LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Friesland Bank De Bank Centraal i.p.v. de klant centraal!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
oké

Friesland Bank De Bank Centraal i.p.v. de klant centraal!!

Ongelezen bericht door oké »

De Friesland bank heeft realtime internetbankieren. Op 12 maart kreeg ik een bedrag binnen op mijn betaalrekening, die ik omdat ik verzocht had de betaalrekening bij de Frieslandbank per 1-4-2009 op te heffen gelijk weg wilde boeken naar een andere bank. Dit dus ook op 12 maart gedaan. Je ziet dat je saldo genoeg is!! Wie schetst echter mijn verbazing dat de Friesland bank deze overboeking terugvaluteert naar 11 maart, zodat ik technisch 1 dag rood heb gestaan en ik daar de rekening over gepresenteert krijg!! Dit is gewoon diefstal!!

Ook het opheffen van de betaalrekening die van 12 euro per jaar naar 30 euro per jaar is gegaan qua kosten weigert men te doen. Het is het beleid van de Friesland bank dat elke klant ook een betaalrekening moet hebben, ook al doet men niets met een betaalrekening! Voor de paar boekingen kan net zo goed de tegenrekening van een andere bank aangehouden worden. Dit gebeurt bij meer banken! :cry:

Wim2007

Re: Friesland Bank De Bank Centraal i.p.v. de klant centraal!!

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ook het opheffen van de betaalrekening die van 12 euro per jaar naar 30 euro per jaar is gegaan qua kosten weigert men te doen. Het is het beleid van de Friesland bank dat elke klant ook een betaalrekening moet hebben, ook al doet men niets met een betaalrekening! Voor de paar boekingen kan net zo goed de tegenrekening van een andere bank aangehouden worden. Dit gebeurt bij meer banken
Het aanhouden van een tegenrekening (betaalrekening) is bij onder meer Rabobank en Fortis ook verplicht. In plaats van te klagen over Friesland Bank, doet u er wellicht verstandig aan om alle bankzaken bij andere aanbieder(s) onder te brengen. Waarschijnlijk is dat goedkoper en levert het ook meer op.

SpaarXL

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Beste "oké",

Je bent dus keihard geconfrontoeerd met het verschijnsel "valuteren". Mijn advies is om even contact op te nemen met de Friesland Bank, en de zaak even rustig uit te leggen. Laat je niet te snel van de wijs brengen en blijf fatsoenlijk, want je hebt 99% kans dat ze gewoon even een correctieboeking willen doen. Vraag hier dus gewoon even naar (nogmaals, laat je niet afschepen met "dat is niet mogelijk"), deze situatie komt veel vaker voor, en ze hebben dus honderden keren eerder dit soort correctieboekingen gedaan. In de praktijk betekent het dat ze op de dag dat je rood stond even een bedrag bijboeken, om dat vervolgens de volgende dag weer af te boeken. Vraag vervolgens ook even of ze de betaalde rente even vergoeden.

Eind 2009 is het sowieso verboden voor banken om valutering toe te passen, dus ik ben benieuwd wanneer deze onzin ook bij de Friesland Bank stopt. Toevallig heb ik gisteren nog gebeld met deze vraag, antwoord was: "dat weten we nog niet". Lekker professioneel...

Frappant is wel dat de betaalrekening van de DSB geheel gratis is, en op die rekening is afgelopen week het valuteringsstelsel afgeschaft! Je krijgt daar zelfs 1,5% rente op je betaalrekening (hoewel ik denk dat dit de komende tijd in ieder geval zal verdwijnen).

Laat je ons nog even weten hoe het verdergaat?

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Denk je dat dit bij andere banken anders is ....
De meeste banken zijn alleen maar bezig met zoveel mogelijk winst maken, targets voor bonussen halen.
Uiteraard dienen die lastige klanten dit allemaal even op te brengen.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ Sjors_B
Uiteraard dienen die lastige klanten dit allemaal even op te brengen.
lastige klanten of "gemakzuchtige" klanten...

er ZIJN nl 2 alternatieven om dit te STOPPEN, én er is een makkelijke OVERSTAP service...

check even of de voorwaarden van deze banken aansluiten bij jouw wensen....

Gesloten