LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dj darren
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:11

manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dj darren »

hallo mijn naam is jan ik wil even wat kwijt over leen bakker te vlaardingen 17 december hebben wij 2 buro stoelen gekocht bij leen bakker in vlaardingen maar na een poosje gingen de ringen scheuren van de gasveer. dus wat doe je dan de bon opzoeken en terug naar leen bakker om ze om te ruilen voor nieuwe maar niets is minder waar de assistent manger zei dat ie wel nieuwe gasveeren zou bestellen maar daar namen wij geen genoegen mee omdat wij nieuwe stoelen wilde hebben want ga je de gasveeren vernieuwen krijg je ruimte op je stoel omdat het al is ingesleten dat is mijn ervaring dus vroegen we om nieuwe maar de assistent manger bleef er bij dat ie er nieuwe gasveeren in wou zetten nee zei ik we willen nieuwe buro stoelen.de assistent manger maakte ondertussen een klacht aan op de pc van het probleem en kon wel 2 weken duren voor dat we daar antwoord op zouden krijgen dus ik werd een beetje boos en zei ik wil nu 2 nieuwe stoelen wilde hebben en zei als je jezelf niet pakt haal ik ze zelf op en loop er zo mee weg moet je doen zei de assistent manger bel ik de politie ik zei dat hoeft niet dat doet mijn vriendin wel en deed dat ook en de politie kwam ook had de assistent manger een puiste kop genoemd en zei tegen hem vriend krijg ik mijn stoelen nu of niet hij zei ik ben je vriend niet zei dat is maar goed ook want anders had ik je met je kop door het scherm van je pc geduwt uit eindelijk heeft ie wel nieuwe stoelen gegeven en tegen de agente gezegt als meneer rustig was gebleven had hij zo de stoelen mee gekregen terwijl ik al 3 had gevraagt om nieuwe stoelen maar al met al heeft de assistent manger aangifte gedaan omdat hij zich bedreigt voelde dus mag ik even op 8 mei 2009 even op het politie buro komen dus jullie begrijpen wel dat wij niets meer kopen bij leen bakker in vlaardingen en zijn daar meer spullen kapot dan heel ook de wandklokken lagen allemaal stuk in de schappen dus kan je nagaan.
jan

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door ik77 »

als ik jouw verhaal zo lees, kan ik me voorstellen dat hij zich bedreigd voelde. En vind ik de aangifte niet meer dan terecht.
Ik had die nieuwe stoelen dus nooit meteen meegegeven zonder eerst te onderzoeken hoe ze kapot zijn gegaan...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik zou ook aangifte gedaan hebben. Je bent een opvliegend een ventje.

dj darren
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:11

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dj darren »

had hem al 3 keer gevraagt voor nieuwe stoelen en als ik het niet vertrouwt en heb garantie op de stoelen dan wil ik nieuwe zo is het in de wet geregeld plus dat ie manger met de politie erbij wel nieuwe stoelen wou geven dus puur gelul wat je daar zegt dat ie terecht een aanklacht heeft ingedient je ben zeker een leen bakker fan

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door hyama »

weet niet wat een manger is :lol: maar weet wel dat je een beetje asociaal ben,dit kan echt niet wat je doet.
En leen bakker staat in zijn recht om er eerst gasveren in te doen.ze moeten eerst de gelegenheid hebben om het te maken.

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door ik77 »

zo is het bij wet niet geregeld dj darren, bij wet mag de leverancier het artikel ook repareren (iig de eerste keer) en is hij zeker niet verplicht om meteen een nieuwe mee te geven.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door sjoegel »

Klopt. Ze hoeven geen nieuwe stoelen te geven. Zou ik zeker al niet doen als er z'on opvliegende aso de winkel in komt.

dj darren
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:11

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dj darren »

laat ik even voor op stellen ten eerste ben ik geen asso en die maneger was al een zaggie maar waarom geeft ie wel nieuwe buro stoelen met de politie erbij en niet toen ik er 3 keer om vroeg

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door ronald g »

@ dj darren, jij geen aso dacht het wel. Gezien je spelling, weinig scholing ook. Met een klacht terug naar Leen Bakker, gaat even niet naar je zin en dan stennis schoppen, bedreiging van personeel en zo meer. Zelfs zo bedreigend dat oom agent moet bemiddelen. In iedere winkel geldt nog steeds een regel "de klant is koning mits hij zich zo gedraagt " Ik zou je nog niet eens in een kringloop winkel tegen willen komen. Jij schopt nog stennis over een tigste hands kopje.

dj darren
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:11

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dj darren »

daar heb jij zeker je inrichting gekocht bij de kringloop winkel heb het hier wel over stoelen van 80 euro per stuk en dat is geen kattepis gezien dat we 2 van die buro stoelen hebben is voor jou misschien niet veel geld maar voor mij wel ik hou er verder over op we hebben wat we willen en ben het er alleen niet mee eens dat die maneger aangifte heeft gedaan terwijl we zelf de politie hebben gebeld

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dhc »

Zijn we in dit topic plotseling de leestekens vergeten?
Even een reminder: dat werd vroeger op school geleerd, gebruik van komma's, hoofdletters en punten.......

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dhc »

@dj darren:

Voordat je hier een onleesbaar stuk bagger plaatst, zou ik me eerst maar eens verdiepen in het consumentenrecht. Daar heb je, je stuk bagger lezend, totaal geen verstand van.
En dan op agressieve toon nieuwe stoelen eisen, en als je die niet krijgt iemand wel even met zijn hoofd door de PC duwen?
Als ik die agent was geweest ging je bij mij met je handen op je rug de winkel uit!
Dan zal ik je hier even kort uitleggen hoe het consmentenrecht in elkaar steekt:

De eerste zes maanden na aankoop van een product heeft U recht op kostenloos herstel, vervanging of geld terug.
De winkelier mag een product DRIE maal laten herstellen en als dat niet lukt heeft U recht op vervanging door een gelijkwaardig product of geld terug.

Dus jouw eis om ter plekke nieuwe stoelen te eisen slaat nergens op...

Ik mag hopen dat de rechter je even flink "naar rechts richt"!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door ronald g »

@dj darren, whats in a name? Om maar in jou spelling te blijven, de maneger had alle reden. Als ik die manager was had ik ook een winkel verbod bedongen. Want klanten zoals jou zou ik niet meer willen zien. En nee ik koop ook bij Leen bakker en als er al iets niet klopt blijf ik aardig en waarempel alles wordt op een vriendelijke manier opgelost. M.a.w. ik hoef niet te stelen, want dat was het bij jou in eerste aanleg toch. Je bent met je manier van handelen, ver heel ver over de scheef gegaan. En nu ga je nog klagen ook. Je bent gewoonweg een zielig persoontje. Bah.

dj darren
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:11

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dj darren »

ten eerste ben ik geen dief.
ten tweede de stoelen zijn netjes betaald, maar zijn binnen de garantie stuk gegaan.
ten derde kwam ik heel rustig binnen, en heb netjes de klacht voorgelegt maar werd al gauw afgekapt. dus ja boontje komt om zijn loontje. maar dat wil niet zeggen dat ik een aso ben, laat staan een dief. en ga zeker geen 3 weken op een antwoord zitten wachten, van het hoofdkantoor van leen bakker wanneer de stoelen dan eventueel klaar zouden zijn. had ze op dat moment gewoon nodig.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door Ulbe »

U voelt natuurlijk wel aan dat die stoelen allemaal China troep is!,

Een stoel die gemaakt is van kwaliteits onderdelen kan gemakklijk 20 jaar mee, en de gasveer kan nog ouder worden, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan,

De stoelen die u gekocht had was zeer waarschijnlijk rommel van een paar tientjes per stuk,

De gasveer ging stuk, de ringen scheurden omdat er te veel speling op de veer zit, en dat is niet alleen met uw stoel maar met al die nieuwe stoelen!,

Als de gasveer van de dezelfde productie serie zijn, staat u over een paar maanden weer met de stoelen onder de arm met gescheurde ringen in de gasveer!, de afwerking van de veer is dermate slecht dat er te veel speling op de veer blijft, en daar zijn die ringen het slachtoffer van, deze ringen zijn vaak gemaakt van dun kunstof dat gemakkelijk breekt,

Het blijft troep, maar geschikt voor thuisgebruik, en na een jaar of vijf staan ze bij het grof vuil, dan is de boel stuk!,

Vaak is het leer of stof kapot gegaan, of de gasveer wil niet meer naar boven, of wanneer u zitten gaat zakt de veer helemaal naar beneden zodat u nog maar net over uw bureau heen kan zien!, :wink:

Een nieuwe veer is vaak niet te krijgen of deze is duurder dan een nieuwe stoel zelf!, m.a.w. U slaat de stoel aan spanen en slaat hem het asvat in, en u kan weer investeren in een nieuwe stoel!. :(

Ik heb deze stoelen al veel bij het grofvuil zien staan, ik wordt er niet vrolijk van, het is lagelonenlanden rommel, :(

Het kost niks maar het is ook niks, een vrolijkere reactie kan ik er dan ook niet op geven, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Laatst gewijzigd door Ulbe op 28 apr 2009 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dhc »

dus ja boontje komt om zijn loontje. maar dat wil niet zeggen dat ik een aso ben,
Nou.....? Erg kort lontje dan?



[/quote]had ze op dat moment gewoon nodig
Kan wel zijn, je hebt je simpelweg aan de wet te houden en die zegt dat je geen enkel recht hebt om ter plekke vervanging te eisen.

dj darren
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:11

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door dj darren »

natuurlijk u heeft helemaal gelijk,maar waar het mij omgaat is dat ik het niet al te breed heb en met mij vele mensen tegenwoordig.
het is voor deze mensen misschien een peulenschil maar voor mij twee weken te eten en daar gaat het mij om,
en dan de mensen die tegenwoordig hier bij leen bakker werken,
die lopen al met een gezicht van ga toch weg man ,kijk als ze het niet naar der zin hebben daar moeten ze naar ander werk uit kijken ze zijn jong genoeg,
wij hebben de leeftijd dat we het niet meer kunnen,dus moeten het doen met wat we hebben.
dat wil echter niet zeggen dat we stelen of een aso zijn,nogmaals het is voor ons heel wat geld en zouden op zijn minst toch een nette afhandeling mogen verwachten maar dat is hier bij het filiaal vn leen bakker ver te zoeken, in vlaardingen.

Paradiso
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2008 19:37

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door Paradiso »

Oh ja, dus zij moeten fatsoenlijk doen en jij moet je gelijk halen op een onfatsoenlijke manier?!

Als ik zo'n figuur als jij in m'n winkel heb, is de rest van de dag (misschien wel van de week) voor mij verpest. En dan ligt het niet aan mij kan ik je vertellen! Je zou jezelf eens op film terug moeten zien. Ik denk dat je je de haren uit de kop zou schamen!

Dat je het misschien niet breed hebt, doet totaal niet ter zake! Er wordt je een oplossing aangereikt, maar nee, het moet zoals jij het wilt! En gebeurt dat niet, dan sta je als een klein kind te mekkeren (alleen dan met andere woorden). Triest geval ben je!

16again
Berichten: 16157
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door 16again »

bij wet mag de leverancier het artikel ook repareren (iig de eerste keer) en is hij zeker niet verplicht om meteen een nieuwe mee te geven.
Dat is volgens mij onjuist!
Volgens de wet consumentenkoop heeft de consument de eerste 6 maanden het recht op gratis reparatie of vervanging, echter de keuze hiertussen is aan de consument, niet aan de winkel!
(Zelfs de CBW voorwaarden zijn onredelijk bezwarend op dit punt)

De koper heeft dus geen recht op aankoopbedrag terug. (uitzondering hierop is als vervanging of reparatie uitblijft)

Topic starter had dus direct nieuwe stoelen mee moeten krijgen. Hij kreeg zijn recht echter niet, zijn daarop volgende acties keur ik af

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: manger dient aanklacht in bij de politie tegen mij

Ongelezen bericht door ronald g »

Als topic starter zich normaal had gedragen was het allang opgelost, maar nee hij koos zijn eigen optie. En dat verdiende geen schoonheidsprijs. De verkoper moet altijd in de gelegenheid gesteld worden een expertise uit te voeren over de ontstane gebreken, aan de hand daarvan is hem de keuze vervangen of herstellen. Deze keuze is hem door handelen van topicstarter ontnomen tel daar het agressieve gedrag bij op, tja logisch dat die de tent uit geschopt wordt.

Gesloten