LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door Boekweit »

Hallo , er is een grote oplichter bezig op marktplaats , hij bied concertkaartjes en software voor de pc aan , zijn naam is E.M. Mihyo
bankrekeningnummer Rabobank : 387139842
Postbank: 996034
beide t.n.v. E.M. Mihyo , Den Haag
Het heeft mij 100,00 gekost voor concertkaartjes voor Jan Smit ,en natuurlijk niets ontvangen , ik hoop jullie op deze manier te waarschuwen.
Voor meer gegevens kunt u kijken op www.internetoplichting.nl , klik rechtsboven Mihyo in , daar staat alle informatie ,bent u al opgelicht doe dan altijd aangifte , met vriendelijke groet Jan Smit fan

Het staat nu op www.opgelicht.nl
MOMENTEEL PLAATST HIJ ADVERTENTIES VOOR SOFTWARE
Laatst gewijzigd door Boekweit op 29 apr 2009 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

Sorry, geen overeenkomsten gevonden
1)Als je nu ook nog zijn huisadres erbij geeft... kunnen wij hem spammen...
2)Heeft u contact met hem opgenomen?,heeft hij de kaartjes gestuurd?, ligt het niet aan TPG/TNT post (doorhalen wat niet van toepassing is, ik weet niet wanneer u de kaartjes zouden gestuurd worden) e.d.

MvG _-MdJ-_

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door Boekweit »

Hallo , ja ik heb verschillende malen gemaild en gebeld , zoals je op internetoplichting kunt lezen is deze man iemand die al veel mensen heeft opgelicht en gisteren weer onder een andere naam software aanbood op marktplaats , en vervolgens weer door marktplaats geschorst is , hij houd niet op mensen te bedriegen met opzet dus een fout van de post is hiermee uitgesloten .
Ik heb deze informatie geplaatst om mensen te waarschuwen , en laat het verder aan de politie over om hem aan te houden.

smattie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2006 21:34

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door smattie »

ik ben voor 2 kaarten van frans bauer opgelicht twv 100 euro, wist te laat naar google te linken en ben dus de pineut.
Hij haalt zijn advertentie direct van marktplaats. Dit waren zijn gegevens...
Giro 0996034 Rek. houder (Em Mihyo)
Doetinchemseweg 10
6941 DG, Didam
0644107493 (savonds)
Hij noemde zich Eric m.

Robby123
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2009 17:07

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door Robby123 »

22-04-2009

Vandaag ben ik er achter gekomen dat deze zelfde persoon nog steeds actief is. Ik had een advertentie staan op Marktplaats waarin ik aan gaf msOffice te zoeken.
Je raad het al... betaald en nooit ontvangen. Jammer dat er geen mogelijkheid is om de naam van de rekeninghouder te achterhalen voordat je een financiële transactie doet. Nu zie ik de naam op mijn afschrift staan nadat ik betaald heb... maar dan is het al te laat.


Heeft iemand aangifte gedaan tegen hem?
Rob

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door Boekweit »

Hallo Robby ,

Wij hebben bijna allemaal aangifte gedaan en Mihyo is toen berecht en schuldig bevonden , sommigen zijn bij de rechtszaak aanwezig geweest in Den Haag
Wij hebben allemaal toen een brief gekregen waarin stond dat hij ons het bedrag , in mijn geval 100 euro terug moest betalen , heb helaas nog niets ontvangen
Ik heb alle correspondentie bewaard , dus kan alles zo nakijken
Kun je mij wat meer informatie geven , welk bankreknr. gebruikt hij nu , ze waren toen beide geblokkeerd . of hij ook zelf advertenties op MP heeft staan
Wij hebben er toen veel tijd ingestoken om die .... op te laten pakken , en baal er stevig van dat hij nu weer bezig is
Helaas bestaat www.internetoplichting.nl niet meer , dus die contacten ben ik kwijt , maar ik heb het telnr. van Den Haag , waar alle politiebureaus in Nederland alle aangiftes heen gestuurd hebben

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door Boekweit »

Robby , ik heb je advertentie opgezocht en ook geplaatst met andere bewoordingen , hoop dat hij reageert

Robby123
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2009 17:07

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door Robby123 »

Dag Boekweit,

Ik ben ook van plan aangifte te doen. In mijn geval heeft hij dus gereageerd op een GEZOCHT advertentie op marktplaats.

Ik vrees dat Ed (zo noemt hij zich nu) zeer actief is. Zie http://74.125.77.132/search?q=cache:fxq ... =firefox-a

Ik ben nu op zijn bankrekening aan het googlen 78.67.33.691

Is het handig als ik de politie hier op de hoogte breng van zijn verleden, zodat ook mijn aangifte op het zelfde punt uit komt?

Groet,
Rob

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door Boekweit »

Hallo Rob

Zeker altijd aangifte doen en vraag of bureau Hooglanden in Den Haag alle aangiftes nog heeft van Mihyo in Den Haag in 2006

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door Boekweit »

Hallo allemaal ,

Deze reaktie kreeg ik van bureau Haaglanden

Zodra ik aangiftes binnen heb, zal ik de zaak in behandeling nemen.

Het is wel van belang dat er aangifte wordt gedaan, anders kan ik geen zaak opstarten.

Mocht je benadeelden spreken laat hen dan aangifte doen en opsturen naar Politie Haaglanden, bureau Segbroek, Ploeg Opsporing t.a.v. P.T.J. van der Ziel.

Dus het is van groot belang om aangifte te doen , hoe klein het bedrag ook is , dit is de manier om te zorgen dat hij stopt mensen op te lichten
Hij is al veroordeeld in 2007 maar gaat gewoon verder , stop dit a.u.b. en doe aangifte

StevenQ
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2008 10:56

Re: waarschuwing oplichter bezig met verkoop concertkaartjes

Ongelezen bericht door StevenQ »

Tja, bijna iedereen die online tickets doorverkoopt is een oplichter als je ziet wat voor woekerprijzen er soms gevraagd worden, een goede tip is altijd eerst naar de site van de zaal/ het theater of de artiest zelf te gaan: daar vind je altijd de officiele ticketverkoper.

Gesloten