LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktiebaby Breda

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
rleemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2009 14:53

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door rleemans »

Inmiddels hebben wij de nieuwe babykamer en kinderwagen binnen. Weer een zorg minder.

Obv artikel 37 die hier al meerdere malen genoemd is hebben wij per aangetekende brief een termijn van 3 weken gegeven. Tot dat moment geen reactie van de curator. Die hadden wij gezien berichtgeving hier ook niet verwacht.
Nieuwe babykamer en wagen kon binnen een week geleverd worden. Was een Duimeland en heb de Duimelandwinkels een mail gestuurd waar de kamer en wagen snel te bestellen was.
Hebben een deel van aanbetaling als korting gekregen van Baby Anco (de Duimeland winkel). Heel netjes dus.

Zie dat paar mensen hier reageren met dat ze wel zien hoe het loopt. Stuur gewoon die brief, dan ben je van al het gezeur af! Het zal je maar gebeuren dat je aan je koopverplichting gehouden wordt!

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Sander, allereerst bedankt voor je reactie!!

Ik wil graag onder mijn koopcontract uit. Ik had hier begrepen dat als ik een brief zou sturen met een leveringsdatum en als ik geen reactie krijg dat ik dan een brief moet sturen dat ik het koopcontract ontbind omdat ze geen reactie hebben gegeven.

Maar ik ga morgen even weer bij pagina 1 beginnen met lezen!

Friemel
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 10:47

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Friemel »

Ik zag net op de site van houben advocaten dat het faillisementsverslag van Aktiebaby erop staat.
Ik kan hier alleen geen duidelijke informatie uithalen.
Ook hier staat dat er nog steeds onderhandelingen bezig zijn om te kijken of doorstart of overname mogelijk is.

Een eventueel volgend verslag volgt over 3 maanden.

Wij hebben ondertussen ook een nieuwe kinderkamer besteld en deze komt volgende week!

Succes iedereen!

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Wat ik er wél uit kan halen is dat de curator precies 3,7 uur aan deze zaak heeft gewerkt. 3,7 uur!!!!!!!!!!
Hoeveel uur hebben wij hierover gepiekerd, brieven geschreven en ons zorgen gemaakt of we onze spulletjes ooit en dan ook nog op tijd zouden krijgen? Voor de curator is dit gewoon één van de vele faillissementszaken.

Oké we zijn er 140 euro door verloren, maar wat is dit een onvoorstelbaar goede les voor de toekomst!

jessica1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2009 21:31

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door jessica1981 »

Ik vraag mij nu alleen of dat ze nou failliet zijn of niet. Ik kan het niet echt uit het verslag op maken.
Wie weet dit wel????
Ook ik wil graag mijn nieuwe bestelling gaan plaatsen bij een andere winkel.

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Jessica zoals ik het begrijp uit het verslag zijn ze nog steeds bezig met onderhandelingen voor een doorstart.
over 3 maanden is er weer een verslag.

Wij hebben alles al nieuw besteld.
ik weet ook niet wat voor een brief ik moet schrijven dus ik hoop dat ze geen doorstart maken.

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

7 mei komen mijn nieuwe meuebels.

Ik heb weer 8 pagina's doorgelezen maar vind het lastig om een goede brief te maken om de koop ongedaan te maken.

Levertijd zou mei zijn.

Kan iemand mij een voorbeeld sturen?

Alvast bedankt!!

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

SOrry ben ik nog even!

Wij hebben nu een lijst met bestelde spullen. Een handtekening eronder en verder niets.

er staat:

Bij eventuele teleurstelling kan op vertoon van een doktersattest de koop ongedaan gemaakt worden.

Dit heeft de verkoper op ons verzoek erop gezet.

daaronder staat mijn mans handtekening en die van de verkoper.

MAAR er staan nergens verkoop voorwaarde. ook niet "u gaat akkoord met de verkoopvoorwaarde"

Dus dan kunnen ze mij toch nooit iets maken? want ik heb nergens voor getekend.

of zie ik dit verkeerd?

helpendehand
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door helpendehand »

Doe niet zo achterlijk dom doos.

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

sorry hoor, belachelijk dat je dat zo zegt!!!

Mijn vraag is helemaal niet zo dom. toch logisch dat ik zo denk dat als er geen voorwaarde getekend zijn dat ze mij dan niets kunnen verplichten?!

Helaas heb ik een hele andere richting gestudeerd en heb ik van faillisementen en koopcontracten geen kaas gegeten!

Mijn man heeft het te druk om het precies uit te zoeken. Dus vandaar...

Graag deze "domme opmerkingen" achter wegen laten!

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 16again »

ada80,

De verkoopvoorwaarden behoren (aantoonbaar!) verstrekt te worden voor de koop, pas dan zijn ze van toepassing.
Toch is er sprake van een koopcontract, hier is gewoon Nederlands recht van toepassing, dus of de algemene voorwaarden al dan niet voor jou gelden maakt hier niet zo veel uit...

Het maakt ook niet zo heel veel uit wat er in je brief komt te staan, de curator leest hem toch niet :)


-vraag bevestiging van levering van bestelde spullen op 1 mei, dan wel uiterlijk 15 mei. Benadruk dat babies niet wachten!
-geef curator tot 1 mei om schriftelijk te reageren
-indien reactie uitblijft ga je er vanuit dat curator stilzwijgend instemt met ontbinding van de koop

bewaar kopie + verzendbewijs!

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Super bedankt voor dit antwoord!!

Hier kan ik wat mee.

We gaan de brief maar sturen en dan hopen dat het goed komt!

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Dit ga ik straks op de post doen en dat laat ik het gaan en hoop ik dat het goed afloopt.

Mijn vraag is of mijn bestelling bij Aktiebaby voor 7 mei 2009 geleverd kan worden.
Of uiterlijk 18 mei 2009.
De bestelling gaat om o.a. een baby kamer. Onze baby wacht niet met komen dus wil ik nu duidelijkheid.

Voor 4 mei 2009 wil ik bericht van u ontvangen.

Bij geen ontvangst van een reactie van u, ga ik er vanuit dat u, curator Dhr Tilman stilzwijgend instemt met het ontbinden van ons koopcontract bij aktiebaby.

Benvenido
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2009 22:29

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Benvenido »

Aan de gedupeerde klanten van het onlangs faillietverklaarde Aktie Baby Breda

De inboedel van Aktie Baby in Breda is inmiddels verkocht. En onder de naam Negen Maanden Outlet zullen de spullen de komende tijd met fikse kortingen worden verkocht vanuit het oude pand van Aktie baby aan de Grenssteen 13 in Breda.

Klanten van Aktie baby die door het faillissement van Aktie Baby hun aanbetaling kwijt zijn geraakt zullen hun claim bij de curator moeten neerleggen.

Ik begrijp dat u het vertrouwen in Aktie baby heb verloren maar wellicht het vertrouwen kan terugwinnen met Negen Maanden Outlet en als klant komende weken kan verwelkomen.

Vanaf woensdag 29 april 2009 opent Negen Maanden Outlet zijn deuren
ook op koninginnedag zijn wij geopend van 10 tot 18:00

De andere openingstijden zijn maandag van 13:00 tot 21:00 , dinsdag t/m vrijdag van 10:00 tot 21:00 , zaterdag van 10:00 tot 1700.


Voor meer informatie:

B. van Schaik

E-Mail: [email protected]

mutsy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2008 11:43

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door mutsy »

Dat is allemaal leuk zo'n executie verkoop, maar waar moeten deze mensen heen met hun garantie? Want een executie verkoop is een paar weken en dan sluiten de deuren ook weer.

Boudje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:07

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Boudje »

Wij zijn afgelopen vrijdagavond in de zaak geweest.
werden vriendelijk geholpen ondanks dat ze dicht waren mochten we toch binnen komen en hebben we nog wat spulletjes kunnen kopen.

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Nou mensen, weer een stap gezet.

Fijn dat er duidelijkheid is. Doorstart zal geen optie meer zijn en ik hoop van harte dat iedereen inmiddels zijn zaakjes voor elkaar heeft. Wij zijn erg blij dat we meteen aktie ondernomen hebben, want inmiddels staat ons kamertje al 6 weken te wachten op de nieuwe bewoner. Die kan ieder moment komen!!!

Voor iedereen; heb absoluut geen hoop op teruggave van de aanbetaling. Klanten staan achteraan de rij en een executieverkoop levert nooit voldoende op om alle schuldeisers terug te betalen.

Jammer maar helaas

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Ik had in onze brief een reactietermijn getsteld. Dat was vandaag.
Heb geen post ontvangen. Dus ga er nu vanuit dat het koopcontract ontbonden is (stond in de brief die aangetekend is verstuurd)

Maar door deze exicutieverkoop verwacht ik ook geen doorstart meer! Is dat nu 100% zeker?

donderdag komen de nieuwe meubels! Dus we gaan lekker genieten!
En laten dit achter ons.

Benvenido
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2009 22:29

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Benvenido »

Hedenmiddag langs aktiebaby geweest de zaak is weer open onder de naam negen maanden outlet.



De openingstijden zijn van maandag t/m zaterdag vanaf 10 tot 17 uur en donderdag koopavond.


mvg Benvenido

watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door watch-it »

de openstelling is (volgens mij) bedoeld als opheffingsuitverkoop en dus tijdelijk

Gesloten