Basilicum, peterselie, bieslook... lekker in de pasta of de salade. Hoe verser, hoe beter, denken we en dus kopen we in de supermarkt kruidenplantjes en zetten deze thuis in de vensterbank. Verser kan niet.
Maar hoe zorg je ervoor dat je verse basilicum niet na twee dagen al de prullenbak in moet? En wat is beter en langer houdbaar: peterselie in een potje of gewoon een bosje?
Uitzending: Maandag 20 april 2009 , Ned 1, 20.30 uur
Herhaling: Dinsdag 21 april 2009, Ned 2, 14.15 uur
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kruidenplantjes
Re: Kruidenplantjes
Haha, dit herken ik. Neem ook wel eens zo'n potje mee. Lekker verse kruiden. Ja, één dag... Daarna is er niks van over en kan het plantje in de prullebak...
Ik heb mij bijzonder geërgerd aan dit item. Ik heb altijd potten basilicum, peterselie en bieslook. Peterselie groeit langzaam, bieslook iets sneller, maar basilicum groeit als kool. Ze staan bij mij voor het raam in de keuken. Als ze eens in de 1 á 2 dagen water krijgen, zijn ze niet dood te krijgen. Basilicum gaat bij mij meer dan 3 maanden mee, en ik maak regelmatig pesto of olijven tapenade waar veel basilicum in gaat, als je een beetje oplet bij het plukken blijft de planten groeien. Bieslook: niet laten bloeien, en bij gebruik: kaasschaaf methode. Peterselie zorg dat je bij het knippen de stengels zo laag mogelijk afknipt zodat jonge stengels de ruimte krijgen. Basilicum: Nooit de top er af knippen, altijd de grootste bladeren vlak onder de top voorzichtig verwijderen, op die plaats groeit vaak weer nieuwe bladeren terug.
Ik koop deze potten bij AH. Het kan gewoon niet zo zijn zoals in jullie reportage, dat die planten van planten-expert Rob met de juiste verzorging binnen en week dood waren. En ik heb geen eens groene vingers, ik hou gewoon van lekker eten.
Ik koop deze potten bij AH. Het kan gewoon niet zo zijn zoals in jullie reportage, dat die planten van planten-expert Rob met de juiste verzorging binnen en week dood waren. En ik heb geen eens groene vingers, ik hou gewoon van lekker eten.
-
Al behandeld in kassa, pak die DSB Bank maar eens wat harder aan dat lijkt mij nuttiger, dan een onderzoek naar kruiden !!!!!!!