LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FRAUDE MET MIJN REKENING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
juliaaa87

FRAUDE MET MIJN REKENING

Ongelezen bericht door juliaaa87 »

Jongeren OPGELET ! wees niet zo dom en stom zoals mij dit kost me 8 jaar van mij leven, ik ben door een mooi verhaaltje van een vriend in een hele zaak van fraude ingeluisd .. Meneer kwam met een verhaaltje dat hij rood stond op zijn bankrekening waardoor hij vroeg geld op mijn rekening te storten het ging om 15.000 euro ik hem vragen hoe kom je aan zoveel geld.? Jaa ik heb geld geinvesteerd in mijn oom zijn bedrijf en hoort het over te boeken naar een rekening dus ik hem vertrouwen het verhaaltje klonk heel mooi. Het bleek dus geen 15.000 te zijn maar 25.000 en ook nog fraude geprobeerd om geld te overboeken naar mijn rekening vanuit blijkbaar een vreemde ! .Uiteindelijk werd mijn pas ingeslikt en sinds dien begon de hel voor mij en meneer is nergens te vinden ! Hij heeft dus fraude gepleegt het enige wat ik gedaan heb is mijn rekening nummer gegeven me voorletters en achternaam voor de rest niks. Nu sta ik geregistreerd als fraudeur terwijl ik hier niks mee te maken had en niet wist dat dit zoveel ellende met zich mee bracht. En de bank die heeft nu alles verbroken en kan dus nu 8 jaar lang geen bank meer hebben geen rekening helemaal niks. Dit is dus echt balen me advocaat heeft brieven gestuurd voor me dat ik onschuldig bent maarjaa een zaak van de bank win je niet 1,2,3 in de wet staat niet je rekening zomaar geven. Maarjaa als je het niet verwacht dat dit ooit gebeurde .. Nu kan ik helemaal niks ik wil mensen hier op antanderen of het nou Familie goeie kennise vrienden NOOIT DOEN ! is een DURE LES geweest.

Groetjes Juliaaa

ikmirjam

Re: FRAUDE MET MIJN REKENING

Ongelezen bericht door ikmirjam »

En wat is nu het verhaal???? Heb je nu 25.000 euro gekregen??? :lol:
Dan is er toch niks aan de hand zou je denken....Tss, wees duidelijk en vertel wat er nu werkelijk gebeurd is...Van dit verhaal snapt niemand iets.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

ongeren OPGELET ! wees niet zo dom en stom zoals mij dit kost me 8 jaar van mij leven, ik ben door een mooi verhaaltje van een vriend in een hele zaak van fraude ingeluisd .. Meneer kwam met een verhaaltje dat hij rood stond op zijn bankrekening waardoor hij vroeg geld op mijn rekening te storten het ging om 15.000 euro ik hem vragen hoe kom je aan zoveel geld.? Jaa ik heb geld geinvesteerd in mijn oom zijn bedrijf en hoort het over te boeken naar een rekening dus ik hem vertrouwen het verhaaltje klonk heel mooi. Het bleek dus geen 15.000 te zijn maar 25.000 en ook nog fraude geprobeerd om geld te overboeken naar mijn rekening vanuit blijkbaar een vreemde !
Wat heeft dit te maken met banken?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele criminelen willen graag een legaal nummer lenen en daar geld storten en opnemen.
Meestal ook de pinpas nodig... dus.... die 25.000 is door criminelen vermoedelijk weer opgenomen of wegens fraude weer terug gehaald door bank.
Soms sluiten ze een lening en vragen het geld contant.
Dan blijft het slachtoffer met de schuld zitten.

Iedereen kan een rekening openen behalve criminelen en daarom misbruiken ze U.
Geloof nooit zomaar een mooi verhaal want sprookjes horen in de Efteling.

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Dit is een bekende truc, die meestal door nigerianen wordt uitgevoerd.
Je geeft je bankgegevens, zij storten het bedrag en halen het er gelijk weer af.
De belastingdienst komt dna bij jou aankloppen om vermogenbelasting te eisen en de criminelen hebben hun geld witgewassen.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Zoek maar eens met google op 419 fraude, daar komen veel varianten op deze truc voorbij.

Vr. Gr. Hans.

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Topic opener is waarschijnlijk vergeten bij te zetten dat ze niet is ingeluist maar ook een vergoeding heeft gekregen om zijn rekening te mogen gebruiken. Ze beloven meestal een kleine vergoeding om z'n rekening te mogen gebruiken. Dus topic opener is niet helemaal heilig in dit verhaal. En dit verhaal is wel redelijk bekend dat mensen niet zomaar gebruik kunnen maken of laten maken van je rekening.

Het 419 nigeria verhaal is een ander verhaal, maar daar moet je dus geld overmaken naar een rekening van een nigeriaan om de administratiekosten te betalen om zo je prijs / vergoeding te kunnen ontvangen. Gebruik maken van je bankrekeing is meestal om zwart geld zodoende ook wit te kunnen wassen.

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

beste juliaaaaa

ik kan me voorstellen dat je nu echt in de penarie zit...
idd dit soort tructjes verwacht je niet van een vriend!
ik zeg altijd,ik zou nooit dat soort dingen doen en bv geen dingen even meenemen voor een kennis naar het buitenland,maar waarschijnlijk ben je zo bespeeld dat je goedheid dacht nou ja okee...ja en stom ...ja dat is achteraf...wat ik zei ik zeg dus altijd ik doe het niet,maar stel dat mijn broer ermee komt..?kan het ook fout gaan...het is zo moeilijk..
beschuldigingen zijn nu niet echt op zijn plek.
je kan je geld nergens op laten storten net zo lang tot alles weer geregeld is en moet je de advocaat zelf betalen ,of verdien je misschien gelukkig zo weinig dat je hem krijgt??onvermogen?
hoop het voor je want dat is ook een dure zaak...
en de politie doet ook niks zeker,?kunnen weer niks?

meis ik hoop voor je dat het snel in orde komt...en wordt dan maar paranoide dat is tegenwoordig in deze tijd wel nodig!

mvg marieke

Mama81

Ongelezen bericht door Mama81 »

Dus Juliaaa87

je wilt zeggen dat je 8 jaar geen bankrekening kan openen?
Is dat jou verteld en door wie?

Ik heb dit ook mee gemaakt in 2002 (was mijn zus)
dit is nu ook 8jr geleden
en ik kan nog steeds geen rekening openen bij geen enkele bank.
Ik gebruik nu het pasje van mij dochter waar ik mijn salaris
op kan laten storten bla bla bla.

Toch heb ik liever 1 voor me zelf

Gr
mama81

woudenberg14

Ongelezen bericht door woudenberg14 »

Ik ken dit verhaal bij mij ook gebeurt op de zelfde manier.

Ben op dit moment nog steeds bezig met het rechtzetten er van. Tis me wel gelukt van de zwarte lijst af te komen. Heb ik om gevraagt bij de bank en die hebben dat gewoon gedaan, waarschrijnlijk omdat ze geen bewijs hebben. Ik zit gewoon bij me oude bank weer. Niet de bank waar het is gebeurd!! Die hoef ik niet meer... Ik heb nog recht tegenover een oplichter gezeten die vroeg of ik voor hem een rekening wou openen om mijn naam haha wat denkt ie zelf!! Met zijn mooie praatjes.

ben1980

Ongelezen bericht door ben1980 »

bij een vriendin is het ook gebeurd ze is er ook ingetrapt vroeg me alleen af hoe woudenberg14 van die lijst afgekomen is ? heb je ook tips?

groetjes

Gesloten