hebben aangekondigd dat de tarieven per 1 juli fors omlaag gaan voor de mensen met een variabel contract, hebben veel mensen met een vast contract spijt van hun keuze.


Vergoeding

Ze kunnen van hun contract af, als ze een opzegvergoeding betalen. De hoogte daarvan mag van toezichthouder Energiekamer nooit hoger zijn dan 125 euro voor gas en 125 euro voor stroom.
© ANP
Misschien goed nieuws voor diegenen die er toch nog zijn ingetuind en (te vroeg) een vast contract zijn aangegaan voor een langere periode?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: vastzetten energietarieven?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Komt vanavond in de uitzending als ik het goed zag.

Juul1406
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2009 17:17

Re: vastzetten energietarieven?

Ongelezen bericht door Juul1406 »

Ik ben een jaren lang lid van de VASTELASTENBOND dit is een inkoopcollectief van meer dan 35.000 leden, lidmanschap is gratis.
Wij hebben al een paar maanden de goedkopere tarieven dat in juli nu wordt aangeboden door de grote energieleveranciers.
Overstappen regeleld de vereniging, eventuele problemen regeld de vereniging zonder duure telefoonkosten.
Bij mij ging alle vlekkeloos alles gaat via e-mail duidelijk en snel.
Ik ben in de eerste instantie alles gaan bekijken op de zogenoemde vergelijkingssites, zij willen alleen dat je op de icon OVERSTAPPEN klikt,
"alweer wat provisie binnen"
Kijk eens op de website van de Vastelastenbod en beoordeel zelf of het iets voor u is, ik ben zelf van overtuigt dat de prijzen vanaf juli alleen maar stijgen. Samen voordeel halen dat werkt!

ed1967
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mar 2007 14:40

Re: vastzetten energietarieven?

Ongelezen bericht door ed1967 »

Zie bij de Nuon dat de prijzen alweer gaan stijgen per 1 juni. Gas was per 1 mei 0,3606 cent en nu 0,3848 dit is dan wel voor 3 jaar vast. Dit is wel de kale prijs. Volgens mij worden we weer belazerd???

Gesloten