LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] preventum medical traagschuim matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
diana 1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:42

preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door diana 1968 »

We hebben traagschuim matrassen aangeschaft van Preventum Medical en krijgen deze over een aantal weken binnen.
Wie heeft er nog meer van deze matrassen en kan er hun bevindingen over vertellen

Pieter-R
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:40

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door Pieter-R »

Ik heb een tijdje geleden ook een traagschuimmatras van sleepwellness gekocht via internet en ben hier zeer tevreden over. Ik heb er ook een lattenbodem en kussen bijgekocht (dit was een aanbieding) Er zal ongetwijfeld verschil in kwaliteit zijn en daarom heb ik niet voor de goedkoopste aanbieder op internet gekozen. De tijd zal het leren...

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door marinepik »

Eerst kopen en dan eens informeren of de matrassen goed zijn lijkt me de omgekeerde wereld. Ik zou het in ieder geval anderom gedaan hebben!!
marinepik

mirella1st
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:19

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door mirella1st »

Hoi Diana 1968, hoe bevalt je preventum medical matras?
Wij hebben sinds kort(1 maand) de preventum medical 800, hij ligt prima maar het viel mij vanochtend op toen ik het bed wilde verschonen dat de tijk begint te pluizen op de plek waar je ligt. Heb jij dit toevallig ook??
Wij hebben hem gekocht bij Swiss Sence en ik vind dit toch wel erg snel voor zo'n duur matras.

Rogiervh
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:04

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door Rogiervh »

Hallo,
IK slaap op een traagschuimmatras van Tempur en vind het heerlijk slapen! Van zweten heb ik totaal geen last en ook vind ik het niet warm.
In de winter is mijn matras iets harder maar na 1 minuut is hij al zacht. Mijn vriendin heeft een RHF traagschuim matras en die is minder hard in de winter.....die slaapt trouwens ook heel lekker

maet
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:36

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door maet »

Sinds begin 2007 heb ik een RHF matras. Daarvoor al diverse matrassen geprobeerd.
In eerste instantie een waterbed. Dat lag heerlijk maar we hadden buitensporig veel problemen met gasvorming; dat moest ontlucht worden en weer bijgevuld ... ongelooflijk, maar om echt goed te liggen luisterede dat op 2 liter water nauwkeurig. Uiteindelijk was het matras minder dan de helft van de tijd echt goed.
Daarna boxspring maar ik bleef draaien en vroeg wakker worden.
Maar sinds het RHF traagschuim matras slaap ik voor het eerst uit in de weekeinden! Ik wil nooit anders meer

marcin
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 21:13

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door marcin »

wij hebben er bijna een jaar over gedaan om onze matraskeuze te maken .
wij hebben uiteindelijk voor traagschuim gekozen .
we hebben uiteindelijk zeer lang getwijfeld tussen een matras van tempur en rhf .
uiteindelijk hebben wij gekozen voor de rhf matras .
zoals u reeds aanhaalt is deze inderdaad een stuk goedkoper dan een tempur matras .
maar dit was voor ons niet de voornaamste reden .
ik heb ook op het internet zowat alle mogelijke oplossingen proberen opzoeken en raad gevraagd op zowat elk forum .
ik werd er alleen maar gek van .. ik twijf :D elde steeds meer en meer.
ik ben uiteindelijk beginnen zoeken naar een matras waarop een een tijd konden proefliggen .
je moet tellen dat je er toch een 3 a 4 weken over doet eer je aan een nieuwe matras gewoon bent .
tempur gaf ons die mogelijkheid niet wat ik persoonlijk heel jammer vond voor een matras die niet bepaald laag geprijsd staat .
uiteindelijk zijn we bij rhf terecht gekomen .
we zijn tot in nieuwpoort gereden om deze matrassen te kunnen bekijken en even te testen.
aangezien het koud was in deze winkel ( het was winter en de zaak was nog niet verwarmd ) konden we ook onmiddellijk het grote verschil voelen tussen tempur en rhf .
ik wil tempur zeker niet afbreken , op zich zijn dit zeer kwaliteitsvolle en zeer goede matrassen maar voor mij hebben ze 1 groot nadeel. wij slapen nl met ons raam open , dit betekend dat onze kamer in de winter sterk afkoeld .
een tempur matras word dan steenhard gezien het traagschuim een lichaamstemperatuur nodig heeft om zich aan te passen .
de rhf matras had dit niet .
het traagschuim paste zich onmiddellijk perfect aan. dit omwille van de densiteit zoals ze het noemen .
ik was enkel bang voor de zomer aangezien onze kamer dan snel opwarmd maar ik moet eerlijk zeggen dat we er geen enkel probleem mee gehad hebben .
persoonlijk hadden ze voor mij maar 1 klein nadeel: een traagschuimmatras voelt iets warmer aan dan een andere matras aangezien deze een mal vormen rond het lichaam.
maar dit went na een weekje.
Net omdat we een proefperiode kregen van 30 dagen hebben we de beslissing genomen deze matrassen uit te proberen.
ik moet eerlijk zeggen : het was voor ons de perfecte keuze .
zowel qua prijs en kwaliteit.
we slapen er nu een jaar op en ik wil geen andere matras meer.
ik slaap beter, en vaster evenals mijn vrouw.
ik zou zeggen neem een kijkje op hun site en overtuig uzelf .
ik wil geen pure reclame maken maar als het goed is mag het zeker gezegd worden!
dit is hun website : http://www.healthfoam.com

cvbcvb
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 23:35

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door cvbcvb »

door veel rugpijn stond ik zowat 4x per nacht op om wat te rekken en te strekken enz. dus opzoek naar een nieuwe bedbodem en matras
dit was vroeger een auping verenbodem met een boxpring

na een paar winkels (waaronder onze eigen winkel) kwamen we er achter dat onze matras veel te hard was (stel u voor zelfde winkel maar andere verkoper)
ik weet niet of ik deze keten mag vernoemen maar swat, de zoektocht heeft maanden geduurd en de keuze was uiteindelijk RHF of Tempur

de 30 dagen bij RHF de garantie en de vlotte regeling (we gingen met vakantie) was een pluspunt alsook hun duidelijke prijzen
heb nog lang getwijfled en gegoogld want het is toch een investering

echter snel werd het verschil merkbaar (ik had er al 1 geprobeerd van een ander merk(sleepy) maar slechts een paar dagen
Bij RHF-matras was er een zachter en warmer gevoel

Ik spreek me niet uit over andere merken maar de afhandeling en levering waren alleszins perfect bij RHF

resultaat ik sta nog steeds op maar slechts 1 maal per nacht (soms 2x in slechte periodes) maar dan neem ik een pijnstiller
groeten

mirella1st
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:19

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door mirella1st »

Voor degene die een RHF-matras hebben heb ik een vraag.
Hoe ziet het tijk er momenteel uit? Hebben jullie last van pilling?
Dat is een soort slijtage in de vorm van kleine katoen pluisjes/bolletjes op de plaats waar je ligt(door wrijving). Wij hebben namelijk een matras van Preventum Medical en daarvan ziet het tijk er na 2 maanden al niet meer uit door de pilling.
Het tijk is al een keer vervangen maar nu is het net zo hard weer teruggekomen. Preventum is nu met een onderzoek bezig (zeggen ze) om te kijken hoe het komt.
Voor de rest is het een prima matras.

cvbcvb
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 23:35

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door cvbcvb »

ik ben juist eens gaan kijken (een RHF matras nu een 10tal maanden in gebruik) Van de de vermelde pilling zie ik hier niets. Ik zie helemaal geen gebruikssporen op de coating of hoe ge dat ook noemt.
1 opmerking nog: de bijgekochte elekrtische bodem gebruik ik veel minder dan verwacht: bij erge rugpijn moet er zowieso uit

mirella1st
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:19

Re: preventum medical traagschuim matrassen

Ongelezen bericht door mirella1st »

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal Preventum Medical weer eens een mailtje sturen om te vragen hoe ver ze met het onderzoek zijn.

Gesloten