LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK goedkeuring KwikFit

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
kawasakivulcan
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 14:16

APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door kawasakivulcan »

Zijn er meer mensen die een APK goedkeuring hebben gekregen bij vestiging Groningen Damsterdiep terwijl er een ernstig gebrek aan de auto is?

Kawasakivulcan

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

iig weer eens wat anders

kwik fit die goedkeurt en geen gebreken vind ;)

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door Z4 »

Vreemd... ff een apeekaatje er doorheen drukken hoor je juist veel vaker bij de malafide autobedrijven die hun aangeboden 'eigen vlees' moeten keuren. (met alle gevolgen van dien)

by the way..veel zaken zijn beslist geen apk afkeur, zo mag de motor of koppeling zijn langste tijd hebben gehad.
Maar natuurlijk wel ernstige mankementen die hoe dan ook geld gaat kosten.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

vooralsnog niet te voorbarig zijn met conclusies, ook kwik fit kan gewoon een echte fout maken

wat voor ernstig gebrek praten we over?

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste Kawasakivulcan,

Wij willen dit graag uitzoeken en horen daarom graag van je om welk ernstig gebrek het gaat.
Wij vragen je daarom vriendelijk te reageren via [email protected] of te bellen met 0341-474698.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,
Kwik-Fit Webcare

stofzuigertje

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een APK is voor veiligheid en milieu,
de rest mogen ze vergeten dus ook als de olie onder minimum staat mag je het toch door laten rijden!

Veel mensen denken dat het meer inhoud en gaan zo de fout in.
met 2mm banden profiel mag je doorrijden, maar hoelang nog?

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door Z4 »

2 mm profiel is een aantekenpunt, nog géén afkeur.
Zaken zoals een radiateur die nog wel werkt maar je er bij wijze van spreken zo doorheen kijkt is volgens mij ook nog geen reden tot afkeur.


De bezitter van een auto is zelf verantwoordelijk voor preventief of noodzakelijk en tijdig onderhoud aan zijn eigen voertuig, dus ook zelf regelmatig even olie peilen en koelvloeistof controle, staat ook duidelijk in het instruktieboekje, een apk-goedkeuring opzich is geen vrijbrief om alles maar te laten sloffen.

Een apk keuring is een moment opname van de minimale veiligheidseisen,
niet meer of minder.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Sorry Z4, 2mm profiel is absuluut afkeur. Norm is 6mm, aantekenpunt is >4mm <6mm 4mm of minder is onherroepelijk afkeur.
Geen discussie mogelijk.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

oneens, 2 mm is minimaal en toelaatbaar

daarbij zitten in de meeste banden zogenaamde meetprofielen, een 2mm verhoging in het profiel van de band zodat je kan zien wanneer je die 2 mm nadert

als die verhoging gelijk ligt met het overige profiel van de band dien je hem te vervangen

6 mm is onzin, de meeste banden worden geleverd met ene profiel tussen de 8 en 10 mm

6 mm en 4 mm is absoluut apk toelaatbaar

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door ronald g »

Effe het keuringsbewijs erbij gepakt om het banden verhaal uit de wereld te helpen.
Aandachtspunt: er is een band aanwezig met een profieldiepte tussen 1.6 en 2.5 mm dus is geen afkeur.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wat is wijsheid? Het minimum banden profiel dient 1,6 mm te bedragen. Dit conform de wegenverkeerswet op personenvoertuigen.
Mijn eerdere opmerking had betrekking op de APK2 dus hier niet van toepassing. U hebt helemaal gelijk, mijn excuus.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door ronald g »

Vraagsteller heeft een reactie van kwikfit gehad om te reageren. De ernstige gebreken zullen geen remmen, uitlaat, banden of schokbrekers zijn. De keuring is minimaal en als de auto na afmelding op de stoep van de garage kapot loopt tja, wel goedgekeurt.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Kan kloppen. APK is ook maar een momentopname. Ik krijg sterk de indruk dat mensen te snel de staat van een voertuig aan de APK-keuring verbinden ofschoon de APK gericht is op veiligheidtechnische aspecten en slechts een zeer subtiele afspiegeling van de staat waarin het voertuig verkeert biedt.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door ronald g »

met de invoering van de apk zijn auto's toch wel veiliger geworden. Jammer dat er zoals vroeger geen item als wrak van de weg meer op tv is. Alhoewel wrakken rijden er nog steeds. Als je binnen het jaar van goedkeuring de auto gewoon goed onderhoud kun je veilig rijden ook al is die, zoals de mijne 19 jaar oud.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Om in een ouder type voertuig te rijden moet je er wel iets mee hebben.
De nieuwere types zijn veel goedkoper in verbruik en daarop liggen veel strengere keuringseisen zoals het Co gehalte.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door ronald g »

Er rijden nog veel oudere auto's rond die aan de U9 eis voldoen, moet je wel bekend zijn, dus ook aan de lage co uitstoot. Brandstofverbruik is door het veelal lagere gewicht bijna gelijk aan de huidige middenklasse auto's. Die vlieger gaat dus niet op.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

sinds kort 2 jarige apk voor voertuigen ouder dan 25 jaar

komt men snel van terug vrees ik

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Dat is niet zo. Nieuwere types zijn meer geavanceerd en gemodificeerd.
Een goed afgestelde ouder type auto komt vaak laag in de Co-uitstoot dat klopt maar blijven duurder in verbruik en zijn derhalve minder milieuvriendelijk. Maar ik ga er van tussen voor nu.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door ronald g »

@mallemalle, auto's ouder dan 25 jaar zijn vaak in het bezit van een liefhebber en ook verzekeringstechnisch beperkt in het aantal kilometers per jaar. Leasebakken mogen wat mij betreft elk jaar wel gekeurt worden want die draaien 3 jaar met minimaal onderhoud en worden daarna de handel in gegooit. Daar gaat een particulier mee rijden met alle narigheid erbij.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: APK goedkeuring KwikFit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ronaldg , dat is ten dele waar , ik begeef me al jaren in het oldtimerciruit, en daar lopen net zoveel mensen rond met grote liefde voor hun voertuig, die hun voertuig netje sbijhouden,als mensen die een oldtimer rijden voor de financien - belastingvrij, en op lpg - er niet zo nauw mee omspringen

daarnaast is een maximale kilometrage van 10000 per jaar eenvoudig te omzeilen dat gebeurt ook massaal

zelf doe ik dat door meer voertuigen in mijn bezit te hebben , zo kom ik zelden aan de 10.000 , de enkele keer dat ik er overheen kwam is dat niet gecontroleerd en werd dat geen probleem

andere manieren, die kun je zelf wel bedenken

troubleshoter, waarom komen oudere voertuigen duurder uit in gebruik?

het tegenovergestelde is eerder waar omdat men geen dure garage nodig heeft om gegevens te laten uitlezen, onderdelen vaak voor nette prijzen te krijgen zijn (uitzonderlijke merken daargelaten) en men sleutelt vooral zelf wat scheelt in uurloon

belastingvrij, en op lpg, plus een oldtimerverzekering van 70 euro pr jaar, dat zijn de kosten ook niet

magoed, back to topic

Gesloten