LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie direct, contract via telefonische verkoop

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
duyn72
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 12:09

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door duyn72 »

Telefonich benadert bij de afspraak dat er een brorscure opgestuurt zou worden en dat deze bij geen levering binnen 5 dagen geanu leerd kon worden geen broscure ontvangen maar welaan gemeld kreeg binnen 2 dageen een telefoontje van mijn huidige energie leverantcier dat hun benadert waren door energie direct endat wij ons 3 jarig contact zouden beeidigen en daar een boete tegen over stond van 250.-eur.wij hebben dit contract gewoon door laten lopen demaand erop kijk op het bank afschrift dubbel betaald bij beide bedrijven helaas waren debankgegevens wel door gegeven wij deze betaling geanuleerd en het geld terug gevorderd via de bank en gebeld naar energie direct enhier melding van gemaakt ze zouden onze gegevens even opzoeken en terug bellen nooit gedaan.een maand later krijg een accept giro van een achterstallige betaling of ik dat even in orde wou maken anders zouden er juridichen stappen worden onder nomen en tot is tot heden nog zo wat valt hier aan te doen hatelijk dank

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door marinepik »

Ja Duyn, daar begint de ellende voor jou. Ik kan jou adviseren om per aangetekende brief EnergieDirect in kennis stellen dat jij nimmer een contract hebt ondertekend en ook nooit hebt gezegd dat jij klant wilde worden bij ED. Je zult trouwens binnenkort ook kennis gaan maken met Intrum Justitia, een incasso buro dat zeer snel door EnergieDirect ingeschakeld zal worden als zij zien dat de betalingen door jou worden gestorneerd. Trek je daar niets van aan en reageer er maar niet op want dat helpt voor geen meter omdat zij nimmer op brieven reageren zo heb ik meegemaakt.
Dus nog één maal een aangetekende brief sturen naar ED om verdere problemen te voorkomen.
Misschien dat zij door gaan met het incasseren van geld van jouw bankrekening maar laat het maar lekker storneren, houden ze vanzelf op.
Veel sterkte toegewenst.
Theo

marie j
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2009 22:47

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door marie j »

We worden wekelijks meerdere keren per dag lastig gevallen door ED die ons een abonnement willen aanpraten.
Men geeft zich uit als een dochter van Essent.
Het helpt geen zier om nee te zeggen, vijf minuten later bellen ze weer.
Lief zijn, boos worden, het helpt allemaal niks.
Weer een telefoontje van ED...
Niet te stoppen.
Hoe kom je hiervan af???

mirandatjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2009 19:58

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door mirandatjuh »

hoi graag zou ik even willen reageren!!
ik werk namenlijk zelf al bijna 2 jaar in een call center en verkoop dus al 2 jaar energie.
op het moment bel ik voor energie direckt ik moet zeggen de tarieven zijn echt spot goedkoop op het moment allen daar tegen over betaal je weer het bijna 3 dubbele aan vastrecht.
Nu kan het zo zijn dat als u uw WELKOMST PAKKET niet heeft ontvangen de agent haar of zijn bandopname die hij/zij met u heeft doorgenomen in het gesprek is afgekeurt door de opdracht gever omdat hij /zij te vrijblijvend heeft verkocht of omdat er regels zijn overgeslagen in de opname of de 3de mogenlijkheid is dat u vragen heeft gesteld in de bandopname en dat zijn redenen om u het welkomstpakket niet toe te sturen omdat de bandopname door u alleen met ja beandwoord mag worden.
en verder wil ik zeggen als u wilt anuleren moet ik u aanraden om dat via de mail te anuleren want energie direckt is een online bedrijf en doen alles via de mail en als u per mail anuleerd krijgt u een bevestiging terug dus altijd bewijs :D
en energie direckt is wel een dochter bedrijf van essent maar enerie direckt en essent willen appart met elkaar werken maar is wel degenlijk een dochter onderneming van essent.
gr miranda

mirandatjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2009 19:58

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door mirandatjuh »

vergeet ik te melden in mn bericht mensen die echt niet meer gebeld willen worden door telemarketing kunnen zich afmelden bij WWW.INFOFILTER.NL als u daar uw gegevens en telnm achter laat dan word uw nummer binnen 6 weken geblokeerd voor bedrijven
gr miranda

said1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2009 16:44

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door said1983 »

Helaas heb ik mij aangemeld bij energie direct omdat iemand zei dat de goedkoopste was. Nu ik het allemaal zo op internet heb gelezen heb ik zoiets nee dank je !
Ik heb nu een aangetekende brief geschreven die vandaag op de bus gaat.
als ik moet wachten op de bevestigingsmail duurt het nog een jaar en de brief kan ik nooit krijgen aangezien ik er nog niet woon.
Ik heb op de 7 dagen afkoel periode beroept.
dat mag toch?
Maar ik hoop dat het nu goed komt en dat zij niet zomaar geld gaan afschrijen want dan ga ik het terug halen. ( wat is het reknr van energie direct zodat ik het in de gaten kan houden ?)

Ik voel mij zo stom.
had mij gisteren aangemeld en doe vandaag de brief op de bus

johnfitz
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2009 13:38

Re: Energie direct, contract via telefonische verkoop

Ongelezen bericht door johnfitz »

De afgelopen twee jaar heb ik energie betrokken bij ENERGIEDIRECT . En ik ben op z'n zachtst gezegd zeer ontevreden over dit bedrijf en ben benieuwd of er meer klachten zijn m.b.t . hun manier van handelen .
Naar aanleiding van mijn ervaringen ben ik van plan de geschillencommissie in te schakelen en ik heb ze inmiddels meegedeeld dat ik her en der zal waarschuwen tegen dit bedrijf .
Mijn klachten in kort bestek ( alle correspondentie ter inzage):
men vraagt online de meterstanden door te geven . Vervolgens duurt het minimaal 4 maanden voordat je eventueel het teveel betaalde aan voorschotten terugkrijgt . In mijn geval betrof het dit jaar 140 euro . Begin maart gaf ik mn meterstanden door . Eind Juli volgde afrekening . In deze tijd van geautomatiseerde gegevensbestanden uiteraard volkomen overbodig , maar bij vele duizenden klanten een lucratieve bijverdienste.
Uiteraard heb ik vele malen naar de reden gevraagd maar je krijgt of geen antwoord of een automatisch antwoord waarop je niet kunt reageren . Uiteindelijk kreeg ik na dit jaar in juni zowaar een geschreven mail met een nietszeggende dooddoener van : “juli is uw factuurmaand “ terwijl men dus in maart de meterstanden opvraagt .Overigens was de handelwijze in 2008 dezelfde.
Men heeft een zogenaamde “persoonlijke pagina” maar ook hier geen antwoorden of eerst na zeer lange tijd .
Tenslotte schermt men met het feit dat jezelf de hoogte van je voorschot zou kunnen aanpassen . Dus op een gegeven moment wilde ik m'n voorschot dan maar naar beneden aanpassen omdat ik ieder jaar teveel betaal aan voorschotten . Maar : dit naar beneden aanpassen kan bij ENERGIEDIRECT met maximaal 4 euro per maand :mrgreen: : “om u tegen onaangename verrassingen te beschermen “.
In Juni na 3 maanden wachten heb ik ze wederom aangeschreven dat ik wanneer ik nu niet binnen 5 werkdagen m'n afrekening ontving ik m'n maandelijkse automatische incasso's zou terugstorten .
Vervolgens kreeg in te maken met een uitermate kort aangebonden incassobureau en een dreigement van ENERGIEDIRECT de overeenkomst te ontbinden en aan instanties door te geven dat ik wanbetaler zou zijn .
Ik zou zeggen : BEZINT EER GE BEGINT en met deze club in zee gaat .

Gesloten