LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Colinvanhoek
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:45

[SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Colinvanhoek »

Ik heb in december 2008 te horen gekregen dat mijn vlucht geannuleerd was bij SkyEurope. Ik zou mijn geld terug krijgen en dit zou 30 dagen duren.

Nu 3,5 maand later heb ik nog geen cent gekregen en beantwoordt de klachtenafdeling mijn mailtjes niet. Ook beschikken zij niet over een telefoonnummer. Het 0900-nummer met daarachter Engelstalige telefonisten kunnen/willen mij ook niet verder helpen.

Wel heb ik ontdekt dat er meer mensen moeten zijn met hetzelfde uitbetalingsprobleem. Meld je hier en vertel of je al wat vooruitgang heb kunnen boeken.

BarbaraHooites
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:43

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door BarbaraHooites »

Ik heb dezelfde ervaring. Ik ben in januari 2009 geinformeerd over 2 geannuleerde vluchten (totaal +/- 160 EUR) en ik zou het geld gestort krijgen.

Diverse malen heb ik een mail gestuurd naar zowel [email protected] als [email protected]. Van de klantenservice ([email protected]) kreeg ik wel een reactie, maar van de klachten afdeling niet. Tevens heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice. Uit alle mails en gesprekken bleek dat alles gereed staat voor betaling en dat men wacht op de afdeling Finance.....hier wacht ze inmiddels al meer dan 2 maanden op!!
Toen ik vroeg naar andere acties die ik nog kon nemen, gaf men aan dat ik juridische stappen kon nemen tegen Skyeurope. Ik heb nog geen geld ontvangen.

Colinvanhoek
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:45

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Colinvanhoek »

Hey Barbara,

Hebben ze tegen jou ook iets gezegd over een wisseling tussen twee systemen/providers? En ben je van plan juridische stappen te ondernemen? Ik ga denk ik m'n rechtbijstandsverzekering eind deze maand inschakelen.

BarbaraHooites
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:43

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door BarbaraHooites »

Hi,

Dit verhaal hebben ze niet tegen mij verteld. Echter, ik kon de benodigde afdelingen niet bereiken per mail/telefoon/post. Ik kon alleen via [email protected] een bericht sturen, die vervolgens tot op heden niet is beantwoord.
Ik zou ook wel stappen willen ondernemen. Niet zozeer voor het bedrag, maar meer het principe. Er worden vluchten geannuleerd en vervolgens moet je maanden achter je centjes aanzitten.

Barbara

Colinvanhoek
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:45

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Colinvanhoek »

Ik heb ook geen (direct) contact gehad met de klachtenafdeling hoor. Alleen via complaints@skyeurope inderdaad.

Maar bij reserveringen hingen ze dit verhaal tegen mij op, al twijfel ik bij elk telefoontje of ze wel de waarheid vertellen.

Maarja, volgende week ga ik met m'n rechtsbijstandverzekering bellen en ik raad je aan hetzelfde te doen. Het gaat inderdaad vooral om het principe, al kan ik als student de 148 euro goed gebruiken.

patrickdev
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:02

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door patrickdev »

Hallo Gedupeerde mede-passagiers,

Ik vlieg regelmatig met Sky-Europe. Wegens annulering van de Amsterdam-vlucht naar Wenen, kreeg ik het aanbod: wijziging vlucht op een andere datum of een Refund. Omdat ik al in de toekomst een vlucht had geboekt (1* Praag en 1* Wenen) met Sky-Europe, heb ik gekozen voor een Refund. De medewerkster van het call-centre bemerkte dat ik regelmatig met deze maatschappij vlieg en dat ik vluchten had geboekt voor de toekomst. Ik heb daarom het geld van de geannuleerde vlucht gewoon op mijn credit-card gestorneerd gekregen. Het kan zijn dat regelmatige reizigers bij annulering prioriteit krijgen dan reizigers die voor de eerste keer met deze maatschappij vlegen.

Colinvanhoek
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:45

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Colinvanhoek »

Beste Patrick,

Dat zou ik erg onlogisch en oneerlijk vinden. Maar het lijkt er bijna wel op. Wanneer is uw vlucht geannuleerd?

Ik vind het een vreemd verhaal, maar bedankt voor het melden!

patrickdev
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:02

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door patrickdev »

Hallo Gedupeerde mede-passagiers,

Ik vlieg regelmatig met Sky-Europe. Wegens annulering van de Amsterdam-vlucht naar Wenen, kreeg ik het aanbod: wijziging vlucht op een andere datum of een Refund. Omdat ik al in de toekomst een vlucht had geboekt (1* Praag en 1* Wenen) met Sky-Europe, heb ik gekozen voor een Refund. De medewerkster van het call-centre bemerkte dat ik regelmatig met deze maatschappij vlieg en dat ik vluchten had geboekt voor de toekomst. Ik heb daarom het geld van de geannuleerde vlucht gewoon op mijn credit-card gestorneerd gekregen. Het kan zijn dat regelmatige reizigers bij annulering prioriteit krijgen dan reizigers die voor de eerste keer met deze maatschappij vlegen.

patrickdev
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:02

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door patrickdev »

Hallo Colin,

Het betrof de zaterdagavond vlucht van 18 april vanuit VIE naar AMS. Vertrek 17.55 uur met vluchtnummer NE 3613.

Ik zou wel op de ochtendvlucht naar AMS kunnen gaan maar dat vond ik een ongunstige verbinding.

Patrick

Colinvanhoek
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:45

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Colinvanhoek »

Heel vreemd dat mensen die al 4 maanden zitten te wachten hun geld niet krijgen en nu wel. Niet dat ik iets tegen u persoonlijk heb, maar de situatie is vreemd.

maar misschien heeft het ermee te maken dat u vluchten in de toekomst heeft staan en die met dit teruggegeven bedrag weer kunt betalen?

patrickdev
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:02

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door patrickdev »

Hallo Colin,

Ter aanvulling : Sky europe heeft 2 soorten tarieven. Dat zijn de LOW -fares en de FLEXIBLE -fares. Flexible is duurder dan LOW-fare. Destijds geboekt voor de geannuleerde en toekomstige vluchten met het FLEXIBLE fare (hogere) tarief. Misschien dat dit meespeelt bij het terugbetalen door SKY - Europe. Nogmaals : ik heb geen problemen met deze maatschappij. Wat zegt je rechtsbijstandverzekeraard van deze casus? Of moet je ze nog inschakelen?

Patrick

Colinvanhoek
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:45

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Colinvanhoek »

Ga ze nog inschakelen. Maar hoe dan ook vind ik de gang van zaken op zijn minst vreemd. Een vlucht annuleren, dan 30 dagen termijn hanteren voor terugbetaling en vervolgens na 4 maanden nog niets hebben gedaan. Bijkomend ook nog dat de klachtenafdeling gewoon al maanden niet te bereiken is.

Dat van die tarieven lijkt me onwaarschijnlijk. Waarom zouden duurdere tickets eerder terugbetaald worden? lijkt mij onlogisch.

Simone Pijfers
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2009 21:23

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Simone Pijfers »

Ik heb ook in december 2008 twee goedkope tickets naar Wenen geboekt. Vertrek zou plaatsvinden eind maart. Twee weken van te voren kreeg ik een mail dat ik contact op moest nemen via een nummer in de UK omdat er iets was gewijzigd. De terugvlucht bleek te zijn gecancelled maar ik kon nog wel terug op een andere tijd; 06.00. Ik heb vriendelijk bedankt en mijn geld teruggevraagd. Dit zou na 30 dagen terugbetaald worden. Tot op heden heb ik mijn geld nog niet terug. Ik heb inmiddels wel een mail gestuurd naar de "klantenservice"dat ik deze gang van zaken onacceptabel vind maar volgens mij zijn ze daar niet zo van onder de indruk. Denk dat ik volgende week ook maar eens mijn rechtsbijstandsverzekering ga bellen.

dklok
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2009 01:32

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door dklok »

Hallo allemaal
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. In december een vlucht geboekt voor eind maart van wenen-amsterdam, vluchtnummer: Y7GF5J. In januari krijg ik een mailtje dat de vlucht gecancelled is. Ik heb tig keer een mail gestuurd, ze hebben al mijn gegevens gekregen en het geld stond ook klaar om overgeboekt te worden. Toen kreeg ik het advies te mailen naar [email protected]. Dit inmiddels ook al 2 keer gedaan, eerst vriendelijk, nu boos. Echter het is alweer bijna 2 weken geleden en nog steeds niets :-(. Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering, dus ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie verder gaat, misschien heb ik er wat aan.

Nooit meer vakantieleed?
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2009 13:08

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Nooit meer vakantieleed? »

Beste gedupeerden van Sky Europe,

Ik zou graag met jullie in contact willen komen.

Kunnen jullie mij mailen op [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Eva de Keizer

Colinvanhoek
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:45

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Colinvanhoek »

Beste Eva,

Mag ik vragen waarom je met iedereen contact wil en wat je doel hiervan is? Alvast bedankt!

Groetjes

Ricochan
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2009 13:53

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Ricochan »

Ik ben ook al 3 maanden bezig om mijn geld van Sky Europe terug te krijgen(van ene door hun gecancelde flight- 2 personen), eerst werd er netjes gereageerd met de mededling dat het geld binnen een maand overgemaakt zou worden, daarna werd mij ook meedegeddeld dat ik naar [email protected] moest mailen maar daar krijg ik ook geen antwoord/reply van, en ik wacht nu al 3 maanden op mijn geld en ik dacht laat ik eens gaan googelen en tot mijn verbazing lees ik dit topic en zo te zien kunnen we dus fluiten naar onze centen...

Misschien iets voor het programma opgelicht ?


Hoe kunnen we dit gaan aanpakken?

Nooit meer vakantieleed?
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2009 13:08

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Nooit meer vakantieleed? »

Beste Ricochan,

Ik ben erg benieuwd naar je verhaal. Zou je een mail kunnen sturen naar [email protected]?

Dank u,

mvg Eva de Keizer

Simone Pijfers
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2009 21:23

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Simone Pijfers »

Hi, Ik zou ook wel graag willen weten wat Eva gaat doen met de informatie. Kan je dat nog even laten weten Eva?

Ik heb inmiddels TRos Radar ook een mail gestuurd met de vraag of dit misschien een leuk onderwerp is voor een uitzending. Ik heb het verhaal uitgelegd met volgende achterliggende gedachte; In 2007 heeft de reclame code commissie geoordeeld dat oa reisorganisatie Skyeurope de Code Reisaanbiedingen
heeft geschonden.
Dit was in verband met de klacht dat Skyeurope niet geheel duidelijk was omtrent de prijs die de consument zou
moeten betalen voor de vlucht.
Deze code beoogt echter ook een einde te maken aan 'lokkertjes', mooie reizen tegen lage prijzen die in de praktijk
niet te boeken zijn.
Ik ben bang dat ze zich hier toch echt wel schuldig aan maken. Ze geven nu weliswaar de correcte prijs aan maar
cancellen de vlucht weer vlak voor vertrek. Dit lijkt me ook een lokkertje. Uiteindelijk maken ze het aanbod niet waar
en kan je alleen mee op incourante tijden. Verder zal ik binnenkort ook mijn rechtsbijstandsverzekering bellen....ik zal jullie op de hoogte houden.

patrickdev
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:02

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door patrickdev »

Hallo Sky Europe reizigers,

Zojuist de website luchtvaartnieuws.nl eens geraadpleegd. Helaas blijkt dat deze maatschappij in geldnood verkeert en uitstel van betaling heeft gekregen van een investeringsmaatschappij. Je kan dit bericht nalezen in de rubriek "Nieuws". Voor de zekerheid heb ik het hieronder ook maar even geplaatst.

Conclusie : kleine kans dat geld wordt gerestitueerd. Jammer, het is verder een goede airline.

Geldschieter geeft SkyEurope maand uitstel van betaling

18-05-2009

WENEN - Het investeringsbedrijf York Global Finance heeft een betalingstermijn voor het noodlijdende SkyEurope met een maand verlengd. SkyEurope moest uiterlijk op vrijdag 15 mei een bedrag overmaken van 25 miljoen euro, maar slaagde daar niet in. York, dat aandeelhouder van de prijsvechter is, heeft zich bereid getoond te willen wachten tot 15 juni.


Het geleende bedrag bestaat uit een som van vijftien miljoen euro dat SkyEurope in december 2007 kreeg bijgeschreven en een bedrag van tien miljoen euro dat in september 2008 werd geleend.

SkyEurope verkeert al geruime tijd in financiële problemen. Daardoor heeft de beursgenoteerde maatschappij de publicatie van het jaarresultaat over 2008 al vijf keer opgeschort. Het rapport over het financiële jaar dat voor SkyEurope in september 2008 eindigde, zou eigenlijk op 30 januari van dit jaar worden vrijgegeven. Dat gebeurde niet, waarna de budgetmaatschappij vier andere publicatiedata eveneens niet haalde.

Volgens SkyEurope zetten accounts in de komende weken toch nog een handtekening onder het verslag, zodat het rapport op 15 juni kan worden gepubliceerd.

Van onze redactie

Gesloten