LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door S. »

*tiedelididelidom trrr trr trr tingel tangel tring* (zo'n melige ringtone)

S: "hallo met S."

E(energie-oplichter): "met dinges. Ik bel u omdat ik names blad huppeldepup u een geweldige aanbieding mag doen. U bent toch klant bij het Nuon?

S: "eeh ja, dus ik spreek met het nuon via huppeldepup- magazine???

E:"nouwwww, ik mag u als vaste klant van het nuon een eenmalige aanbieding doen voor goedkopere energie (???) scheelt heel wat op de nota.

S: "In dat geval geen interesse."

E:" Mag ik vragen waarom niet?"

S: "wantrouwen"

E: "Wantrouwen?? hoezo?"

S: "Hoor/lees/ervaar teveel negatieve verhalen omtrent telefoonverkoop. Klanten worden de woorden in de mond gelegd."

E: Maar dit hele gesprek wordt in samenspraak met de consumenten-organisaties opgenomen en kan teruggeluisterd worden".

S:"Best, maar ik ga niet hiermee verder".

E: "en er is een afkoelingsperiode van maar liefst 7 dagen".

S: "Ik ga niet over tot een overeenkomst, dus er wordt niet afgekoeld."

E: "Het scheelt veel geld, en dat met de crisis, stijgende kosten....blabla"

S: "Stuur alles maar op, dan kan ik zelf mijn voordeel berekenen. Ik doe geen zaken via de telefoon."

E:" Ik heb natuurlijk geen adresgegevens van u"

S: "Geen adres??? Wat is dat nou voor gelul. Nuon heeft mijn adres en huppeldepup-magazine ook. En je hebt mijn vaste nummer, dus óók mijn adres."

E: "Nee, wij doen alles via de mail, dat is namelijk véél goedkoper dan advertenties plaatsen of post versturen, en dat voordeel komt weer ten goede aan de klant."

S: "Het nuon, en huppeldepup doen alles per mail????? Als je niets over de post kunt sturen zodat ik dingen te kunnen nagaan dan houdt het voor mij op. Laat ik niet merken dat er zaken aan mijn contract met nuon veranderd zijn of dat ik ineens van energieleverancier veranderd ben!
Laat ik dit niet merken."

E: "Mevrouw, ik wens u nog een fijne dag, en succes met de prijsstijgingen."

S: ???

* Tuuut*

Zo verliep ons korte gesprekje ongeveer.

Mijn conclusie:
Ik heb zeker géén contact gehad met iemand van de Nuon, want daar zijn uiteraard mijn adresgegevens bekend. Maar met welk bedrijf heb ik wél contact gehad?
En huppeldepup-magazine ga ik morgen ook even aan de tand voelen over wat zij met klantgegevens doen.


Bedankt voor jullie aandacht.:wink:

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door meijerhj »

Waarschijnlijk heb je nu wel een probleem want je hebt in je eerste antwoord het woordje ja gebruikt.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door S. »

Het zal wel loslopen.
Er werd beweerd dat ze mijn gegevens niet hadden.
En anders heb je nog wel die afkoelingsperiode en ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet met dit bedrijf in zee wilde gaan.
Om een opgenomen telefoongesprek geheel uit zijn context te rukken heb je enkel de uitgesproken letters "J"en "A" nodig die je dan met veel digitaal vernuft aan elkaar plakt. :lol:

Nee, ik denk dat het wel los zal lopen met mijn spookrekeningen en dwangcontract.

Nu wacht ik nog even op die ene slimmerd die mij kan melden om welke firma het gaat.
Eventueel kan ik huppeldepup-magazine ook nog het vuur aan de schenen leggen. :wink:

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Dit is de NEM geweest. Waarom? Ik heb weleens klanten gesproken die dit hebben meegemaakt waaruit bleek dat het de NEM was.

Ik zeg: DOEN! Ja toch Natasha!??

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door meijerhj »

Ik werd vanavond gebeld door iemand die aangaf van de consumentenbond te zijn en die vroeg of ik belangstelling had voor een paar proefnummers van het blad geldzaken. Nu had ik afgelopen vrijdag een colporteur van Oxxio aan de deur welke ik afgewimpeld heb en toen lag er een consumentengids in het zicht. Ik denk dan ook dat dit telefoontje niet van de Consumentenbond maar van Oxxio afkomstig was.

Of ben ik nu wel heel erg paranoïde?

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Beter paranoide dan gelijk maar toehappen zonder nadenken.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door S. »

De NEM dus. Bedankt voor de info.

Heb even hun site bekeken en ja, dat ge-emmer over de crisis is hetzelfde als in mijn telefoongesprekje.
Het enge is dat die verkoper aan de telefoon helemaal niet aangaf dat hij namens die NEM belde, maar deed voorkomen dat ik als Nuon klant en trouw abonnee van een lullig blaadje aanspraak maakte op hoge kortingen.

Doen? Nee ech nie!
Niet op deze stiekeme manier, want erg trots zijn ze blijkbaar niet op hun naam, en hetgene wat je verder over de NEM kunt vinden geeft ook al duidelijk aan dat ze zich liever verschuilen achter de redelijk goede namen van hun concurrenten.:oops:

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door VTO1 »

@S

alles via de mail?
dat is ENERGIEDIRECT geweest.
die doen namelijk geen papieren sturen maar alles via de mail.
is een oplichtersbastaardje van Essent (dochterbedrijf) die duurder is dan NUON.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door Alice12345 »

EnergieDirect doet niet alles via de mail, hoor. (Ben zelf klant al paar jaar.) Die zijn ook niet extreem duur ofzo, gewoon normaal.

Verder stoor ik me behoorlijk aan die stomme NEM-reclame met Natasja. Compleet ongeloofwaardig. De NEM staat al langer superslecht bekend...

Het zou beter zijn als mondelijke overeenkomsten niet meer geldig waren. Dat bedrijven per se een handtekening nodig hebben van de klant. Op die manier hebben consumenten veel meer tijd om dingen rustig na te lezen en is er geen stress van SNEL REAGEREN.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door S. »

Zo, heb vandaag een mail verzonden naar het blad wat ons adres blijkbaar doorverkocht heeft om even wat opheldering te vragen.
Ben benieuwd.

Wordt vervolgd.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door S. »

Nog geen post o.i.d ontvangen van zowel het energiebedrijf als op mijn mail naar het magazine wat ons adres/telefoonnummer blijkbaar doorverkocht heeft.
Van het magazine ontving ik enkel een mail met verzoek om extra info zoals mijn abonneenummer, daarna niets meer van hen vernomen.
Denk dat dit alles wel met een sisser zal aflopen en mogelijk wordt mijn telefoon heel rustig. Ik heb zo'n donderbruin vermoeden dat ik in de toekomst weinig geweldige aanbiedingen voor leningen, hypotheken en gsm-abonnementen doorgebeld zal krijgen. :D

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Nog even een tip: registreer je nummer op http://www.infofilter.nl :)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door S. »

Hallo Alice,

Ik heb een geheim nummer, en krijg maar heel weinig van dit soort telefoontjes binnen. Wanneer ik ze krijg, vraag ik direct hoe ze aan mijn nummer komen. Meestal wimpel ik ze af. Alleen deze knakker was zo vasthoudend en wist zo stellig te melden dat ik teveel betaalde én bij de Nuon zat, dat ik uit wantrouwen toch maar even verder met deze man wilde kletsen. Al was het maar om te achterhalen hoe hij aan deze info kwam. Misschien was de nuon een gokje, wat in mijn geval toevallig goed gegokt was.
Nu nog even afwachten wat dat magazine voor antwoord heeft op mijn mail.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Nog even een tip: registreer je nummer op www.infofilter.nl
Ik sta daar dus al geruime tijd ingeschreven, Energie Direct is er bij aangesloten en toch bellen ze mij op mijn (mobiele) nummer. Kennelijk werkt Infofilter niet of interesseert het ED niet of je wel of niet gebeld wil worden......

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Eneco is het in ieder geval niet, die heeft een reactietijd van 8 dagen namelijk.

Qboys
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:40

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door Qboys »

Ik ban vandaag ook benaderd door eneco die hadden mijn gegevens via de hotelbon gelijk gezegd dat ik daar niet van gediend ben. Gelijk hotelbon gebeld of het klopt dat ze mijn gegevens door gegeven hadden en inderdaad dat klopte. Tegen hotelbon gezegd als dat nog een keer gebeurd ik mijn abbonnement dan per direkt opzeg.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Telefoongesprekje met energie-oplichter. Alleen welke?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

alles via de mail?
dat is ENERGIEDIRECT geweest.
die doen namelijk geen papieren sturen maar alles via de mail.
is een oplichtersbastaardje van Essent (dochterbedrijf) die duurder is dan NUON.
energiedirect of hoe ze zich noemen, handelt op naam van Essent, en heeft niets met Essent te maken. Laatstgenoemde is vorig jaar een procedure tegen ze begonnen om hen voortaan te verbieden uit naam Van Essent te spreken.
Dat is de strategie: ze schermen met namen van concurrenten. Vervolgens hopen ze dat je gaat zeggen bij wie jij klant bent.

Energie direct, dat zijn toch die klunzen met fel oranje parka's?

Gesloten