LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Crosstrainer verkoop in maarssen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ter3

Crosstrainer verkoop in maarssen

Ongelezen bericht door ter3 »

In oktober heb ik via een advertentie op marktplaats een crosstrainer gekocht. Ze adverteerden met een unieke verkoopdag en goedkope modellen. Bij aankomst bleek het gewenste model niet beschikbaar maar hadden ze wel een alternatief. Deze zou in de winkel 1200 kosten, en daar voor 600 verkrijgbaar zijn. het voelde als een prima apparaat en toen heb ik deze maar gekocht. Bij thuiskomst heb ik het type nummer gegoogled en toen kreeg ik 2 hits in china. De stelling dat het model 1200 euro in de winkel was is dus gewoon verzonnen.

Maar het ergste was dat de pin na 7 weken afbrak. Sindsdien ben ik bezig om een vervangend onderdeel te krijgen maar ondanks vele beloftes en smoesjes heb ik nu, vier maanden later, nog geen steek verder.

Sailant detail is dat er al meerdere topics waren over dit bedrijf op fora als fitnessforum en marktplaatsoplichting. Echter zijn deze verwijderd en de admins vertelden mij dat dit was omdat ze bedreigd waren door de mensen van dit bedrijf.

Heeft iemand anders ervaring met deze mensen/ tips om mijn crosstrainer te reparen, of heeft dat helemaal geen zin omdat het een waardeloos apparaat is?

Extra info: ze adverteren met titels als:
SPOED! 800x crosstrainer (Kettler-Infiniti etc) 85%KORTING!!
EXTREME crosstrainer (kettler) SPOEDVERKOOP! Alles Moet Weg!
LEEGVERKOOP! 500x crosstrainers Alle TOPMERKEN Moet Snel Weg

Ze zaten eerst aan de keulschevaart in maarssen en nu zijn ze verplaatst naar de Nijverheidsweg 2 in Maarssen. Het is dezelfde adverteerder want het telefoonnummer en de apparaten die zogenaamd aangeboden worden zijn hetzelfde gebleven.

DutchPlayer

Re: Crosstrainer verkoop in maarssen

Ongelezen bericht door DutchPlayer »

Eindelijk iemand met een soort gelijke ervaring bij Fitness Verkoop Maarssen gevonden, ben ook bang dat er meerdere zullen volgen.

Maar goed ik ook een Crosstrainer aangeschaft 2 weken geleden, eentje van C&T Sports. Ik had idd ook de advertentie van Family Sports/Fitness Verkoop Maarssen gevonden op marktplaats en zag er aantrekkelijk uit.

Dus ik met vriendin naar Maarssen in het weekend. In eerste instantie kwam ik voor een Kettler, 1 van de twee verkopers laat mij de crosstrainer zien en zegt ga der maar eens op staan. Voelde beetje gammel aan, dus hij zegt stap nu eens op die er naast staat. Okay die voelde zeer stabiel en fijn aan. Merk voor mij onbekend C&T Sports, maar goed het merk zegt ook niet altijd alles.

Ik kwam die dag alleen kijken, die Kettler was iets van 250,- en de C&T met Ergocomputer voor 330,-. Volgende dag zou ik terug komen, zo gezegd zo gedaan.

Tja, ik heb verder geen verstand van fitness apparatuur dus geloof ik het allemaal wel wat mij verteld word. Moet toch een beetje kunnen vetrouwen op de mensheid.

Nou die zaterdag avond nog effe gecheckt op internet, was niet zoveel te vinden over C&T Sports, dus ook geen slechte berichten. Maar goed vond het niet zo prettig ivm garantie een onbekend merk te nemen.

Dus had nog wat andere types opgeschreven die Familiy Sports ook zouden verkopen, wij die zondag terug en leg het verhaal nog eens voor. Verkoper meld mij dat die modellen al uitverkocht waren, ik leg uit dat ik het risico niet wil nemen met een onbekend merk ivm als je na 2 jaar bijv een onderdeel moet hebben.

Verkoper melde mij dat Het met Kettler en Infiniti ook niet meer goed gaat en dat Infiniti alleen nog door Helisport verkocht werd. Onderdelen voor C&T Sports zou achteraf geen probleem moeten zijn. Tja wat moet je dan zeggen als leek.

Okay ik heb de crosstrainer nu zo'n 2 weken staan, gebruik em dagelijks minimaal 30 minuten tot een uur.

Nadat ik de crosstrainer eindelijk inelkaar had gezet met de nogal onduidelijke handleiding werkte hij idd zeer stabiel/zoals in de winkel. Viel mij wel op dat er nogal speling zat op het deel waar de handvaten op draaien. Maar verder merkte je daar niks van.

Nu zijn er ringetjes afgebroken en de crosstrainer heeft nu nog meer speling, boven en onder. Op deze manier functioneerd het apparaat niet meer prettig.

Als ik de reaktie hierboven zo lees, hoe ik ook niet de moeite te doen om die gasten te gaan bellen.

Ik heb verder ook nog lopen googlen en kwam de modellen van C&T Sports idd tegen op chineese websites waar je idd containers van die crosstrainers kan bestellen voor zo'n 100 USD.

Maar goed beetje vreemde manier van handelen bij Family Sports/ Fitness Verkoop Maarssen.

Ik heb een beetje het idee dat ze adverteren met bekende merken, deze niet op voorraad hebben en dan chinese rommel in dit geval aansmeren aan mensen die er verder geen verstand van hebben.

Zeer jammer dat mensen zo hun geld durven te verdienen, BAH/ om te kotsen toch! :evil:

ter3

Op dit forum staan ze ook al niet al te goed bekend.
http://www.fitnessforum.nl/forum/index. ... topic=6332

DutchPlayer

Klopt die had ik idd ook gevonden, alleen begrijp ik niet waarom die andere reakties gewist zijn. Maar goed dat doet er verder niet meer toe.

Nou ik hoop dat mensen die een crosstrainer zoeken dit eerst lezen zodat ze hem lekker ergens anders gaan kopen.

BUF

Ongelezen bericht door BUF »

In die "discussie" kwam ik erachter dat er een aantal personen waren die onder meerdere namen de discussie probeerden te beinvloeden. Persoonlijk vind ik het ondanks dat toch wel jammer dat die "discussie" verwijderd is (weet niet wie dat gedaan heeft) want ik had er een hoop tips in geplaatst.

Algemeen: kopen kan morgen toch ook nog? En: gegevens zoeken over die toestellen, dat doe je toch VOORAF en niet naderhand?

mvg,

Buf alias HavanA (moderator fitnessforum)

ter3

Algemeen: kopen kan morgen toch ook nog? En: gegevens zoeken over die toestellen, dat doe je toch VOORAF en niet naderhand?
Doordat ze adverteren met "alleen vandaag/dit weekend" wordt er een tijdsdruk element toegevoegd waardoor mensen toch sneller toehappen.
Verder had ik helemaal uitgezocht wat ik wilde hebben, maar het model waarvoor ik kwam was "uitverkocht" en om het nieuwe model te gaan googlen was door de bovengenoemde "tijdsdruk"geen tijd mogelijkheid meer voor.
Ik had wel het bedrijf gegoogled maar daar vond ik ook neits op, mede doordat ze onder verschillende namen (Venezia/Family sports/fitness nederland) opereren. Door middel van dit topic weten mensen in de toekomst wellicht waar ze aan beginnen.

BUF

Ongelezen bericht door BUF »

Maar wat is nou het ergste wat jou kan overkomen als je in die situatie NIET koopt?

Die tijdsdrukfactor is zo'n beetje de oudste verkooptruc die er bestaat. Het werkt nog steeds.

DutchPlayer

Ja ik begrijp Ter3 wel een beetje, Ik kwam zelf niet uit de buurt van Maarssen en je bent daar om een crosstrainer te kopen.

Waarvoor je komt is er niet maar een ander model die aanbevolen word door de verkoper voelt ook als een prima apparaat aan. Leuk praatje erbij, tja als leek ga je daar gewoon sneller voor.

Het is gewoon jammer dat je overal eerst een studie van moet maken om aankoop te doen anders word je idd makelijk om de tuin geleid jammer genoeg.

Ter3 kan je niet langs gaan in Maarssen, ik heb gisteren 3 keer gebeld ivm mijn afgebroken ringtjes. Er werd mij verteld dat ik langs kon komen om ze op te halen, vreemd genoeg konden ze niet opgestuurd worden. Anders iets van de rechtsbijstand informeren van wat te doen.

En check eens de PowerPeak Crosstrainers, ik heb daar een crosstrainer gevonden die voor 90% op mijn model lijkt. Misschien hebben ze die van jou ook en kan je maybe via hun een nieuwe as regelen. Die chineese crosstrainers worden namelijk door/onder verschillende merken verkocht.

ter3

Na bijna vijf maanden is mijn probleem eindelijk verholpen. Ik ben langs geweest bij de desbetreffende zaak en daar een vervangend onderdeel gekregen.
De eigenaar van het bedrijf kwam met het verhaal dat hij vroeger samenwerkte met iemand anders en dat met name zijn producten van slechte kwaliteit zijn. Hij zou nu bezig zijn om de problemen van het andere bedrijf op te lossen.
Goed, mijn crosstrainer doet het voor nu weer.

Martin1111

Ongelezen bericht door Martin1111 »

Koop absoluut niets in Maarssen of Nieuwegein bij deze 'handelaar'.
Hij lokt je met alle gerenomeerde merknamen voor te goedkope prijzen naar zijn toko maar heeft er niet EEN van staan.

De truuk is simpel eenmaal daar krijg je het advies om een ander merk te kopen,(met een smoes dat dat merk net zo goed of beter is dan een gerenomeerd merk) dit "merk" is een crostrainer of bv hometrainer
van de allerlaagste kwaliteit uit China.

In China besteld hij containers vol van de apparaten voor nog geen 30 euro per stuk (inclusief een eigen merknaam naar keuze zoals Prosports ) die hij vervolgens hier alszijnde 'eersteklas apparatuur verkoopt'voor belachelijk hoge prijzen van bv 600 euro.

Je wordt volledig op het verkeerde been gezet van het moment dat je op een van de vele tientallen advertenties op Marktplaats van hem aanloopt.
Hij zoekt vooral klanten die nog weinig informatie en kennis hebben opgedaan over wat goede apparatuur is en nog veel wijs te maken is.

Trap er niet in !

Gesloten