LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medicijn SEROQUEL!!!!!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
maria123
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jun 2008 10:04

medicijn SEROQUEL!!!!!!

Ongelezen bericht door maria123 »

Het medicijn Seroquel wordt vaak gebruikt bij de behandeling van schizofrenie en bij manische periodes. Tegen de fabrikant van Seroquel, AstraZeneca, lopen in de VS rechtszaken omdat gebruikers ernstige bijwerkingen zouden ondervinden.

Het gaat dan vooral om het ontwikkelen van diabetes. AstraZeneca zou informatie over deze ernstige bijwerkingen hebben achtergehouden.

In Nederland is het medicijn goedgekeurd door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. In Netwerk een reportage over de Nederlandse toelating en over de Amerikaanse slachtoffers van het medicijn. :evil:

Schandalig. Buiten de banken, verzekeringsmaatschappijen en al het andere kun je college beoordeling van geneesmiddelen niet vertrouwen en dit alleen maar om geld. Dus mensen kijk uit als je deze medicijnen slikt ga naar je behandelende arts en zorg dat je met een ander middel kan verder gaan. Maar natuurlijk eerst goed uitzoeken welk middel dan de minste bijwerkingen heeft . Of je die informatie kan vertrouwen is natuurlijk ook niet zeker gezien de slordige onverantwoorde werkwijze van College. Echter alles beter dan dit middel hiervan weet je zeker dat het mis kan gaan.
Kijk online naar uitzending Netwerk van 8 april 2009.

Succces

Zeg maar Hans
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 19:31

Re: medicijn SEROQUEL!!!!!!

Ongelezen bericht door Zeg maar Hans »

Ik heb dit medicijn een jaar geslikt, vanaf mijn 21e tot 22e.
2 jaar daarrna is bij mij diabetes geconstateerd.

Na de uitzending van Netwerk gezien te hebben vind ik dat ik iets moet doen maar weet niet precies hoe en weet niet wat.

Ik ben kwaad op Astra, kwaad op het CBG. Hoe hebben ze zoiets kunnen doen ten koste van mensenlevens?
Iemand enig idee hoe ik mijn recht kan halen?

Ik weet, dit is geen Amerika, maar vind dat noch Astra, noch het CBG hier ongestraft mee weg mag komen.

Groet

maria123
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jun 2008 10:04

Re: medicijn SEROQUEL!!!!!!

Ongelezen bericht door maria123 »

Het is echt erg te vernemen dat jij de dupe al bent geworden. Ik denk dat klachten brief een begin kan zijn verder hoop ik dat er andere op dit forum die hier meer verstand van hebben jou kunnen helpen.

Ik wens jou veel sterkte en succes.

Luka78nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:23

Re: medicijn SEROQUEL!!!!!!

Ongelezen bericht door Luka78nl »

Wow, hier schrik ik echt van! Hoewel die onethische praktijken me allang niet meer verbazen... Ik heb het 1 dag gebruikt, flipte en heb het middel afgezworen.

Gesloten