LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lycos overgang naar Strato

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door hola_01 »

Hmm, ben blijkbaar 1 van de weinige die geen klachten heeft tot nu toe.... Heb 9 domeinen verhuisd

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door BBCS »

Hmm, ben blijkbaar 1 van de weinige die geen klachten heeft tot nu toe.... Heb 9 domeinen verhuisd
Als je dat zelf actief gedaan hebt, dan heb je geluk.

Een klant van mij was ook bij Lycos.
En toen het overgezet was, kon ik niet meer bij de oude mail en de oude site.
Strato heeft alleen de domeinnaam overgezet en niet de gehele site met de mail.
De klant nam met mij contact op toen de boel was overgezet en dat de site niet meer bereikbaar was.

Tja, toen kon ik geen backups meer maken van de mail en de databases op de servers van Lycos.
Lycos was zo slim geweest om gelijk de wachtwoorden ongeldig te maken.

atfreds
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 18:05

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door atfreds »

En maar zitten wachten tot ze mijn webshop van Lycos overzetten naar STRATO. Twee keer gebeld met een service nummer van STRATO, wat nu niet meer bereikbaar is. Krijg je een of andere zielige indiër in onverstaanbaar Engels, die zijn personlijke problemen belangrijker vind dan het migreren van mijn webshop. En mij verteld dat ik het zelf moet doen. Wat overigen niet een kan om dat je niet bij je webshop kan komen bij Lycos. ik heb nu wel webruimte bij STRATO maar mijn shop is nergens te vinden, waarschijnlijk nog onder weg in de migratie.

2 maanden geen transacties meer gehad in mijn winkel. Weet je wat ik aan inkomsten misloop.

Conclusie: een goed draaiende webshop naar de kl-ote, niet meer bij je gegevens kunnen.

Heel tries, als .............. had ik het nooit gemigreerd naar STRATO.

heeft iemand al een oplossing gekregen in dit verhaal. Laat me het even weten.

Fred

Leidje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2009 10:18

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Leidje »

Ik heb per afgelopen december mn abonnement opgezegd en meteen voor STRATO gekozen, dit is gelukkig allemaal goed gegaan! :D
Alleen heb ik nog niets teruggezien van een heel jaar abonnementsgeld... :roll:
Is er iemand die alreeds zn geld heeft terugontvangen??

grrrrrrrroet L 8)

_blixi_
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2009 01:06

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door _blixi_ »

ook ik ben van lycos naar strato gegaan, maar website nog steeds offline. Het verhuizen van mijn domein naam ging verkeerd en is nog steeds niet gebeurt.

Nu ik hier zoveel klachten zie, denk dat ik toch de boel maar naar een ander ga overbrengen.

Betaald voor jan met de korte achternaam dus, helaas

groet blixi

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Dutchy »

Ik heb in december gebruik gemaakt van de overstap naar Strato, maar Lycos heeft mij nog tot en met februari 2009 laten betalen (9,99 euro per automatische incasso).
Mij werd verzekerd dat ik dat geld deze maand teruggestort zou krijgen, maar daar begin ik nu wel erg aan te twijfelen. Kan ik fluiten naar die 3x 9,99 euro die ze mij onterecht in rekening hebben gebracht? Ik kan die bedragen helaas niet meer storneren en ik kan bij http://www.lycos.nl/ ook niet meer terecht voor vragen.

Harry van Rhoon
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:32

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Harry van Rhoon »

Eind december 2008 heb mijn sites van Lycos naar Strato.
Geen problemen gehad. Moest zelf heel veel doen. Database aanmaken, vullen en koppelen en dergelijke.
Heb de helpdesk van Strato niet nodig gehad.

Nu heb ik begin december 2008 voor het hele jaar 2009 het abonnementsgeld betaald aan Lycos. Op mijn vraag in januari, wanneer ik het onverschuldigd betaalde bedrag kon verwachten, werd mij gezegd, dat ze er mee bezig waren.
Eind februari gerappeleerd. Er werd mij toen gezegd, dat ze vanaf maart met het restitureren gaan beginnen.
Laatste week van maart heb ik weer gemaild. Toen kreeg ik een standaard mail, dat de webhostingactiviteiten van Lycos zijn beëindigd en dat vragen niet beantwoord kunnen worden.

We zitten nu in april en ik vraag mij af of ik mijn geld wel terug krijg.
Ik kan de supportdesk van Lycos telefonisch niet te pakken krijgen.
Heeft iemand zijn geld al terug ontvangen en op welke manier?

elisabeth62
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 10:01

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door elisabeth62 »

Ook ik ken dat probleem van terugbetaling.
Met de overgang naar Strato heb ik totaal geen problemen gehad, alleen nu met de trugbetaling.
Ben ook al vanaf januari bezig om het geld terug te krijgen.
dan beloven ze binnen 5 dagen, dan zijn ze alle gegevens kwijt van mijn account en dan beloven ze weer binnen 14 dagen.
Vandaag kreeg ik de mail retour, omdat hij niet bezorgd kon worden, dus denk dat alle activiteiten nu echt gestaakt zijn en wij allemaal naar ons geld kunnen fluiten.

Maxstar
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2009 16:25

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Maxstar »

Ik heb ook nog steeds geen cent terug gezien van Lycos.

Dit is een citaat uit een e-mail van 23-01-2009
Deze is doorgestuurd naar de administratieve afdeling en u zult uiteraard een vergoeding ontvangen van
teveel vooruit betaalde bedragen, vanaf de datum dat uw domein verhuisd is naar Strato.
Ik hoop dat Lycos dit wel waar gaat maken, anders zijn wij echt goed belazerd.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Dutchy »

Ik denk dat nog talloze andere ex-Lycos klanten wachten op terugbetaling van hun teveel betaalde bedragen. Al met al een zaak waar Radar best eens aandacht aan zou mogen schenken in een uitzending.

Maxstar
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2009 16:25

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Maxstar »

Ik denk dat nog talloze andere ex-Lycos klanten wachten op terugbetaling van hun teveel betaalde bedragen. Al met al een zaak waar Radar best eens aandacht aan zou mogen schenken in een uitzending.
Ik ben het hier volkomen mee eens, Lycos bestaat namelijk nog wel, dus is er geen sprake van een faillissement o.i.d. Lycos heeft alleen de diensten in Europa stopgezet volgens de media. En daarom moet Lycos gewoon de teveel betaalde bedragen retourneren aan hun voormalige klanten, wat ook door Lycos beloofd is.

Kom op lycos en doe eens wat er beloofd is aan jullie voormalige klanten.

Inzani
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:47

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Inzani »

Ik krijg nog ongeveer 200 euro van Lycos....maar nergens meer te bereiken....

En bedankt :?

Slaapt
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 dec 2006 09:37

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Slaapt »

Ik wacht ook op teruggave mijn teveel betaalde kosten die ik betaald heb voor 2009.
Voordat het afgeschreven werd heb ik bij Lycos al mijn bedenkingen geuit over deze afschrijving dat ze van tevoren aankondigde. Volgens hen echter zou het teveel betaalde terug betaald worden en was er even niets aan te doen omdat ze niet wisten wanneer precies ze zouden stoppen.
Nu, een aantal maanden nadat ze gestopt zijn en na verschillende mailwisselingen waarin zij me ondermeer om mijn IBAN gegevens vroegen en me beloofde dat ik binnen twee weken het geld terug zou ontvangen, heb ik nog niets.
Zojuist heb ik weer een mailtje proberen te sturen, nu krijg ik een berichtje terug van de 'mail-server' met de mededeling dat het niet aan iedereen bezorgd kan worden, maw, ik denk dat ook ik naar mijn centen kan fluiten.
Ik vraag me af hoe ze nog te benaderen zijn, of heeft Strato ook nog iets met de financiën van Lycos van doen?

Nick

Harry van Rhoon
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:32

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Harry van Rhoon »

Ik heb vorige week een mail gestuurd naar de PR-afdeling van Strato.
Die heeft het naar het hoofdkantoor doorgestuurd.
Er is mij door de PR-afdeling aangeraden om, als het hoofdkantoor niet op korte termijn reageert, dit weer door te geven aan hen.
Ik heb tot nu toe niets gehoord.
Vandaag stuur ik weer een mail naar de PR-afdeling ([email protected]).
Misschien moeten de andere mensen die nog wat van Lycos tegoed hebben dit ook maar doen.

Slaapt
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 dec 2006 09:37

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Slaapt »

Bedankt Harry, zojuist een mailtje naar hen verzonden.

Als ik wat hoor laat ik het weten.

Nick

Tebbens
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:13

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Tebbens »

Tot dusver ook nog steeds geen geld teruggekregen. Lycos had het bedrag voor 2009 automatisch afgeschreven 1 maand voordat ze gingen stoppen.

Het gaat om abonnementsgeld voor een vds server en circa 33 domeinen. Lycos is gewoonweg niet meer te bereiken, dus waarschijnlijk kunnen we fluiten naar ons geld. Iemand enig idee hoe wij met Lycos in contact kunnen komen?

Maxstar
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2009 16:25

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Maxstar »

Ik heb ook een e-mail verstuurd naar het volgende e-mail adres.
[email protected]

Het e-mail adres bestaat nog wel want ik heb geen reminder terug gekregen dat dit adres niet meer bestaat, en dat mijn verzonden e-mail niet afgeleverd kon worden.

Dus zullen we dit adres nu eens flink gaan spammen met onze klachten en niet terug betaalde abonnementsbedragen.

Tebbens
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:13

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Tebbens »

Ik heb ook een e-mail verstuurd naar het volgende e-mail adres.
[email protected]
Hebben we ook geprobeerd maar tot dusver geen enkele reactie.

Contactgegevens
Lycos Netherlands BV.
Richard Holkade 30-34
2033 PZ HAARLEM
Tel. 023-7501100
Fax. 023-7501111
www.lycos-europe.com
[email protected]

Telefoon gaat over maar niemand neemt op.

Maxstar
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2009 16:25

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Maxstar »

Misschien dat dit toch eens verder door radar uitgezocht moet worden, want we zijn goed benadeeld. :evil:

In alle verzonde e-mails van lycos is beloofd dat alle teveel betaalde abonnements kosten zouden worden vergoed, zeker bij de klanten die naar Strato zouden verhuizen..

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Lycos overgang naar Strato

Ongelezen bericht door Dutchy »

Ook ik heb zojuist een brief per e-mail verstuurd naar [email protected] met als bijlagen de PDF-rekeningen, zoals die aan mij destijds door Lycos gemaild zijn.
Als andere gedupeerden dat ook zouden doen, dan moet er toch beweging in de zaak te krijgen zijn?
Ik heb in mijn brief tevens melding gemaakt van dit topic op TROS Radar.

Gesloten